Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne "cykanie" silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   heju

heju
  • 67 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Gubin

Napisany 22 czerwca 2007 - 09:28

Mam problem z moja Omegą 2,0 16V rok 95. Wczoraj po odpaleniu dało się usłyszeć dziwne "cyknanie" dochodzące prawdopodobnie z silnika. Może ktoś z Was miał podobny problem i byłby mi w stanie pomóc. Z góry dziękuję! Heju



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2007 - 09:30

Mam problem z moja Omegą 2,0 16V rok 95. Wczoraj po odpaleniu dało się usłyszeć dziwne "cyknanie" dochodzące prawdopodobnie z silnika. Może ktoś z Was miał podobny problem i byłby mi w stanie pomóc. Z góry dziękuję! Heju


swierszcz sie zadomowil pod maska :mrgreen:

a tak serio to moze byc kilka rzeczy. podstawowo - regulatory luzow zaworowych




 


#3 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2007 - 10:15

to jest najprawdopodobniej zawieszający się popychacz hydrauliczny.
Jeżeli nie będzie się to nasilało to może zostać.. a jak będzie.. no cóż.. trzeba będzie poszukać który to i wymienić.

#4 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2007 - 18:08

jeśli "cykanie" to może kolektor wydechowy przepuszcza... ? U mnie własnie jest coś takiego chyba... :(

#5 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 24 czerwca 2007 - 22:42

U mnie też cyka w przedniej (od grila) części silnka po stronie kolektora, tyle, że u mnie cyka jak auto jest zimne - po 5-6 km cykanie ustaje. Pomiędzy kolektorem a głowicą jest (a przynajmniej powinna być) taka papierowa uszczelka - być może jest do wymiany. Z kolei mój pojazd ma dopiero przejechane 37000 i wiem z poprzednich aut i z ksiązki obsługi, że trzeba podjechac do serwisu na dociąganie dynamometrem śrób w głowicy. Dowiem sie jutro u sprawdzonego źródła i napisze na forum.

#6 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 25 czerwca 2007 - 13:45

A nie cyka wam przypadkiem dodatkowy wtryskiwacz ssania. Ma bardzo charakterystyczny dźwięk, właśnie takie syk, syk, syk... i dochodzi z przodu silnika.

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2007 - 13:55

jeśli "cykanie" to może kolektor wydechowy przepuszcza... ? U mnie własnie jest coś takiego chyba...

Trudno znalesc zuzyty popychacz, dlatego trzeba wymienic wszystkie.

Z kolei mój pojazd ma dopiero przejechane 37000 i wiem z poprzednich aut i z ksiązki obsługi, że trzeba podjechac do serwisu na dociąganie dynamometrem śrób w głowicy. Dowiem sie jutro u sprawdzonego źródła i napisze na forum.

Gratuluje takiej noweczki, jeszcze nigdy nie mialem auta z tak niskim przebiegiem.

#8 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 czerwca 2007 - 14:11

Trudno znalesc zuzyty popychacz, dlatego trzeba wymienic wszystkie.


Powiem nawet że w zwykłych warunkach warsztatowych jest to niemożliwe.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#9 OFFLINE   Grande

Grande
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Wawa/Uć

Napisany 25 czerwca 2007 - 14:39

Popychacze = szklanki (potocznie) = regulatory hydrauliczne??
"... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Zdjęcia mojej byłej... Kluski

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2007 - 16:44

Popychacze = szklanki (potocznie) = regulatory hydrauliczne??


tak




 


#11 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 25 czerwca 2007 - 19:10

Byłem dzisiaj w "zaprzyjaźnionym" serwisie z moim cykaniem i niestety to jest "puszczający kolektor" i okazuje się że ten typ tak ma. Twierdzą że przy tym silniku zdarza się to nawet przy niskich przebiegach. Wystarczy że coś się stanie z tą uszczelką i konieczne jest jego planowanie za ok 300 zł. Nowy taki kosztuje w granicach 1 tys. U mnie jak się troche motor nagrzeje to cykanie ustaje ale to się dzieje na skutek działania wysokiej temperatury. Nie wiem chyba moja świeżo kupiona omega z przebiegiem 37700 przejdzie pierwszą poważniejszą operacje :evil: Podobno konsekwencją jeżdzenia z tym jest urwanie się szpilki a to wiąże się z rozwiercaniem głowicy, a to z kolei wiąże się z kasą większa niż 1 tys. No chyba że u pana ziutka w garażu.

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 czerwca 2007 - 19:49

Zadzwon tu w APS kosztuje 450 zl z dobrego materiału http://www.aps.net.p...ex_.php?cPath=1

#13 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 25 czerwca 2007 - 21:16

Dzięki, oczywiście jutro tam zadzwonie bo na stronie tego nie ma.

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2007 - 22:49

Byłem dzisiaj w "zaprzyjaźnionym" serwisie z moim cykaniem i niestety to jest "puszczający kolektor" i okazuje się że ten typ tak ma. Twierdzą że przy tym silniku zdarza się to nawet przy niskich przebiegach. Wystarczy że coś się stanie z tą uszczelką i konieczne jest jego planowanie za ok 300 zł. Nowy taki kosztuje w granicach 1 tys. U mnie jak się troche motor nagrzeje to cykanie ustaje ale to się dzieje na skutek działania wysokiej temperatury. Nie wiem chyba moja świeżo kupiona omega z przebiegiem 37700 przejdzie pierwszą poważniejszą operacje :evil: Podobno konsekwencją jeżdzenia z tym jest urwanie się szpilki a to wiąże się z rozwiercaniem głowicy, a to z kolei wiąże się z kasą większa niż 1 tys. No chyba że u pana ziutka w garażu.



chyba jaja sobie robia :shock: planownaie kolektora u mnei w miescie kosztuje 40 pln. jesli chodzi o spawanie to gadaj z AdamS on mial u siebie spawany ale nie wiem ile placil




 


#15 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 26 czerwca 2007 - 10:01

W APS-ie za kolektor zamiennik chcą 480 zł natomiast w opel-shop 677 zł - tyle że facio z Opel Shop twierdzi, że nie ma zamienników bo nikt nie produkuje kolektorów.

#16 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2007 - 15:14

To skąd maja w APS ? z kosmosu ? chyba ten z shopa coś sciemnia :grin:

#17 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 26 czerwca 2007 - 20:21

To skąd maja w APS ? z kosmosu ? chyba ten z shopa coś sciemnia :grin:

Też się zastanawiam, ale zaufana osoba - wieloletni pracownik ASO Opel szkolony przez Opla we wszyszystkich modelach Opla - mówi, że nie ma zamienników kolektora do tego silnika - i to samo powiedzieli mi w OpelShop w Poznaniu, nie sądze żeby ściemniali - może poprostu w APS-ie mają oryginał ia myslą że to zamiennik albo jest "konfekcjonowany" no nie wiem - zadzwonie jutro jeszcze raz do tego APSu i zapytam. Nie wiem czy warto oszczędzac na tak istotnej części 190 zł.

#18 OFFLINE   piotrekomegab

piotrekomegab
  • 71 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: iława

Napisany 28 czerwca 2007 - 16:27

u mnie tez cos cyka w silniku.przypuszczam ze to wlasnie te regulatory(regulator)luzu zaworow,chyba trzeba bedzie wymienic.tylko ktory??????bo chyba nie wszystkie
Moc jest bogiem,predkość nałogiem,nitro zabawą,turbo podstawą(a 2.0 16V-136KM rzczywistością) :mrgreen: :mrgreen:

#19 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 28 czerwca 2007 - 17:02

witam
opowiem wam moj przypadek..
oczywiscie zaczelo sie od lekkiego cykania co odrazu rzucilo moje podejrzenia na kolektor tylko dlatego ze jest to bardzo czesta usterka w naszych swietnych omciach..z poczatq wydawalo sie ze wypalila sie uszczelka bo dalo sie odczuc powietrze wywalajace z tej uszczelki..tydzien pozniej cykanie zmienilo sie w cyyyykanie i postanowilem jechac na warsztat..ogledziny wykazaly: wypalona uszczelka, urwane dwie szpilki, pęknięty kolektor...mowie dobra chlopaki naprawiac..pomyslalem o wymianie kolektora na nowy ale widzac cene zrezygnowalem nie ma zamiennikow niestety a uzywek sie nie oplaca..trzeba bylo rozebrac silnik zdjac glowice rozwiercic szpilki i dopiero skladac..kazalem wsadzic stary kolektor bez spawania bo peklina byla mala (malej pekliny nie widac tylko bialy nalot wokol niej..)po zlozeniu wszystko idealnie pracuje peknietego kolektora wogole nie slychac wiec polecam wymienic poprostu uszczelke i bedzie ok.. zaplacilem za cala robote 800zł
kolektora sie nie planuje bo jest zeliwny uszczelka papier wzmocniony opilkami metalu i opaska..planowanie glowicy kosztowalo 50zł..pozdrawiam i jak najmniejszych wydatkow zycze.. we wtorek niestety przegrzalem silnik i wywalilo mi uszczelke pod glowica na szczescie tylko uszczelka i planowanie..jutro odbieram autko:):) pozdro4all

aha jakby ktos chcial spawac kolektor mozna to zrobic samemu wystarczy kupic zeliwna elektrode ok 10zł zaspawac lekko pękline i naspawac na nia szwy jak u czlowieka na ranie
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 czerwca 2007 - 15:29

aha jakby ktos chcial spawac kolektor mozna to zrobic samemu wystarczy kupic zeliwna elektrode ok 10zł zaspawac lekko pękline i naspawac na nia szwy jak u czlowieka na ranie

Z doswiadczenia wiem, ze po taka spawka nie trzyma dlugo i potem znowu jest powtorka z rozrywki. Moj tato w 2.0 mial kiedys tez spawany kolektor dwa razy i jak potem znowu zrobilo sie pekniecie to kupil nowy.
Trzy spawania +uszczelki +robocizna ( tez szpilka szczelila) wyniosly go cos z 300zł ( jak dobrze pamietam bo to bylo dawno)