Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne "cykanie" silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 30 listopada 2008 - 16:49

Panowie kilka razy słyszałem takie cykanie przy odpalaniu auta - jak wtryskiwacze od sekwencji gazu. Po kilkunastu sekundach ustało. Ewentualnie po chwilowym zwiększeniu obrotów przestawało niekiedy całkowicie a niekiedy jeszcze chwilkę po cykało.:)
Silniczek pracował idealnie do czasu.
Postanowiłem zamontować instalacje LPG w cenie około 4000 w polecanym zakładzie (Kusięta koło Częstochowy). Po zatankowaniu butli do pełna i dodaniu ostrzej gazu cos przez 5s syczało – od tego momentu zaczął drgać silnik na niskich obrotach (500 Ob/min). Obroty nie falują ale silnik nie działa jak wcześniej – dodam ze na benzynie jest lepiej ale nie tak jak było przed instalacją. W w/w warsztacie wymienili mi także świece (wcześniej zakupione w ASO). Co może być powodem nierównej pracy silnika? Jednocześnie dodam ze silnik chodzi 2x głośniej powyżej 2500 obrotów. Tłumiki są sprawne – do momentu kolektora. Kolektora nie widać od spodu auta. Tak mówił mechanik instalujący tłumiki. Po podniesieniu maski i zwiększeniu obrotów słychać ze lewa część silnika (od pasażera) chodzi o wiele głośniej od drugiej.

Wszystko dzieje się w weekend (sobota wieczór – niedziela) – nie mogę podjechać do mechanika 

Na benzynie jest chyba ok. Na niskich obrotach jest komfort pod warunkiem ze odpala się na benzynie i nie włącza LPG (Przy odpaleniu na benzynie – przełączeniu na LPG i powrocie na benzynę nadal silnik pracuje nie równo). Wiec te 2 spawy nie są ze sobą powiązane (głośna praca na 2500 i nierówna praca na niskich obrotach). Gaz może trzeba wyregulować a ta głośna praca?

- zły styk świeca-kabel WN (podczas wymiany wyrwał kabel z fajki)– nie pali dobrze na jeden gar? Ale czy taka głośna praca może być tym spowodowana?
- uszkodzony zawór
- kolektor pęknięty
- uszczelka pod kolektorem wydechowym

Proszę o sugestie?
Lubię komfortowe auto bez usterek i z założeniem że gdzie nie pojadę to wrócę nim na kołach.
Nie toleruje pseudo mechaników jeździć do momentu aż się nie zwali, albo pogłośnić radio 

#42 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2008 - 09:55

podejrzewam nieszczelnosc w kolekorze ssąsym "wyssało uszczelke" - znaczy dziurka sie zrobiła - byc moze jak jak demontowali kolektor ssący i zle go skrecili

#43 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 grudnia 2008 - 00:15

Dziś wyregulowali gaz. A dokładniej wymienili 2 listwy wtryskowe na inne nowe :)
Terasz autko chodzi idealnie na benzynie i na gazie - na całym zakresie obrotów.

Tylko ta głośniejsza praca pozostała przy obrotach większych niż 2300.
Chyba będę musiał wyeliminować kolektor ssący - jak była by nieszczelność to zasysał by lewe powietrze. A silnik pracuje rewelacyjnie.

Może jakaś rolka napinacza jakiegoś z pasków?
A może kolektor albo jakaś uszczelka z wydechu koło silnika. - Ale jak się tam dostać :)