Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgający pasek rozrządu 2,5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 25 kwietnia 2011 - 19:06

Witam, mam problem z moją omegą ponieważ, po wymianie rozrządu i uruchomieniu silnika, dodając gazu, po przekroczeniu 3000tys, obrotów pasek wpada we wibrację ,między kołem od wału a rolkami ,może mi ktoś napisać dlaczego tak się dzieje ,co zostało zrobione źle? Pozdrawiam

#2 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2011 - 19:24

nie jest jakaś rolka krzywa?

#3 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:41

,między kołem od wału a rolkami ,może mi ktoś napisać dlaczego tak się dzieje ,co zostało zrobione źle? Pozdrawiam


Na pewno chodzi o rozrząd czy pasek wielorowkowy??

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:53

sprawdź ustawienia napinacza
choć przy schodzeniu z obrotów chyba pasek ma prawo zadrżeć (oczywiście nie za mocno)

#5 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 25 kwietnia 2011 - 22:02

sprawdź ustawienia napinacza
choć przy schodzeniu z obrotów chyba pasek ma prawo zadrżeć (oczywiście nie za mocno)


drży mocno tak że nawet w aucie to wyraźnie słychać

#6 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 26 kwietnia 2011 - 22:00

Witam, mam problem z moją omegą ponieważ, po wymianie rozrządu i uruchomieniu silnika, dodając gazu, po przekroczeniu 3000tys, obrotów pasek wpada we wibrację ,między kołem od wału a rolkami ,może mi ktoś napisać dlaczego tak się dzieje ,co zostało zrobione źle? Pozdrawiam


Hmm powiedz jak to stwierdziłeś ?? odpalałeś silnik bez pokrywy rozrządu ??

#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwietnia 2011 - 22:02

Hmm powiedz jak to stwierdziłeś odpalałeś silnik bez pokrywy rozrządu


Mi się wydaję ze to nie rozchodzi się o pasek rozrządu....

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwietnia 2011 - 23:54

Hmm powiedz jak to stwierdziłeś ?? odpalałeś silnik bez pokrywy rozrządu ??


coś w tym dziwnego?

#9 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 29 kwietnia 2011 - 22:00

Wiem to od mechnika który to wymieniał.:masakra:

#10 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 30 kwietnia 2011 - 07:28

coś w tym dziwnego?


No nie wiem jaki ma to sens,montować wszystkie koła dolot rezonator odpalić bez pokrywy,zgasić i demontować znowu żeby pokrywe założyć.No chyba że odpalić bez paska klinowego tylko po co.

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2011 - 08:42

abo1980 - masz zalozony zly rozrzad (w silnikach V bylo 3 typy) albo zle napiety pasek. Temat przerabialo juz kilku moich klientow. Raz nawet klient puscil do reklamcji i odpowiedz SKF-u byla jasna. Moj mechanik juz poprawial dwa rozrzady po niewlasciwym wczesniejszym montazem.
cytat skf-u...."na zestawie widoczne sa slady niewlasciwego montazu. Na wew. plaszczyznach tulei rolek widoczne sa slady odcisnietego gwintu srub mocujacych co potwierdza fakt zastosowania nieprawidlowego momentu dokrecania srub mocujacych. Na jednej z rolek widoczne slady nadmiernego napiecia ukladu . Slady na tylnej plycie najwoekszej z rolek potwierdza fakt niestabilnego montazu....." pozniej jest jeszcze opis co sie dzialo z rozrzadym po tym montazu itd itd...
Podaj mi na PW nr silnika i nr rozrzadu ktory kupiles to Ci powiem czy masz wlasciwy kupiony
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 kwietnia 2011 - 10:13

No nie wiem jaki ma to sens,montować wszystkie koła dolot rezonator odpalić bez pokrywy,zgasić i demontować znowu żeby pokrywe założyć.No chyba że odpalić bez paska klinowego tylko po co.

przeciez nic nie trzeba skrecac wystarczy zalozyc kolo na wale i juz po sprawie.

wiadomo ze takich operacji nie powinno sie przeprowadzac bo jesli wszystko sklada sie na tip top to powinno byc ok , ale zawsze lepiej sprawdzic

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 kwietnia 2011 - 10:31

No nie wiem jaki ma to sens,montować wszystkie koła dolot rezonator odpalić bez pokrywy,zgasić i demontować znowu żeby pokrywe założyć.No chyba że odpalić bez paska klinowego tylko po co.


odpalenie na chwilkę bez zakładania paska klinowego w niczym nie szkodzi, w każdym aucie przy wymianie rozrządu jeśli to możliwe odpalam kontrolnie silnik bez założonych pokryw aby sprawdzić jak się zachowuje pasek. W jednym przypadku uratowałem w ten sposób silnik - pasek rozrządu strasznie drgał, po rozebraniu okazało się, że nowy napinacz jest wyraźnie miększy od starego - sprężyna w nim jakaś luźna czy źle zamontowana była. Sprawdź więc i to.

#14 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 30 kwietnia 2011 - 17:41

abo1980 - masz zalozony zly rozrzad (w silnikach V bylo 3 typy) albo zle napiety pasek. Temat przerabialo juz kilku moich klientow. Raz nawet klient puscil do reklamcji i odpowiedz SKF-u byla jasna. Moj mechanik juz poprawial dwa rozrzady po niewlasciwym wczesniejszym montazem.
cytat skf-u...."na zestawie widoczne sa slady niewlasciwego montazu. Na wew. plaszczyznach tulei rolek widoczne sa slady odcisnietego gwintu srub mocujacych co potwierdza fakt zastosowania nieprawidlowego momentu dokrecania srub mocujacych. Na jednej z rolek widoczne slady nadmiernego napiecia ukladu . Slady na tylnej plycie najwoekszej z rolek potwierdza fakt niestabilnego montazu....." pozniej jest jeszcze opis co sie dzialo z rozrzadym po tym montazu itd itd...
Podaj mi na PW nr silnika i nr rozrzadu ktory kupiles to Ci powiem czy masz wlasciwy kupiony


Jak się tylko dowiem co mi tam założyli to napewno napiszę, bardzo Wam dziękuję za pomoc, jestem świerzakiem który nie zdążył się jeszcze nacieszyć v6, i żyję nadzieją że się to zmieni :D POZDRAWIAM

Witajcie, to znowu ja, i nadal ten sam problem mianowicie :
Mechanik wymienił mi w mojej omedze pierścienie panewki(bez szlifu) splanował głowicę no i poskładał auto, okazało się że auto odpaliło ale nnie chodziło jak trzeba silnik wkręcał się na obroty do 3000tys. i było ok powyżej zaczynał warczeć pasek rozrządu,dodatkowo auto nie chciało jechać brak mocy, po nagrzaniu klawiatura hałasowała jak w dieslu, no to mechanik stwierdził że trzeba jeszcze wymienić hydraulikę, co wiadomo kupiłem i wymienił,po wymianie auto chodzi lepiej ale drżenie paska rozrządu zostało, auto pali 25l, no to mechanik stwierdził że trzeba rozebrać to jeszcze raz i zrobić szlify,albo mam zabierać auto, i teraz moja prośba do Was podajcie mi jakieś namiary do innego mechanika który się podejmie tego wyzwania i doprowadzi mi moją omegę do normalnego stanu. dodam że trwa to już 3 miesiące i kosztowało mnie to już 3000tyś pomocy!!!:masakra:

#15 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2011 - 19:46

Zagadaj do Beasta Tylko że on nie jest z WLKP

#16 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 16 maja 2011 - 19:54

Panowie, ja polecam produkty oryginalne marki GM z niebieską kropką bo reszta to kicz...

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2011 - 21:46

Marcell , tak chlopie przywaliles ze serwer sie wiesza........... co Ty za bajki opowiadasz
p.s. polecam kupowac paliwo GM TYLKO Z KROPKA NIEBIESKA
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 16 maja 2011 - 21:55

Zagadaj do Beasta Tylko że on nie jest z WLKP

A jakieś konkretniejsze namiary?:)

#19 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 maja 2011 - 22:07

A jakieś konkretniejsze namiary?:)



To są konkretne namiary kliknij na nick "Beasta" :)

#20 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2011 - 22:21

Zagadaj do ---> Beasta <--- Tylko że on nie jest z WLKP

A jakieś konkretniejsze namiary?:)

:masakra: kliknij w niebieski napis pomiędzy ---> Beast <---