

SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE
Rozpoczęte przez
KRZYSZTOF MV6
, 24 kwi 2011, 15:02
108 odpowiedzi na ten temat
#101
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2013 - 22:40
Dobrze niech będzie naukowo stopień sprężania.
Miedzy tymi silnikami się różni XE SE głowice porównywałem cieczą i w XE objętość cieczy była mniejsza więc co za tym idzie jest mniejsza komora spalania ale różnie to bywa z pomiarami
ILKU jak miałeś u siebie C30SE na sterowaniu od X30XE zmieniałeś kąt zapłonu na kole impulsowym
Pozdrawiam
Miedzy tymi silnikami się różni XE SE głowice porównywałem cieczą i w XE objętość cieczy była mniejsza więc co za tym idzie jest mniejsza komora spalania ale różnie to bywa z pomiarami
ILKU jak miałeś u siebie C30SE na sterowaniu od X30XE zmieniałeś kąt zapłonu na kole impulsowym
Pozdrawiam
#102
OFFLINE
#103
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 09:04
ILKU kiedyś w rozmowie tylko wspominałeś coś o kłopotach z zapłonem, możesz tutaj rozwinąć temat..?
#104
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 10:25
Siemka Ali może ten temat w końcu się rozwiąże z tym zapłonem ja w mojej czuje że 12 stopni do przodu to za mało.
lampą może by spróbować znaleźć idealny kąt zapłony miedzy tymi Motronicami mam w okolicy kilka omeg z v6 pod maską można by je było pomierzyć a najbardziej zdiagnozować omegę Wujaszka X30XE z asb też ma w niej ecu silnika AF a asb QB chodzi mi głównie o podgląd na parametry pracy silnika zastanawia mnie przepływomierz - masa wygląda na zbyt dużą ale to trzeba zbadać w trakcie jazdy i najlepiej na tej samej przepływce takie moje zdanie
a z głowicami to mnie zastanawia że ciecz mnie okłamała, a może od 3.0 były mocno okrojone jak ktoś planował lub przy pomiarze byłem niekoniecznie trzeźwy.
ILKU temat zapłonu bardzo mnie interesuje popieram prośbę Aliego o rozwinięcie tematu o zapłonie
przy jakich obrotach, obciążeniu powinien w C30SE działać DUALRAM
wczoraj latałem pod Chełm po graty z przyczepką ok. 200km zrobiłem, prędkość w granicach 100-120 średnia wyszła powyżej 70 spalanie lpg 14 litrów więc nie odczuwam tego aby silnik był paliwożerny bo takie krążą opinie
lampą może by spróbować znaleźć idealny kąt zapłony miedzy tymi Motronicami mam w okolicy kilka omeg z v6 pod maską można by je było pomierzyć a najbardziej zdiagnozować omegę Wujaszka X30XE z asb też ma w niej ecu silnika AF a asb QB chodzi mi głównie o podgląd na parametry pracy silnika zastanawia mnie przepływomierz - masa wygląda na zbyt dużą ale to trzeba zbadać w trakcie jazdy i najlepiej na tej samej przepływce takie moje zdanie
a z głowicami to mnie zastanawia że ciecz mnie okłamała, a może od 3.0 były mocno okrojone jak ktoś planował lub przy pomiarze byłem niekoniecznie trzeźwy.
ILKU temat zapłonu bardzo mnie interesuje popieram prośbę Aliego o rozwinięcie tematu o zapłonie
przy jakich obrotach, obciążeniu powinien w C30SE działać DUALRAM
wczoraj latałem pod Chełm po graty z przyczepką ok. 200km zrobiłem, prędkość w granicach 100-120 średnia wyszła powyżej 70 spalanie lpg 14 litrów więc nie odczuwam tego aby silnik był paliwożerny bo takie krążą opinie
#105
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 11:02
Nie za bardzo kojarzę o czym dokładnie gadaliśmy.ILKU kiedyś w rozmowie tylko wspominałeś coś o kłopotach z zapłonem, możesz tutaj rozwinąć temat..?
Temat C30SE ogarniałem kilka lat temu i większości rzeczy już nie pamiętam.

#106
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 12:05
ILKU takie jedno poważne pytanie jakie były główne powody rezygnacji z C30SE nie chodzi mi o to że zmieniłeś silnik na saaba bo to i tak GM tylko o to jakie były największe problemy z R6 na sterowaniu od V6.
ja po odpaleniu R6 na sterowaniu od V6 czułem wielki spadek mocy (na ori ecu w dawcy motor kręcił się o wiele lepiej) i po rozmowach tel. z Alim postanowiłem przyśpieszyć zapłon o 12 stopni bo tak mi wyszło z porównań na "oko" względem impulsatora z V6 i pomogło ale dalej mi nie daje spokoju czy nie za mało dałem do przodu z przyśpieszeniem zapłonu czy lepiej nie ryzykować bez dokładnych pomiarów.
Mam jeszcze jedno ori koło do R6 więc zawsze można coś pokombinować.
Potrzebuje olej do szpery najlepiej ogólnie dostępny w motoryzacyjnych kiedyś kupiłem w jak robiłem w stolicy terenówki valvoline (nie pamiętam oznaczenia) do LSD ale się skończył, a u mnie ciemniaki w sklepach nie mają pojęcia co to takiego szpera
ja po odpaleniu R6 na sterowaniu od V6 czułem wielki spadek mocy (na ori ecu w dawcy motor kręcił się o wiele lepiej) i po rozmowach tel. z Alim postanowiłem przyśpieszyć zapłon o 12 stopni bo tak mi wyszło z porównań na "oko" względem impulsatora z V6 i pomogło ale dalej mi nie daje spokoju czy nie za mało dałem do przodu z przyśpieszeniem zapłonu czy lepiej nie ryzykować bez dokładnych pomiarów.
Mam jeszcze jedno ori koło do R6 więc zawsze można coś pokombinować.
Potrzebuje olej do szpery najlepiej ogólnie dostępny w motoryzacyjnych kiedyś kupiłem w jak robiłem w stolicy terenówki valvoline (nie pamiętam oznaczenia) do LSD ale się skończył, a u mnie ciemniaki w sklepach nie mają pojęcia co to takiego szpera
#107
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 15:02
1. Stara konstrukcja.ILKU takie jedno poważne pytanie jakie były główne powody rezygnacji z C30SE
2. Duża masa silnika.
3. Mała moc przy tej pojemności.
4. Braki części zamiennych.
5. Duże spalanie jak na swoje osiągi.
6. Brak miejsca w komorze silnika.
Nie pamiętam już niuansów w temacie motronica w obu silnikach. Ja finalnie miałem C30SE na oryginalnym sterowniku+ecumaster.
#108
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 15:23
Motul 90PA.Potrzebuje olej do szpery najlepiej ogólnie dostępny w motoryzacyjnych
#109
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 20:27
Dzięki DaVePGN za olej może mi go te czopki sprowadzą
ILKU co do większości punktów jakie podałeś się zgadzam
z miejscem poradziłem sobie bez problemów chłodnice ori z Bfl na swoich miejscach i do wiskozy 1,5-2 cm więc się udało upchnąć tyle że Ty pakowałeś go z turbo i to niemałym.
Części miałem problem z ogarnięciem jak były najbardziej potrzebne, a teraz mogę na spokojnie bez nerwów zmontować drugi silnik z tego go zgromadziłem na zapas na wale po szlifie + panewki +druga powiększona pompa oleju i na nowym zapasowym rozrządzie tylko uszczelki ogarnąć ale te mam bez problemu.
Spalanie mnie nie przeraża tym bardziej że mam sekwencje a wiem ile v6 zasysa paliwa jeżdżę bardzo ostro ale nie wyczynowo w zależności od sytuacji często "niebiescy" zostają w tyle:-) jak mam czas to staje podyskutować jakie są powody czajenia się w krzakach jak partyzanci, a przy kamerce rozmowni i wyszczekani nie są:-)
Podoba mi się praca tego silnika, a szczególnie jak wiskoza zdjęta on mruczy jak marzenie może ją kiedyś zdemontuje na stałe i wsadzę elektryczny (spalanie pewnie spadnie bo mam prawie sztywną a drugą wcięło)
Wielkie dzięki za tyle pomocnych informacji pozostało dograć zapłon do końca i zrobić węże od klimy
pozdro
ILKU co do większości punktów jakie podałeś się zgadzam
z miejscem poradziłem sobie bez problemów chłodnice ori z Bfl na swoich miejscach i do wiskozy 1,5-2 cm więc się udało upchnąć tyle że Ty pakowałeś go z turbo i to niemałym.
Części miałem problem z ogarnięciem jak były najbardziej potrzebne, a teraz mogę na spokojnie bez nerwów zmontować drugi silnik z tego go zgromadziłem na zapas na wale po szlifie + panewki +druga powiększona pompa oleju i na nowym zapasowym rozrządzie tylko uszczelki ogarnąć ale te mam bez problemu.
Spalanie mnie nie przeraża tym bardziej że mam sekwencje a wiem ile v6 zasysa paliwa jeżdżę bardzo ostro ale nie wyczynowo w zależności od sytuacji często "niebiescy" zostają w tyle:-) jak mam czas to staje podyskutować jakie są powody czajenia się w krzakach jak partyzanci, a przy kamerce rozmowni i wyszczekani nie są:-)
Podoba mi się praca tego silnika, a szczególnie jak wiskoza zdjęta on mruczy jak marzenie może ją kiedyś zdemontuje na stałe i wsadzę elektryczny (spalanie pewnie spadnie bo mam prawie sztywną a drugą wcięło)
Wielkie dzięki za tyle pomocnych informacji pozostało dograć zapłon do końca i zrobić węże od klimy
pozdro