Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 06 lipca 2013 - 22:40

Dobrze niech będzie naukowo stopień sprężania.
Miedzy tymi silnikami się różni XE SE głowice porównywałem cieczą i w XE objętość cieczy była mniejsza więc co za tym idzie jest mniejsza komora spalania ale różnie to bywa z pomiarami
ILKU jak miałeś u siebie C30SE na sterowaniu od X30XE zmieniałeś kąt zapłonu na kole impulsowym
Pozdrawiam

#102 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 07 lipca 2013 - 05:55

Te głowice są identyczne.
Nie zmieniałem kąta.

#103 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2013 - 09:04

ILKU kiedyś w rozmowie tylko wspominałeś coś o kłopotach z zapłonem, możesz tutaj rozwinąć temat..?

#104 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 07 lipca 2013 - 10:25

Siemka Ali może ten temat w końcu się rozwiąże z tym zapłonem ja w mojej czuje że 12 stopni do przodu to za mało.
lampą może by spróbować znaleźć idealny kąt zapłony miedzy tymi Motronicami mam w okolicy kilka omeg z v6 pod maską można by je było pomierzyć a najbardziej zdiagnozować omegę Wujaszka X30XE z asb też ma w niej ecu silnika AF a asb QB chodzi mi głównie o podgląd na parametry pracy silnika zastanawia mnie przepływomierz - masa wygląda na zbyt dużą ale to trzeba zbadać w trakcie jazdy i najlepiej na tej samej przepływce takie moje zdanie

a z głowicami to mnie zastanawia że ciecz mnie okłamała, a może od 3.0 były mocno okrojone jak ktoś planował lub przy pomiarze byłem niekoniecznie trzeźwy.

ILKU temat zapłonu bardzo mnie interesuje popieram prośbę Aliego o rozwinięcie tematu o zapłonie
przy jakich obrotach, obciążeniu powinien w C30SE działać DUALRAM

wczoraj latałem pod Chełm po graty z przyczepką ok. 200km zrobiłem, prędkość w granicach 100-120 średnia wyszła powyżej 70 spalanie lpg 14 litrów więc nie odczuwam tego aby silnik był paliwożerny bo takie krążą opinie

#105 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 07 lipca 2013 - 11:02

ILKU kiedyś w rozmowie tylko wspominałeś coś o kłopotach z zapłonem, możesz tutaj rozwinąć temat..?

Nie za bardzo kojarzę o czym dokładnie gadaliśmy.
Temat C30SE ogarniałem kilka lat temu i większości rzeczy już nie pamiętam. :(

#106 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 07 lipca 2013 - 12:05

ILKU takie jedno poważne pytanie jakie były główne powody rezygnacji z C30SE nie chodzi mi o to że zmieniłeś silnik na saaba bo to i tak GM tylko o to jakie były największe problemy z R6 na sterowaniu od V6.
ja po odpaleniu R6 na sterowaniu od V6 czułem wielki spadek mocy (na ori ecu w dawcy motor kręcił się o wiele lepiej) i po rozmowach tel. z Alim postanowiłem przyśpieszyć zapłon o 12 stopni bo tak mi wyszło z porównań na "oko" względem impulsatora z V6 i pomogło ale dalej mi nie daje spokoju czy nie za mało dałem do przodu z przyśpieszeniem zapłonu czy lepiej nie ryzykować bez dokładnych pomiarów.

Mam jeszcze jedno ori koło do R6 więc zawsze można coś pokombinować.

Potrzebuje olej do szpery najlepiej ogólnie dostępny w motoryzacyjnych kiedyś kupiłem w jak robiłem w stolicy terenówki valvoline (nie pamiętam oznaczenia) do LSD ale się skończył, a u mnie ciemniaki w sklepach nie mają pojęcia co to takiego szpera

#107 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 07 lipca 2013 - 15:02

ILKU takie jedno poważne pytanie jakie były główne powody rezygnacji z C30SE

1. Stara konstrukcja.
2. Duża masa silnika.
3. Mała moc przy tej pojemności.
4. Braki części zamiennych.
5. Duże spalanie jak na swoje osiągi.
6. Brak miejsca w komorze silnika.
Nie pamiętam już niuansów w temacie motronica w obu silnikach. Ja finalnie miałem C30SE na oryginalnym sterowniku+ecumaster.

#108 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lipca 2013 - 15:23

Potrzebuje olej do szpery najlepiej ogólnie dostępny w motoryzacyjnych

Motul 90PA.

#109 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 07 lipca 2013 - 20:27

Dzięki DaVePGN za olej może mi go te czopki sprowadzą

ILKU co do większości punktów jakie podałeś się zgadzam
z miejscem poradziłem sobie bez problemów chłodnice ori z Bfl na swoich miejscach i do wiskozy 1,5-2 cm więc się udało upchnąć tyle że Ty pakowałeś go z turbo i to niemałym.
Części miałem problem z ogarnięciem jak były najbardziej potrzebne, a teraz mogę na spokojnie bez nerwów zmontować drugi silnik z tego go zgromadziłem na zapas na wale po szlifie + panewki +druga powiększona pompa oleju i na nowym zapasowym rozrządzie tylko uszczelki ogarnąć ale te mam bez problemu.
Spalanie mnie nie przeraża tym bardziej że mam sekwencje a wiem ile v6 zasysa paliwa jeżdżę bardzo ostro ale nie wyczynowo w zależności od sytuacji często "niebiescy" zostają w tyle:-) jak mam czas to staje podyskutować jakie są powody czajenia się w krzakach jak partyzanci, a przy kamerce rozmowni i wyszczekani nie są:-)
Podoba mi się praca tego silnika, a szczególnie jak wiskoza zdjęta on mruczy jak marzenie może ją kiedyś zdemontuje na stałe i wsadzę elektryczny (spalanie pewnie spadnie bo mam prawie sztywną a drugą wcięło)

Wielkie dzięki za tyle pomocnych informacji pozostało dograć zapłon do końca i zrobić węże od klimy
pozdro