Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OMEGA 2.2 DTI - nie mogę odpalić


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   alekssi

alekssi
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-02-2011

Napisany 10 kwietnia 2011 - 14:37

Witam,
proszę o szybką pomoc, jestem w Bad Sooden Allendorf ( niemcy) wieczorem zgasiłem auto zostawiając je na parkingu, rano chciałem ruszyć w kierunku polski i juz nie odpalił.
Rozrusznik kręci, akumulator mam ok( 3 miesieczna Varta) paliwa ponad 20 litrów. Czy jest jakis sposób abym sam uruchomił auto bez pomocy warsztatu? Przed wyjazdem wymieniałem wszystkie najważniejsze filtry, paski , oleje. Przejechałem ponad 2500 km bez problemu, co zrobić?z wydechu nie widać żeby leciał jaki kolwiek dym. Dodam że dzis wszystkie warsztaty zamkniete, nie mam mozliwosci podłaczenia sie pod komputer. POMOCY



#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 kwietnia 2011 - 15:40

"Plakiem" spróbuj go uruchomić. Kontrolka silnika sygnalizuje awarię?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   alekssi

alekssi
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-02-2011

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:00

nie bardzo wiem jak sie uruchamia "plakiem " mógłbyś mi to deczko rozjaśnić? Wsiadam, wkładam kluczyk, przekręcam i próbuję odpalić, "żółta kontrolka silnika" się nie zapala w trakcie kręcenia. Przed wyjaazdem się zapalała na chwilę po odpaleniu ale mechanik skasowa łbład i powiedział że to nic ważnego. A zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa wogóle z wydechu nic nie idzie, jak by nie dostawał paliwa? jest jakis szybki spsoób na sprawdzenie tego ?

#4 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:10

ściągnij tą grubą rurę przymocowaną do filtra powietrza i zapodaj tam jakiś samostart (PLAK ma podobne działanie lecz zastosowanie inne). Myślę że samostart kupisz na każdej stacji paliwowej.
Z wydechu nic nie idzie bo nie odpala i na szybkiego nic nie sprawdzisz skoro jesteś w trasie.

#5 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:20

Normalnie zapowietrzyles. Pomoże samostart, plak też może być. Przed uruchomieniem dolej paliwa - wskaźnik może kłamać.
Miałem kiedyś taką samą sytuację - ok 20l. i zapowietrzenie. Teraz drugą kreskę na wskaźniku traktuję jako stan zerowy.
Powodzenia i daj znać

#6 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:21

no bledy mozna chyba sprawdzic na spinacz .

#7 OFFLINE   alekssi

alekssi
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-02-2011

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:33

Nie ma plaka jest jakis inny spray do kokpitu nada się? wystarczy tylko tym psiknać? duzo?mało? jestem totalnie zielony w mechanice, wybaczcie za tyle pytan

#8 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:49

naj lepiej we dwie osoby jedna kreci a druga w tym czasie zaaplikuje w dolot .Powinna zapalic .

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:52

no bledy mozna chyba sprawdzic na spinacz .


nie odczytasz w 2.2 dti na spinacz.
a zrob jak koledzy radza - plak jest dobry na awaryjne odpalanie




 


#10 OFFLINE   alekssi

alekssi
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-02-2011

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:16

wiec tak odkreciłem rure od filtra , jeden krecił a drugi popsikiwał tego sprayu i w pewnym momencie auto jak by 2 razy zaskoczyło i potem przestał krecic tzn krecił wolno i potem z przerwami i padł akumulator?z 1-2 h podładuje akumulator i dam znać co i jak...

#11 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:22

nie odczytasz w 2.2 dti na spinacz.
a zrob jak koledzy radza - plak jest dobry na awaryjne odpalanie


ale moze sie da pedalem gazu i chamulca.Jak ktos to opisywal w ktoryms poscie.

#12 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:41

masz odkręcić rurę przy samym kolektorze ssącym. (przy interculerze)
w tą przy filtrze musisz dużo psikać (musi przelecieć przez przepływke i turbinke)
a tak odrazu psikasz w dolot
powodzenia

#13 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:48

Psikaj bezpośrednio w dolot. Inaczej zniszczysz przepływkę.
Dolałeś paliwa?

#14 OFFLINE   alekssi

alekssi
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-02-2011

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:49

a no własnie tak mi sie cos wydawało że to nie ta rura co trzeba bo właśnie szła przez turbinę , intercooler to ta chłodnica mała z tyłu dużej chłodnicy ? przy samym intercoolerze odkrecic wystarczy ? tak paliwo dolane dwie bańki po 10 litrów

#15 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:56

Kolektor dolotowy na pewno jesteś w stanie odnaleźć, rura za intercoolerem jest jak najbardziej OK. Traktowanie reszty osprzętu dolotu powietrza środkiem do konserwacji kokpitu jest dość ryzykowne. Pal na kable! Powodzenia!

#16 OFFLINE   cwieku666

cwieku666
  • 145 postów
  • Dołączył: 25-12-2009
  • Skąd: Syców

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:14

2.2 dti tylko kompem odczytasz błędy i tak jak chłopaki radzą najlepiej samostart prosto w dolot jak zapali to coś z paliwem (najprawdopodobniej zapowietrzył się)
[SIGPIC][/SIGPIC]
POWER TECH 4.7 V8 HIGH OUTPUT

#17 OFFLINE   alekssi

alekssi
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-02-2011

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:23

wiec tak zdobyłem samostart ( już nie spray do kokpitu) i tak: pryskam w rurę od intercoolera, nie mam czym jej odkręcić przy samym kolektorze wiec idzie w rure( mam tylko kombinerki a nimi cięzko tam dojśc) i co sie dzieje : zaczynam krecic rozrusznikiem kreci ładnie a gdy tylko się mu psiknie samostartu nagle przestaje kręcić tak jak by cos ten samostart blokował... mecze sie z nia juz od rana, pozostaje chyba laweta...

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:25

za duzo samostartu psikasz - musisz zrobic mgielke




 


#19 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:32

wiec tak zdobyłem samostart ( już nie spray do kokpitu) i tak: pryskam w rurę od intercoolera, nie mam czym jej odkręcić przy samym kolektorze wiec idzie w rure( mam tylko kombinerki a nimi cięzko tam dojśc) i co sie dzieje : zaczynam krecic rozrusznikiem kreci ładnie a gdy tylko się mu psiknie samostartu nagle przestaje kręcić tak jak by cos ten samostart blokował... mecze sie z nia juz od rana, pozostaje chyba laweta...


Z lawetą się wstrzymaj - spróbuj się za kimś pociągać. Gdybyś miał możliwość odkręcić pokrywę filtra paliwa i ewentualnie dolać paliwa - może ktoś z panów od dużych ładunków wspomoże narzędziami i doświadczeniem.
Jeszcze raz powodzenia.

#20 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:52

psikaj co chwile małe dawki, samostart jest bardzo wybuchowy, kokpit jest łagodniejszy dla silnika