Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

falujące obroty 2,0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kitus35

kitus35
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 03 lutego 2010 - 22:09

Witam. Mam problem z obrotami w mojej Omci. Gdy dojeżdżam do np. do skrzyżowania i wrzucam na luz obroty zaczynają skakać tak do 1500-2000. Kiedy się już zatrzymam nieraz udaje sie je ustabilizować przez lekkie dodanie gazu. Wymieniłem już krokowca ,wszystkie uszczelki w dolocie,czyściłem przepustnice i odepchałem zaworek ten w kolektorze. Zaślepiłem też na wszelki wypadek EGR. nadal nic sie nie zmieniło... Ostatnio zauażyłem że mam osmalony kolektor wydechowy( chyba uszczelka walnęła) Czy ma to jakiś wpływ na obroty? Pomóżcie bo już mi sie koncepcje skończyły

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2010 - 22:30

sam fakt zwiększania obrotów przy małej prędkości na biegu jałowym jest rzeczą normalną w X20XEV.. takie jakby zabezpieczenie przed zgaśnięciem silnika.. aby i wspomaganie i pompa hamulcowa działały poprawnie... natomiast troche za wysoko podskakują... u mnie 1200 rpm to max i też nie zawsze się podnoszą...

możliwe, że przepustnica do czyszczenia...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lutego 2010 - 22:48

czy tak jest na lpg i na benie ?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   kitus35

kitus35
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 04 lutego 2010 - 05:42

Bez różnicy czy na gazie czy benzynie

#5 OFFLINE   Waldasso

Waldasso
  • 17 postów
  • Dołączył: 25-11-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 kwietnia 2010 - 19:14

Odswieże troche temat,ja mam podobnie może to zbieg okoliczności,albo w Bdg takie rzeczy sie zdarzają.Omega z 96+STAG 200,dojezdzam do swiateł puszczam na luz a obroty około 1500 i bardzo powoli spadają.Tak samo jest w przypadku gdy silnik zimny odpalam obroty około 1800 i dopoki się nie rozgrzeje to obroty na biegu jałowym około 1800 i tak cały czas dopoki go nie zgasze na conajmniej 5 minut i ponownie odpale wtedy juz jest tak jak za pierwszym razem pisałem (po dojezdzie do swiateł obr. 1500 i powoli spadają do około 800-900).Na PB i LPG tak samo.Może kolega kitus35 rozwiązał juz ten problem w jakiś sposób??

#6 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 kwietnia 2010 - 06:28

a może zacząć od najprostszej czynności jaką jest porządne przepłukanie silniczka krokowego WD40 ?!

#7 OFFLINE   kitus35

kitus35
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 01 maja 2010 - 12:32

silnik krokowy mam nowy :(

#8 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 01 maja 2010 - 13:59

Może brudna przepustnica , egr uszkodzony, czujnik położenia przepustnicy padł, nieszczelność w dolocie ?

#9 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 maja 2010 - 19:42

Może to też być czujnik położenia wałka rozrządu - on lubi motać w obrotach silnika, niby niepozorny a psoci. Jest to część która uwielbia się psuć w silnikach 2.0 16V XEV(ja w swojej już 2 oryginał wymieniłem w przeciągu 4 lat, to samo w omie moich rodziców).
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#10 OFFLINE   gino9

gino9
  • 50 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: oxford-Poznan

Napisany 10 stycznia 2011 - 13:25

Mi obroty delikatnioe faluja 700-800obr/min,na postoju jak mam na P silnik sie nierowno pracuje,glosny jak by chcial zgasnac,a na swiatlach jak stoje i mam na D to masakra,ale nie gasnie.W czasie jazdy super.Krokowiec czysczony,przepustnica tez razem z nowym czujnikiem,kolektor ktos kleil wczesnie przede mna.Co poradzicie??jakis czujnik???

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2011 - 13:28

kolektor ktos kleil wczesnie przede mna.

Jak mamy to rozumieć ?? sprawdź czy masz szczelny dolot powietrza od przepływki do kolektora.

#12 OFFLINE   gino9

gino9
  • 50 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: oxford-Poznan

Napisany 10 stycznia 2011 - 13:31

Napisał gino9 Zobacz post
kolektor ktos kleil wczesnie przede mna.
Jak mamy to rozumieć


widac ze byl pekniety kolektor wydechowy i ktos go naprawial i nie wiem czy ma to zwiazek ze silnik tak rzezi na wolnych obrotach.

#13 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 10 stycznia 2011 - 13:54

Ja miałem pęknięty kolektor w vectrze, bo to standard w silnikach 1.8 i 2.0 16V, ale nie było zbytniego falowania na obrotach. Problemem był potencjometr przepustnicy, który w serwisie kosztował mnie 350zł... Możesz też mieć mocno zabrudzony silniczek krokowy i przepustnicę...

#14 OFFLINE   gino9

gino9
  • 50 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: oxford-Poznan

Napisany 10 stycznia 2011 - 14:40

a miałem pęknięty kolektor w vectrze, bo to standard w silnikach 1.8 i 2.0 16V, ale nie było zbytniego falowania na obrotach. Problemem był potencjometr przepustnicy, który w serwisie
kosztował mnie 350zł... Możesz też mieć mocno zabrudzony silniczek krokowy i przepustnicę...


Ten potencometr mam nowy,przepustnica wyczyszczona i krokowiec tez.

#15 OFFLINE   SAAB95AERO

SAAB95AERO
  • 90 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 10 stycznia 2011 - 20:29

Ja bym obstawiał czujnik położenia przepustnicy:)

#16 OFFLINE   gino9

gino9
  • 50 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: oxford-Poznan

Napisany 10 stycznia 2011 - 22:02

post wyzej napisalem ze wymienieny czujni polozenia przepustnicy,ktory odpowiada jeszcze za obroty??

#17 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 11 stycznia 2011 - 01:53

Na kompie jakiś błąd? Sprawdzałeś? Bo u mnie po wymianie potencjometra przepustnicy i czyszczeniu krokowego i przepustnicy przeszło.

#18 OFFLINE   gino9

gino9
  • 50 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: oxford-Poznan

Napisany 11 stycznia 2011 - 10:08

bledy byly te co wymienilem w 1 poscie ale one wyszlo bo te wtyczki,czujniki odpinalem.:mad:

#19 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 11 stycznia 2011 - 11:16

Może poszukaj na vectra-unlimited.pl Dużo jest vectr 1.8 i 2.0 więc może rozgryźli już ten problem...

Masz tu kilka tematów:
http://forum.vectra-...earchid=1927448

#20 OFFLINE   gino9

gino9
  • 50 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: oxford-Poznan

Napisany 11 stycznia 2011 - 21:58

dzisiaj blad

0505 - Za wysokie napiêcie regulacji biegu ja³owego
(01) - Nie wystêpuje

Obroty pokazuja 704 i spadaja na 600 i silnik rzezi a na biegu juz rzezi.

Dane z bloków pomiarowych: robilem na P

Napiêcie akumulatora 14.1 V
Urz¹dzenie unieruchamiaj¹ce Aktywny
Sygna³ urz¹dzenia unieruchamiaj¹ceg Odebrane
Prêdkoœæ silnika 672 obr/min
PrzekaŸnik pompy paliwa Aktywne 0V
TPS sygna³ (potencjometr przepustnicy) 0.66 V
Przep³ywomierz powietrza 0.47 V
Przep³ywomierz powietrza 6.88 kg/h
Temperatura cieczy ch³odz¹cej 1.33 V
Temperatura cieczy ch³odz¹cej 82 °C
Temperatura powietrza wlotowego 1.85 V
Temperatura powietrza wlotowego 23 °C
Kodowanie skrzyni biegów Automatyczna skrzynia biegów
Prze³¹cznik Park/Neutral P - N 0V
Prze³¹cznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Prze³¹cznik sprê¿arki A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Uklad zapob. spalaniu stuk. Unieruchomiony
Cyl. 1 OpóŸnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 2 OpóŸnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 3 OpóŸnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 4 OpóŸnienie spalania stukowego 0 CA
Prêdkoœæ pojazdu 0 km/h
PrzekaŸnik wtórnej pompy powietrza Nieaktywne 12V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 0%
Zawór odpowietrzaj¹cy zbiornika pali 0%
O2 Sensor 488 mV
O2 Pêtla sensora Zamkniête
Stosunek powietrze/paliwo Uboga
O2 Integrator 142 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg ja³owy (Mno¿nik bloku ucz¹cego) 121
O2 BLM przepustnica czêœciowo otawart (Mno¿nik bloku ucz¹cego) 136
Po¿¹dane ja³owe 704 obr/min
Kontrola powietrza ja³owego 47 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu ja³owego) 156 kroki
IAC rozbie¿noœæ w regulacji biegu ja³owego 115 kroki
Kontrola momentu obrotowego 0%
PrzekaŸnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna Wy³ 12V
Prze³. sym. pozycji ja³owej Aktywny
Prze³¹cznik symulowanego po³o¿enia czêœci Nieaktywny
Prze³. sym. pe³nej pozycji Nieaktywny
Wyprzedzenie zap³onu 7 CA
Limit prêdkoœci silnika Nieaktywny
Impuls wtrysku 3.25 ms
Zu¿ycie paliwa 2%
¿¹danie migania Nieaktywne 12V



Co wy na to????