


Zbyt wysoka temperatura
#41
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2009 - 22:10

#42
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 22:32
#43
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2009 - 12:44
Takie coś
Nie wiem z czego to wynika, grzebałem dość sporo w zgarach i sądziłem ze może coś tam popsułem, ale rozebrałem je ponownie i nic nie widziałem uszkodzonego. Kolega Roozga (wielkie dzięki bo już się bałem że się przegrzewa a teraz śpię spokojnie) sprawdził mi kompem temperaturę silnika i była o 10 stopni niższa niż pokazywał zegar czyli było 80 stopni a pokazywał 90. ale wtedy jeszcze nie wariował aż tak tylko pokazywał porostu czasem 98 albo 100, ale teraz już całkiem go porąbało, kolega Schak miał podobny problem, u niego spadła wsuwka z czujnika i objawy były takie cytuje :
"Niestety nie u mnie było na odwrót. Nic nie pokazywało tzn wskazówka stała na 0 a czasem jak ją wzięło to się podniosła trochę ale i tak nie pokazała prawdziwej temp (zawsze niżej) albo po prostu podskakiwała do około 80 st i opadała."
No więc to chyba nie to. Co o tym myślicie? Miał ktoś coś takiego?
pozdro
PS: jak się wstawia filmiki?
#44
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 11:43
lestekk napisał
Panowie, dziwne rzeczy się u mnie dzieją:
Takie coś
Nie wiem z czego to wynika, grzebałem dość sporo w zgarach i sądziłem ze może coś tam popsułem, ale rozebrałem je ponownie i nic nie widziałem uszkodzonego. Kolega Roozga (wielkie dzięki bo już się bałem że się przegrzewa a teraz śpię spokojnie) sprawdził mi kompem temperaturę silnika i była o 10 stopni niższa niż pokazywał zegar czyli było 80 stopni a pokazywał 90. ale wtedy jeszcze nie wariował aż tak tylko pokazywał porostu czasem 98 albo 100, ale teraz już całkiem go porąbało, kolega Schak miał podobny problem, u niego spadła wsuwka z czujnika i objawy były takie cytuje :
"Niestety nie u mnie było na odwrót. Nic nie pokazywało tzn wskazówka stała na 0 a czasem jak ją wzięło to się podniosła trochę ale i tak nie pokazała prawdziwej temp (zawsze niżej) albo po prostu podskakiwała do około 80 st i opadała."
No więc to chyba nie to. Co o tym myślicie? Miał ktoś coś takiego?
pozdro
PS: jak się wstawia filmiki?
Widząc na filmiku skacze i to nieziemsko!:-o Miałem taki objaw tyle że u mnie nigdy nie wzrastała ponad czerwoną linię. Szalała między 85 a 100 stopni. Wymieniłem czujnik temp. i wachania minęły, lecz chyba jeszcze musze termostat wymienić bo grzeje sie franca, a na dworze 2-3 stopnie. Strach pomyśleć jak będzie korek i upał:hmmm:
#45
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 13:45
Widząc na filmiku skacze i to nieziemsko! Miałem taki objaw tyle że u mnie nigdy nie wzrastała ponad czerwoną linię. Szalała między 85 a 100 stopni. Wymieniłem czujnik temp. i wachania minęły, lecz chyba jeszcze musze termostat wymienić bo grzeje sie franca, a na dworze 2-3 stopnie. Strach pomyśleć jak będzie korek i upał
ale wy sie na ten termostat uwzięliście - rzadko pada tak zeby zamknac uklad - najczesciej jest caly czas otwarty i nie dogrzewa ukladu. sprawdz czy gorna rura na chlodnice jest ciepla - jesli tak to znaczy ze termostat jest otwarty i problemu szukaj w chlodnicy a nie termostacie
#46
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 14:13
#47
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 14:36
#48
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 22:35
beast napisał:
ale wy sie na ten termostat uwzięliście - rzadko pada tak zeby zamknac uklad - najczesciej jest caly czas otwarty i nie dogrzewa ukladu. sprawdz czy gorna rura na chlodnice jest ciepla - jesli tak to znaczy ze termostat jest otwarty i problemu szukaj w chlodnicy a nie termostacie
Heh! Pocieszam się że to termostat, bo mniejszy wydatek by był

Tak czy inaczej sprawdze i chłodnice.
#49
OFFLINE
Napisany 06 marca 2009 - 11:46
Witam. U mnie dzieje się dokładnie to samo co u [lestekk]. Wymieniłem czujnik od wskaźnika i termostat, nic to nie dało. Doszedłem do wniosku że to sam wskaźnik szaleje bo jak dzisiaj do pracy jechałem i walnołem od góry w zegary ręką to sie na chwile uspokoił .Panowie, dziwne rzeczy się u mnie dzieją:
Takie coś
Nie wiem z czego to wynika, grzebałem dość sporo w zgarach i sądziłem ze może coś tam popsułem, ale rozebrałem je ponownie i nic nie widziałem uszkodzonego. Kolega Roozga (wielkie dzięki bo już się bałem że się przegrzewa a teraz śpię spokojnie) sprawdził mi kompem temperaturę silnika i była o 10 stopni niższa niż pokazywał zegar czyli było 80 stopni a pokazywał 90. ale wtedy jeszcze nie wariował aż tak tylko pokazywał porostu czasem 98 albo 100, ale teraz już całkiem go porąbało, kolega Schak miał podobny problem, u niego spadła wsuwka z czujnika i objawy były takie cytuje :
"Niestety nie u mnie było na odwrót. Nic nie pokazywało tzn wskazówka stała na 0 a czasem jak ją wzięło to się podniosła trochę ale i tak nie pokazała prawdziwej temp (zawsze niżej) albo po prostu podskakiwała do około 80 st i opadała."
No więc to chyba nie to. Co o tym myślicie? Miał ktoś coś takiego?
pozdro
PS: jak się wstawia filmiki?
#50
OFFLINE
Napisany 06 marca 2009 - 12:29
ibmtl napisał:
jak dzisiaj do pracy jechałem i walnołem od góry
w zegary ręką to sie na chwile uspokoił
Hehe! Bo z samochodem trzeba krótko, jak nie słucha to trza i walnąć.
#51
OFFLINE
Napisany 06 marca 2009 - 14:43
Mam problem z temperaturą w mojej OMCI. Jechałem wczoraj z Lublina do Krakowa i na trasie przy prędkości około 120 km/h temperatura wzrastała i w końcu postanowiłem się zatrzymać jak doszła do 110 st. Wyłączyłem silnik i zostawiłem włączony zapłon żeby się szybciej ochłodził. Po jakichś 2 minutach włączyłem silnik. Temperatura nadal była wysoka ale po dodaniu gazu spadła gwałtownie do 94 st. No to pojechałem dalej. Przejechałem jakieś 50 km. i było ok. Ale jak zacząłem wyprzedzać i troszkę kręcić na wyższe obroty temperatura znowu się podniosła. Nie pomogło zwolnienie do 80 km/h. Utrzymywała się ciągle powyżej 100 st. Ponownie się zatrzymałem i powtórzyłem operacje opisaną wyżej. Później udało się mi już dojechać do domu. Ale temperatura zatrzymała się w okolicy 100 st. Wiatrak działa na 2 biegach. Termostat też nie padł bo rura wylotowa z silnika jest równie ciepła jak wlotowa. Chłodnica jest gorąca. Węże do nagrzewnicy też są ciepłe. Natomiast nie mam ogrzewania, Znaczy się czasem leci ciepłe powietrze ale nie jest tak gorące jak powinno być. Podejrzewam pompę wody. Proszę o Wasze opinie.
#52
OFFLINE
Napisany 06 marca 2009 - 18:46
Witam. U mnie dzieje się dokładnie to samo co u [lestekk]. Wymieniłem czujnik od wskaźnika i termostat, nic to nie dało. Doszedłem do wniosku że to sam wskaźnik szaleje bo jak dzisiaj do pracy jechałem i walnołem od góry
w zegary ręką to sie na chwile uspokoił .
i co dalej planujesz? Bo ja kupiłem nowy czujnik ale nie założyłem bo z pogoda kiepsko a garażu nie mam i mam nadzieje ze pomoże ale lipa jak po wymianie będzie jak u Ciebie.
pozdro
#53
OFFLINE
Napisany 07 marca 2009 - 08:22
We wtorek wymontuję zegary i posprawdzam wszystkie styki . Jak to nic nie da , to trzeba będzie kupić nowe zegary :(i co dalej planujesz? Bo ja kupiłem nowy czujnik ale nie założyłem bo z pogoda kiepsko a garażu nie mam i mam nadzieje ze pomoże ale lipa jak po wymianie będzie jak u Ciebie.
pozdro
#54
OFFLINE
Napisany 12 marca 2009 - 16:15
Witam. Wyjąłem zegary, wyczyściłem styki i wskaźnik działa OK. Pozdrawiam :)i co dalej planujesz? Bo ja kupiłem nowy czujnik ale nie założyłem bo z pogoda kiepsko a garażu nie mam i mam nadzieje ze pomoże ale lipa jak po wymianie będzie jak u Ciebie.
pozdro
#55
OFFLINE
Napisany 12 marca 2009 - 20:14
Witam. Wyjąłem zegary, wyczyściłem styki i wskaźnik działa OK. Pozdrawiam
Styków Ci tam dostatek, napisz proszę dokładnie które, tylko te z tyłu czy w zegarach tez jakieś są?
pozdrawiam
#56
OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 09:15
Witam. Wyczyściłem tylko te główne z tyłu (zwykłym WD40) oraz poluzowałem lekko dwie śrubki (torx) od samego wskaźnika i tez przeczyściłem styki pod nimi. Nic więcej nie rozbierałem. Poskładałem z powrotem i wskaźnik przestał szaleć .Styków Ci tam dostatek, napisz proszę dokładnie które, tylko te z tyłu czy w zegarach tez jakieś są?
pozdrawiam
Pozdrawiam i powodzenia

#57
OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 10:47
WD40 nie jest do czyszczenie połączeń elektrycznychWyczyściłem tylko te główne z tyłu (zwykłym WD40)
Do tego typu rzczy jest specyfik o nazwie Kontakt.
#58
OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 13:30
Witam. Niestety nie miałem innego środka pod ręką. Na stronie producenta jest napisane, że WD40 "zabezpiecza cały system elektryczny przed korozją i odkładaniem się elektrolitycznych nalotów, zapewniając doskonałe przewodzenie”, więc pomyślałem, że tez może być. Poza tym pomogło i to jest najważniejsze.WD40 nie jest do czyszczenie połączeń elektrycznych
Do tego typu rzczy jest specyfik o nazwie Kontakt.

#59
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 18:36
#60
OFFLINE
Napisany 25 marca 2009 - 16:38
pozdro