Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING - Testy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
236 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   zerg

zerg
  • 35 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: Gliwice

Napisany 09 marca 2009 - 20:35

Lexim to moj znajomy pisałem z nim jak miał sprawne autko totem zaliczył dzika na drodze i tyle było po zawodach :]

#102 OFFLINE   krzycho677

krzycho677
  • 23 postów
  • Dołączył: 27-06-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 28 lipca 2009 - 09:29

zerg mam pytanie czy mogłbys dac namiary gdzie robiłes tego chipa mam kombi z 95r jest po wymianie uszczelek mechanik stwierdził ze sie niezle czyma wiec zwiekrzył bym jej moc

#103 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 01 sierpnia 2009 - 16:09

Witam! Dzisiaj po prawie roczym urzytkowaniu mojej omegi 2.2 dti znajazłem zamontowane takie urządzenie: P BOX Motortuning CAO-92 vs5.03.
może ktoś spotkał sie z takim urządeniem do czego one sluży.
Jakie są wady i zalety takiego urządzenia.

#104 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 04 sierpnia 2009 - 14:21

do swojej sam wrzuciłem eproma ok.+ 30 KM,70nM.Auto całkiem inaczej się zbiera,od 1300 obr/min coś się dzieje i zaczyna ciągnąć.na początku pokaże dymek,ale zbiera się-dużo jezdze po mieście,to dlamnie duży plus że nie ma już tak dużej"turbo dziury".na 1 biegu jadąc na wprost po suchym aswalcie przychodzi ok.2500 obr, i zrywa kołami przyczepność,na 2 biegu na mokrym asfalcie na wprost jadąc też zrywa(opony ok).zrobiłem na tym chipie ok.25 tys.km i wszystko gra(od dechy do dechy nie da się nonstop ciupać bo temperatura idzie w góre),ale przy jeżdzie z głową warto wrzócić chipa.poprzednia oma bez chipa na trasie 3000 km przy b.delikatnej jeżdzie(120km/h) prawie po autostradach i tankowaniu pod korek wlewu spaliła 6.3l/.mniej omegą 2.5 td już się chyba nie da.obecna po chipie na tej samej trasie wyszła 8l/100km.coś za coś.:driver:

#105 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 sierpnia 2009 - 16:55

do swojej sam wrzuciłem eproma ok.+ 30 KM,70nM.Auto całkiem inaczej się zbiera,od 1300 obr/min coś się dzieje i zaczyna ciągnąć.na początku pokaże dymek,ale zbiera się-dużo jezdze po mieście,to dlamnie duży plus że nie ma już tak dużej"turbo dziury".na 1 biegu jadąc na wprost po suchym aswalcie przychodzi ok.2500 obr, i zrywa kołami przyczepność,na 2 biegu na mokrym asfalcie na wprost jadąc też zrywa(opony ok).zrobiłem na tym chipie ok.25 tys.km i wszystko gra(od dechy do dechy nie da się nonstop ciupać bo temperatura idzie w góre),ale przy jeżdzie z głową warto wrzócić chipa.poprzednia oma bez chipa na trasie 3000 km przy b.delikatnej jeżdzie(120km/h) prawie po autostradach i tankowaniu pod korek wlewu spaliła 6.3l/.mniej omegą 2.5 td już się chyba nie da.obecna po chipie na tej samej trasie wyszła 8l/100km.coś za coś.:driver:


masz wykres z hamowni ?




 


#106 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 04 sierpnia 2009 - 18:04

masz wykres z hamowni ?

nie.wszystko własnymi siłami.ale jeżdziłem trzema,a teraz czwartą omą i po założeniu chipa duuuża różnica.wszystkie omy były sprawne i porównywalnie chodziły przed jak i po zabiegu,a hamownia coś kosztuje.na 3,4 biegu osiąga 5000 obr.po równym,na 5-ce w 4 osoby 204km/h i jeszcze deko by sięb bujneła ale brakło drogi na naszej" przecudnej A4":piwo:

#107 OFFLINE   Szafarbp

Szafarbp

    AudiA4

  • 202 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska/London

Napisany 05 sierpnia 2009 - 23:02

ok.+ 30 KM,70nM


To skoro nie byles na hamowni to skad te wszystkie cyferki? :o i te 161 koni??

#108 OFFLINE   Marcin-stg

Marcin-stg
  • 20 postów
  • Dołączył: 02-10-2008
  • Skąd: Starogard Gdański

Napisany 16 września 2009 - 07:57

U mnie chip siedzi dopiero dwa dni. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić niektórych osiągów i spalania więc opiszę to, co zauważyłem do tej pory.

plusy:
1. Zdecydowany wzrost mocy w dolnym zakresie obrotów
2. Lepsza kultura pracy silnika (ciszej chodzi)
3. Lepsze odpalanie ciepłego silnika
3. Ogólnie autko zaczęło fajnie jeździć, posiadacze 2.5TD aut. wiedzą ile trzeba gazu wcisnąć żeby fajnie wystartować spod świateł. Po wszczepieniu wirusa wciskam o połowę mniej pedał gazu.

minusy:
1.Rzeczywiście mocniej kopci ale tylko wtedy, gdy wciśniemy gwałtownie pedał gazu lub gdy wciśniemy go do końca, w normalnej eksploatacji nie zauważyłem nadmiernego dymienia.
2. Przy wykorzystywaniu większej mocy podnosi się temperatura silnika\
3. Wczoraj przy maksymalnym przyśpieszaniu poczułem szarpnięcie skrzyni biegów przy przerzucaniu biegu. Było to tylko jeden raz, ale chyba będę musiał się ograniczać z wszelkimi wariacjami, automaty chyba tego nie lubią.
Chipa kupiłem w firmie Q-Tronik (prowadzą sprzedaż na Allegro), koszt to 180zł. Gość bardzo w porządku, przy zakupie 4szt(do różnych aut) wyszło mnie 150zł. Myślą przewodnią było wymodelowanie krzywej momentu obr tak żeby auto odżyło na niskich obrotach...i chyba się udało. Szaczowana moc po zabiegu to 160KM (130KM w serii), moment obr 305Nm (235Nm w serii). Te dane podał mi Pan z Q-Tronika, wydaje mi się że 2.5TD ma w standardzie 250Nm. Nie wiem ile jest dokładnie, bo nie byłem na hamowni. Nie mam takiej możliwości. Jedynym punktem odniesienia są pomiary, jakich dokonałem przed wszczepieniem:
0-100km/h - 13sek
V-max - 195km/h

Proszę nie krytykujcie mnie tylko doceńcie to, że chociaż w jakiś sposób staram się sprawdzić czy chipowanie za 150zł się opłaca. To tyle, resztę obserwacji opiszę w najbliższym czasie. I jeszcze jedno:

Z poprzedniej (rozbitej) Omegi posiadam cały komputer, gdzie też był wstawiony chip. Nie potrafię podać konkretnych wartości i osiągów ale zapewniam, że jeździła zadowalająco. Jedyne co pamiętam to V-max - 215km/h i temp. silnika 100st. :)
numer z oryginalnej kości:
0 281 001 215
takim samym numerem powinien być oznaczony komputer. Dane autka:
Omega B Caravan 2.5TD 1994r.
Gdyby znalazł sie chętny spełniający wymagania to zapraszam.

#109 OFFLINE   01baca10

01baca10
  • 135 postów
  • Dołączył: 10-10-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 04 października 2009 - 12:58

ja rowniez kupiłem układzik i pech chciał ze niestety na razie nie poszedł w mojej omci .ma przede wszystkim za duze obroty i przastał działac obrotomierz.na szczescie mam podstawke wlutowana i spowrotem musiałem włozyc stary układ.teraz czekam na zawartosc pamieci i postaram sie ja zaprogramowac ,zobacze jaki bedzie efekt.

#110 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 października 2009 - 21:13

Witam. Od razu powiem że niewielkie pojęcie mam o chiptuning i mam takie pytanie czy jest coś takiego do 2,5 V6? Zakładał ktoś? Jakieś wrażenia? Widze w dziale prawie same diesle a praktycznie zero benzynek a jak już to rzędowe 4

#111 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 października 2009 - 21:43

Witam. Od razu powiem że niewielkie pojęcie mam o chiptuning i mam takie pytanie czy jest coś takiego do 2,5 V6? Zakładał ktoś? Jakieś wrażenia? Widze w dziale prawie same diesle a praktycznie zero benzynek a jak już to rzędowe 4


bo z benzyna nie jest tak prosto jak z klekotem. tu chip niewiele daje - szczegolnie uniwersalny albo z alledrogo. porzadne strojenie na hamowni to pozadny wydatek a przyros kolo 10-12 %




 


#112 OFFLINE   Sonix

Sonix
  • 83 postów
  • Dołączył: 13-05-2009
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 października 2009 - 15:02

Panowie, ja mam takie pytanie do osób, którzy chipowali 2,5 TD. Czy po chipie turbina szybciej się załącza? To znaczy czy chodzi już od niskich obrotów? Jak wam auto reaguje na gaz? jesteście w stanie utrzymać obroty silnika w zakresie 1500 obrotów bez problemu? Bo u mnie to jest zabawa na jakieś 30 sekund... Co za tym idzie, chce się dowiedzieć czy kupiłem samochód od jakiegoś amatora tuningu i chipowania czy coś jest z zaworem upustowym? dzięki za odpowiedzi :)

#113 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 października 2009 - 19:31

a po tym chipowaniu TD manual to ile do setki ma.???

#114 OFFLINE   thomsoneq

thomsoneq
  • 154 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Rybnik/Ballymena(NI)

Napisany 19 października 2009 - 20:31

a po tym chipowaniu TD manual to ile do setki ma.???


Ktos w tym temacie pisal juz o przyspieszeniu omci na roznych biegach i w calosci do setki.

Ja mam takie pytanie:
a mianowicie czy istnieje mozliwosc zamontowania takowego "Chipa" do omegi b 2,5 v6 benzyna 98 rocznik ? Nie znalazlem na allegro chipa pod ten silnik wiec pisze do Was.
Dziekuje za odpowiedz.;)

#115 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 października 2009 - 20:52

Ktos w tym temacie pisal juz o przyspieszeniu omci na roznych biegach i w calosci do setki.

Ja mam takie pytanie:
a mianowicie czy istnieje mozliwosc zamontowania takowego "Chipa" do omegi b 2,5 v6 benzyna 98 rocznik ? Nie znalazlem na allegro chipa pod ten silnik wiec pisze do Was.
Dziekuje za odpowiedz.;)


jak byc poczytal od poczatku ten temat to bys wiedzial - wiec zapraszam do lektury :)




 


#116 OFFLINE   thomsoneq

thomsoneq
  • 154 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Rybnik/Ballymena(NI)

Napisany 19 października 2009 - 21:00

wlasnie czytalem kurcze i znalezc nie potrafilem... :(

#117 OFFLINE   krabx12

krabx12
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 02 listopada 2009 - 20:42

witam ja mam omegę 2.5 td i moja leci 220kh od 0-100 -10s mam ją od niedawna więc nie wiem czy ktoś wcześniej coś zmieniał ale przydało by się więcej mocy na niższych obrotach zastanawiam się nad kupnem chipa i nie wiem czy to dobry pomysł proszę o poradę

#118 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 02 listopada 2009 - 20:55

Thomsonek są do omci 2.5 v6. Miałem kiedyś z allegro od autoseby. Niestety już nie wysyła. Trzeba umówić się z nim we Wrocławiu i stroji pod konkretny egzemplarz na hamowni. Tak jest lepiej ale cena też skoczyła z 200pln na 700.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#119 OFFLINE   thomsoneq

thomsoneq
  • 154 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Rybnik/Ballymena(NI)

Napisany 02 listopada 2009 - 21:56

Thomsonek są do omci 2.5 v6. Miałem kiedyś z allegro od autoseby. Niestety już nie wysyła. Trzeba umówić się z nim we Wrocławiu i stroji pod konkretny egzemplarz na hamowni. Tak jest lepiej ale cena też skoczyła z 200pln na 700.



a masz do niego jakis kontakt ? adres i telefon ? i ile dostales przyrostu w KM ? ale zanim do niego zajade to dam zamontowac walek ssacy z 3.0 ktory daje te 20 KM. Jestem teraz w UK a w przyszlym tyg wracam wiec zaczne robic te autko.
Z gory dzieki za odpowiedz.;)

#120 OFFLINE   python

python
  • 61 postów
  • Dołączył: 14-04-2009

Napisany 02 listopada 2009 - 23:55

witajcie!
co do 2,2, dti to wlasnie pisalem z "autoseba" koszta chipa wynosza 600zl wzrost mocy to 20-30km.