![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)


CHIPTUNING - Testy
#81
OFFLINE
Napisany 06 marca 2009 - 12:24
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#82
OFFLINE
Napisany 06 marca 2009 - 18:23
Ha!.. i miałem racje:) Jednak w TD są dwa warianty mocy: 115PS i 130PS, tak jest w katalogu. Co więcej, dziwne jest, że gdy komuś brakuje koni w 2.5TD, to przeważnie jest to wartość zbliżona właśnie do 115PS, na hamowni! Zbieg okoliczności:)?
Przyrosty po zmianie programu:
2.5 TD (115PS) +40PS +70NM.. i tyle właśnie wyszło zerg-owi
2.5 TD (130PS) +40PS +65NM
..i już chyba wiem o co kaman. 2.5 TD 115-tki były montowane do 1995r, a od '96 były już 130-tki. Jedyna różnica jaką widać na zdjęciach to brak przepłymierza w 115-stce, nie wiem jak wygląda sprawa z turbiną, IC i wtryskami, ale przypuszczam, że są takie i jedyna różnica to przepływomierz:)
#83
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 00:03
Takich przykladow znam duzo z praktyki
Vtech to ogolnie kumaci ludzie;)
#84
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 15:47
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#85
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 17:05
I tu masz racje xD
#86
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 17:14
Yyy... 151-25=136w sumie wzrosła moc o 25 konikow bo ma 151 a seryjnie jest 130
Nie ma takiegoNajlepsze tak czy siaj jest MV6 wymiata ostro.

Masz jakieś wykresy skoro go hamowałeś?
#87
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 17:49
Yyy... 151-25=136
Nie ma takiego
Masz jakieś wykresy skoro go hamowałeś?
yyyy 151-25=126


różnica między 130 a 151 to 21

#88
OFFLINE
#89
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 18:20
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
Nie czepiajcie sie chipa lepiej dajcie jakies rady do mojego radyjka :| gra działa ale ja tylko brak głosu . W innym aucie gra i działa normalnie.
#90
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 19:06
ze w skodzi octavi 1,9tdi (90KM nominalnie) kumpel stroil na hamowni i zrobil z niej 128KM
ten silnik w VW ma 130KM i nic mu nie jest więc co się ma stać w aucie z innym znaczkiem??? znam takiego co zmienił turbo i wyciągnął 150KM i silnik też chodzi (jak narazie)
tutaj nie chodzi o to że napewno coś się stanie jak zawirusujesz ecu tylko o to że jak silnik wypuszczany z mocą 148KM w BMW miał kłopoty, a w OPLU moc zmniejszyli o 18KM i kłopoty się skończyły tak że po wyciągnięciu 160KM pewnie historia się powturzy...
widzę jedno wytłumaczenie na to że nic się nie dzieje, może być że silnik o przebiegu ponad 200kkm ma mniejsze tarcie i wytwarza mniej ciepła, ale to taka moja naciągana teoria
ciągle uważam że chipowanie x25dt to zbyt duże ryzyko i .
W innym aucie gra i działa normalnie.
a może masz jakiś wzmacniacz pomiędzy radiem a głośnikami który se padł?
wsadzałeś do siebie jakieś inne radio?
Najlepsze tak czy siaj jest MV6 wymiata ostro
popieram i dodaję że ManualV6

#91
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 19:47
czytam Twoje posty i widze ze jestes wielce przekonany ze wszystko to co piszesz to najswietsza prawda. czlowieku jesli sie na czyms nie znasz to nie pisz glupot. piszesz ze niemozliwe ze silnik ktory ma 10 lat moze trzymac moc!!Widze ile wiesz o silnikach ! hahaha Widziałes kiedys auto ponad 10 lat trzymajace 100% fabrycznej mocy ! Latasz na orbicie człowieku
na orbicie. Musisz zejsc na ziemie. to standardowy 2,5 TD 131 hp po tylu latach mimo wysmienitego stanu silnik nie trzymał juz całego 131 hp ale 115 Hp Dodam jeszcze ze autoseba ma słaba hamownie bo drogowa
Najlepsza do pomiarow jest rolkowa. Co do podniesienia mocy to decyzja była ok autko zrobiło sie elastyczniejsze i przyjemniej sie jedzie.
g*wno prawda. silnik oceniaj bardziej po przebiegu i jego stanie niz po wiekku to po pierwsze
a co do trzymania mocy, niektore konstrukcje dieslowskie Volkswagena maja wyzsza moc niz katalog pisze nawet z przebiegiem kilkuset k km. oczywiscie sa wyjatki od tej reguly
np 1.9 TDI AFN 110KM przewaznie ma moc 115-120 KM
1.9 TDI ARL 150KM(np.leon top sport) wydmuchuje na hamowni ok 170-180 KM
i zeby nie mylic: silniki grupy VW TDI o roznych mocach to sa ROZNE konstrukcje - nie roznia sie tylko fabrycznym softem.
nie wiem czy slyszal ktos o renault clio ktore powinno miec 200KM, nowe egzemplarze wydmuchiwaly na hamowniach okolo 180KM
takze na temat trzymania/nietrzymania mocy mozna dyskutowac
#92
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 19:56
czytam Twoje posty i widze ze jestes wielce przekonany ze wszystko to co piszesz to najswietsza prawda. czlowieku jesli sie na czyms nie znasz to nie pisz glupot. piszesz ze niemozliwe ze silnik ktory ma 10 lat moze trzymac moc!!
g*wno prawda. silnik oceniaj bardziej po przebiegu i jego stanie niz po wiekku to po pierwsze
a co do trzymania mocy, niektore konstrukcje dieslowskie Volkswagena maja wyzsza moc niz katalog pisze nawet z przebiegiem kilkuset k km. oczywiscie sa wyjatki od tej reguly
np 1.9 TDI AFN 110KM przewaznie ma moc 115-120 KM
1.9 TDI ARL 150KM(np.leon top sport) wydmuchuje na hamowni ok 170-180 KM
i zeby nie mylic: silniki grupy VW TDI o roznych mocach to sa ROZNE konstrukcje - nie roznia sie tylko fabrycznym softem.
nie wiem czy slyszal ktos o renault clio ktore powinno miec 200KM, nowe egzemplarze wydmuchiwaly na hamowniach okolo 180KM
takze na temat trzymania/nietrzymania mocy mozna dyskutowac
Zdaje sobie z tego sprawe ze chodzi o stan silnika i przebieg moj niestety nie trzymał orginalnej mocy nie wiemz jakiego powodu i mam to gdzies ! Pisałem co zrobiłem i jaka mam teraz moc a o reszcie nie bede dyskutował jest i tyle.
#93
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 23:00
#94
OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 23:02
Zerg, a skąd pewność, że masz 130-tke? Jaki masz rocznik auta, masz przepływomierz?
kogut wg wszelkich mi znanych zrodel silnik 25dt (czy u25dt czyli ten bez przeplywki) tez mial 130 km nie 115. nigdzie sie nie moge doczytac zeby mial 115
dane z TIS
dodanie przeplywki mialo za zadanie zmiane normy spalin
#95
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 00:34
Przestan sie im tłumaczyc widzisz ze sie znajakogut wg wszelkich mi znanych zrodel silnik 25dt (czy u25dt czyli ten bez przeplywki) tez mial 130 km nie 115. nigdzie sie nie moge doczytac zeby mial 115
dane z TIS
dodanie przeplywki mialo za zadanie zmiane normy spalin
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#96
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 10:32
#97
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 11:47
Zerg, na naszym forum też było 2.5td chipowane na ok. 160KM, nawet na Zlocie chyba w Kobylej Górze widziałem (nick Lexim?). Poczytaj lub zapytaj o efekty, może jakiś pomysł będzie Ciekawy na dalsze modyfikacje?
Lexim ale duzo nie moze powiedziec jak to dalej wygladalo bo przeciez dzwona zaliczyl

#98
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 11:47
Zadałem Ci proste pytanie, jaki masz rocznik, i czy masz przepływkę.
Poprostu są źródła w internecie, z których winika, że wersje do '96r. miały 115PS, a nie 130PS, co więcej byłem dwa lata temu w Mastersie i tuner też wspomniał, że TDS-y nie trzymają mocy i zdarzają się przypadki, w których na rolkach wychodzi jedynie 115PS!
Wydaje mi się co najmniej dziwne, że W I Ę K S Z O Ś Ć tds-ów, które niby nie trzymają mocy wypluwają na hamowni właśnie 115PS!


Nikt nie mówił, że chip tuning, to zło. Sam mam auto po re-mappingi i jestem zadowolony.
#99
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 11:50
zrodla w internecie podaja rozne rzeczy. to co ja podalem podal Opel wiec producent w informacje serwisowej. a czemu nie maja tych 130 KM ? bo zamiast 180 000 km ktore sa na liczniki pewnie jest grubo ponad 400 000 i tyle. w diesla o przebiegu 10 000 rocznie wierze jak we wrozkiPoprostu są źródła w internecie, z których winika, że wersje do '96r. miały 115PS, a nie 130PS, co więcej byłem dwa lata temu w Mastersie i tuner też wspomniał, że TDS-y nie trzymają mocy i zdarzają się przypadki, w których na rolkach wychodzi jedynie 115PS!
Wydaje mi się co najmniej dziwne, że W I Ę K S Z O Ś Ć tds-ów, które niby nie trzymają mocy wypluwają na hamowni właśnie 115PS!Czemu nie 120, 125, 100 tylko właśnie 115?
#100
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 14:04
Lexim ale duzo nie moze powiedziec jak to dalej wygladalo bo przeciez dzwona zaliczyl
Autko mu smigalo elegancko, a po dzwonie sprzedal zchipowanego kompa innemu uzytkownikowi OKP, ktory chyba tez jest zadowolony.