Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 TD mułowata i max 160 km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 06 lutego 2011 - 13:50

z tego co wiem to podciśnienia są takie same
twój problem to może właśnie przez to, że masz zaślepione to wejście
obejrzyj dokładnie ten zaworek czy masz dobrze podpięte podciśnienia i zdejmij tą zaślepkę
dla bezpieczeństwa żeby nie zassało jakiegoś syfka zabezpiecz wlot jakąś gazą-szmatką

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2011 - 14:25

Dodam tylko to ze kolega pisze ze mułowaty na rozgrzanym silniku..być może daje popalić czujnik temperatury paliwa co jest w nastawniku..podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie wartości podaje..

#23 OFFLINE   szymon1osa

szymon1osa
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-10-2010
  • Skąd: kijewo

Napisany 06 lutego 2011 - 14:45

racja ty masz inny zaworek i inne to cos co jest przy kolektorze dolotowym to jest egr chyba masz jeden przewod a po96 sa dwa

#24 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 06 lutego 2011 - 15:54

No dokładnie po elekrtozaworku egr mam jeden przewód a widze ze w innych są tak jakby dwa wyjscia. Jednak wydaje mi sie ze to chyba będzie czujnik ciśnienia doładowania.

#25 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 lutego 2011 - 17:28

kolega pisze ze mułowaty na rozgrzanym silniku..być może daje popalić czujnik temperatury paliwa
co jest w nastawniku..


Albo niski przebieg...

#26 OFFLINE   worm78

worm78
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-08-2009
  • Skąd: piaseczno

Napisany 06 lutego 2011 - 21:24

Witam moja oma 98r na egr ma 2 wężyki z tym że jeden wisi luźno pod silnikiem żeby olej nie zachlapał całego silnika.

A co do mojej sprawy to jutro jadę po raz kolejny na kompa bo ostatnio pokazywał coś z masą paliwa a dawkę miał 4,7 ( komp.pokładowy pokazywał 0,7-0,8 l/h ) teraz ustawiłem na 0,9-1 l/h

#27 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 07 lutego 2011 - 10:59

K.... wąż nie spadł po zluźnieniu obejmy... możliwe to jest ze zawór upustowy spalin za wczesnie nie otwiera?

Rozwiązanie jest zawsze najprostsze... jest pękniety rezonator ale w życiu bym sie niespodziewał ze nie bedzie tego wida po wyjeciu go na zewnątrz... trzeba było przygazowa na maksa i zobaczyc gdzie sie rozchyla... na szwie puscił... ma ktos do sprzedania?

#28 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 lutego 2011 - 11:16

Natomiast jesli chodzi o dolot to jest szczelny.


czyli nie do końca dobrze sprawdziłeś:)

jak wyjąłeś ten plastik to jeszcze odpal auto i wdepnij gaz tak żeby weszło na wyższe obroty
jak huknie to będziesz miał pewność, że turbo jest ok

odnośnie rezonatora pisz na markecie
beast ma w swojej ofercie
http://allegro.pl/ru...1406562013.html

ale może ktoś będzie miał taniej

#29 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2011 - 20:10

K.... wąż nie spadł po zluźnieniu obejmy... możliwe to jest ze zawór upustowy spalin za wczesnie nie otwiera?

Rozwiązanie jest zawsze najprostsze... jest pękniety rezonator ale w życiu bym sie niespodziewał ze nie bedzie tego wida po wyjeciu go na zewnątrz... trzeba było przygazowa na maksa i zobaczyc gdzie sie rozchyla... na szwie puscił... ma ktos do sprzedania?


rezonator zmieniłem na rurę od BMW tds

#30 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 08 lutego 2011 - 06:27

No jest prawie wszystko ok... przyspieszenie jest jak najbardziej ok ale jednak jak wyjechałem na autostrade to przy 150 dalej odcina... tzn efekt jest taki jakbym ujał gazu.. Możliwe to jest ze komputer sobie tak zakodował i musze go zresetowac? Da sie to zrobic odpinając akumulator?

#31 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 22 lutego 2011 - 21:40

Witam ponownie...
Jeźdzę dalej tą omegą ale dalej jest muł, pouszczelniałem dolot, podciśnienia ok, ustawiona dawka na 0,9... Mam wiec pytanie bo kupiłem manometr a na forum wyczytałem ze ciśnienie przy 4000 obr/min ma wynosi 1,3 bar ale to jest mierzone na postoju czy w trakcie jazdy? Ja zmierzyłem 1 bar na postoju, wiem że zawór otwiera sie juz przy tych obrotach, a obroty było około 4000 ale przy przegazówkach. Gdy wcisnałem mu na stałe 4000 obr to wskazało mi 0,8. Odcina mi dalej moc na autostradzie wiec pytanie jest takie czy gdyby to cisnienie było zbyt małe to tez nagle odcinało by mi dawkę? Tzn auto porzestaje nagle przyspieszac pomimo wcisnietego gazu do dechy.

#32 OFFLINE   comes

comes
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-02-2011

Napisany 27 lutego 2011 - 21:54

Andre 150..już pisałem..miałem ten sam problem..sprawdź czy aby w katalizatorze wszystko jest w porządku, bo u mnie sie pourywały blaszki i zatykały otwór wylotowy, wymieniłem i teraz ma kopa...

#33 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 28 lutego 2011 - 17:52

alke ja juz niemam katalizatora.. wywaliłem go na samym poczatku

#34 OFFLINE   ms7337

ms7337
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: Modliborzyce

Napisany 28 lutego 2011 - 19:24

Witam.Kolego Andre 150 miałem bardzo podobne objawy jak tu podajesz .U mnie okazalo się-przewód od kolektora ten co idzie do MAP sensora niby ok,ale jak go ruszyłem ułamał się(niby guma:o),przy wejściu do kolektora.Druga rzecz to przemyj i sprawdz sam MAP sensor bo pewnie w samym czujniku jest troche syfu i przekłamuje.To zrobiłem i pomogło:).No ale każdy przypadek jest inny...

#35 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 28 lutego 2011 - 19:55

Hmm. No sprubuje go przemyc bo ten wężyk jest ok. zdejmowałem go kilka razy i jest w porządku. Sprubuje go przemy jutyro i zobaczymy.

#36 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 01 marca 2011 - 20:45

No wiec tak, wężyk przemyty, zawór o tyle o ile sie dało to też ale on jest nierozbieralny wiec niewiem napewno czy działa. Jak go sprawdzic? Ma ktos jakis sposób na wymycie go w środku?

#37 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2011 - 21:30

Kolego, proponuje wymoczyc go przez noc w benzynie ekstrakcyjnej i rano popukac nim ta "rurka" o blat stolu az wyleci troche syfu i tyle. :) Ja mam aktualnie u siebie "generalke" a czy przynioslo to zimiany powiem dopiero jutro. Bo moj czujnik moczy sie juz 2 dobe ;-)

#38 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2011 - 09:51

to teraz Dawido opisze swę przygodę :D bo już walczę z nią od masakrycznego czasu i jakoś dojść nie mogę.

1)Objawy i spostrzeżenia

-świstanie i gwizdanie przy dodawaniu gazu
-mułowata
-większe spalanie
-nie żre oleju(tzn.żre ale tak jak za czasów kiedy zapierdzielała po 210kmh)
-przy luźnym przewodzie na EGR i przegazówke wąż odskakuje czyli turbi de facto dmucha
-przy wolnych obrotach jak zdejmę wąż z EGR i zatkam ręką strumień powietrza idący od turbo to opór jest znikomy moim zdaniem

2)Prace poczynione
-wymienione uszczelki kolektora ssącego(reinz)
-dokładnie wyczyszczony czujnik ciśnienia doładowania
-wymieniona rurka od kolektora wydechowego do EGR(była upalona końcówka)
-sprawdzone podciśnienia
-sprawdzona rura na odcinku IC <-> rezonator
-oględziny rezonatora(wizualnie OK)

i co...i nico :( powracamy do punktu 1

3)Pytania
1)Rura na odcinku turbina <-> IC ma być miękka czy "zbrojona" taka jak na odcinku IC <-> rezonator?Moja jest jakaś miękka i dość mocno sparciała(uprzedzam pytania: nie nie sprawdziłem jej pod obciążeniem turbiny)
2)Czy źle ustawiony zawór na turbinie może powodować takie świzdu-gwizdu?
3)Gdzie jest na turbinie ten cały wąż od podciśnienia(coś czytałem w tym wątku),bo może mnie od bimbru ślepota złapała ale ja nie widzę ?:D


No właśnie...i co dalej szukać? Nie wydałem na to gigantycznych środków także się nie załamuję ale przyznam że sytuacja w której cięzko pogonić te rumaki już mnie odrobinkę irytuje :dziura::):pokoj:

#39 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 02 marca 2011 - 20:09

Witaj Kolego dawido89! Zdaje sie że masz ten sam problem co ja..

#40 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2011 - 20:57

Jeśli gwiżdże, to najpewniej zawór upustowy turbo (gruszka). Na kanał i sprawdzić, czy nie jest uchylony.