Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 TD mułowata i max 160 km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 01 lutego 2011 - 20:34

Witam wszystkich!
Zwracam sie o pomoc do was bo juz niewiem co może by z tym samochodem.
Objawy są takie że samochód do 3000 obr/min idzie w miarę normalnie a wyżej tak jakby mu brakowało, na 5 biegu przy 140/150 ma cos takiego ze do pewnego momentu idzie dobrze po czym tak jakbym odjał troche gazu i niechce jecha szybciej. Sprawdzałem podciśnienia, turbine, nawet tę rurkę od egr, wywaliłem katalizator i sprawdzałem czujnik temp. Wywala mi błędy 15 , 34, 44, 49, 92. Co do czujnika temp. to sprawdzałem czy niema zwarcia lub przerwy w obwodzie i niema wiec niewiem juz co jest grane. Jest przy komputerze podpięty jakis czarny układ i podpięty jest miedzy innymi tak jakby pod kabel od temperatury. Co to może byc? To to cos moze powodowac błąd 15?

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 lutego 2011 - 20:37

przeczyść przepływomierz...a to urządzono to do grzania świec ,, nic złego jak pali dobrze nadal......

#3 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 01 lutego 2011 - 20:41

No chętnie bym go przeczyścił ale go niema:) To autko 1994 roku...

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 lutego 2011 - 21:01

a to co innego w opisie masz 96. kolego podciśnienia sprawdzone a pierwsze to zawór na turbo zatarty i został uchylony...ale na forum jest takich tematów w cholerę po co wałkowac to samo..poczytaj.
..a jakie spalanie na jałowym masz??

#5 OFFLINE   szymon1osa

szymon1osa
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-10-2010
  • Skąd: kijewo

Napisany 02 lutego 2011 - 16:44

do 96 masz w kolektorze dolotowym przepływomierz ale on to moze byc odpiety i bedzie szła 200 na moje to albo masz pomylone przewody powietrze co do kolekora dolotowego dochodza albo cos z turbem nie halo :confused:

#6 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2011 - 19:16

Kolega sprawdzi czy wężyk podcisnieniowy jest przy turbo caly lub czy nie spadl

#7 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 02 lutego 2011 - 19:58

No wiec zawór upustowy to jest pierwsze co sprawdziłem i działa bez zarzutu, co do przepływomierza to niema przepływomierza jest tylko czujnik temperatury i jest on podpięty. Z turbina jest ok bo pompuje dobrze nie sprawdzałem dokładnego ciśnienia ale jak przytkałem ręką wąż od turbiny to niemogłem utrzymac. Pytanie moje brzmi czy dawką paliwa steruje komputer czy jest ona mechanicznie przez pompe ustawiana?

Heh właśnie jeszcze co do dawki paliwa to jest uszkodzony wyświetlacz komputera i niemam pojecia jaką mam dawke na jałowym... Czytałem dośc długo juz te forum i nie znalałem prtzczyny która jest w moim samochodzie. A jakie są objawy padniętej pompy wtryskowej?

#8 OFFLINE   szymon1osa

szymon1osa
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-10-2010
  • Skąd: kijewo

Napisany 02 lutego 2011 - 20:08

to jest przepływomierz wez go odepni i zobacz wtedy

#9 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 02 lutego 2011 - 20:26

to jest przepływomierz wez go odepni i zobacz wtedy


przecież andre napisał, że nie ma przepływomierza bo chodzi o rocznik 1994

jak piszesz, że od 3000 ma "muła" czyli wynika, że coś z doładowaniem to sprawdziłbym kolejno:
- rurka EGR
- czujnik wkręcony w kolektor ssący
- podciśnienie zwracając szczególnie uwagę na wężyki między trójnikiem przy wtryskiwaczach a zaworkiem i między kolektorem ssącym a MAP sensorem
- szczelność gumowych rur w dolocie i rezonator "TUBO DIESEL"
być może dawka paliwa ale tu byłby wolny na początku

#10 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 03 lutego 2011 - 06:04

Rurke egr zrobiłem. była pęknięta wiec zaślepiłem ją bo gdzies wyczytałem ze można. Jeśli chodzi o czujnik temperatury powietrza to jak go wczoraj odpiałem to był jeszcze jeszcze bardziej mułowaty. Podciśnieniea w sumie są szczelne no chyba ze sprawdze je jeszcze raz bo mogłem cos przeoczyc. Natomiast jesli chodzi o dolot to jest szczelny. Dzieki wielkie za pomoc jeszcze raz sprawdze podcisnienia.

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2011 - 09:38

Kolego andre150 powodem może być za mała dawka i muł będzie tylko komp...a daleko masz do mnie..podjedz podepniemy bestię...a jeszcze spróbuj wykręcić czujnik temp. pow.doładowującego i przemyj go może syfem jest oblepiony i złe dane przekazuje..

#12 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 03 lutego 2011 - 21:10

Teraz w weekend jade na wieś do siebie to popatrze po tym wszystkim. Na codzien mieszkam w Jaworznie wiec mogę podjechac w któryś dzień, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. A to gdzie bym musiał podjechac?

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 04 lutego 2011 - 10:51

Kolego andre150 powodem może być za mała dawka i muł będzie tylko komp...a daleko masz do mnie..podjedz podepniemy bestię...a jeszcze spróbuj wykręcić czujnik temp. pow.doładowującego i przemyj go może syfem jest oblepiony i złe dane przekazuje..


Rafi a jakiego masz kompa do swojej besti bo ja się zastanawiam między OS albo OC

#14 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 lutego 2011 - 14:05

A to gdzie bym musiał podjechac?


Chrzanów..

Rafi a jakiego masz kompa do swojej besti bo ja się zastanawiam między OS albo OC


ja mam op-com ale on nie za bardzo stabilnie działa z naszymi TD.. ale tylko z silnikami reszta ok.. ale zastanawiam sie nad OS i będę miał dwa..

#15 OFFLINE   worm78

worm78
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-08-2009
  • Skąd: piaseczno

Napisany 05 lutego 2011 - 18:25

Witam POMOCY!
Moja oma od pewnego czasu muli się na wolnych obrotach.Jednak nie cały czas tylko 2-3 razy na 30 km zawsze na gorącym silniku . Egr zaślepiony,spalanie bez obciążenia 0.9,wymieniony filtr paliwa. Jak ktoś ma pomysł to proszę o rade czego szukac.

Muszę jeszcze dodac iż czasami jest 2-3 dni spokoju a potem znowu. po odłączeniu przepływki jakby zyskała na mocy w dolnych partiach obrotów lecz w wyższych zaczyna szarpac.

#16 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 05 lutego 2011 - 20:53

Witam!
Robiłem troche z ta omegą i tak:
czujnik temperatury wymieniony
czujnik temperatury powietrza wyczyszczony
cały dolot uszczelniony
podcisnienia posprawdzane, wszystkie wężyki ok

wyjechałem ją w trase i wydawało mi sie przez pierwsze pare kilometrów ze jest ok ale jak wyjechałem na autostrade to dalej ****... podan 3000 obr niechce sie wkrecic

niemam pojecia dalej a gdzie moge podjechac na tego kompa kolego rafi195 ?

#17 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 05 lutego 2011 - 21:44

wyjechałem ją w trase i wydawało mi sie przez pierwsze pare kilometrów ze jest ok ale jak wyjechałem na autostrade to dalej ****... podan 3000 obr niechce sie wkrecic


to pozostaje turbina
poluzuj obejmę na wężu dochodzącym do "TURBO DIESEL"
odpal auto i dodaj gazu - powinno dobrze huknąć
jeśli tak będzie to pozostaje komp i sprawdzenie parametrów

#18 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 06 lutego 2011 - 10:36

Słuchajcie a mam jeszcze jedno pytanie czy ma ktoś fotki jak powinny by powpinane podciśnienia ale przy silniku z 1994 roku? Ja mam tak że węzyk z trójnika od podciśnienia idzie do elektrozaworka a od elektrozaworka idzie do zaworu egr. a ten czujnik cisnienia doładowania jest podpiety do kolektora. To wszystkie podciśnienia w mojej omedze. Przy turbinie jest tylko węzyk od gruszki do części tłoczącej turbiny. Rozumiem że w momencie gdy jest zbyt duże ciśnienie to gruszka otwiera zawór upustowy spalin, tak? Pytanie mam jeszcze jedno... Czy czujnik ciśnienia doładowania ma jakis wpływ na dawkę paliwa? Czy jest to możliwe że gdyby on był walniety to komputer odejmuje na pompie wtryskowej dawke paliwa gdy ciśnienie jest większe?

#19 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 06 lutego 2011 - 11:40

tu masz rozpiskę podciśnień
http://forum.omegakl...ead.php?t=27152
z twojego opisu wynika, że masz ok
jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to ma on wpływ na dawkę

#20 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 06 lutego 2011 - 13:13

Ale ta rozpiska dotyczy zdaje sie samochodów po 96 roku. ja mam troche inny zaworek od egr jest tam tylko wejscie i wyjscie a trzecie jest zaślepione. Niemam żdnego filterka na podciśnieniu. Ta rozpiske mam tylko chciałem własnie wiedziec czy napewno są dobrze. Jeśli ten czujnik ma wpływ na dawke paliwa to zdaje sie ze on będzie walniety. Wymienie go i zobaczymy.