Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"odcinka" y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 15 stycznia 2011 - 15:50

A sprawdzałeś wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie CR? Jeszcze spróbuj podmienić z kimś przepływomierz. Jakby co to mam sprawny na sprzedaż.

Zakupiłem właśnie interfejs,kolega co się na tym zna posprawdza mi wszystko a zwłaszcza przepływkę i wtedy zobaczymy,a jaka cena za tą przepływkę?

#22 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2011 - 16:52

a jaka cena za tą przepływkę?


210,-

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#23 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 18 stycznia 2011 - 17:01

Dzisiaj jadąc zrobiłem kilka prób redukcji i szło autko jak kiedyś,ale po którejś z kolei znowu to samo brak mocy.Jakby coś się blokowało.Jeszcze w momencie jak ma brak mocy to dość mocno kopci na czarno.

Sprawdź czy masz odpowiednie podciśnienie w układzie vacuum. Powinno być chyba -0,8bara czy jakoś tak - jesli nie to zaraz mnie ktoś poprawi :).
Później trzeba sprawdzić elektrozawór sterujący pracą łopatek turbiny. U mnie objawy były podobne tj, kopcenie i czasem calkiem znienacka utrata mocy (i oczywiście moja panika podczas wyprzedzania).
Sprawdzałem u siebie ten elektrozawór kompem i blędu nie było. sprawdziłem go też elektrycznie i też wszystko było ok, ale wymieniłem go profilaktycznie na nówkę i "jak reką odjął". Otóż elektrycznie ten elektrozawór był sprawny, ale już się zacinał mechanicznie i brakowało podciśnienia do sterowania łopatkami turbiny.
Teraz śmiga jak szatan.
Powodzenia.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#24 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 08 lutego 2011 - 19:33

Koledzy proszę o kolejne rady co może być przyczyną zacinania się omci.Komputer nie pokazuje błędów,podczas jazdy wszystkie parametry podobno prawidłowe,a jadąc powiedzmy 60km/h robię kick-down silnik jakby się zacina,ale wystarczy że ujmę gazu minimalnie(tzn.na tyle że poczuję odczuwalny przeskok na pedale gazu) i ponownie go wcisnę do oporu auto ożywa i już pięknie rwie do przodu.Może macie jakieś nowe pomysły,najgorsze że nie ma z kim podmienić części na testy.

#25 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 13 kwietnia 2011 - 11:02

Odgrzewam temat, w mojej omci zauwazylem dziwna zaleznosc. Podczas przyspieszania energicznego czuc jak auto poprostu rwie do przodu, ale gdy tylko minie 3500rpm nagle troszke slabnie (nie ciagnie juz tak mocno) i zaczyna kopcic. Puszcza dymka rowniez jezeli mocniej wcisne gaz jak mam ok 1600-1800rpm po minieciu wskazowki 2000rpm wszystko jest ok i juz nie kopci chocbym nie wiem jak mocno mu cisnal. Zwiastuje to jakies chmury burzowe nad moja kluche??:)

#26 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2011 - 13:03

Odgrzewam temat, w mojej omci zauwazylem dziwna zaleznosc. Podczas przyspieszania energicznego czuc jak auto poprostu rwie do przodu, ale gdy tylko minie 3500rpm nagle troszke slabnie (nie ciagnie juz tak mocno) i zaczyna kopcic. Puszcza dymka rowniez jezeli mocniej wcisne gaz jak mam ok 1600-1800rpm po minieciu wskazowki 2000rpm wszystko jest ok i juz nie kopci chocbym nie wiem jak mocno mu cisnal. Zwiastuje to jakies chmury burzowe nad moja kluche??:)


Podłączyć "kompa" (np. OP-COM) i sprawdzać parametry w czasie jazdy, chyba że są zapisane jakieś błędy. Przyczyn może być wiele, od elektrozaworów po wtryskiwacze.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#27 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 13 kwietnia 2011 - 15:03

Niestety nie mam zadnego programu i kabla zeby sprawdzic bledy, a cos w stylu metody na spinacz nie ma w 2.5DTi?

#28 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2011 - 16:06

ja bym stawiał na: lejące wtryski, nieszczelność w układzie dolotowy bądź paliwowy, zapchany filtr powietrza

#29 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 13 kwietnia 2011 - 20:22

zapomnialem dodac ze ma zawyzone spalanie wzgledem kompa ok 1,5l na 100km.

#30 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2011 - 21:02

zawyżone spalanie względem kompa ok. 1,5l na 100km.


Tym nie ma co się sugerować, chociaż spora różnica. Ważne jest rzeczywiste spalanie, pisałeś już o tym. Wtryskiwacze i tak warto sprawdzić, dla "świętego spokoju".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#31 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 14 kwietnia 2011 - 07:43

W razie w ile kosztuje regeneracja tych wtryskiwaczy?? I gdzie najlepiej w okolicach Opolskiego to zrobic??

P.S Najpierw musze uszczelnic dolot od turbiny bo gwizda ze az ludzie sie ogladaja za mna:)

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 08:49

W razie w ile kosztuje regeneracja tych wtryskiwaczy I gdzie najlepiej w okolicach Opolskiego to zrobic

w straduni sprawdzenie 25 PLN od sztuki regeneracji zależy od stopnia zużycia od 100 do 450 PLN

#33 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 14 kwietnia 2011 - 09:04

Duze jest prawdopodobienstwo ze chociaz 2 sa ok? czy zazwyczaj sie zdaza ze wszystkie do regeneracji? I plus minus ile trwala by regeneracja?? Musze rozplanowac wakacje:)

#34 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2011 - 11:56

Duze jest prawdopodobienstwo ze chociaz 2 sa ok?


To już wróżenie z fusów. Bywa, że 2 i również więcej.

w straduni sprawdzenie 25 PLN od sztuki regeneracji zależy od stopnia zużycia od 100 do 450 PLN


Ale macie ceny w Opolskiem. W Mazowieckiem 40-50,- test ciśnieniowy, 50-70,- test na urządzeniu EPS200 (i ten jest miarodajny).

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 12:53

150 PLN płaciłem za sprawdzenie wszystkich na maszynie, sprawdzanie kompletne wydajność minimalna, pod maks obciążeniem, przelewy ile walą, po prostu kompletna diagnostyka, w tamtym roku było 120 PLN i to jest chyba jedyny taki człowiek którego znam w opolskim

#36 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2011 - 13:16

150 PLN płaciłem za sprawdzenie wszystkich na maszynie, sprawdzanie kompletne wydajność minimalna, pod maks obciążeniem, przelewy ile walą, po prostu kompletna diagnostyka, w tamtym roku było 120 PLN i to jest chyba jedyny taki człowiek którego znam w opolskim

A po sprawdzeniu trzeba robić adaptację??

#37 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:01

A po sprawdzeniu trzeba robić adaptację

jeśli wtryski nie były robione i wróciły na swoje miejsce to nie, według TIS do 3 wtrysków nie trzeba jeśli min 4 by były robione to wtedy już tak

#38 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2011 - 07:38

Witam. Mam podobny problem co kolega Leovince czyli omcia nie chce wejść na obroty dochodzi do 2500, nie raz zaskoczy i chodzi ładnie tak jakby coś niełączyło.
P1260 ( 4 ) Ciśnienie wstępne zbyt niskie dla potrzeb rozruchu Nie występuje ten błąd wyskakuje po włączeniu zapłonu po odpaleniu i przygazowaniu pojawia się ten błąd
P1260 ( 1 ) Zmniejszona dawka paliwa wskutek niskiego ciśnienia paliwa Nie występuje
Pompkę tą pod siedzeniem wymieniłem na taką http://allegro.pl/po...1567401267.html i nic to niedało. Ten problem z obrotami pojawił się po czyszczeniu filterka przy zaworze sterowania łopatkami turbiny.Co można jeszcze sprawdzić? I jeszcze jedna sprawa na wyświetlaczu pojawił sie napis oelstand prufen sprawdziłem stan oleju jest ok, który czujnik jest za to odpowiedzialny?

#39 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 kwietnia 2011 - 09:06

Ten problem z obrotami pojawił się po czyszczeniu filterka przy zaworze sterowania łopatkami turbiny


Podciśnienia podłączyłeś prawidłowo?

I jeszcze jedna sprawa na wyświetlaczu pojawił sie napis oelstand prufen sprawdziłem stan oleju jest ok, który czujnik jest za to odpowiedzialny?


Czujnik poziomu "oleum" jest na misce olejowej. Może wtyczka się wypięła, albo przytarłeś o coś "michą"?

Co można jeszcze sprawdzić?


Filtr paliwa i czujnik ciśnienia na nim umiejscowiony.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#40 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2011 - 09:30

Podciśnienia podłączyłeś prawidłowo?

podciśnienia już zmieniałem chyba będę musiał podmienić zawór na turbinie z zaworem sterowania EGR bo coś mi się wydaje że ten przy turbinie coś nie halo, tylko czy to możliwe żeby te dwa błedy się pojawiały przez ten zawór?