"odcinka" y25dt
#1 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 00:59
Dzisiaj pojawił się problem z obrotami w moim 2.5dti. A mianowicie mam "odcinke" na około 3750obr/min, miarowo przerywa mi obroty tak jakby to był ich koniec. Czego może być to przyczyna? Wcześniej automat ładnie zmieniał biegi przy ponad 4k obr/min. Musze zaznaczyć ze mam w tej chwili problemy z pompką paliwa (pod siedzeniem pasażera). Nie zawsze się włączała a jak już włączała się to pracowała nierówno... Byłem z tym problemem u mechanika, któremu podczas odłączania zasilania od pompki kostka została w ręku( zapewne dla tego nie zawsze się włączała). Podłączono to "na krótko" i teraz nie ma problemu z zasilaniem pompki ale co z obrotami? Czy to możliwe że pompka już kończy swój żywot, nie podaje tyle paliwa ile potrzeba i dlatego odcina mi obroty? Wcześniej pracowała ona w miarę cicho, za to ostatnio zaczęła głośniej buczeć. Poza tym mam wrażenie że ona pracuje cały czas, czy tak powinno być?
Pozdrawiam
LeoVince
#2 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 01:17
Czy to możliwe że pompka już kończy swój żywot,
Wymień tą pompkę, jak najszybciej (nie pozwalaj na "drutowanie", ważnego elementu układu wtryskowego). Na alle-coś tam można kupić za ok. 200 PLN.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#3 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 09:58
pompka musi pracować cały czas, podłącz komputer i zobacz czy nie masz błędu związanego z niskim ciśnieniem paliwa, jej dźwięk może oznaczać agonię wymieniaj ją, pompkę mam oryginalną jak by była potrzebnaDzisiaj pojawił się problem z obrotami w moim 2.5dti. A mianowicie mam "odcinke" na około 3750obr/min, miarowo przerywa mi obroty tak jakby to był ich koniec. Czego może być to przyczyna? Wcześniej automat ładnie zmieniał biegi przy ponad 4k obr/min. Musze zaznaczyć ze mam w tej chwili problemy z pompką paliwa
(pod siedzeniem pasażera). Nie zawsze się włączała a jak już włączała się to pracowała nierówno... Byłem z tym problemem u mechanika, któremu podczas odłączania zasilania od pompki kostka została w ręku( zapewne dla tego nie zawsze się włączała). Podłączono to "na krótko" i teraz nie ma problemu z zasilaniem pompki ale co z obrotami? Czy to możliwe że pompka już kończy swój żywot, nie podaje tyle paliwa ile potrzeba i dlatego odcina mi obroty? Wcześniej pracowała ona w miarę cicho, za to ostatnio zaczęła głośniej buczeć. Poza tym mam wrażenie że ona pracuje cały czas, czy tak powinno być?
#4 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 17:55
#5 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 18:31
A co z tymi obrotami
Po wymianie pompki, test komputerem diagnostycznym (pewnie będzie błąd: niskie cisnienie na listwie CR), wykasować. Sprawdzić, czy się nie powtórzy (błąd) i wszystko powinno wrócić do normy. Jeszcze raz proponuję zająć się tym niezwłocznie, by ustrzec się innych usterek: pompa wtryskowa, regulator ciśnienia etc.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#6 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 22:09
#7 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 00:43
Dokładnie takie same objawy miałem w jednej diagnozowanej Omie. Winny okazał się czujnik doładowania odpowiedzialny za pracę kierownicy turbo. Czasem się załączył i było ok, a jak mocniej się podeptało w podłogę, to odcinka 3750, mniej mocy, kopcenie. W OP-COMie można się bawić sterowaniem turbo.
A mógłbyś mi powiedzieć gdzie tego czujnika szukać w y25dt, oraz jak łatwo sprawdzić czy jest on u mnie padnięty?
#8 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 07:06
z tyłu w kolektorze jest ten czujnik, podłącz op-com i zobacz co pokazujeA mógłbyś mi powiedzieć gdzie tego czujnika szukać w y25dt, oraz jak łatwo sprawdzić czy jest on u mnie padnięty?
#9 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 18:48
#10 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 20:05
Panowie podłączę się do tematu mam chyba podobny problem normalnie autko idzie ładnie ale jak chcę zrobić redukcję(gaz w podłodze) to brak mocy tzn. przez moment jest kopyto ale po chwili prędkościomierz stoi w miejscu i słychać jakieś turkotanie po stronie turbiny,a jak się ujmie troszkę gazu to auto idzie dalej,czy to może być właśnie wyżej wspomniany czujnik doładowania?
Sprawdzałeś komputerem? Jeśli nie, to pierwszy krok w celu ustalenia winowajcy.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 21:58
słychać jakieś turkotanie po stronie turbiny
Takie objawy występują przy usterce czujnika ciśnienia "zasobnika ciśnienia paliwa" (listwa CR). Wskazują na uszkodzony konektor w/w czujnika (styki, przerwane przewody). Wszystko wyjdzie po teście "kompem".
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#13 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 00:41
A tak z innej beczki.... Czy w y25dt występuje jeszcze jakaś inna pompka w układzie paliwowym? Bo na alledrogo znalazłem jeszcze pompkę z 2.5dti która jest w baku... Jeśli tak to po co są aż dwie?
#14 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 00:56
Czy w y25dt występuje jeszcze jakaś inna pompka w układzie paliwowym?
W zbiorniku paliwa.
Jeśli tak to po co są aż dwie?
Ciśnienie paliwa w układzie wtrysku CR, to priorytet.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#15 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 05:57
ta w baku to tak zwana pompa podająca, ma większą wydajność niż ta pod siedzeniem, ale zaś ta pod siedzeniem wytwarza odpowiednie ciśnienie dla pompy CR, niestety pompa CR (w pierwszej generacji jak u nas) niema w sobie pompy zasilającej, ojciec na astre 3 i tam już jest CR 2 i niema pompy elektrycznej tylko pompa zasilająca jest na pompie CR, napędzana od niej.Jeśli tak to po co są aż dwie?
#16 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 18:16
#17 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 19:30
czujnik szlag trafił do wymiany przepływomierz, lub przewód przerwanytemperatura powietrza -223 stopnie.Możecie powiedzieć co działać dalej?
#18 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 13:44
#19 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 13:44
#20 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 14:15
Panowie czy po odłączeniu przepływomierza powinienem mieć jakiś komunikat na wyświetlaczu bądź powinna zaświecić się kontrolka silnika?
Kiedyś robiłem taka próbę i nic nie było. Zapisał się tylko błąd, ale bez kontrolki.
Jeszcze w momencie jak ma brak mocy to dość mocno kopci na czarno.
A sprawdzałeś wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie CR? Jeszcze spróbuj podmienić z kimś przepływomierz. Jakby co to mam sprawny na sprzedaż.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją