Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciśnienie sprężania 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sslider23

sslider23
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 08 stycznia 2011 - 11:20

Cugiel:
A jak myślisz, lepiej naprawiać swój silniczek i mieć pewność, że wszystko będzie cacy (chociaż nie wiadomo dokońca w jakiej kwocie się zamknę), czy kupić używany. W sumie masz rację, silnik, który jest w aucie jest łatwy do sprawdzenia. Mam dobrego mechanika, który kilkanaście lat pracował w ASO, a teraz na własną rękę. Martwi mnie tylko jedno, w jakiej kwocie naprawa może się zamknąć. Proszę o radę.

#22 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 11:26

poczytaj na forum bmw tds
jest duzo na ten temat minimum na czesci to 3000 z robota min 4
jakis koles 2 lata temu robil to mu wyszlo 7 tys razem z wtryskami

#23 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 stycznia 2011 - 11:48

moim zdaniem naprawiać niema sensu bo duże koszta i jak włożysz jakieś zamienniki to i tak nie będzie to samo co oryginał. Jeżeli podzespoły ze swojego masz ok to możesz wkładać silnik z bawary ale nie licz że będzie miała tyle mocy co tds bo komp zostanie twój i pompa zapewne też będzie twoja. Trochę przekładania jest ale jest to możliwe

#24 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 08 stycznia 2011 - 15:12

pomiary robiłem sam z kolegą mechanikiem, więc napewno nie są złe, a jakie wogóle powinien mieć ciśnienie, bo gdzieś w jakimś katalogu wyczytałem, że 26,5 nowy a 20 to minimum, i jeszcze jedno gdyby przy tym sprężaniu chyba nie powinien mieć mocy, a u mnie moc jest, przyspieszenie jest, maxcymalnie też poleci,

#25 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 15:43

http://forum.bmw-die...t=139&view=next
i bez komentarza
i takich linkow mozna tu wkleic o wiele wiecej

30 musi bys i kazdy mechanik to potwierdzi ze to jest minimum dla tego diesla zeby ladnie palil

problemem jest to ze ludzie myla pojecia i sposoby pomiarow
nie zwracaja uwagi na warunki jakie trzeba spelnic
przede wszystkim obroty i temp silnika i wychodza jaja

jakbyscie mieli po 20 na garnkach to byscie auta nie odpalili na mrozie chyba ze z puszka samostartu:D

#26 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2011 - 15:46

Witam,
Ja mam ten sam problem. Ciśnienie na cylindrach mi spada, na ostatnim mam wogóle 0bar. Po jednym podgrzaniu świec odpala tragicznie, jak odpali to ciemna "zasłona dymna" za autem. Dobrze odpala po podgrzaniu świec 2-3 razy. Jest widoczny spadek mocy. Więcej niż 130 km/h nie pójdzie. Na silniku są widoczne miejsca gdzie olej się przedostaje. Pewnie to pierścienie. Ale nie wiem czy warto jest naprawiać, bo jak otworzy się silnik to okaże się, że jest o wiele więcej problemów. Myślę o przekładce silnika. Włożyłbym TDS z e49, mocniejszy. Mój mechanik krzyknął mi za przekłdkę 500 zł wraz z wiązką. Co o tym sądzicie, jest szansa, że znajdę silnik w dobrym stanie? Jeśli tak, to gdzie i jaki koszt mniej więcej? Jestem z Warszawy, może gdzieś w pobliżu można znaleźć? Z góry dzięki za pomoc.


szukaj kolego, sam we wrześniu wymieniałem silnik i za drugim razem trafiłem na niezły motorek, jeśli chodzi o silnik z bmw to będzie ale trzeba go przezbroić, było otym na forum

#27 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 08 stycznia 2011 - 17:26

koledzy, właśnie chyba popełniłem błąd w sztuce, gdyż silnik był zimny, bo rozebraliśmy wszystko i się okazało, że adapter nie pasuje, pol dnia szukalismy i dopiero zmierzylismy, a narazie nie mam dostępu do manometru, żeby to jeszcze raz zmierzyć a na ciepłym silniku powinno być większe czy mniejsze?

#28 OFFLINE   sslider23

sslider23
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 08 stycznia 2011 - 17:43

szukaj kolego, sam we wrześniu wymieniałem silnik i za drugim razem trafiłem na niezły motorek, jeśli chodzi o silnik z bmw to będzie ale trzeba go przezbroić, było otym na forum


Bsje opowiedz coś więcej o wymianie silnika: jakie koszty? gdzie znalazłeś? Goły silnik, czy z osprzętem? Co było z twoim nie tak? Pomoże mi to w podjęciu decyzji, czy warto jeszcze inwestować czy dać sobie spokój. Na otwieranie silnika i gdziebanie w nim to nawet nie liczę, ponieważ jak znam życie z 3 tys. zrobi się dwa razy tyle.

#29 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 18:02

kamilek
sprawa z pomiarem jest taka ze niewiadomo jak to jest wiekszosc osob podaje ze na zimnym jest mniej
ale kiedys nadzialem sie na artykul w jakiejs gazecie gdzie bylo opisane ze tuleje w ujemnych temperaturach sie na tyle kurcza ze cisnienie jest wieksze
tylko ze to by sie tyczylo chyba silnika z nieszczelnymi garnkami

ale niewiem nie chce cie w blad wprowadzac

tak wogole z tego co ostatnio gadalem z mechanikiem wynika ze najczesciej powietrze ******** przez zawory bo tdsy podobno sa nie do zajechania jezeli chodzi o dol silnika

#30 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 08 stycznia 2011 - 18:07

hmm chyba najlepiej zmierzyc poprostu jeszcze raz na cieply i jeszcze jedna kwestia, mianowicie moj aku, wydaje mi sie ze w chwili krecenia nie był naladoawny dobrze, bo szesc cylindrow krecilismy na sucho bez pompy, jak do mierzenia, ale jak skrecilismy juz tylko dwa razy zakrecil rozrusznikiemk i zdechł, wiec chyba uznam wczorajszy pomiar za niemiarodajny

#31 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 18:10

jak ci rozrusznik nie bedzie krecil na wysokich obrotach to ci moze przeklamac i to dosyc
aku sobie pozycz jakis konkretny i duzy i tyle


a tak wogole zaczeliscie pomiar od strony kabiny czy chlodnicy bo u ciebie jest ze 6 cyliner(to ten od kabiny)
ma najwiecej a wiekszosc przypadkow na nim jest najmniej

#32 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 stycznia 2011 - 18:14

Zeby dokladnie zmierzyc! Aku i rozrusznik musza byc dobre.Wtedy masz pewnosc.

#33 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 08 stycznia 2011 - 21:22

pomiar zaczeliśmy od chłodnicy, i jest oznaczony jako pierwszy, no właśnie aku był słaby i może niepotrzebnie sie martwie i doszukuje wszystkiego, chociaż wszystko chodzi normalnie

#34 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2011 - 23:06

Bsje opowiedz coś więcej o wymianie silnika: jakie koszty? gdzie znalazłeś? Goły silnik, czy z osprzętem? Co było z twoim nie tak? Pomoże mi to w podjęciu decyzji, czy warto jeszcze inwestować czy dać sobie spokój. Na otwieranie silnika i gdziebanie w nim to nawet nie liczę, ponieważ jak znam życie z 3 tys. zrobi się dwa razy tyle.


najpierw kupiłem goły silnik od bmw 1300zł i mise i smok oleju trzeba zmienić na oplowską, jeśli silnik od bmw miał ssący kollektor z plastiku to taki musisz mieć dlatego że aluminiowy się nie nadda, rurka powrotna płynu od nagrzewnicy musi być od opla i turbo też, pompa wtryskowa nie wiem ja miałem swoją, łapy silnika też muszą być od opla i to pewnie wszystko, ale ten silnik był zajechany i oddałem, trafił się od omegi 180tyś.km za 1400zł i ten jest niezły, mam namiar na auto złom gdzie kupiłem silnik i mogę polecić bo ma jeszcze jeden, silnik zmieniłem dlatego że wtrysk lał i tłok szlak trafił, jeśli masz dobry osprzęt to kup goły silnik

#35 OFFLINE   sslider23

sslider23
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 09 stycznia 2011 - 17:39

najpierw kupiłem goły silnik od bmw 1300zł i mise i smok oleju trzeba zmienić na oplowską, jeśli silnik od bmw miał ssący kollektor z plastiku to taki musisz mieć dlatego że aluminiowy się nie nadda, rurka powrotna płynu od nagrzewnicy musi być od opla i turbo też, pompa wtryskowa nie wiem ja miałem swoją, łapy silnika też muszą być od opla i to pewnie wszystko, ale ten silnik był zajechany i oddałem, trafił się od omegi 180tyś.km za 1400zł i ten jest niezły, mam namiar na auto złom gdzie kupiłem silnik i mogę polecić bo ma jeszcze jeden, silnik zmieniłem dlatego że wtrysk lał i tłok szlak trafił, jeśli masz dobry osprzęt to kup goły silnik


Dzięki kolego za info. Jeśli możesz to daj namiary. Cena jak widzę jest spoko, ważne, żeby trafić na dobry silnik. Widzę, że łatwiej jest włożyć ten TD od opla, mniej kłopotów i mniej dodatkowych kosztów.

#36 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 10 października 2012 - 20:28

witam w mojej omci po sprawdzeniu ciśnienia wyszło po 22 na cylindrach
1. czy ma na to wpływ rozrusznik (słabo kręci)
2. czy z takim ciśnieniem jest szansa żeby palił normalnie bez zwalania głowicy?

#37 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 października 2012 - 22:28

jeśli słaba kompresja rozrusznik ma lżej obrócić silnikiem czyli ma łatwiej, co do kompresji tego silnika to słabo czytałeś jest w tym temacie podane ile ten silnik powinien mieć komprechy

#38 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 10 października 2012 - 23:06

a ako?

#39 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 11 października 2012 - 08:48

aku też jest słaby ale jak ja mam wyciągnięte wtryskiwacze to silnik nie wytwarza kompresji i co ma piernik do wiatraka :)

#40 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 11 października 2012 - 12:06

ale 22 to chyba jeszcze dobra kompresja? ile powinien miec prawidlowo koledzy? a odpala Ci ten silnik?