

Ciśnienie sprężania 2,5TD
#21
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:20
A jak myślisz, lepiej naprawiać swój silniczek i mieć pewność, że wszystko będzie cacy (chociaż nie wiadomo dokońca w jakiej kwocie się zamknę), czy kupić używany. W sumie masz rację, silnik, który jest w aucie jest łatwy do sprawdzenia. Mam dobrego mechanika, który kilkanaście lat pracował w ASO, a teraz na własną rękę. Martwi mnie tylko jedno, w jakiej kwocie naprawa może się zamknąć. Proszę o radę.
#22
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:26
jest duzo na ten temat minimum na czesci to 3000 z robota min 4
jakis koles 2 lata temu robil to mu wyszlo 7 tys razem z wtryskami
#23
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:48
#24
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 15:12
#25
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 15:43
i bez komentarza
i takich linkow mozna tu wkleic o wiele wiecej
30 musi bys i kazdy mechanik to potwierdzi ze to jest minimum dla tego diesla zeby ladnie palil
problemem jest to ze ludzie myla pojecia i sposoby pomiarow
nie zwracaja uwagi na warunki jakie trzeba spelnic
przede wszystkim obroty i temp silnika i wychodza jaja
jakbyscie mieli po 20 na garnkach to byscie auta nie odpalili na mrozie chyba ze z puszka samostartu:D
#26
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 15:46
Witam,
Ja mam ten sam problem. Ciśnienie na cylindrach mi spada, na ostatnim mam wogóle 0bar. Po jednym podgrzaniu świec odpala tragicznie, jak odpali to ciemna "zasłona dymna" za autem. Dobrze odpala po podgrzaniu świec 2-3 razy. Jest widoczny spadek mocy. Więcej niż 130 km/h nie pójdzie. Na silniku są widoczne miejsca gdzie olej się przedostaje. Pewnie to pierścienie. Ale nie wiem czy warto jest naprawiać, bo jak otworzy się silnik to okaże się, że jest o wiele więcej problemów. Myślę o przekładce silnika. Włożyłbym TDS z e49, mocniejszy. Mój mechanik krzyknął mi za przekłdkę 500 zł wraz z wiązką. Co o tym sądzicie, jest szansa, że znajdę silnik w dobrym stanie? Jeśli tak, to gdzie i jaki koszt mniej więcej? Jestem z Warszawy, może gdzieś w pobliżu można znaleźć? Z góry dzięki za pomoc.
szukaj kolego, sam we wrześniu wymieniałem silnik i za drugim razem trafiłem na niezły motorek, jeśli chodzi o silnik z bmw to będzie ale trzeba go przezbroić, było otym na forum
#27
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 17:26
#28
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 17:43
szukaj kolego, sam we wrześniu wymieniałem silnik i za drugim razem trafiłem na niezły motorek, jeśli chodzi o silnik z bmw to będzie ale trzeba go przezbroić, było otym na forum
Bsje opowiedz coś więcej o wymianie silnika: jakie koszty? gdzie znalazłeś? Goły silnik, czy z osprzętem? Co było z twoim nie tak? Pomoże mi to w podjęciu decyzji, czy warto jeszcze inwestować czy dać sobie spokój. Na otwieranie silnika i gdziebanie w nim to nawet nie liczę, ponieważ jak znam życie z 3 tys. zrobi się dwa razy tyle.
#29
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 18:02
sprawa z pomiarem jest taka ze niewiadomo jak to jest wiekszosc osob podaje ze na zimnym jest mniej
ale kiedys nadzialem sie na artykul w jakiejs gazecie gdzie bylo opisane ze tuleje w ujemnych temperaturach sie na tyle kurcza ze cisnienie jest wieksze
tylko ze to by sie tyczylo chyba silnika z nieszczelnymi garnkami
ale niewiem nie chce cie w blad wprowadzac
tak wogole z tego co ostatnio gadalem z mechanikiem wynika ze najczesciej powietrze ******** przez zawory bo tdsy podobno sa nie do zajechania jezeli chodzi o dol silnika
#30
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 18:07
#31
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 18:10
aku sobie pozycz jakis konkretny i duzy i tyle
a tak wogole zaczeliscie pomiar od strony kabiny czy chlodnicy bo u ciebie jest ze 6 cyliner(to ten od kabiny)
ma najwiecej a wiekszosc przypadkow na nim jest najmniej
#32
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 18:14
#33
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 21:22
#34
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 23:06
Bsje opowiedz coś więcej o wymianie silnika: jakie koszty? gdzie znalazłeś? Goły silnik, czy z osprzętem? Co było z twoim nie tak? Pomoże mi to w podjęciu decyzji, czy warto jeszcze inwestować czy dać sobie spokój. Na otwieranie silnika i gdziebanie w nim to nawet nie liczę, ponieważ jak znam życie z 3 tys. zrobi się dwa razy tyle.
najpierw kupiłem goły silnik od bmw 1300zł i mise i smok oleju trzeba zmienić na oplowską, jeśli silnik od bmw miał ssący kollektor z plastiku to taki musisz mieć dlatego że aluminiowy się nie nadda, rurka powrotna płynu od nagrzewnicy musi być od opla i turbo też, pompa wtryskowa nie wiem ja miałem swoją, łapy silnika też muszą być od opla i to pewnie wszystko, ale ten silnik był zajechany i oddałem, trafił się od omegi 180tyś.km za 1400zł i ten jest niezły, mam namiar na auto złom gdzie kupiłem silnik i mogę polecić bo ma jeszcze jeden, silnik zmieniłem dlatego że wtrysk lał i tłok szlak trafił, jeśli masz dobry osprzęt to kup goły silnik
#35
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 17:39
najpierw kupiłem goły silnik od bmw 1300zł i mise i smok oleju trzeba zmienić na oplowską, jeśli silnik od bmw miał ssący kollektor z plastiku to taki musisz mieć dlatego że aluminiowy się nie nadda, rurka powrotna płynu od nagrzewnicy musi być od opla i turbo też, pompa wtryskowa nie wiem ja miałem swoją, łapy silnika też muszą być od opla i to pewnie wszystko, ale ten silnik był zajechany i oddałem, trafił się od omegi 180tyś.km za 1400zł i ten jest niezły, mam namiar na auto złom gdzie kupiłem silnik i mogę polecić bo ma jeszcze jeden, silnik zmieniłem dlatego że wtrysk lał i tłok szlak trafił, jeśli masz dobry osprzęt to kup goły silnik
Dzięki kolego za info. Jeśli możesz to daj namiary. Cena jak widzę jest spoko, ważne, żeby trafić na dobry silnik. Widzę, że łatwiej jest włożyć ten TD od opla, mniej kłopotów i mniej dodatkowych kosztów.
#36
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 20:28
1. czy ma na to wpływ rozrusznik (słabo kręci)
2. czy z takim ciśnieniem jest szansa żeby palił normalnie bez zwalania głowicy?
#37
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 22:28
#38
OFFLINE
#39
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 08:48

#40
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 12:06