

Ciśnienie sprężania 2,5TD
#1
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 19:07
Zmierzyłem dziś ciśnienie sprężania i teraz zastanawiam się co z tym zrobić, myślę, że pomożecie mi podjąć słuszną decyzję
1. 20bar
2. 20bar
3. 23bar
4. 24bar
5. 27bar
6. 29bar
teraz pytanie czy mój silnik jest chory? corszy? czy trup? i czy warto bawić się w ewentualną naprawe tego, ale to pewnie zamknie się w trzech tysiącach, czy zmienić poprostu auto, bo w cenie 3 tys mam do kupienia zadbaną Audi 80 92r 2l
Co waszym zdaniem drodzy koledzy jest najlepszym rozwiązaniem? I jak wogóle wygląda silnik?
#2
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 19:18
#3
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 19:44
#4
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:13
bsje27 aku padaka, nawet -10 nie wytrzymuje, a jak zrobić taki test?
#5
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:15
zrób próbę olejową i wtedy zobacz co wyjdzieWitam!
Zmierzyłem dziś ciśnienie sprężania i teraz zastanawiam się co z tym zrobić, myślę, że pomożecie mi podjąć słuszną decyzję
1. 20bar
2. 20bar
3. 23bar
4. 24bar
5. 27bar
6. 29bar
teraz pytanie czy mój silnik
jest chory? corszy? czy trup? i
#6
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:22
i najprawdopodobnie to gora silnika jest winna
obadaj glowicei sie wiele wyjasni
a druga sprawa jezeli chcialbys robic silnik to nie do 3 tysiecy robota by wyszla a od 3
prosty sposob jest na sprawdzenie czy to pierscienie
na odpalonym silniku wyciagni bagnet, jak dmucha to masz przedmuchy
a jak nie dmucha to odkrec wlew oleju, jak z tamtad dmucha albo kopci to znaczy ze zawory
metody bardzo prymitywne i do konca niezbyt profesjonalne ale daja ci jakis wstepne spojrzenie na sprawe
a pozatym warto zrobic probe olejowa
edit:
o ja sie rozpisalem a tu juz mnie damian z proba olejowa ubiegl
#7
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:24
dla pewności; świece żarowe masz dobrze dokręcone?
#8
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:25
masz ta sama sytaucje nie za ciekawa
i najprawdopodobnie to gora silnika jest winna
obadaj glowicei sie wiele wyjasni
a druga sprawa jezeli chcialbys robic silnik to nie do 3 tysiecy robota by wyszla a od 3
prosty sposob jest na sprawdzenie czy to pierscienie
na odpalonym silniku wyciagni bagnet, jak dmucha to masz przedmuchy
a jak nie dmucha to odkrec wlew oleju, jak z tamtad dmucha albo kopci to znaczy ze zawory
metody bardzo prymitywne i do konca niezbyt profesjonalne ale daja ci jakis wstepne spojrzenie na sprawe
a pozatym warto zrobic probe olejowa
edit:
o ja sie rozpisalem a tu juz mnie damian z proba olejowa ubiegl
EE w klekocie zawsze wieje.Jak bys nie wiedzial jak sprawdzic tu masz fajny opis:http://www.ceramizer...ent/view/37/74/
#9
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:26
a jak nie dmucha to odkrec wlew oleju, jak z tamtad dmucha albo kopci to znaczy ze zawory
w tym silniku nie dmucha przez bagnet
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:33
nie bedzie walilo jak z armaty
a tak wogole to niby dlaczego ten silnik bagnetem nie dmucha?
#13
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:37
bsje27 tak mam dokręcone
a tak ogólnie, to te wartości sa za duze? za małe, ogólnie bardzo duże różnice
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:48
#16
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:59
bo ja jesienia mialem taka sytuacje ze oddalem auto do pomiaru
gosc powiedzial ze mam silnik do naprawy i najlepiej zrobie jak go sprzedam
uwierzylem
i zaczolem myslec o naprawie
nawet temat na forum zalozylem
jak sie okazalo gosc mnie zrobil w chu
bo odkrecil tylko 3 wtryski z pierwszych cylindrow
a sterujacego i 5,6 juz mu sie nie chcialo
doszedlem do tego sam po dokladnych ogledzinach silnika
i 150 zl sie poszlo jeeebac
dopiero oddalem auto do wiekszego warsztatu ktory specjalizuje sie w ciezarowkach i oni zrobili dokladny pomiar i probe olejowa i sie okazalo ze silniczek mam w bardzo dobrm stanie a conajmniej dobrym:D
a problemy z odpalaniem na mrozie byly spowodowane zapowietrzaniem sie ukladu do czego sam doszedlem zakladajac przezroczyste weze pod maska
i uszkodzone 2 koncowki wtryskow to juz mechanicy wybadali
wiec lepiej poradz sie jeszcze jednego mechanika zanim rozkopiesz silnik albo sprzedasz auto
#17
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 21:05
moja VB z silnikiem X17DT przy 16 atm na wszystkich garach paliła od strzała przy -10 na co Pan mechanik mówił IMPOSSIBLENa granicy minimum!

#18
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 21:51
Witam!
Zmierzyłem dziś ciśnienie sprężania i teraz zastanawiam się co z tym zrobić, myślę, że pomożecie mi podjąć słuszną decyzję
1. 20bar
2. 20bar
3. 23bar
4. 24bar
5. 27bar
6. 29bar
teraz pytanie czy mój silnik jest chory? corszy? czy trup? i czy warto bawić się w ewentualną naprawe tego, ale to pewnie zamknie się w trzech tysiącach, czy zmienić poprostu auto, bo w cenie 3 tys mam do kupienia zadbaną Audi 80 92r 2l
Co waszym zdaniem drodzy koledzy jest najlepszym rozwiązaniem? I jak wogóle wygląda silnik?
minimalne ciśnienie to 20 barów, to jeszcze nie jest zgon, może faktycznie zawory lub pierścienie zreaktywować
#19
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:02
Ja mam ten sam problem. Ciśnienie na cylindrach mi spada, na ostatnim mam wogóle 0bar. Po jednym podgrzaniu świec odpala tragicznie, jak odpali to ciemna "zasłona dymna" za autem. Dobrze odpala po podgrzaniu świec 2-3 razy. Jest widoczny spadek mocy. Więcej niż 130 km/h nie pójdzie. Na silniku są widoczne miejsca gdzie olej się przedostaje. Pewnie to pierścienie. Ale nie wiem czy warto jest naprawiać, bo jak otworzy się silnik to okaże się, że jest o wiele więcej problemów. Myślę o przekładce silnika. Włożyłbym TDS z e49, mocniejszy. Mój mechanik krzyknął mi za przekłdkę 500 zł wraz z wiązką. Co o tym sądzicie, jest szansa, że znajdę silnik w dobrym stanie? Jeśli tak, to gdzie i jaki koszt mniej więcej? Jestem z Warszawy, może gdzieś w pobliżu można znaleźć? Z góry dzięki za pomoc.
#20
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:11
w tym silniku ma byc 30
slider:
lepiej poszukaj silnika od omegi, mniej dlubania i zabawy z czujnikami itd
i najlepiej znajdz taki ktory jest jeszcze na aucie
a koszt silnika w dobrym stanie to min 2tys taki za tysiac sobie daruj bo moze byc taki jak twoj
a tak wogole to w bmw byly 2 rodzaje pomp i jesli myslisz o silniku z pompa to szukaj od omegi