Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciśnienie sprężania 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 07 stycznia 2011 - 19:07

Witam!
Zmierzyłem dziś ciśnienie sprężania i teraz zastanawiam się co z tym zrobić, myślę, że pomożecie mi podjąć słuszną decyzję

1. 20bar
2. 20bar
3. 23bar
4. 24bar
5. 27bar
6. 29bar

teraz pytanie czy mój silnik jest chory? corszy? czy trup? i czy warto bawić się w ewentualną naprawe tego, ale to pewnie zamknie się w trzech tysiącach, czy zmienić poprostu auto, bo w cenie 3 tys mam do kupienia zadbaną Audi 80 92r 2l
Co waszym zdaniem drodzy koledzy jest najlepszym rozwiązaniem? I jak wogóle wygląda silnik?

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 stycznia 2011 - 19:18

Jak nie bierze bardzo oleju to moze wystarczy zrobic zawory.

#3 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 stycznia 2011 - 19:44

według ASO opel ciśnienie dla 2.5td 29-32atm. akumulator masz dobry?? jeśli chodzi o kompresje to zacznij od testu czy to zawory czy pierścienie.

#4 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:13

vis1966 bierze, ale nie dużo, a jak by brał olej, to na co wskazuje?
bsje27 aku padaka, nawet -10 nie wytrzymuje, a jak zrobić taki test?

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:15

Witam!
Zmierzyłem dziś ciśnienie sprężania i teraz zastanawiam się co z tym zrobić, myślę, że pomożecie mi podjąć słuszną decyzję

1. 20bar
2. 20bar
3. 23bar
4. 24bar
5. 27bar
6. 29bar

teraz pytanie czy mój silnik
jest chory? corszy? czy trup? i

zrób próbę olejową i wtedy zobacz co wyjdzie

#6 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:22

masz ta sama sytaucje nie za ciekawa
i najprawdopodobnie to gora silnika jest winna
obadaj glowicei sie wiele wyjasni
a druga sprawa jezeli chcialbys robic silnik to nie do 3 tysiecy robota by wyszla a od 3
prosty sposob jest na sprawdzenie czy to pierscienie
na odpalonym silniku wyciagni bagnet, jak dmucha to masz przedmuchy
a jak nie dmucha to odkrec wlew oleju, jak z tamtad dmucha albo kopci to znaczy ze zawory

metody bardzo prymitywne i do konca niezbyt profesjonalne ale daja ci jakis wstepne spojrzenie na sprawe
a pozatym warto zrobic probe olejowa


edit:
o ja sie rozpisalem a tu juz mnie damian z proba olejowa ubiegl

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:24

silnik musi mieć temp. roboczą, akumulator musi byc w pełni naładowany i sprawny aby podczas próby silnik obracał się min. 300obr/min, wszystkie wtryski wykręcone, zmierz ciśnienie w cylindrach, następnie strzykawką wlej olej do cylindra przez otwór wtryskiwacza (nie przez zawory) i wykonaj ponownie pomiar sprężania dla każdego cylindra.
dla pewności; świece żarowe masz dobrze dokręcone?

#8 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:25

masz ta sama sytaucje nie za ciekawa
i najprawdopodobnie to gora silnika jest winna
obadaj glowicei sie wiele wyjasni
a druga sprawa jezeli chcialbys robic silnik to nie do 3 tysiecy robota by wyszla a od 3
prosty sposob jest na sprawdzenie czy to pierscienie
na odpalonym silniku wyciagni bagnet, jak dmucha to masz przedmuchy
a jak nie dmucha to odkrec wlew oleju, jak z tamtad dmucha albo kopci to znaczy ze zawory

metody bardzo prymitywne i do konca niezbyt profesjonalne ale daja ci jakis wstepne spojrzenie na sprawe
a pozatym warto zrobic probe olejowa


edit:
o ja sie rozpisalem a tu juz mnie damian z proba olejowa ubiegl


EE w klekocie zawsze wieje.Jak bys nie wiedzial jak sprawdzic tu masz fajny opis:http://www.ceramizer...ent/view/37/74/

#9 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:26

na odpalonym silniku wyciagni bagnet, jak dmucha to masz przedmuchy
a jak nie dmucha to odkrec wlew oleju, jak z tamtad dmucha albo kopci to znaczy ze zawory

w tym silniku nie dmucha przez bagnet

#10 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:30

Ale jak korek zdejmie do go ochlapie calego.

#11 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:32

dokładnie:p ochlapie

#12 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:33

nie przesadzajcie przeciez to tylko pare malutkich kropelek
nie bedzie walilo jak z armaty

a tak wogole to niby dlaczego ten silnik bagnetem nie dmucha?

#13 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:37

cugielprez bagnet nic nie dmucha, przez korek nie dmucha, ale rozchlapuje olej, głowice miałem planowaną latem, przez to, że wymieniałem uszczeke
bsje27 tak mam dokręcone
a tak ogólnie, to te wartości sa za duze? za małe, ogólnie bardzo duże różnice

#14 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:46

Na granicy minimum!

#15 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:48

wg normy to szósty cylinder jako tako trzyma cisnienie, chociaż 27atm. też by moze i było, ale jak masz różnice ciśnień 7atm to zdecydowanie silnik masz do naprawy. różnica powinna wynośić ok 1atm, zrób test i daj znać, a coś napewno się doradzi.

#16 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:59

wiesz co a czy jestes pewny tego ze pomiar jest zrobiony dokladnie
bo ja jesienia mialem taka sytuacje ze oddalem auto do pomiaru
gosc powiedzial ze mam silnik do naprawy i najlepiej zrobie jak go sprzedam
uwierzylem
i zaczolem myslec o naprawie
nawet temat na forum zalozylem
jak sie okazalo gosc mnie zrobil w chu
bo odkrecil tylko 3 wtryski z pierwszych cylindrow
a sterujacego i 5,6 juz mu sie nie chcialo
doszedlem do tego sam po dokladnych ogledzinach silnika
i 150 zl sie poszlo jeeebac

dopiero oddalem auto do wiekszego warsztatu ktory specjalizuje sie w ciezarowkach i oni zrobili dokladny pomiar i probe olejowa i sie okazalo ze silniczek mam w bardzo dobrm stanie a conajmniej dobrym:D
a problemy z odpalaniem na mrozie byly spowodowane zapowietrzaniem sie ukladu do czego sam doszedlem zakladajac przezroczyste weze pod maska
i uszkodzone 2 koncowki wtryskow to juz mechanicy wybadali
wiec lepiej poradz sie jeszcze jednego mechanika zanim rozkopiesz silnik albo sprzedasz auto

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 21:05

Na granicy minimum!

moja VB z silnikiem X17DT przy 16 atm na wszystkich garach paliła od strzała przy -10 na co Pan mechanik mówił IMPOSSIBLE :D, ale fakt odczuwało się już brak mocy w autku

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 21:51

Witam!
Zmierzyłem dziś ciśnienie sprężania i teraz zastanawiam się co z tym zrobić, myślę, że pomożecie mi podjąć słuszną decyzję

1. 20bar
2. 20bar
3. 23bar
4. 24bar
5. 27bar
6. 29bar

teraz pytanie czy mój silnik jest chory? corszy? czy trup? i czy warto bawić się w ewentualną naprawe tego, ale to pewnie zamknie się w trzech tysiącach, czy zmienić poprostu auto, bo w cenie 3 tys mam do kupienia zadbaną Audi 80 92r 2l
Co waszym zdaniem drodzy koledzy jest najlepszym rozwiązaniem? I jak wogóle wygląda silnik?


minimalne ciśnienie to 20 barów, to jeszcze nie jest zgon, może faktycznie zawory lub pierścienie zreaktywować

#19 OFFLINE   sslider23

sslider23
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 08 stycznia 2011 - 11:02

Witam,
Ja mam ten sam problem. Ciśnienie na cylindrach mi spada, na ostatnim mam wogóle 0bar. Po jednym podgrzaniu świec odpala tragicznie, jak odpali to ciemna "zasłona dymna" za autem. Dobrze odpala po podgrzaniu świec 2-3 razy. Jest widoczny spadek mocy. Więcej niż 130 km/h nie pójdzie. Na silniku są widoczne miejsca gdzie olej się przedostaje. Pewnie to pierścienie. Ale nie wiem czy warto jest naprawiać, bo jak otworzy się silnik to okaże się, że jest o wiele więcej problemów. Myślę o przekładce silnika. Włożyłbym TDS z e49, mocniejszy. Mój mechanik krzyknął mi za przekłdkę 500 zł wraz z wiązką. Co o tym sądzicie, jest szansa, że znajdę silnik w dobrym stanie? Jeśli tak, to gdzie i jaki koszt mniej więcej? Jestem z Warszawy, może gdzieś w pobliżu można znaleźć? Z góry dzięki za pomoc.

#20 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 11:11

robert:
w tym silniku ma byc 30
slider:
lepiej poszukaj silnika od omegi, mniej dlubania i zabawy z czujnikami itd
i najlepiej znajdz taki ktory jest jeszcze na aucie
a koszt silnika w dobrym stanie to min 2tys taki za tysiac sobie daruj bo moze byc taki jak twoj
a tak wogole to w bmw byly 2 rodzaje pomp i jesli myslisz o silniku z pompa to szukaj od omegi