Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
104 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 24 listopada 2010 - 23:15

witajcie,

zrobiłem wg waszych instrukcji i trochę kicha wyszła. Jeżeli możecie pomóc to prosiłbym - też mi zależy aby nie wypalić głowicy itd. Zrobiłem autokalibracje, zebralem mapy i wyszło coś takiego, że auto na wolnych obrotach jak się mu włączy w diagnostyce wszystko na gaz to gasło a jak na benzyne przerzuciło to strasznie trzesło(jak ręcznie się przełączalo gaz to falowalo - podczas jazdy potrafilo przy hamowaniu spadać do 300RPM i jakos sie ratowało wrzucając benzynie - po dłuższej jezdzie jak się recznie wlaczyło benzyne to widziałem ze albo gaslo albo obroty spadały do 300RPM i jakoś sam się uratował aby nie zgasnac). Na szczęście znalazłem fabryczne ustawienia i je narazie wrzuciłem, ale nie wiem czy są dobre. Pierwsze zdjęcia to po dzisiejszej autokalibracji i kalibracji wg map spalania. Dołączam też plik który ustawił gazowanik, ale tam też faluje obrotami i szarpie jak przerzuca. Była kiedyś jeszcze inna mapa ale ją zgubiłem - tam idealnie chodziło wszystko, ale mocy było 0 i do wyprzedzania musialem wrzucac benzyne.


Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

fabryczne ustawienia:

http://rapidshare.co...azfabryczny.ddf



Proszę o pomoc bo naprawdę niechce nic tu rozwalić

Doradzcie mi jakie macie punkty P1 i P2 bo widze to ma duzy wplyw jak przerzuca na benzyne i odwrotnie - narazie jest tak ustawione ze tylko troche szarpie jak przerzuca na gaz i narazie nie gasnie jak z gazu wrzuce benzyne

Aktualnie zamontowane listwy: Taurus

#22 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 listopada 2010 - 22:21

Zobacz w zakładce "konfiguracja " co masz wpisane , dysze itd. Bo jeżeli coś namieszałeś na początku to może wykasowałeś. Włącz zczytywanie z sondy lambda. Na biegu jałowym gaśnie bo wszystko jest poniżej. Powiem lekko mnie to zaskoczyło , jestem głupi. Pęde dumał.

#23 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 25 listopada 2010 - 23:34

witajcie,

zdzwoniłem się dziś z firma KME i pokierowano mnie tak, że dotarłem do gazownika, który mi wszystko poprawił oraz wytłumaczył. Trzeba zacząć od tego ze wpisywanie na początku ilości KM i rozmiaru dysz nie ma aż takiego znaczenia można tam sobie nawet wpisać 1000KM :-P rozmiar dyszy trzeba wrzucić tak aby autokalibracja była w normnie. Z tego co się dowiedziałem to mi bardzo zmniejszył przesunięcie a bardzo zwiększył nachylenie ponieważ miałem zbyt dużą dawke - dobrał po dłuższym czasie tak punkty P1 i P2 że auto chodzi miodzio nie gaśnie itd. Z tego co mi tłumaczył najważniejsze są paramtetry ciśnienia które moze byc max 1,10 i zeby tak dobierać krzywą aby czas ms benzyny był porównywalny z gazem i żeby nie była tak duża różnica ponad 2ms i jeszcze milion pozycji - na dniach wkleje screeny. Cala usluga kosztowala mnie 20zl bo znalazlem gwarancje a to zbyt duze cisnienie bylo spowodowane tym ze jakis ich pracownik, zle to ustawil, więc też dlatego taki maly koszt

#24 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 26 listopada 2010 - 19:53

To fajnie że udało ci się, jak zobacze twoje skreny to będe miał poruwnanie.

#25 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 17 stycznia 2011 - 20:46

Witam wszystkich.

Ja mam co prawda Renault ale jesteście jedynym forum na , którym fachowo piszą coś niecoś o regulacji KME Diego G3.

Mam spory problem ze swoją instalacją - co jakieś 2-3 miesiące przestawia się tak iż faluje poniżej 1500 obr - oczywiście na wolnych - z dnia na dzień coraz gorzej , aż w końcu zaczyna gasnąć gdy tylko obroty spadną poniżej 1500 i to nawet podczas skręcania lub zbyt długiej zmiany biegów. Dwa razy byłem już u gazowników i stwierdzenie na starcie - mieszanka sama sie zubożyła o 11%. W zasadzie podłączenie pod komputer wystarczy bez żadnej specjalnej regulacji. Niemniej ostatnio gostek ze mną pojezdził około godziny , zbierał mapy. Ale od dwóch tygodni zaczynam mieć to samo.

Ostatecznie się zdenerwowałem , kupiłem przewód od gazu i podłączyłem po chwili zabawy pod sterwonik mojego laptopa. W zasadzie to wystarczyło aby auto na gazie przestało falować.
Screen z mojej mapy poniżej:


I to moje pytanie jak się tak naprawdę dokładnie zmienia skład mieszanki.

Co oznacza to 8 pkt na wykresie????
Co przedstawia dokładnie lewa oraz dolna oś.

W jaki sposób modyfikuje się wykre aby auto lepiej chodziło.

Trochę już poczytałem , dzisiaj bawiłem się programem i całą resztą ale chciałbym mieć 100% pewność że dobrze rozumiem to co udało mi się wywnioskować ze zdawkowych informacji z innych forów.

screen:
[ATTACH]10791[/ATTACH]

#26 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 17 stycznia 2011 - 22:40

witaj,

jak zauważysz moje screeny z pierwszych testów to tak samo ustawiłem mapy gazów jak ty i auto w miarę chodziło, ale okazało się błędne to auto zaczeło palić po 25l/100 km
a okazalo sie ze listy wtryskowe padaly i czujniki gazowe

z tego co widze to po pierwsze masz zle cisnienie 1.19 powinno byc max 1.10

poza tym ustawisz bardzo duze przesuniecie - 2,1 ms

teraz z przestrzeniu czasu wiem, ze niby auto i chodzi wtedy lepiej na takich ustawieniach jak pokazałeś, ale to tylko chwilowe.

Jakie masz listy wtryskowe do tego gazu? ile maja przejechane lub jaki jest ich wiek?

sprawdz czujnik temperatury na podcisnieniu (podaj nam temperature jaka ci pokazuje ze ma gaz to wyjasni sprawe)

wyreguluj sobie cisnienie do 1,10 bar

pokaz nam swoje mapy gazu/benzyny (F10)

i wlacz narzedzie diagnostyczne i odczytaj czy nie ma jakis bledow (shift+F9)

co do ustawiania wykresu to zalezy on od silnika i nie da sie tu powiedziec duzo.
Zbierz mape benzyny i mozna kombinowac.

Jaki to dokladnie motor? w jakim zakresie RPM zazwyczaj przyspieszasz?


Napisz też skąd jestes:)

#27 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 08:46

Witaj.
Jestem z Łodzi.

Mam renault thalię 1.4 8V - motor rakieta :jump:
To co widzisz na screenie to ustawienia jakie nadali gazownicy przy ostatniej regulacji.
Listwy wtryskowe Valtek czerwone - instalacja ma 12 miesięcy , przejechane może z 12 tyś km.
Jazda głównie miejska więc jeżdżę tak do maks 3100 rpm.

Narzędzie diagnostyczne zaraz po podłączeniu kompa pokazało błąd- zbyt niskie ciśnienie lub brak gazu . Po chwili błąd zniknął i wszystko ok.
Dziś rano jechałem i niestety znowu zabawa ta sama obroty schodzą powoli - luz - i gaśnie.

Czy jeśli zapisze wszystkie ustawienia , zrobię mapy itd. to jeśli zapisze all ustawień pierwotnych to będę mógł do nich wrócić??

Co mogę spróbować wyedytować na tym wykresie aby nie gasł przy hamowaniu bo szerze to irytujące.
Jak dobiera się przesunięcie bo z tego co mówili monterzy mojej instalacji to auto niby wyregulowało się idealnie .

Widzę że przez ten cały czas zabawy z instalacją troszeczkę się wyuczyłeś.
Najbardziej boję się tego że zacznę robić mapy i jak coś bardzo napsuje nie będę mógł
wrócić do tej tragedii co jest teraz :)
Wieczorkiem postaram się wrzucić wszystkie screeny ,które mam zrobione z wczoraj.

Acha mam jeszcze jedno pytanko - w programie nie miałem podglądu na mapy gazu i lpg => czy wystarczy wcisnąć F10 i powinny się wyświetlić ??

#28 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 10:54

jak jesteś z Łodzi to podjedz kiedyś do Zgierza albo w okolice to ci po tłumacze(kontakt PM). Teraz rano oświeciło mnie troszkę i przypomniało mi się kiedy auto mi gasło. Ustawione są zapewne źle punkty P1 i P2 odpowiedzialne za prace na biegu jałowym i ten wykres wogole wydaje mi się, że jest źle zrobiony. jesli gasnie w do 1500RPM oznacza zle ustawienie wykresu w fazie początkowej jesli caly inny sprzet jest dobry.

Co do tego wykresu to można go sobie zapisać zrobić tzw backup danych :) i potem można go przywrócić.

Co do Map gazowych to nawet jest zakladka na twoim screenie jak masz wykres tylko, że te zakładki są po Lewo:)

Aha Widok zaawansowany włącz i pokaż wykres wtedy :) wg mnie chyba ktoś ma mało doświadczenia robiąc takie coś. No chyba, że naprawde uszkodzona jest instalacja. Gdzie była zakładana?

#29 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 stycznia 2011 - 11:09

z tego co widze to po pierwsze masz zle cisnienie 1.19 powinno byc max 1.10

Dlaczego ciśnienie 1,19 jest złe, a 1.1 już dobre?

#30 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 11:12

z tego co udało mi się ustalić w kme to maksymalnie może być 1.10 - i zazwyczaj takie ciśnienie ustalaja kladac instalacje. Tak wogóle u gazowników to od 0.85 do 1.10 z tego co widziałem :)

i też zauważyłem, że po pewnym czasie gdy długo jechałem to ciśnienie mi się zaczeło przestawiać do 1.30 :-P problem chyba zaobserwowałem u wszystkich znajomych co mają kme, że się przestawia...

potem lekko dokręcamy śrubę i ciśnienie znowu dobre - rezystencja jakaś powstaje i się to odkręca i ciśnienie się robi większe

Co do kolegi aro20 to jakie dokładnie masz valteki? 1 Ohm czy 3Ohm?

#31 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 stycznia 2011 - 11:38

Widzisz, a np. Zavoli Zeta S fabrycznie wychodzi z ciśnieniem lekko ponad 1.4bara, to już nie nadaje się do montażu?

Ciśnienie się dobiera wraz z dyszami indywidualnie do silnika/samochodu. Chodzi o ogólna wydajność systemu, jeśli potrzebujemy większej wydajności, zwiększamy dysze lub ciśnienie. Ciśnienie w zakresie 1-1,2bara jest powiedzmy optymalne i IMO pod takie ciśnienie najlepiej dobierać dysze, ale większe ciśnienie wcale nie oznacza, że jest źle. Wszystko zależy od fantazji gazownika.

Oczywiście cały czas mowa o ciśnieniu różnicowym :)

A kolegę aro zapraszam na lpg-forum.pl tam jest jeszcze więcej specjalistów niż tutaj :)

#32 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 11:41

Z tego co wiem to 3ohm.
Ja nawet nie miałem do edycji tych pkt. P1 oraz P2.

Instalacja zakładana w Sulejowie - 60km od Łodzi. Powiem szczerze że po regulacji gdy przejechałem 1000km było super , zero szarpania - czy spadku obrotów.

Niestety 3 miechy temu zaczęły się moje problemy i straciłem zaufanie do gazowników.
Widzę że nikt nie podchodzi indywidualnie do auta tylko lecą schematem.
Każde auto w ten sam sposób co mnie osobiście irytuje - bo mija chwila i mam to co na początku.
Gdyby nie fakt że biorą za to kasę mimo wszystko nie miał bym pretensji.

Czy wystarczy, że ciśnienie zwiększę w zakładce ponad wykresem czy też muszę gdzieś głębiej pogrzebać????

A na innym forum mogę poszukać i pogadać ale jak to mówią nie warto tworzyć 1000 wątków w jednym temacie na kilku forach. Jak nie uda mi się za waszą pomocą wtedy zacznę szukać pomocy gdzie indziej. Ale wydaje mi się że właśnie od osób takich jak tu jest się w stanie więcej dowiedzieć niż od ,,specjalistów" gdzie indziej.

#33 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 12:01

Widzisz, a np. Zavoli Zeta S fabrycznie wychodzi z ciśnieniem lekko ponad 1.4bara, to już nie nadaje się do montażu?

Ciśnienie się dobiera wraz z dyszami indywidualnie do silnika/samochodu. Chodzi o ogólna wydajność systemu, jeśli potrzebujemy większej wydajności, zwiększamy dysze lub ciśnienie. Ciśnienie w zakresie 1-1,2bara jest powiedzmy optymalne i IMO pod takie ciśnienie najlepiej dobierać dysze, ale większe ciśnienie wcale nie oznacza, że jest źle. Wszystko zależy od fantazji gazownika.

Oczywiście cały czas mowa o ciśnieniu różnicowym :)

A kolegę aro zapraszam na lpg-forum.pl tam jest jeszcze więcej specjalistów niż tutaj :)


nie neguje twojej wypowiedzi, ale popatrz co podeslal nam kolega aro20 w załączniku :)

z tego wynika, że napewno nie ma Zavoli Zeta S. Poza tym o tym ciśneniu o którym mówimy to zakładamy, że instalacja jest standardowa KME bez wypasów.


Ja chętnie bym zobaczył tą thalie :)

a to, że zmienisz tam ciśnienie w zakładce wyżej to tylko wprowadzą się inne korekty do spalania i map na ECU lpg, ale nie aż tak znaczące, żeby auto całkowicie gasło.

Podjedz pogadamy.

A ten błąd: zbyt niskie ciśnienie lub brak gazu - to pewnie wyjezdziles butle do konca i dlatego sie zapisal :)

#34 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 12:15

Dziś lub jutro spróbuje zebrać mapy i regulować od zera. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie. Podeśle screeny na forum i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Jak nie to podjadę do ciebie któregoś dnia jak zaplanuje wizytę u teściowej w Łagiewnikach i zobaczymy - nie ukrywam że aż tak za nią nie przepadam żeby wpadać za często w odwiedziny :)

Poproszę tylko o jakieś sugestie co i jak mogę zrobić inaczej niż w instrukcji przy samej regulacji, jak zbierać pkt. i jak potem zachować się z otrzymanym wykresie.

#35 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 12:52

Postępuj najpierw według instrukcji: (autokalibracja)
Instrukcja KME

jak zbierzesz mapy gazu i benzyny to je pokaz

a potem zapomnij o autokalibracji tylko spisz punkty p1 i p2 aby miec jakiekolwiek odzwierciedlenie tego biegu jalowego.

potem patrz czy mapa gazu jest ponizej mapy benzyny czy powyzej. (ponizej zbyt syte dawk, a powyzej zbyt skromne)

jesli idzie rownolegle a jest ponizej to zmniejszaj przesuniecie a jesli np widzisz ze od polowy wykresu jest nierowno to baw sie nachyleniem

nachylajac wykres w dół zmniejszasz dawkę a mapa gazu zacznie ci sie podnosic w gore.

Nie przesadz tylko ze zbyt skromnymi dawkami gazu: wg instrukcji grozi róznego typu uszkodzeniami, ponieważ tworzy się zbyt duża temperatura w komorze spalania.

#36 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 13:27

Ok.
Będę się bawił dziś lub juto tak jak mówiłem.
Dzięki za wskazówki :) będę dzielił się spostrzeżeniami.
Mam nadzieję , że nie doprowadzę do sytuacji gdy autko będzie :szpital:

Jeszcze jedno pytanko. Bo różne źródła , różnie podają - ile km. na każdym biegu przejechać aby mapa była wystarczająca??

#37 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 17:18

najpierw dobierz dla siebie przedzial obrotow optymalny w jakim jezdzisz ja np wybralem 2000RPM bo w takim zakresie jezdze(bo ja tylko glownie mykam po trasach i nie musze katowac auta wysokimi obrotami) i to sprawa indywidualna.

Idealna mapa sklada się nie tylko, że na każdym biegu jedziesz okreslona liczbe km w danym przedziale obrotowym(w instrukcji masz podane :) ), ale tez ważne są zjazdy i podjazdy w danym przedziale RPM. Idealna do takiego testu jest nasza górka zgierska na drodze z Piątku do Zgierza i Dąbrówka. I wtedy mapka jest dokładniejsza.


Staraj się też jeździć dynamiczne i ekonomicznie (lekko gaz :) ) w tym danym ustalonym przedziale obrotów to też da dużo więcej punktów na mapie :)


PS ja przed paroma chwilami poprawiłem mapę sąsiadowi który ma mazde 3. Problem był taki, że auto spadało na 200RPM i potem w góre do 1000 RPM aby nie zgasło - poprawiłem mu punkty P1 i P2 (trzeba wtedy wyłączyc Adaptacje aby je poprawić) i auto mu teraz chodzi idealnie równo tak jak na benzynie.

Tak wogóle to na benzynie chodzi idealnie? Sprawdzałes przeplywomierz i czujnik powietrza dolotowego? oraz jeszcze moze sondy na dolocie ? byłes na jakims kompie? moze to wogole nie sprawa zlej mapy gazu...

#38 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 21:35

Którą wartość dla tych pkt. należy zmienić ?? Jak można to zaobserwować ??

Poniżej wszystkie screeny zrobione wczoraj:

#39 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 21:58

po pierwsze włącz w modelowaniu Widok Zaawansowany i zrób screen bo nie widze punktow p1 i p2

na zdjęciu 4.jpg widzę pare niezgodnosci.
Jesli napewno masz listy valtek czerwony to zmien Typ wtryskiwaczy gazowych na Valtek 3 Ohm zamiast tego Rail (Asystent konfiguracji -> Instalacja)

potem jeszcze zmień Źródło impulsów obrotów na "Wtryskiwacze benzynowe"

Wybierz ZAPISZ

Włącz tryb Zaawansowany (na górze masz na czerwono)

Zrób najlepiej screeny wszystkich zakladek w Asystencie konfiguracji oraz Kalibracja->Modelowanie , Kalibracja -> Mapa oczywiście wszystko w trybie zaawansowany

Aha opcje przelaczania widze tez masz zle...

oborty przelaczania gazu wybierz 400 a nie 1000

emulator na 1s i ustaw wczesniejsze otwarcie zaworow gazowych tez na 1s

ciśnienie robocze zmien z 1,00 bar na 1,10 bar

Ustaw też "Silnik z dotryskami benzyny" < 4,3 ms (ale sprawdz potem czy na odczyscie F2 czasy wtrysków benzyny są regularne jesli nie to wylacz tą opcje)

interesuje mnie zakladka "Przelaczanie" abys tez screena wrzucil:)

tak naprawde to masz tu spore chyba zamieszanie jesli stan faktyczny jest taki jak mowisz i to tez moze byc przyczyną ze ci auto gasnie przy schodzeniu z obrotow :) - tez tak mialem bo testowalem kiedy zgasnie :-P

#40 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 stycznia 2011 - 22:41

ciśnienie robocze zmien z 1,00 bar na 1,10 bar

Masz na myśli ciśnienie w programie czy na reduktorze? I w ogóle w jakim celu?

Ustaw też "Silnik z dotryskami benzyny" < 1,6 ms

Skąd wiesz, że ten silnik ma dotryski? A jeśli już to czemu akurat 1,6ms?

potem jeszcze zmień Źródło impulsów obrotów na "Wtryskiwacze benzynowe"

Po co? Jeśli obroty odczytywane są poprawnie?

Nie bierz tego do siebie, czepiam się bo karzesz zmieniać różne parametry, a wydaje mi się, że nie do końca wiesz po co one są. Instalacji sekwencyjnej nie ustawisz na schemat, podchodzisz indywidualnie do samochodu