


Omega 3.0 Diesel
#61
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 14:09

#62
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 14:15
Jedna uwaga: docieranie zaworów to było dobre w maluchu. Przy takim remoncie (i kosztach) proponuje dać głowicę do profesjonalnej regeneracji. Ja daje swoje do zakładu w którym zawory i gniazda szlifuje maszyna cnc (na trzy kąty) tak jak fabryka kazała. Żadne docieranie nie jest konieczne.rozbierz go do części pierwszych i zainwestuj w nowe panewki i pierścionki, przy okazji zobacz stan czopów i gładzi cylindrowych wtedy będziesz na 100% pewny słupka, czapka do sprawdzenia szczelności i docierania wentyli i wtedy masz silnik cacy, do tego nowa pompa wody i termos do niej też nowy, wszystkie uszczelki polecam rainza i będzie to jeździło
#63
OFFLINE
#64
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 19:02
można tak robić przy nowych wentylkach chyba że i gniado i zawór będzie szlifowany, stare lepiej jest dotrzeć do gniazda, ja sam się bawiłem fakt zajeło mi to w cholerę czasu ale efekt jest znakomityJedna uwaga: docieranie zaworów to było dobre w maluchu. Przy takim remoncie (i kosztach) proponuje dać głowicę do profesjonalnej regeneracji. Ja daje swoje do zakładu w którym zawory i gniazda szlifuje maszyna cnc (na trzy kąty) tak jak fabryka kazała. Żadne docieranie nie jest konieczne.
co do gratów to panewki KOLBENSCHMIT takie są montowane w fabryce, pierścionki goetze lepiej tu dać trochę więcej i mieć spokój
#65
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 22:34
Jesteśmy z Phantomem w trakcie składania.
Pierwsza próba odpalenia będzie w piątek o ile żadnego poślizgu nie będzie:p
Na pewno napisze co z tego wyszło

#66
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2012 - 01:41
#67
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2012 - 18:16

Czy ktoś może mi powiedzieć co się dzieje z postami??
Dostałem maila że kolega Wicek dziś o 13:56 odpisał w tym wątku. Wchodzę a tu nic. Post wykasowany ...
//kolego - jakby post był na temat to by nie poleciał do kosza. Jak masz pytania wątpliwości - raportuj lub pisz do moderatorów a nie śmieć w postach // British
#68
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2012 - 19:37
Czekam więc na relacje
Czy ktoś może mi powiedzieć co się dzieje z postami??
//kolego - jakby post był na temat to by nie poleciał do kosza. Jak masz pytania wątpliwości - raportuj lub pisz do moderatorów a nie śmieć w postach // British
Potwierdzam...zginęło kilka postów które były nie na temat..to dlaczego forumowicze o nie pytają skoro były niepotrzebne..Sorry za zaśmiecanie,,
Co do docierania zaworów..może nie jestem specjalistą ale docieranie zaworów podzielam Damiana zdanie..jeżeli jest ganz nowa głowica z nowymi wentylami to maszyna jak najbardziej ale jeżeli jest głowica która latała a i jest ok to docieranie jest jak najbardziej wskazane i wystarczające chyba że Mariusz chce ładować nowe wentyle...
#69
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2012 - 23:38
#70
OFFLINE
#71
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2012 - 09:34
Dzisiaj uruchomiliśmy Omega 3.0D z Phantomem. Zaczęła gadać ale jeszcze nie było jazdy próbnej może jutro jak bedzie chwila czasu:D
No koledzy. Dajcie znać jak mają się sprawy

I może jakiś opis co i jak robić
#72
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2012 - 21:01
W wyniku partactwa mechanika silnik w mojej Omedze (Y25DT) uległ zniszczeniu.
W kwietniu założyłem słupek z BMW E39 3.0D 2001r. Reszta osprzętu pozostała bez zmian. W nowym silniku podmieniłem tylko misę olejową, pokrywę zaworów, smog i czujnik temperatury w głowicy.
Auto odpaliło za pierwszym razem, bez żadnyh problemów.
Po pierwszej jeżdzie stwierdziłem ubytki mocy, po przejechaniu ok 2000km pojechałem sprawdzić go na hamownię.
Jak się okazało silnik miał 121KM i 287Nm. Został wgrany najmocniejszy progoram i teraz jego osiągi to 165KM i 400Nm przy 2000 obr/min.
W trakcie pomiarów miałem niesprawną pompę paliwa - silnik nie osiagał max. obrotów przez co wyniki są trochę zaniżone.
Po włożeniu słupka pojawił sie błąd: " P1110 - (4) Za mocne wejście zimnego powietrza wlotowego/zmiennego zawirowania (diesel) - nie występuje".
Błędu nie mogę skasować, przypuszczam że winą tego jest wgrany gotowy program a nie napisany typowo pod ten silnik.
Narazie zrobiłem na nim 4000 km, silnik chodzi bardzo dobrze, jestem zadowolony i polecam. Wciska w fotel

#73
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2012 - 22:19
165KM i 400Nm
Wciska w fote
No jakoś nie wydaje mnie się .
#74
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2012 - 23:23

Ktoś na forum miał w 2.5 DTI po chipsie 195 koni i 425 niutów.
#75
OFFLINE
#76
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2012 - 08:30
Chip pod niesprawny silnik? Można i tak. To 2.5 w BMW ma taką moc jak Ty w 3.0 po chipie

#77
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2012 - 09:05
Ktoś na forum miał w 2.5 DTI po chipsie 195 koni i 425 niutów.
Nie:) Bo Jordi >>kogut
http://forum.omegakl...ber.php?u=20817
#78
OFFLINE
#79
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2012 - 14:58
#80
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2012 - 17:39