

Omega 3.0 Diesel
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2011 - 03:39
Najłatwiej jest wymienić całą pod maską(dotyczącą silnika) i połączyć z ta ze środka auta. Jeśli tylko ktoś się na tym zna to sobie da radę jeśli chodzi o zegary,
szyby lusterka czy temu podobne to pikuś bo to tylko ma prąd dochodzić do priorytetowego zasilania. Największe schody się zaczynają przy wyświetlaczu i nawiewie climatronika.
Wydech można zostawić z omegi byle by kata nie było. Nawet chyba flan-sza jest ta sama.
co do skrzyni to nie wiem czy podwieszenie jest takie samo i w tym samym miejscu wypada ale jak tak to przełożył bym tą z BMW.
pompka w baku może zostać ale podstawę filtra z podgrzewaczem bym wymienił.
#23
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2011 - 23:32
Interesuje mnie elektryka
Cze jest możliwośc zrobienia szczepana intalacji z Bfl do b??? i czy dużo motania jest
#24
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 15:16
Gratuluje wiedzy dotyczącej swapów i elektryki. Wyświetlacz to bardzo trudny temat, ma aż 2 przewody łączące go z wiązką silnika. Wyjaśnij mi jeszcze jaki związek ma klimatronic z silnikiem??Największe schody się zaczynają przy wyświetlaczu i nawiewie climatronika.
Wydech można zostawić z omegi byle by kata nie było. Nawet chyba flan-sza jest ta sama.
Podwieszanie skrzyni - ciekawy termin. Co dokładnie masz na myśli??co do skrzyni to nie wiem czy podwieszenie jest takie samo i w tym samym miejscu wypada ale jak tak to przełożył bym tą z BMW.
pompka w baku może zostać ale podstawę filtra z podgrzewaczem bym wymienił.
Rozumiem, że sprawdziłeś, że podstawa nie pasuje, czy jak??
Penie silnik obróci się w komorze. Jakie poduszki proponujesz zatem??sanek nie trzeba przekładać ale poduszki bym podmienił dla pewności bo mogą być liczone na inne obciążenie
Jak dla mnie ważniejsze rzeczy do sprawdzenia to:
- czy blok jest taki sam jak w X25DT
- rodzaj sprzęgła i koła zamachowego
- czy skrzynia z omegi pasuje do bloku
- sprawdzenie układu sterowania silnikiem i immobilizerem
Jeśli sterownik gada po CANie to kiepsko widzę łączenie wiązki silnika i nadwozia.
#25
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 15:34
#26
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 16:15
nie jest bo ma większe cylindry znaczy ten 3.0, ale mocowanie poduszek i miejsce montażu skrzy to samo, co do poduszek to te od 2,5 DTI bo są regulowane znaczy pneumatyka, skrzynia pasuje tylko dzwon z 2,5 DTI, poduszki są tylko z tyłu skrzyni i chyba mają inną łapę jak poszperam w aucie to zorbie foto, co do sprzęgła to musisz poszperać na forum bo ktoś pisał o sprzęgle od bawary, elektronika na pewno nie jest po CANiez tego co tam wyczytalem to słupek jest taki sam jak w 3.0d
#27
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 19:42
Czy skrzynia + zamach + sprzeglo z omegi 2.5 DTI wyda do 3.0? zakladajac ze silniki są bardzo podobne.
Rozmawiałem nt elektryki Z letisem. doszliśmy do wniosku ze są 2 opcje. Albo cały kpl zestaw z bmw 3.0D + wiazka komp immo - niezla rzeźba z elektryką.
druga opcja kupic kpl omegowy 2.5 DTI wraz z osprzetem elektryką kompem (silnik moze byc zarzniety zeby bylo taniej) oraz goly slupek z 3.0 i poprzekladac czujniki osprzet i na tym bazować.
Oczywiscie wszystko pod warunkiem ze te silniki roznia sie na takiej samej zasadzie jak x25xe i x30xe
#28
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 20:03
ECU silnikanie bardzo rozumiem temat poduszek sterowanych pneumatyką, jest jakis zewnetrzny element/sterownik ktory tym zarządza?
jeśli wiązka z BFL to czujniki też fakt nie wszystkie ale część trzebadruga opcja kupic kpl omegowy 2.5 DTI wraz z osprzetem elektryką kompem (silnik moze byc zarzniety zeby bylo taniej) oraz goly slupek z 3.0 i poprzekladac czujniki osprzet i na tym bazować.
dokładnie różnica jest tylko w srednicy tłoka 3.0 ma 83,95 a 2,5 ma 79,95, nie wiem czy korby są inne bo mają inne numery ale panewki główne i korbowodowe oraz generator impulsów są zamienne, nie wiem do końca jak jest z wałem jak ktoś ma z 3.0 i może pomierzyć to ja pomierze z 2,5 i będzie wiadomoOczywiscie wszystko pod warunkiem ze te silniki roznia sie na takiej samej zasadzie jak x25xe i x30xe
#29
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 20:08
Dobrze ze napisales z tymi poduszkami, kolejna sprawa ktora musi byc z 2.5 DTI.
Zatem mozliwe ze wlasciciele 2.5 DTI mogą miec P&P takie 3.0.
Nie myslales damian o takiej ewentualnosci?
P.S kiedy ja znajde na to czas, tu kompresor tam 3.0d job twoju

aaa i wazna kwestia. miska olejowa. chyba trzeba by bylo podmienic na 2.5
#30
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 20:18
wazna kwestia. miska olejowa. chyba trzeba by bylo podmienic na 2.5
A jakże, miska olejowa musi być od Y25DT.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#31
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 21:08
ja silnik mi się rozpadł to myślałem powiem więcej nadal myslęNie myslales damian o takiej ewentualnosci?
musi być od hopla bo do bawary jest inna nawet w 2,5A jakże, miska olejowa musi być od Y25DT.
#32
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 00:01
heheh
Mam nadzieję że coś z tego będzie
Zakładając że wszystko będzie P&P czy silnik wystartuje na programie z 2.5DTI czy bedzie trzeba wgrac program z bmki??
#33
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 01:10
-Sanki silnika muszą być z y25td z poduszkami bo inaczej silnika nie zamontujecie na 100%
-koło zamachowe i sprzęgło podpasiło z 25TD oraz skrzynia ale to kojażę na 85%.
-pompka paliwa w zbiorniku musi dać ok 4 bary na dziędobry bo mamy doczynienia z silnikiem który system wtrysku Comon RAIL.
-elektryka ciekawa żecz, wiązka silnika musi być z y25td do tego pompa ABS bo komunikują się po CAN-ie 100% (jak by ktoś chciał zakładać kompa z bmw do wiązki oplowskiej to nie podejdzie ze względu na inne rozmieszczenie pinów. No ale dla chętnych w sumie do ogarnięcia, wymaga sporo czasu oraz wymaga montażu EWS itd. z bmw)
Jezeli buda BFL gdzie był silnik y25td to zakładać słupek od 3l i latac potem do v techu po softa i można sie cieszyć super dieslem.
Autko jeździ takie po Gdańsku. Jezli macie jakieś pytania to pytajcie.
#34
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 08:58
#35
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 10:19
takakładając że wszystko będzie P&P czy silnik wystartuje na programie z 2.5DTI czy bedzie trzeba wgrac program z bmki
#36
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 11:50
#37
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2011 - 09:17
tak a później soft można poprawićAle bedzie smigal na programie 150KM
#38
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2011 - 20:30
#39
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2011 - 20:31

#40
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2011 - 20:34
nie bo nie wszystkie czujniki są takie sameZamiast poprawiac soft na wieksza moc nie dalo by rady skopiowac i wrzucic eprom z BMW zeby miec wszystko w serii