każdy mechanik który posiada sprzętowego TECHa 2 to zrobiA jeśli tak to można wiedzieć gdzie bo ja mam wtryski zregenerowane
mid oszukuje w 2.5 dti, auto kopci i więcej pali
#41 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2011 - 19:35
#42 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 16:18
mam duży problem z kopceniem i spalaniem a kończą się pomysły i części które można wymienić
Omega (Y25DT , 2.5DTI) kopci coraz mocniej wraz ze wzrostem obciążenia, od delikatnego przy obrotach 600rpm aż po kompletnie czarną zasłonę ( :tank: ) przy obrotach ponad 4000rpm, niezależnie czy ciepły czy zimny. Błędów brak.
Do tej pory:
- wymieniony wkład przepływomierza na nowy oryginał Bosch
- wymieniony czujnik ciśnienia doładowania
- sprawdzony katalizator
- sprawdzony EGR - sprawny ale odpięty
- wyczyszczony filterek sterowania turbo
- wymieniony filtr odmy na nowy
- wymieniony filtr paliwa
- wymieniony filtr powietrza
Zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy (równo minuta pracy, obroty 600rpm)
wtrysk nr 1 - 35ml
wtrysk nr 2 - 37ml
wtrysk nr 3 - 39ml
wtrysk nr 4 - 35ml
wtrysk nr 5 - 41ml
wtrysk nr 6 - 37ml
Nie wiem czy te wartości są prawidłowe, czy różnice i wartości nie są za duże?
Poza kopceniem wysokie spalanie - miasto 12ltr trasa 8,5ltr. Brak problemów z mocą i przyspieszeniem.
Zauważyłem jedną rzecz: jak ruszam ze świateł z obrotami na poziomie 2500 (mam automat) to zakopci przy ruszaniu a potem ciągnie bez dymu.
Zastanawiam się nad adaptacją wtrysków, ale już sam niewiem... Może ma ktoś jakieś pomysły :hmm:
#43 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 16:29
#44 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 16:40
powinien miec koło 750 RPMrówno minuta pracy, obroty 600rpm
bmk jest lżejsza a silnik oszczedniejszy, dlatego ja sie zastanawiam cały czas nad 3.0, u mnie zakopci przy mocnym depnięciu ale tylko raz po następnym depnięciu już nic niema,W sumie u mnie podobnie ze spalaniem, kopci jak przydusze go od 1500obr/min albo jak go przycisne zdrowo. Na 100% kopci powyzej 3600obr/min. Brat teraz kupil 530d po chipie w automacie i bez problemow zchodzi do ok 7.5-8 litrow na 100km
wypłukaj katalizatorMoże ma ktoś jakieś pomysły
#45 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 17:47
Podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego:
mam duży problem z kopceniem i spalaniem a kończą się pomysły i części które można wymienić
Omega (Y25DT , 2.5DTI) kopci coraz mocniej wraz ze wzrostem obciążenia, od delikatnego przy obrotach 600rpm aż po kompletnie czarną zasłonę ( :tank: ) przy obrotach ponad 4000rpm, niezależnie czy ciepły czy zimny. Błędów brak.
Do tej pory:
- wymieniony wkład przepływomierza na nowy oryginał Bosch
- wymieniony czujnik ciśnienia doładowania
- sprawdzony katalizator
- sprawdzony EGR - sprawny ale odpięty
- wyczyszczony filterek sterowania turbo
- wymieniony filtr odmy na nowy
- wymieniony filtr paliwa
- wymieniony filtr powietrza
Zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy (równo minuta pracy, obroty 600rpm)
wtrysk nr 1 - 35ml
wtrysk nr 2 - 37ml
wtrysk nr 3 - 39ml
wtrysk nr 4 - 35ml
wtrysk nr 5 - 41ml
wtrysk nr 6 - 37ml
Nie wiem czy te wartości są prawidłowe, czy różnice i wartości nie są za duże?
Poza kopceniem wysokie spalanie - miasto 12ltr trasa 8,5ltr. Brak problemów z mocą i przyspieszeniem.
Zauważyłem jedną rzecz: jak ruszam ze świateł z obrotami na poziomie 2500 (mam automat) to zakopci przy ruszaniu a potem ciągnie bez dymu.
Zastanawiam się nad adaptacją wtrysków, ale już sam niewiem... Może ma ktoś jakieś pomysły :hmm:
Wartości przelewów są OK.
EGR sprawny ale odpięty tzn co bo nie kumam? Po co go odpinałeś? Uszkodzony EGR może dawać właśnie takie objawy jak masz. Jesteś pewny, że jest OK?
Czy robiłeś ostatnio coś z układem wtryskowym np. wyciągałeś wtryskiwacze?
Czy rozruch na zimnym i ciepłym jest bezproblemowy?
#46 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 17:59
- sprawdzony EGR - sprawny ale odpięty
Powtórzę za Iwanem w jakim celu odpinałeś EGR??
Poza tym, jeśli nie leje przelawami to wcale nie znaczy, że nie leje do cylindrów nadmiernej ilości paliwa!!
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#47 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 18:05
Wartości przelewów są OK.
EGR sprawny ale odpięty tzn co bo nie kumam? Po co go odpinałeś? Uszkodzony EGR może dawać właśnie takie objawy jak masz. Jesteś pewny, że jest OK?
Czy robiłeś ostatnio coś z układem wtryskowym np. wyciągałeś wtryskiwacze?
Czy rozruch na zimnym i ciepłym jest bezproblemowy?
Odpięty i zaślepiony został wężyk podciśnienia od EGR. Zrobiłem tak gdyż stwierdziłem,że EGR służy tylko "ekologii" a ewentualnie może powodować problemy.
Wtryskiwacze były wyjmowane, ale zostały wstawione na swoje miejsce, tzn, każdy z wtryskiwaczy na miejsce z którego był wyjęty.
Rozruch na ciepłym i zimnym bezproblemowy.
#48 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 18:24
No ja tez o tym myslalem, ale wolalbym moja omcia z silnikiem BMW 3.0D , komp z 2.5 DTI zapasuje do 3.0??powinien miec koło 750 RPM
bmk jest lżejsza a silnik oszczedniejszy, dlatego ja sie zastanawiam cały czas nad 3.0, u mnie zakopci przy mocnym depnięciu ale tylko raz po następnym depnięciu już nic niema,
wypłukaj katalizator
#49 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 19:22
No ja tez o tym myslalem, ale wolalbym moja omcia z silnikiem BMW 3.0D , komp z 2.5 DTI zapasuje do 3.0??
Pierwotne plany były aby do omegi wkładano właśnie silnik M57D30 ale "ktoś" się nie dogadał i mamy M57D25. Czytałem kiedyś o tym w jakiejś gazecie motoryzacyjnej z 2000 roku.
Odpięty i zaślepiony został wężyk podciśnienia od EGR. Zrobiłem tak gdyż stwierdziłem,że EGR służy tylko "ekologii" a ewentualnie może powodować problemy.
Wtryskiwacze były wyjmowane, ale zostały wstawione na swoje miejsce, tzn, każdy z wtryskiwaczy na miejsce z którego był wyjęty.
Rozruch na ciepłym i zimnym bezproblemowy.
Upewnij się, że EGR jest sprawny i szczelny (ułamany grzybek, pęknięta sprężyna itd) i go podłącz.
Kiedy wyciągałeś te wtryskiwacze? Jak już miałeś tę usterkę czy wcześniej?
Tak nagle zaczął kopcić i więcej palić czy stopniowo?
#50 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 16:10
#51 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 16:19
a jak kilka razy depniesz mocniej to czy po takim zabiegu też kopci ? i jaki masz styl jazdy ? co do egr to jest proste odkręcasz opaskę i ściągasz rurę dolotową, odkręcasz opaskę od rurki egr i ściągasz ją, teraz zostaje 4 śrubki trzymające egr na kolektorku, no i wężyk od podciśnienia, uważaj na śrubę od strony silnika tej na dole trzeba długą przedłużkę i przegub.Pytanie/Prosba za 100 punktow. Mianowicie, zauwazylem ze moja klucha zaczela dosyc sporo dymic przy bardzo dynamicznej jezdzie, z czym to moze byc zwiazane Ktos moze wrzucic instrukcje jak rozebrac i wyczyscic EGR
#52 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 20:35
P.S Czujnik ten kolo turbiny wyczyszczony jakies dwa miesiace temu. Czyszczenie EGR cos pomoze??Jakis specjalny preparat trzeba uzyc do czyszczenia??
#53 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 21:34
Czyszczenie EGR coś pomoże
Może pomóc, ale wątpię czy to jest winowajca.
Ja stawiam na wtryski, niestety.
Jakiś specjalny preparat trzeba użyć do czyszczenia
Benzyna ekstrakcyjna + "specjalny" pędzelek:D
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#54 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 21:35
#55 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 21:44
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#56 OFFLINE
#57 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 22:47
mogą lać w przelew, ja mam tak że jak kilka razy depnę to poleci dym a potem już jest spokój, u mnie przy spokojnej jeździe przypycha się kat a potem przy depnięciu go wydmuchuje stąd ten dym, sprawdź wszystkie a rób tak jak uważasz, zobaczysz co powie szpec, do czyszczenia egr ja używałem preparatu do odtłuszczania układów hamulcowychZakładając, że wtrysk/i leją, coś musi puścić np: denko tłoka, korba itd.
#58 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 22:58
u mnie przy spokojnej jeździe przypycha się kat a potem przy depnięciu go wydmuchuje stąd ten dym, s
Czyli mozliwe ze kat jest zabity?? Ostatnio jezdzilem bardzo spokojnie wiec moze stad to nadmierne dymienie?? Jest mozliwosc wyczyszczenia go??
#59 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2011 - 01:11
Czyli mozliwe ze kat jest zabity?? Jest mozliwosc wyczyszczenia go??
Możliwe. Nasze auta mają wiele więcej przebiegu niż wskazania licznika, a katalizator/y po 200 kkm nadają się na śmietnik. Płukanie "katów" można zrobić, jest taki preparat o nazwie "ATLANTOL HDE", ale trudno go dostać w "detalu".
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#60 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2011 - 09:36