Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mid oszukuje w 2.5 dti, auto kopci i więcej pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2011 - 19:35

A jeśli tak to można wiedzieć gdzie bo ja mam wtryski zregenerowane

każdy mechanik który posiada sprzętowego TECHa 2 to zrobi

#42 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 03 października 2011 - 16:18

Podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego:

mam duży problem z kopceniem i spalaniem a kończą się pomysły i części które można wymienić :masakra:

Omega (Y25DT , 2.5DTI) kopci coraz mocniej wraz ze wzrostem obciążenia, od delikatnego przy obrotach 600rpm aż po kompletnie czarną zasłonę ( :tank: ) przy obrotach ponad 4000rpm, niezależnie czy ciepły czy zimny. Błędów brak.

Do tej pory:
- wymieniony wkład przepływomierza na nowy oryginał Bosch
- wymieniony czujnik ciśnienia doładowania
- sprawdzony katalizator
- sprawdzony EGR - sprawny ale odpięty
- wyczyszczony filterek sterowania turbo
- wymieniony filtr odmy na nowy
- wymieniony filtr paliwa
- wymieniony filtr powietrza

Zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy (równo minuta pracy, obroty 600rpm)
wtrysk nr 1 - 35ml
wtrysk nr 2 - 37ml
wtrysk nr 3 - 39ml
wtrysk nr 4 - 35ml
wtrysk nr 5 - 41ml
wtrysk nr 6 - 37ml
Nie wiem czy te wartości są prawidłowe, czy różnice i wartości nie są za duże?

Poza kopceniem wysokie spalanie - miasto 12ltr trasa 8,5ltr. Brak problemów z mocą i przyspieszeniem.

Zauważyłem jedną rzecz: jak ruszam ze świateł z obrotami na poziomie 2500 (mam automat) to zakopci przy ruszaniu a potem ciągnie bez dymu.

Zastanawiam się nad adaptacją wtrysków, ale już sam niewiem... :masakra: Może ma ktoś jakieś pomysły :hmm:

#43 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 03 października 2011 - 16:29

W sumie u mnie podobnie ze spalaniem, kopci jak przydusze go od 1500obr/min albo jak go przycisne zdrowo. Na 100% kopci powyzej 3600obr/min. Brat teraz kupil 530d po chipie w automacie i bez problemow zchodzi do ok 7.5-8 litrow na 100km :o

#44 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2011 - 16:40

równo minuta pracy, obroty 600rpm

powinien miec koło 750 RPM

W sumie u mnie podobnie ze spalaniem, kopci jak przydusze go od 1500obr/min albo jak go przycisne zdrowo. Na 100% kopci powyzej 3600obr/min. Brat teraz kupil 530d po chipie w automacie i bez problemow zchodzi do ok 7.5-8 litrow na 100km

bmk jest lżejsza a silnik oszczedniejszy, dlatego ja sie zastanawiam cały czas nad 3.0, u mnie zakopci przy mocnym depnięciu ale tylko raz po następnym depnięciu już nic niema,

Może ma ktoś jakieś pomysły

wypłukaj katalizator

#45 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 października 2011 - 17:47

Podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego:

mam duży problem z kopceniem i spalaniem a kończą się pomysły i części które można wymienić :masakra:

Omega (Y25DT , 2.5DTI) kopci coraz mocniej wraz ze wzrostem obciążenia, od delikatnego przy obrotach 600rpm aż po kompletnie czarną zasłonę ( :tank: ) przy obrotach ponad 4000rpm, niezależnie czy ciepły czy zimny. Błędów brak.

Do tej pory:
- wymieniony wkład przepływomierza na nowy oryginał Bosch
- wymieniony czujnik ciśnienia doładowania
- sprawdzony katalizator
- sprawdzony EGR - sprawny ale odpięty
- wyczyszczony filterek sterowania turbo
- wymieniony filtr odmy na nowy
- wymieniony filtr paliwa
- wymieniony filtr powietrza

Zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy (równo minuta pracy, obroty 600rpm)
wtrysk nr 1 - 35ml
wtrysk nr 2 - 37ml
wtrysk nr 3 - 39ml
wtrysk nr 4 - 35ml
wtrysk nr 5 - 41ml
wtrysk nr 6 - 37ml
Nie wiem czy te wartości są prawidłowe, czy różnice i wartości nie są za duże?

Poza kopceniem wysokie spalanie - miasto 12ltr trasa 8,5ltr. Brak problemów z mocą i przyspieszeniem.

Zauważyłem jedną rzecz: jak ruszam ze świateł z obrotami na poziomie 2500 (mam automat) to zakopci przy ruszaniu a potem ciągnie bez dymu.

Zastanawiam się nad adaptacją wtrysków, ale już sam niewiem... :masakra: Może ma ktoś jakieś pomysły :hmm:


Wartości przelewów są OK.
EGR sprawny ale odpięty tzn co bo nie kumam? Po co go odpinałeś? Uszkodzony EGR może dawać właśnie takie objawy jak masz. Jesteś pewny, że jest OK?
Czy robiłeś ostatnio coś z układem wtryskowym np. wyciągałeś wtryskiwacze?
Czy rozruch na zimnym i ciepłym jest bezproblemowy?

#46 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 października 2011 - 17:59

- sprawdzony EGR - sprawny ale odpięty


Powtórzę za Iwanem w jakim celu odpinałeś EGR??
Poza tym, jeśli nie leje przelawami to wcale nie znaczy, że nie leje do cylindrów nadmiernej ilości paliwa!!

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#47 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 03 października 2011 - 18:05

Wartości przelewów są OK.
EGR sprawny ale odpięty tzn co bo nie kumam? Po co go odpinałeś? Uszkodzony EGR może dawać właśnie takie objawy jak masz. Jesteś pewny, że jest OK?
Czy robiłeś ostatnio coś z układem wtryskowym np. wyciągałeś wtryskiwacze?
Czy rozruch na zimnym i ciepłym jest bezproblemowy?


Odpięty i zaślepiony został wężyk podciśnienia od EGR. Zrobiłem tak gdyż stwierdziłem,że EGR służy tylko "ekologii" a ewentualnie może powodować problemy.

Wtryskiwacze były wyjmowane, ale zostały wstawione na swoje miejsce, tzn, każdy z wtryskiwaczy na miejsce z którego był wyjęty.

Rozruch na ciepłym i zimnym bezproblemowy.

#48 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 03 października 2011 - 18:24

powinien miec koło 750 RPM
bmk jest lżejsza a silnik oszczedniejszy, dlatego ja sie zastanawiam cały czas nad 3.0, u mnie zakopci przy mocnym depnięciu ale tylko raz po następnym depnięciu już nic niema,
wypłukaj katalizator

No ja tez o tym myslalem, ale wolalbym moja omcia z silnikiem BMW 3.0D , komp z 2.5 DTI zapasuje do 3.0??

#49 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 października 2011 - 19:22

No ja tez o tym myslalem, ale wolalbym moja omcia z silnikiem BMW 3.0D , komp z 2.5 DTI zapasuje do 3.0??


Pierwotne plany były aby do omegi wkładano właśnie silnik M57D30 ale "ktoś" się nie dogadał :masakra: i mamy M57D25. Czytałem kiedyś o tym w jakiejś gazecie motoryzacyjnej z 2000 roku.

Odpięty i zaślepiony został wężyk podciśnienia od EGR. Zrobiłem tak gdyż stwierdziłem,że EGR służy tylko "ekologii" a ewentualnie może powodować problemy.

Wtryskiwacze były wyjmowane, ale zostały wstawione na swoje miejsce, tzn, każdy z wtryskiwaczy na miejsce z którego był wyjęty.

Rozruch na ciepłym i zimnym bezproblemowy.


Upewnij się, że EGR jest sprawny i szczelny (ułamany grzybek, pęknięta sprężyna itd) i go podłącz.

Kiedy wyciągałeś te wtryskiwacze? Jak już miałeś tę usterkę czy wcześniej?
Tak nagle zaczął kopcić i więcej palić czy stopniowo?

#50 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 10 listopada 2011 - 16:10

Pytanie/Prosba za 100 punktow. Mianowicie, zauwazylem ze moja klucha zaczela dosyc sporo dymic przy bardzo dynamicznej jezdzie, z czym to moze byc zwiazane?? Ktos moze wrzucic instrukcje jak rozebrac i wyczyscic EGR??

#51 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2011 - 16:19

Pytanie/Prosba za 100 punktow. Mianowicie, zauwazylem ze moja klucha zaczela dosyc sporo dymic przy bardzo dynamicznej jezdzie, z czym to moze byc zwiazane Ktos moze wrzucic instrukcje jak rozebrac i wyczyscic EGR

a jak kilka razy depniesz mocniej to czy po takim zabiegu też kopci ? i jaki masz styl jazdy ? co do egr to jest proste odkręcasz opaskę i ściągasz rurę dolotową, odkręcasz opaskę od rurki egr i ściągasz ją, teraz zostaje 4 śrubki trzymające egr na kolektorku, no i wężyk od podciśnienia, uważaj na śrubę od strony silnika tej na dole trzeba długą przedłużkę i przegub.

#52 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 10 listopada 2011 - 20:35

tak caly czas kopci, na kazdym biegu po mocniejszym wcisnieciu gazu. Zbiera sie bardzo dobrze, ostatnio dosyc spokojnie a normalnie jak smigam to tak do 2600-2800 dosyc energicznie przyspieszam, termostaty wymienione (trzyma temperature jak powinen). No i standardowo wydaje mi sie ze pali troszke wiecej jak powinien ale nie wiem czy to jest powiazane. Z gory mowie ze nie mam kompa zeby posprawdzac parametry...

P.S Czujnik ten kolo turbiny wyczyszczony jakies dwa miesiace temu. Czyszczenie EGR cos pomoze??Jakis specjalny preparat trzeba uzyc do czyszczenia??

#53 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2011 - 21:34

Czyszczenie EGR coś pomoże


Może pomóc, ale wątpię czy to jest winowajca.
Ja stawiam na wtryski, niestety.

Jakiś specjalny preparat trzeba użyć do czyszczenia


Benzyna ekstrakcyjna + "specjalny" pędzelek:D

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#54 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 10 listopada 2011 - 21:35

zalozmy ze sa to wtryski, bede mogl tak jezdzic do marca???

#55 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2011 - 21:44

Możesz jeździć do marca, albo do jutra. Zakładając, że wtrysk/i leją, coś musi puścić np: denko tłoka, korba itd.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#56 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 10 listopada 2011 - 22:27

Robic tylko te co leja czy wszystkie??

#57 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2011 - 22:47

Zakładając, że wtrysk/i leją, coś musi puścić np: denko tłoka, korba itd.

mogą lać w przelew, ja mam tak że jak kilka razy depnę to poleci dym a potem już jest spokój, u mnie przy spokojnej jeździe przypycha się kat a potem przy depnięciu go wydmuchuje stąd ten dym, sprawdź wszystkie a rób tak jak uważasz, zobaczysz co powie szpec, do czyszczenia egr ja używałem preparatu do odtłuszczania układów hamulcowych

#58 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 10 listopada 2011 - 22:58

u mnie przy spokojnej jeździe przypycha się kat a potem przy depnięciu go wydmuchuje stąd ten dym, s


Czyli mozliwe ze kat jest zabity?? Ostatnio jezdzilem bardzo spokojnie wiec moze stad to nadmierne dymienie?? Jest mozliwosc wyczyszczenia go??

#59 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 listopada 2011 - 01:11

Czyli mozliwe ze kat jest zabity?? Jest mozliwosc wyczyszczenia go??


Możliwe. Nasze auta mają wiele więcej przebiegu niż wskazania licznika, a katalizator/y po 200 kkm nadają się na śmietnik. Płukanie "katów" można zrobić, jest taki preparat o nazwie "ATLANTOL HDE", ale trudno go dostać w "detalu".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#60 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 11 listopada 2011 - 09:36

A podpowie ktos jak taki zabieg wykonac?? Tzn zalac je tylko tym preparatem i zostawic na pare godzinek czy jak??