mid oszukuje w 2.5 dti, auto kopci i więcej pali
#1 OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 21:56
Ale w te wakacje padł mi czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR i zaczęły sie schody, po wymianie czujnika (początek sierpnia) spalanie wzrosło do około 11l (kalkulowane) a wg kompa 7l (na luzie i wszystko off 0,5l/h). Do tego troszkę kopci na szaro/czarno, ale auto zbiera się nadal dobrze.
Wyczytałem na forum, iż w w/w sytuacjach regluje się nastawnik, ale zawsze odnosi się to do 2,5 TDS. Może ktoś poradzi jak to zrobić w 2,5 DTI?
Dodam, iż wczoraj an opcomie u kolegi 0 błędów, wszystkie wtryski pracują równo itd... pokazywał dawkę paliwa w jakichś dziwnych jednostkach, było min 1,5mm3 a max 3,5mm3 - nie można było nic z tego poziomu programu zmienić...
Miałem nadzieję, iż jak zmianę opony na zimówki (różnica szerokości 40mm, wymienione 3tyg temu, przejechane około 1000 km) to spalanie choć troszkę spadnie - nic z tego
(Przez ostatnie dwa miesiące robiłem w aucie: dolot powietrza do turbiny - wyczyszczony i uszczelniony, intercooler - wyczyszczony, dolot do EGR - wyczyszczony, EGR działa poprawnie - również wyczyszczony, wszystkie opaski na dolocie wymienione na nowe od filtra powietrza do kolektora ssącego, blaszki w kolektorze sprawne, przewody podciśnienia wymienione na nowe, odma wymieniona na nową, filterek sterownika turbiny wyczyszczony, turbina ma lekkie luzy ale jest sprawna - zdemontowana i sprawdzona w warsztacie, nie przepuszcza, przepływka wymieniona (BOSCH). W zeszłym roku :termostaty wymienione (BMW), dogrzewacz i postojówka remontowna w serwisie BOSCH / Eberspaher - używana sprawna, auto rozgrezewa się normalnie, mam przejechane 178 tys.km).
#2 OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 13:45
Auto (2,5 DTI) paliło mi średnio około 9,5l (kalkulowane) a wg kompa 8,5l i to było powiedzmy ok (na luzie i wszystko off 0,8l/h).
Ale w te wakacje padł mi czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR i zaczęły sie schody, po wymianie czujnika (początek sierpnia) spalanie wzrosło do około 11l (kalkulowane) a wg kompa 7l (na luzie i wszystko off 0,5l/h). Do tego troszkę kopci na szaro/czarno, ale auto zbiera się nadal dobrze.
Wyczytałem na forum, iż w w/w sytuacjach regluje się nastawnik, ale zawsze odnosi się to do 2,5 TDS. Może ktoś poradzi jak to zrobić w 2,5 DTI?
(Przez ostatnie dwa miesiące robiłem w aucie: dolot powietrza do turbiny - wyczyszczony i uszczelniony, intercooler - wyczyszczony, dolot do EGR - wyczyszczony, EGR działa poprawnie - również wyczyszczony, wszystkie opaski na dolocie wymienione na nowe od filtra powietrza do kolektora ssącego, blaszki w kolektorze sprawne, przewody podciśnienia wymienione na nowe, odma wymieniona na nową, filterek sterownika turbiny wyczyszczony, turbina ma lekkie luzy ale jest sprawna - zdemontowana i sprawdzona w warsztacie, nie przepuszcza, przepływka wymieniona (BOSCH). W zeszłym roku :termostaty wymienione (BMW), dogrzewacz i postojówka remontowna w serwisie BOSCH / Eberspaher - używana sprawna, auto rozgrezewa się normalnie, mam przejechane 178 tys.km).
Proponuję sprawdzić wtryskiwacze.
#3 OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 15:53
czy po wymianie czujnika była robiona adaptacja ?, po wymianie wtrysków, czujnika ciś i regulatora ciś wprowadza się do komputera nowe korekty. Ale wtryski też sprawdźAle w te wakacje padł mi czujnik ciśnienia paliwa
na listwie CR i zaczęły sie schody
#4 OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 18:43
czy po wymianie czujnika była robiona adaptacja ?, po wymianie wtrysków, czujnika ciś i regulatora ciś wprowadza się do komputera nowe korekty. Ale wtryski też sprawdź
Nie sądzę aby zrobili korektę w warsztacie, czyli trzeba jechać na kompa do serwisu?
Wg opcoma kolegi wtryski były ok, chyba, że można je sprawdzić tylko mechanicznie / wymontowując je z silnika...nie było również możliwości wprowadzenia modyfikacji do kompa w żadnym parametrze - chyba, że trzeba do tego innego kabla lub oprogramowania...
Zrobiłem też mały eksperyment i odłączałem po kolei wtyczki od wtrysków na rozgrzanym silniku. Nie ważne, który odłączyłem wartość na wyświetlaczu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach pokazywała 0,9l/h (silnik oczywiście delikatnie telepał).
#5 OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 19:04
#6 OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 22:39
Nie sądzę aby zrobili korektę w warsztacie, czyli trzeba jechać na kompa do serwisu?
Wg opcoma kolegi wtryski były ok, chyba, że można je sprawdzić tylko mechanicznie / wymontowując je z silnika...nie było również możliwości wprowadzenia modyfikacji do kompa w żadnym parametrze - chyba, że trzeba do tego innego kabla lub oprogramowania...
Zrobiłem też mały eksperyment i odłączałem po kolei wtyczki od wtrysków na rozgrzanym silniku. Nie ważne, który odłączyłem wartość na wyświetlaczu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach pokazywała 0,9l/h (silnik oczywiście delikatnie telepał).
Według mojej wiedzy, w każdej wersji Opcom-a made in PRC, korekcja wtrysków wynosi 0. Nawet Tech II (orginał z ASO), pokazuje jakieś dziwne parametry. Pozostaje tylko wyjąć, a nawet wyszarpać wtryski i zanieść do sprawdzenia.
Gdybyś miał kłopot z wyciągnięcim któregoś, mam ściągacze w ofercie:p
#7 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 12:28
Powiedzieli, że zrobili korektę dawki, zsynchronizowali wtryski i wgrali najnowszy program do tego silnika (na MID na ciepłym nadal jest jednak 0,5l/h na luzie i wszytko off! :confused: )...
...jak spalę ze dwa baki to napiszę jak autko się zachowuje...
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2010 - 12:38
jak nie ma zmian - to wróć z reklamacją do ASO
Byłem dziś w ASO ponownie i powiedzieli, że to co mogli zrobić komputerem to zrobili, test spalin auto przeszło pozytywnie, a korekty dawki nie mogą zmienić ponieważ jest ona na stałe zapisana w programie (mają Techa) - na opcomie opcja zmiany też nie była dostępna u mojego kolegi.
Jeżeli uważacie, że można to zrobić to może wiecie u kogo np.: w okolicach Poznania, Szamotuł lub Tarnowa Podgórnego?
Co do obecnego spalania to muszę jeszcze trochę pojeździć i dam znać jak pisałem wcześniej...
#10 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 23:38
Co do obecnego spalania to muszę jeszcze trochę pojeździć i dam znać jak pisałem wcześniej...
mam od tego czasu trzy tankowania:
1. po 52km - 100% teren niezabudowany - z rozgrzanego silnika- śr. prędkość 74km/h - komp. spalanie 5,7 - rzeczywiste 6,73 :jump:
2. po 658 - 70% teren niezabudowany i 30% teren zabudowany i krótkie trasy do 10km niezabudowany z zimnego silnika - śr. prędkość 54km/h - komp. spalanie 6,4 - rzeczywiste 8,85
3. po 585 - 100% teren zabudowany i krótkie trasy do 10km niezabudowany z zimnego silnika - śr. prędkość 36km/h - komp. spalanie 7,4 - rzeczywiste 9,94
generalnie jest ok, tym bardziej, że jest coraz zimniej
Na razie sprawdzenie wtrysków odkładam na później, dyma czarnego puszcza przy mocynm przyspieszeniu z jedynki (choć nie zawsze). Znacznie mniej - raczej szaro (też nie zawsze) - przy wyprzedzaniu na trasie, normalnie przy jeździe już nie. Szkoda tylko, że komp oszukuje na potęgę...
Dzięki za porady
#11 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 09:09
Jeżdżę dość krótko omegą, ale zauważyłem że pomiędzy wskazaniami komputera a rzeczywistym zużyciem jest 0,4 - 0,6l różnicy. I to niezależnie od opon, lato 17" 235mm, zima standard - 15" 195mm.
Prowadzę "księgowość" w motostat, ale nie wiem jak tu wstawić ikonkę ...
Dodam jeszcze na marginesie, że spalanie spadło mi o jakieś 0,5l po zrobieniu obu termostatów.
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#12 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 14:48
3. po 585 - 100% teren zabudowany i krótkie trasy do 10km niezabudowany z zimnego silnika - śr. prędkość 36km/h - komp. spalanie 7,4 - rzeczywiste 9,94
Rewelacyjny wynik, aż nie do wiary. Przekłamanie "kompa" kolosalne, u mnie zaniża 0,5l.
#13 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 16:08
Byłem w ASO w czwartek w zeszłym tygodniu...
Powiedzieli, że zrobili korektę dawki, zsynchronizowali wtryski i wgrali najnowszy program do tego silnika (na MID na ciepłym nadal jest jednak 0,5l/h na luzie i wszytko off! :confused: )...
...jak spalę ze dwa baki to napiszę jak autko się zachowuje...
Witam, ile taka przyjemność Cie kosztowała, jeśli mogę wiedzieć?
#14 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 16:48
Witam, ile taka przyjemność Cie kosztowała, jeśli mogę wiedzieć?
150pln w ASO w Sadach k.Poznania...
Dodam jeszcze na marginesie, że spalanie spadło mi o jakieś 0,5l po zrobieniu obu termostatów.
Oba wymieniłem na nówki z BMW w zeszłym roku, zaraz po zakupie auta - choć ostatnio pokazuje mi około 89 C po (12 min) a dopiero po nieco dłuższej jeździe (20min) wskakuje na 90/91 C.
#15 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 14:31
Z termostatami - jak poczytasz sobie wątki o nich - są różne ciekawe historie, poszukaj i poczytaj a wiele na ten temat się dowiesz.... pokazuje mi około 89 C po (12 min) a dopiero po nieco dłuższej jeździe (20min) wskakuje na 90/91 C.
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#16 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 17:19
Jak zrobić tę adaptację?czy po wymianie czujnika była robiona adaptacja ?, po wymianie wtrysków, czujnika ciś i regulatora ciś wprowadza się do komputera nowe korekty. Ale wtryski też sprawdź
Da się OP-COMem czy trzeba jakiś inny program?
Dzięki z góry za podpowiedź.
Sasik
#17 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 19:35
tylko op-com ale sprzętowy a nie programowy taki jak mamyJak zrobić tę adaptację?
Da się OP-COMem czy trzeba jakiś inny program?
Dzięki z góry za podpowiedź.
#18 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 21:03
Da się OP-COMem czy trzeba jakiś inny program?
Albo TECH-2 (sprzętowy) w ASO lub u kogoś kto ma.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#19 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 10:25
A kto ma i wie jak to zrobić? - zapłacęAlbo TECH-2 (sprzętowy) w ASO lub u kogoś kto ma.
Sasik
#20 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 22:36
A kto ma i wie jak to zrobić? - zapłacę
W mojej "wiosce" kolega ma TECH 2 oryginał, jak będziesz w okolicach Wa-wy, zadzwoń "się załatwi";)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją