Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mid oszukuje w 2.5 dti, auto kopci i więcej pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 27 października 2010 - 21:56

Auto (2,5 DTI) paliło mi średnio około 9,5l (kalkulowane) a wg kompa 8,5l i to było powiedzmy ok (na luzie i wszystko off 0,8l/h).
Ale w te wakacje padł mi czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR i zaczęły sie schody, po wymianie czujnika (początek sierpnia) spalanie wzrosło do około 11l (kalkulowane) a wg kompa 7l (na luzie i wszystko off 0,5l/h). :( Do tego troszkę kopci na szaro/czarno, ale auto zbiera się nadal dobrze.

Wyczytałem na forum, iż w w/w sytuacjach regluje się nastawnik, ale zawsze odnosi się to do 2,5 TDS. Może ktoś poradzi jak to zrobić w 2,5 DTI?

Dodam, iż wczoraj an opcomie u kolegi 0 błędów, wszystkie wtryski pracują równo itd... pokazywał dawkę paliwa w jakichś dziwnych jednostkach, było min 1,5mm3 a max 3,5mm3 - nie można było nic z tego poziomu programu zmienić...
Miałem nadzieję, iż jak zmianę opony na zimówki (różnica szerokości 40mm, wymienione 3tyg temu, przejechane około 1000 km) to spalanie choć troszkę spadnie - nic z tego

(Przez ostatnie dwa miesiące robiłem w aucie: dolot powietrza do turbiny - wyczyszczony i uszczelniony, intercooler - wyczyszczony, dolot do EGR - wyczyszczony, EGR działa poprawnie - również wyczyszczony, wszystkie opaski na dolocie wymienione na nowe od filtra powietrza do kolektora ssącego, blaszki w kolektorze sprawne, przewody podciśnienia wymienione na nowe, odma wymieniona na nową, filterek sterownika turbiny wyczyszczony, turbina ma lekkie luzy ale jest sprawna - zdemontowana i sprawdzona w warsztacie, nie przepuszcza, przepływka wymieniona (BOSCH). W zeszłym roku :termostaty wymienione (BMW), dogrzewacz i postojówka remontowna w serwisie BOSCH / Eberspaher - używana sprawna, auto rozgrezewa się normalnie, mam przejechane 178 tys.km).

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 października 2010 - 13:45

Auto (2,5 DTI) paliło mi średnio około 9,5l (kalkulowane) a wg kompa 8,5l i to było powiedzmy ok (na luzie i wszystko off 0,8l/h).
Ale w te wakacje padł mi czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR i zaczęły sie schody, po wymianie czujnika (początek sierpnia) spalanie wzrosło do około 11l (kalkulowane) a wg kompa 7l (na luzie i wszystko off 0,5l/h). :( Do tego troszkę kopci na szaro/czarno, ale auto zbiera się nadal dobrze.

Wyczytałem na forum, iż w w/w sytuacjach regluje się nastawnik, ale zawsze odnosi się to do 2,5 TDS. Może ktoś poradzi jak to zrobić w 2,5 DTI?

(Przez ostatnie dwa miesiące robiłem w aucie: dolot powietrza do turbiny - wyczyszczony i uszczelniony, intercooler - wyczyszczony, dolot do EGR - wyczyszczony, EGR działa poprawnie - również wyczyszczony, wszystkie opaski na dolocie wymienione na nowe od filtra powietrza do kolektora ssącego, blaszki w kolektorze sprawne, przewody podciśnienia wymienione na nowe, odma wymieniona na nową, filterek sterownika turbiny wyczyszczony, turbina ma lekkie luzy ale jest sprawna - zdemontowana i sprawdzona w warsztacie, nie przepuszcza, przepływka wymieniona (BOSCH). W zeszłym roku :termostaty wymienione (BMW), dogrzewacz i postojówka remontowna w serwisie BOSCH / Eberspaher - używana sprawna, auto rozgrezewa się normalnie, mam przejechane 178 tys.km).


Proponuję sprawdzić wtryskiwacze.

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2010 - 15:53

Ale w te wakacje padł mi czujnik ciśnienia paliwa
na listwie CR i zaczęły sie schody

czy po wymianie czujnika była robiona adaptacja ?, po wymianie wtrysków, czujnika ciś i regulatora ciś wprowadza się do komputera nowe korekty. Ale wtryski też sprawdź

#4 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 28 października 2010 - 18:43

czy po wymianie czujnika była robiona adaptacja ?, po wymianie wtrysków, czujnika ciś i regulatora ciś wprowadza się do komputera nowe korekty. Ale wtryski też sprawdź


Nie sądzę aby zrobili korektę w warsztacie, czyli trzeba jechać na kompa do serwisu?

Wg opcoma kolegi wtryski były ok, chyba, że można je sprawdzić tylko mechanicznie / wymontowując je z silnika...nie było również możliwości wprowadzenia modyfikacji do kompa w żadnym parametrze - chyba, że trzeba do tego innego kabla lub oprogramowania...

Zrobiłem też mały eksperyment i odłączałem po kolei wtyczki od wtrysków na rozgrzanym silniku. Nie ważne, który odłączyłem wartość na wyświetlaczu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach pokazywała 0,9l/h (silnik oczywiście delikatnie telepał).

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2010 - 19:04

wtryski mogą lać przez przelewy czego komp nie pokaże a co do tych korekt to o ile dobrze pamietam nie powinny przekraczać 2 mm3, do sprawdzenia wtrysków wyjęcie i specjalistyczna maszyna to najlepsza metoda, sprawdzane jest szczelność, ilość wtryskiwanego paliwa, struga, kąt, lanie

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 października 2010 - 22:39

Nie sądzę aby zrobili korektę w warsztacie, czyli trzeba jechać na kompa do serwisu?

Wg opcoma kolegi wtryski były ok, chyba, że można je sprawdzić tylko mechanicznie / wymontowując je z silnika...nie było również możliwości wprowadzenia modyfikacji do kompa w żadnym parametrze - chyba, że trzeba do tego innego kabla lub oprogramowania...

Zrobiłem też mały eksperyment i odłączałem po kolei wtyczki od wtrysków na rozgrzanym silniku. Nie ważne, który odłączyłem wartość na wyświetlaczu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach pokazywała 0,9l/h (silnik oczywiście delikatnie telepał).


Według mojej wiedzy, w każdej wersji Opcom-a made in PRC, korekcja wtrysków wynosi 0. Nawet Tech II (orginał z ASO), pokazuje jakieś dziwne parametry. Pozostaje tylko wyjąć, a nawet wyszarpać wtryski i zanieść do sprawdzenia.
Gdybyś miał kłopot z wyciągnięcim któregoś, mam ściągacze w ofercie:p

#7 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 02 listopada 2010 - 12:28

Byłem w ASO w czwartek w zeszłym tygodniu...
Powiedzieli, że zrobili korektę dawki, zsynchronizowali wtryski i wgrali najnowszy program do tego silnika (na MID na ciepłym nadal jest jednak 0,5l/h na luzie i wszytko off! :confused: )...
...jak spalę ze dwa baki to napiszę jak autko się zachowuje...

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2010 - 13:30

jak nie ma zmian - to wróć z reklamacją do ASO



 


#9 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 04 listopada 2010 - 12:38

jak nie ma zmian - to wróć z reklamacją do ASO


Byłem dziś w ASO ponownie i powiedzieli, że to co mogli zrobić komputerem to zrobili, test spalin auto przeszło pozytywnie, a korekty dawki nie mogą zmienić ponieważ jest ona na stałe zapisana w programie (mają Techa) - na opcomie opcja zmiany też nie była dostępna u mojego kolegi.

Jeżeli uważacie, że można to zrobić to może wiecie u kogo np.: w okolicach Poznania, Szamotuł lub Tarnowa Podgórnego?


Co do obecnego spalania to muszę jeszcze trochę pojeździć i dam znać jak pisałem wcześniej...

#10 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 22 listopada 2010 - 23:38

Co do obecnego spalania to muszę jeszcze trochę pojeździć i dam znać jak pisałem wcześniej...


mam od tego czasu trzy tankowania:
1. po 52km - 100% teren niezabudowany - z rozgrzanego silnika- śr. prędkość 74km/h - komp. spalanie 5,7 - rzeczywiste 6,73 :jump:
2. po 658 - 70% teren niezabudowany i 30% teren zabudowany i krótkie trasy do 10km niezabudowany z zimnego silnika - śr. prędkość 54km/h - komp. spalanie 6,4 - rzeczywiste 8,85 :D
3. po 585 - 100% teren zabudowany i krótkie trasy do 10km niezabudowany z zimnego silnika - śr. prędkość 36km/h - komp. spalanie 7,4 - rzeczywiste 9,94 :)

generalnie jest ok, tym bardziej, że jest coraz zimniej

Na razie sprawdzenie wtrysków odkładam na później, dyma czarnego puszcza przy mocynm przyspieszeniu z jedynki (choć nie zawsze). Znacznie mniej - raczej szaro (też nie zawsze) - przy wyprzedzaniu na trasie, normalnie przy jeździe już nie. ;) Szkoda tylko, że komp oszukuje na potęgę...

Dzięki za porady

#11 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 23 listopada 2010 - 09:09

To że MID oszukuje jest prawda, przynajmniej u mnie - choć nie w tak dużym rozrzucie.
Jeżdżę dość krótko omegą, ale zauważyłem że pomiędzy wskazaniami komputera a rzeczywistym zużyciem jest 0,4 - 0,6l różnicy. I to niezależnie od opon, lato 17" 235mm, zima standard - 15" 195mm.
Prowadzę "księgowość" w motostat, ale nie wiem jak tu wstawić ikonkę ...

Dodam jeszcze na marginesie, że spalanie spadło mi o jakieś 0,5l po zrobieniu obu termostatów.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 listopada 2010 - 14:48

3. po 585 - 100% teren zabudowany i krótkie trasy do 10km niezabudowany z zimnego silnika - śr. prędkość 36km/h - komp. spalanie 7,4 - rzeczywiste 9,94


Rewelacyjny wynik, aż nie do wiary. Przekłamanie "kompa" kolosalne, u mnie zaniża 0,5l.

#13 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 23 listopada 2010 - 16:08

Byłem w ASO w czwartek w zeszłym tygodniu...
Powiedzieli, że zrobili korektę dawki, zsynchronizowali wtryski i wgrali najnowszy program do tego silnika (na MID na ciepłym nadal jest jednak 0,5l/h na luzie i wszytko off! :confused: )...
...jak spalę ze dwa baki to napiszę jak autko się zachowuje...


Witam, ile taka przyjemność Cie kosztowała, jeśli mogę wiedzieć?

#14 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 24 listopada 2010 - 16:48

Witam, ile taka przyjemność Cie kosztowała, jeśli mogę wiedzieć?


150pln w ASO w Sadach k.Poznania...



Dodam jeszcze na marginesie, że spalanie spadło mi o jakieś 0,5l po zrobieniu obu termostatów.


Oba wymieniłem na nówki z BMW w zeszłym roku, zaraz po zakupie auta - choć ostatnio pokazuje mi około 89 C po (12 min) a dopiero po nieco dłuższej jeździe (20min) wskakuje na 90/91 C.

#15 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 25 listopada 2010 - 14:31

... pokazuje mi około 89 C po (12 min) a dopiero po nieco dłuższej jeździe (20min) wskakuje na 90/91 C.

Z termostatami - jak poczytasz sobie wątki o nich - są różne ciekawe historie, poszukaj i poczytaj a wiele na ten temat się dowiesz. ;)
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#16 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 18 stycznia 2011 - 17:19

czy po wymianie czujnika była robiona adaptacja ?, po wymianie wtrysków, czujnika ciś i regulatora ciś wprowadza się do komputera nowe korekty. Ale wtryski też sprawdź

Jak zrobić tę adaptację?
Da się OP-COMem czy trzeba jakiś inny program?
Dzięki z góry za podpowiedź.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2011 - 19:35

Jak zrobić tę adaptację?
Da się OP-COMem czy trzeba jakiś inny program?
Dzięki z góry za podpowiedź.

tylko op-com ale sprzętowy a nie programowy taki jak mamy

#18 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2011 - 21:03

Da się OP-COMem czy trzeba jakiś inny program?


Albo TECH-2 (sprzętowy) w ASO lub u kogoś kto ma.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#19 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 19 stycznia 2011 - 10:25

Albo TECH-2 (sprzętowy) w ASO lub u kogoś kto ma.

A kto ma i wie jak to zrobić? - zapłacę :)
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#20 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 stycznia 2011 - 22:36

A kto ma i wie jak to zrobić? - zapłacę :)


W mojej "wiosce" kolega ma TECH 2 oryginał, jak będziesz w okolicach Wa-wy, zadzwoń "się załatwi";)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p