Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mid oszukuje w 2.5 dti, auto kopci i więcej pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 20 stycznia 2011 - 21:08

Panowie mowa tutaj o adaptacji wtrysków i przy tej okazji chciałem zapytać czy jeżeli były sprawdzane i okazało się iż są dobre,to po ponownym ich zamontowaniu trzeba robić adaptację?

#22 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2011 - 22:01

Panowie mowa tutaj o adaptacji wtrysków i przy tej okazji chciałem zapytać czy jeżeli były sprawdzane i okazało się iż są dobre,to po ponownym ich zamontowaniu trzeba robić adaptację?

nie jeśli trafiły w to miejsce z którego zostały wyjęte.

#23 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 20 stycznia 2011 - 22:30

Były oznaczone i trafiły dokładnie w to samo miejsce,ale chyba i tak kiedyś podjadę pogadać do opla o tej adaptacji,ciekaw jestem co powiedzą na ten temat i na temat grzania świec,bo mnie trochę nerwią.Jak grzeją to pali dość ładnie a jak nie to kręci,mowa o zimnym silniku.Przy okazji wskazania komputera o spalaniu 0,9l/h przy ciepłym silniku,bez klimy,są dobre czy za wysokie?

#24 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 stycznia 2011 - 23:40

Jak grzeją to pali dość ładnie a jak nie to kręci,mowa o zimnym silniku.


Pewnie słabe te świece i gorzej "pali", wtedy gdy nie świeci się kontrolka. W innym temacie pisałeś o błędzie świec żarowych, robiłeś coś z tym?

Przy okazji wskazania komputera o spalaniu 0,9l/h przy ciepłym silniku,bez klimy,są dobre czy za wysokie?


U siebie przed wymianą dwóch wtryskiwaczy tak miałem.
Po wymianie "chwilowe" spadło do 0,7-0,8 l/h.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#25 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 21 stycznia 2011 - 09:35

W innym temacie pisałeś o błędzie świec żarowych, robiłeś coś z tym?

Błąd ponownie się nie pokazał,ale to może być wina tego że jedną kiedyś ktoś ukręcił i tak już została,a świece są firmy MAYLE czy jakoś tak.Czyli rozumiem że jak kontrolka nie świeci to świece też grzeją?

#26 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2011 - 12:02

Czyli rozumiem że jak kontrolka nie świeci to świece też grzeją?


Tak. Przy każdym rozruchu silnika, Wielki Brat - ECU decyduje: czy i jak długo grzeją.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#27 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 21 stycznia 2011 - 20:43

a ja mam takie pytanie czy jak by zmienić wszystkie wtryski na nowe to tez trzeba by robić adaptacje a i jeszcze jedno wskazania na kompie mam inne niż po tankowaniu np.kasuje całego bc" reset all" i po prejechaniu 800km chyba funkcja trip cons. pokazuje ilosc zużytego paliwa po dotankowaniu wskazania róznią się o 7l np komp 57l a weszło 64l

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2011 - 21:05

a ja mam takie pytanie czy jak by zmienić wszystkie wtryski na nowe to tez trzeba by robić adaptacje a i jeszcze jedno wskazania na kompie mam inne niż po tankowaniu np.kasuje całego bc" reset all" i po prejechaniu 800km chyba funkcja trip cons. pokazuje ilosc zużytego paliwa
po dotankowaniu wskazania róznią się o 7l np komp 57l a weszło 64l

tak po zamontowaniu nowych wtrysków trzeba robić adaptację, komp zawsze trochę oszukuje

#29 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2011 - 11:12

U siebie przed wymianą dwóch wtryskiwaczy tak miałem.
Po wymianie "chwilowe" spadło do 0,7-0,8 l/h.


W mojej Omedze po czyszczeniu całego dolotu i na rozgrzanym silniku na biegu jałowym bez obciążenia klimą spalanie pokazuje:):
Dodany obrazek

#30 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 stycznia 2011 - 12:28

po zrobieniu wtryskow zamontowane w innej kolejnosci odpukac auto odpala super silnik chodzi mysle ok kompik pokazuje 0,7-0,8 bez kimy czy tez musze zrobic adaptacje i oco chodzi z ta adaptacja mam na mysli czy niepotrzebnie nabijamy kase serwisom a oni podlaczaja kompa robia przyslowiowy reset i maja 100-200 w kieszeni pozdrawiam

#31 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 stycznia 2011 - 18:34

Też mi pokazywał 0,7-0,8 l/h. Po wymianie przepływomierza mam tak jak kolega radza 0,6 l/h.

#32 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 07 maja 2011 - 11:47

Witam
Czy po wymianie jednego wtrysku też będe musiał robić taką adaptację?
Ile taka adaptacja wtrysku kosztuje w serwisie?
A co się stanie jak nie zaadaptuje takiego wtrysku?

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2011 - 17:26

Witam
Czy po wymianie jednego wtrysku też będe musiał robić taką adaptację?
Ile taka adaptacja wtrysku kosztuje w serwisie?
A co się stanie jak nie zaadaptuje takiego wtrysku?

adaptację robisz jeśli więcej niż 3 wtryski były regenerowane lub wymienione

#34 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 08 maja 2011 - 23:03

Przypuśćmy,że wymieniłem trzy wtryski...,pojeździłem trochę na nich i wymieniam następne trzy to już będe robić adaptację?

#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2011 - 06:07

Przypuśćmy,że wymieniłem trzy wtryski...,pojeździłem trochę na nich i wymieniam następne trzy to już będe robić adaptację?

tak, na pewno sprzętowy TECH to zrobi, OPCOM odpada opcja w ogóle nie dostępna, nie wiem jak z innymi testerami typ KTS i inne

#36 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 09 maja 2011 - 11:41

Kupiłem jeden wtrysk.Nie sprawdzałem jeszcze czy któryś szwankuje ale mam podejrzenia.Słyszałem,że najczęściej sypie się na drugim cylindrze.Cylindry liczymy od strony podszybia czy od chłodnicy?Ja spróbuje wymienić w ciemno ten na drugim cylidrze.

#37 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maja 2011 - 11:46

Cylindry liczymy od strony podszybia czy od chłodnicy?


Od przodu silnika, czyli od rozrządu.

Ja spróbuje wymienić w ciemno ten na drugim cylidrze.


Może trafisz, ale wiesz, życie to nie poker;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#38 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 09 maja 2011 - 11:52

Sprawdziłbym najpierw tą metodą przelewową ale nie wiem czy to nie za trudna operacja?

#39 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maja 2011 - 11:59

Sprawdziłbym najpierw tą metodą przelewową ale nie wiem czy to nie za trudna operacja?


Nie jest trudna, ale mało wiarygodna przy układzie wtrysku CR.
Jak pisałem wcześniej, tylko test na urządzeniu Bosch EPS200 określi sprawność wtryskiwacza.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#40 OFFLINE   boodziu

boodziu
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 sierpnia 2011 - 16:36

po zrobieniu wtryskow zamontowane w innej kolejnosci odpukac auto odpala super silnik chodzi mysle ok kompik pokazuje 0,7-0,8 bez kimy czy tez musze zrobic adaptacje i oco chodzi z ta adaptacja mam na mysli czy niepotrzebnie nabijamy kase serwisom a oni podlaczaja kompa robia przyslowiowy reset i maja 100-200 w kieszeni pozdrawiam


Kolego zrobiłeś tę adaptację? A jeśli tak to można wiedzieć gdzie bo ja mam wtryski zregenerowane a "mój" mechanik stwierdził że nie trzeba żadnej adaptacji bo się same regulują a z tego co czytam to pewnie i powinien zabieg adaptacji zostać wykonany choćby dlatego żebym miał głowę spokojną :)