Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opony zimowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
251 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2012 - 09:44

a zimowa opona nawet sredniej jakosci jest lepsza na mokrym asfalcie niz lepsza letnia


jesteś pewien tego co piszesz?? Mi się zawsze wydawało że letnia opona zawsze jest mniej podatna na aquaplaning niż zimowa.... Zimowa wygrywa tylko na śniegu, bo na mokrym letnia pokona zimową

#162 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2012 - 10:01

a zimowa opona nawet sredniej jakosci jest lepsza na mokrym asfalcie niz lepsza letnia...uwierz dziadkowi...

Wolę wierzyć ekspertom i wynikom testów laboratoryjnych, niż najsympatyczniejszemu nawet dziadkowi :yes:
No chyba, że ów dziadek jest ekspertem przeprowadzającym testy ;)

Z testów wynika jednoznacznie, że zimówki zachowują się gorzej na suchym i mokrym asfalcie niż opony letnie, nawet w ujemnych temperaturach (oczywiście porównując opony podobnej klasy)

#163 OFFLINE   IMMORTAL32

IMMORTAL32
  • 49 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Koszalin

Napisany 11 października 2012 - 10:56

Wolę wierzyć ekspertom i wynikom testów laboratoryjnych, niż najsympatyczniejszemu nawet dziadkowi :yes:
No chyba, że ów dziadek jest ekspertem przeprowadzającym testy ;)

Z testów wynika jednoznacznie, że zimówki zachowują się gorzej na suchym i mokrym asfalcie niż opony letnie, nawet w ujemnych temperaturach (oczywiście porównując opony podobnej klasy)



Kolego , nie wierz nikomu , tylko sam testuj opony na tzw realu, bo nie jeden się przejechał : bo były na oponce symbole , bo za***ista powszechnie znana firma , bo ekstra sportowy bierzniczek , itp, itd , Panowie i Panie , niestety Polskie drogi to nie formuła 1 , także odpuście sobie tego typu frazesy że przykładowo oponka 1 cm szersza od drugiej to gwarancja komfortu i bezpieczeństwa zdrowia i życia.

#164 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 października 2012 - 11:11

Z testów wynika jednoznacznie, że zimówki zachowują się gorzej na suchym i mokrym asfalcie niż opony letnie, nawet w ujemnych temperaturach (oczywiście porównując opony podobnej klasy)[/QUOTE]

no coz, ja juz troche przejechałem km,pare stłuczek mam za sobą i wiem ze zimowka na deszczu lepiej trzyma drogi niz letnia,a nie pisze juz o zimie , bo to oczywiste,...guma w zimowce jest mieksza, przewaznie ma wiecej rowkow, i na naszych zabłoconych drogach ,ma wieksza przyczepnosc...ale o tym dowiesz sie w moim wieku..haha

cytat ", Panowie i Panie , niestety Polskie drogi to nie formuła 1 ," i tu masz racje, na naszych drogach jest duzo błota,a to ze wzgledu na duzą susze, na ciezarowki nie myte, na kurz,błoto z maszyn rolniczych, itp...tak ze przyczepnosc pozostawia wiele do zyczenia.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#165 OFFLINE   IMMORTAL32

IMMORTAL32
  • 49 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Koszalin

Napisany 11 października 2012 - 11:12

Witam ponownie, jak ktoś pisze że zimą zapitala 200 km/h to po co mu jakiekolwiek opony , skoro mu wtedy Święty Boże nie pomoże. No bo przecież w tym temacie przedmówcy chyba chodzi o to aby opony na zimę były zgodne z normami bezpieczeństwa, technicznymi , prawnymi , a tzw. ściema z laczkami szerokimi na pół metra to ewentualnie na zlotach , spotach lub innych grupen-pupen pierdach.........hmmm no to się nagadałem.

#166 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2012 - 11:12

no cóż..... czyli okazuje się, że masa testów, porównań w ..... bo zimówka lepiej odprowadza wodę niż opona letnia :masakra:

Naprawdę radzę jeszcze raz przeanalizować czy aby na pewno bardziej miękka opona zimowa ma lepszy aquaplaning niż opona letnia..... bo może te stłuczki brały się właśnie z tej niewiedzy ;)

#167 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 października 2012 - 11:21

jesteś pewien tego co piszesz?? Mi się zawsze wydawało że letnia opona zawsze jest mniej podatna na aquaplaning niż zimowa.... Zimowa wygrywa tylko na śniegu, bo na mokrym letnia pokona zimową


hmmm...sprobuj sam, moze zrozumiesz..a.nie" wydawac" ci sie bedzie,....sprobuj, tylko nie na "łysych" oponach, dla mnie mniej niz 5,5mm to juz do wymiany..a znaczniki sa duzo mniej...na 3,6mm

no cóż..... czyli okazuje się, że masa testów, porównań w ..... bo zimówka lepiej odprowadza wodę niż opona letnia :masakra:

Na prawdę radzę jeszcze raz przeanalizować czy aby na pewno bardziej miękka opona zimowa ma lepszy aquaplaning niż opona letnia..... bo może te stłuczki brały się właśnie z tej nie wiedzy ;)


nie ..własnie stłuczki były na letnich oponach, w gestym deszczu,opony letnie slizgały sie jak po lodzie, raz nawet zaliczyłem 3 samochody,stojące przed swiatłami...hahaha.ktos sie wcisnął z innego pasa :masakra:i wszyscy awaryjnie hamowali, ja byłem ostatni, i było puk.....no coz moja wina
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#168 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2012 - 11:22

Kolego , nie wierz nikomu , tylko sam testuj opony na tzw realu, bo nie jeden się przejechał : bo były na oponce symbole , bo za***ista powszechnie znana firma , bo ekstra sportowy bierzniczek

Tak się składa, że robiłem sobie takie testy na własny użytek :)
Czas akcji późny listopad, szaro buro i ponuro, temp. w okolicach 0st C, miejscami było mokro a miejscami sucho.
Zestaw letni: opony 225 (Vredestein Ultrac Sessanta) hamulce brembo 360mm
Zestaw zimowy: opony 225 (Continental Wintercontact2) + brembo 323mm
Co się okazało?
Hamowanie na oponach letnich było bardzo brutalne i skuteczne, ABS mało interweniował. Na zimowych dużo wcześniej włączał się ABS, opony piszczały i droga hamowania była znacznie dłuższa.
Przypominam - było zimno i miejscami asfalt był mokry. Z zimówkami sparowane są mniejsze hamulce, więc teoretycznie ABS w ogóle nie powinien był zadziałać.

Wniosek jest prosty, opona zimowa ma gorszą przyczepność na suchym i mokrym asfalcie, nawet gdy jest zimno.

#169 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 października 2012 - 11:28

Tak się składa, że robiłem sobie takie testy na własny użytek :)
Czas akcji późny listopad, szaro buro i ponuro, temp. w okolicach 0st C, miejscami było mokro a miejscami sucho.
Zestaw letni: opony 225 (Vredestein Ultrac Sessanta) hamulce brembo 360mm
Zestaw zimowy: opony 225 (Continental Wintercontact2) + brembo 323mm
Co się okazało?
Hamowanie na oponach letnich było bardzo brutalne i skuteczne, ABS mało interweniował. Na zimowych dużo wcześniej włączał się ABS, opony piszczały i droga hamowania była znacznie dłuższa.
Przypominam - było zimno i miejscami asfalt był mokry. Z zimówkami sparowane są mniejsze hamulce, więc teoretycznie ABS w ogóle nie powinien był zadziałać.

Wniosek jest prosty, opona zimowa ma gorszą przyczepność na suchym i mokrym asfalcie, nawet gdy jest zimno.


a kiedy działa ABS??? wtedy kiedy opona sie slizga, czy jak blokuje koła?to czy jezeli ABS sie załącza to to zle ,czy dobrze?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#170 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2012 - 11:41

a kiedy działa ABS??? wtedy kiedy opona sie slizga, czy jak blokuje koła?to czy jezeli ABS sie załącza to to zle ,czy dobrze?

Jeżeli przy hamowaniu opona się ślizga to znaczy że koło jest zablokowane. Najlepiej by było gdyby ABS nie musiał interweniować przy max. hamowaniu, ale taką przyczepność zapewniają tylko wyczynowe slicki na suchej nawierzchni :)

#171 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 października 2012 - 12:05

to czy jezeli ABS sie załącza to to zle ,czy dobrze?

To jest zle, jesli chcesz szybko wytracic predkosc.

#172 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2012 - 12:27

a tzw. ściema z laczkami szerokimi na pół metra to ewentualnie na zlotach , spotach lub innych grupen-pupen pierdach

Chyba nie chcesz powiedzieć, że opona 195 ma większą przyczepność niż 285 :hmmm:

#173 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 października 2012 - 16:41

Witam, poprawiam się, chodziło mi o 195/65/15, wkradł się błąd ,,klawiaturowy,,, a ty niestety mości ,,jejdzej,, czy jak ci tam, możesz sobie nawet od bizona wstawić oponę,koło pióra mi to lata.


Letnia Dynaxer to też błąd klawiaturowy?
Napisałeś, że polecasz na zimę Dynaxera 195/55R15, za małą letnią oponę na zimę. Co Ci koło czego lata to ja nie wiem ;-)

Co to w ogóle za pitolenie?

Oczywista oczywistość:
Zimowa opona jest lepsza na śniegu, i to wszystko.
Większe koło to lepszy komfort.

Jak ktoś jeździ na wylatanym zawieszeniu, chińskiej oponie 195, ma słabe umiejętności i słaby silnik który rozpędza się przez kilka minut to niestety 200km/h wydaje się nie osiągalne, niebezpieczne itd itp ;P

#174 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 października 2012 - 17:41

Chyba nie chcesz powiedzieć, że opona 195 ma większą przyczepność niż 285 :hmmm:


nie chodzi o przyczepnosc, bo ta na slikach nawet jest lepsza, chodzi o to ze na naszych drogach 285 nie zdaje egzaminu, na drogach na ktorych pełno błota, na drogach o koleinach, na drogach po ktorych lepszy chyba Jeep, niz sam. osobowy

Letnia Dynaxer to też błąd klawiaturowy?
Napisałeś, że polecasz na zimę Dynaxera 195/55R15, za małą letnią oponę na zimę. Co Ci koło czego lata to ja nie wiem ;-)

Co to w ogóle za pitolenie?

Oczywista oczywistość:
Zimowa opona jest lepsza na śniegu, i to wszystko.
Większe koło to lepszy komfort.

Jak ktoś jeździ na wylatanym zawieszeniu, chińskiej oponie 195, ma słabe umiejętności i słaby silnik który rozpędza się przez kilka minut to niestety 200km/h wydaje się nie osiągalne, niebezpieczne itd itp ;P


na snieg jest dobra tylko opona z kolcami...teraz ty pitolisz.....jezdziłes kiedys na ubitym nie posypanym piaskiem, sniegu?nie??? to sprawdz..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#175 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 11 października 2012 - 21:09

kolego 200km po mokrym, lub po sniegu to samobojstwo,


A gdzie ja napisałem że po śniegu ?? napisałem że w zimę,ostatnio śniegu jak na lekarstwo i jak ktoś ma 200 kucy i wie do czego służą to niech się zastanowi przy kupnie bo 195 na asfalcie to lipa.

ale do takiej szybkosci Omcia ,hmmmm..


Nie twierdze że Oma to najlepsze auto pod słońcem,ale mieszkamy blisko i możemy się przejechać,ja żadnego dyskomfortu nie odczuwam,może masz padakę przerabiałem kilka Omeg co niby maiła przejechane 250tys.a juz przy 150 km/h nie było słychać pasażera.Wadą są seryjne hamulce.

no coz, ja juz troche przejechałem km,pare stłuczek mam za sobą i wiem ze zimowka na deszczu lepiej trzyma drogi niz letnia


:masakra: więc zacznijmy jezdzić na zimówkach całe lato,ty naprawde chyba 50km/h nie przekraczasz,może stąd te kilka stłuczek,ja mam za sobą 6 zer przejechane i narazie bezkolizyjnie,ale w lato jeżdze na letnich.


Jak ktoś jeździ na wylatanym zawieszeniu, chińskiej oponie 195, ma słabe umiejętności i słaby silnik który rozpędza się przez kilka minut to niestety 200km/h wydaje się nie osiągalne, niebezpieczne itd itp ;P


Nic dodac nic ująć.

#176 OFFLINE   andy76

andy76

    OmeGass

  • 22 postów
  • Dołączył: 26-07-2010

Napisany 11 października 2012 - 23:08

Witam.
Mało konstruktywizmu pojawiło się w dyskusji, a dużo wzajemnej niechęci.
Wnoszę więc nowe zapytanie do kolegów: zmieniając tylko 2 sztuki na nowe gdzie je wstawic-przód czy tył? Pozdrawiam.

#177 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 października 2012 - 06:37

a zimowa opona nawet sredniej jakosci jest lepsza na mokrym asfalcie niz lepsza letnia...uwierz dziadkowi...


Mało precyzyjnie napisałeś. Zimą tak a latem nie. Wiesz jak długa jest droga hamowania latem na oponie zimowej?
Latem na mokrej nawierzchni opona letnia lepiej będzie zachowywać się niż zimowa. Zimą opona zimowa lepiej będzie zachowywać się niż opona letnia. Głównie chodzi o temperatury i skład mieszanki na gumę. IMO przy powiedzmy 5st. zimą w sytuacji bez śniegu nie jest rozsądne zapitalanie grubo ponad 100km/h...

Zwróćcie uwagę na bieżnik i jego lamelki. Opona letnia jest właśnie lepiej przystosowana do odprowadzania wody niż zimowa.

Mało konstruktywizmu pojawiło się w dyskusji, a dużo wzajemnej niechęci.

Hmm... niechęci?? Przesadzasz ;)

Wnoszę więc nowe zapytanie do kolegów: zmieniając tylko 2 sztuki na nowe gdzie je wstawic-przód czy tył? Pozdrawiam.


Ale masz dwie nówki zimówki i dwie używane zimówki czy te dwie używki to lato? Te drugie połączenie to raczej z d*py jest :masakra:

Teoretycznie to na kołach napędowych powinny być lepsze opony. Ale jak masz FWD to ktoś powie, że przy złym stanie tylnych opon na zakrętach tył będzie latać... Sam nie wiem, nigdy nie posiadałem różnych typów opon na aucie. Robiłem testy i jedynie co stwierdzam, że zużyta opona nadaje się tylko na utylizację jazdą bokiem ;) Miałem takie na przodzie to na mokrym zero hamowania i w zakręcie przód był podsterowny. Na tyle mocniej wciskając gaz koła boksowały i często były nadsterowne.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#178 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2012 - 08:41

Wnoszę więc nowe zapytanie do kolegów: zmieniając tylko 2 sztuki na nowe gdzie je wstawic-przód czy tył?

Zawsze nowe/lepsze na tyl dawaj, niezaleznie na ktora os jest naped.

Teoretycznie to na kołach napędowych powinny być lepsze opony.

Zle :)

#179 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2012 - 08:56

Wnoszę więc nowe zapytanie do kolegów: zmieniając tylko 2 sztuki na nowe gdzie je wstawic-przód czy tył?

czy to RWD czy FWD lepsze powinny być na tyle, przy sytuacji poślizgu niekontrolowanego, jak tył ucieknie to można tylko czekać jak buuum, aczkolwiek jestem zdania że wszystkie 4 opony powinny być w tej samej jakości czy też stanie, w razie kolizji pretensje można mieć tylko do siebie ;)

#180 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 października 2012 - 09:01

Zawsze nowe/lepsze na tyl dawaj, niezaleznie na ktora os jest naped.


To mi kiedyś tato mówił a potem własnie usłyszałem opinie żeby lepsze pony dawać na koła napędowe. Dzięki za wyprostowanie :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd