Kolego , nie wierz nikomu , tylko sam testuj opony na tzw realu, bo nie jeden się przejechał : bo były na oponce symbole , bo za***ista powszechnie znana firma , bo ekstra sportowy bierzniczek
Tak się składa, że robiłem sobie takie testy na własny użytek

Czas akcji późny listopad, szaro buro i ponuro, temp. w okolicach 0st C, miejscami było mokro a miejscami sucho.
Zestaw letni: opony 225 (Vredestein Ultrac Sessanta) hamulce brembo 360mm
Zestaw zimowy: opony 225 (Continental Wintercontact2) + brembo 323mm
Co się okazało?
Hamowanie na oponach letnich było bardzo brutalne i skuteczne, ABS mało interweniował. Na zimowych dużo wcześniej włączał się ABS, opony piszczały i droga hamowania była znacznie dłuższa.
Przypominam - było zimno i miejscami asfalt był mokry. Z zimówkami sparowane są mniejsze hamulce, więc teoretycznie ABS w ogóle nie powinien był zadziałać.
Wniosek jest prosty, opona zimowa ma gorszą przyczepność na suchym i mokrym asfalcie, nawet gdy jest zimno.