

Opony zimowe
#1
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 09:26
Padły mi opony zimowe firmy Matador po 2 latach eksploatacji - popękały osnowy opony nad rantem felgi. W związku z tym muszę kupić nowy komplet.
Zastanawiałem się nad używkami, bądź nowymi i raczej kupię nowe, bo nie mam zamiaru zmieniać auta w najbliższym czasie.
Przeglądając www i czytając testy/porady, itp. doszedłem do wniosku, że chciałbym kupić opony:
Uniroyal MS Plus 66 195/65 R15 95 T XL - http://www.oponeo.pl...-65-r15-95-t-xl
, bądź opony:
Continental ContiWinterContact TS830 195/65 R15 95 T XL - http://www.oponeo.pl...-65-r15-95-t-xl
Rozważania:
1. Zamierzam kupić opony z indeksem nośności 95, a nie jak w książce 91. Nie wiem dlaczego w książce obsługi dla opon zimowych jest indeks nośności 91 skoro letnie mają indeks 94. W Matadorach padły mi osnowy i nie wiem czy z powodu zbyt niskiej nośności. Dlatego wybrałem indeks 95.
2. Nie wiem czy jest sens dokładać i kupować Continentale (klasa premium), czy wystarczą Uniroyale (klasa średnia).
Jeżeli ma ktoś lepsze propozycje lub mógłby mi wytłumaczyć czy dobrze zamierzam robić - to proszę o porady.
Z góry dziękuję.
#2
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 14:17
#3
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 15:24
A czy Matadory nie sa czasem "bieznikowane"?W Matadorach padły mi osnowy
Propozycja nie wiem czy lepsza ale bardzo dobry stosunek cena/jakosc ma Barum Polaris 2 - 195/65/15 kupisz spokojnie ponizej 200/szt. Jezdze na nich juz 3 sezon i nie narzekam.Jeżeli ma ktoś lepsze propozycje
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 16:26
#6
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 16:38
#7
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 17:41
http://moto.allegro....1256956966.html
#8
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 17:55
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#9
OFFLINE
Napisany 23 października 2010 - 13:50
ale jest jeszcze jedna fajna
http://moto.allegro.....256956966.html
Tak się składa, że takowe eksploatuje i mam o nich z goła inną opinię. Niby jest to opona zimowa, a na śniegu i lodzie cechuje się przeciętną, żeby nie powiedzieć słabą przyczepnością. Co do odprowadzania brei pośniegowych, czy po prostu błota, to i owszem zdają egzamin, natomiast jeżeli chodzi o przyczepność na śniegu, to jest dramat. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam.
#10
OFFLINE
Napisany 23 października 2010 - 17:25
na lodzie żadna zimówka nie da sobie rady chyba że będzie mieć kolcei lodzie cechuje się przeciętną, żeby nie powiedzieć słabą przyczepnością
#11
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 08:45
1. Zamierzam kupić opony z indeksem nośności 95, a nie jak w książce 91. Nie wiem dlaczego w książce obsługi dla opon zimowych jest indeks nośności 91 skoro letnie mają indeks 94. W Matadorach padły mi osnowy i nie wiem czy z powodu zbyt niskiej nośności. Dlatego wybrałem indeks 95.
Czy dobrze myślę?
2. Nie wiem czy jest sens dokładać i kupować Continentale (klasa premium), czy wystarczą Uniroyale (klasa średnia).
Tu by się przydała porada jakiegoś speca od opon.
Wiem że
GoodYear Ultra Grip 7 naprawde super gumka polecam
ale za drogie. Mam limit 1.050,00 PLN.
Więcej nie dam.
#12
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 08:55
http://www.motoabc.p...oyal-ms-plus-66
Indeks nośności masz 94. Myślę, że te 100 PLN wiecej warto dać ponad limit 1050.
Ja jeździłem na takich zeszłą zimę. Bardzo dobrze spisywały sie w każdych warunkach. Dla mnie lepsze niż używane michelin alpine, które miałem wcześniej.
#13
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 09:16
Hampster... A czemu chcesz robić cos lepiej niz producent przewidzial? Napisane jest 91, to ja bym kupowal 91.Czy dobrze myślę?
Ja kupowalem Dunlopy Wintersporty jak jeszcze byly po 150/szt, ale to kilka lat wstecz. Mam je do dziś.
Teraz sa po >> http://www.oponeo.pl...195-65-r15-91-t
#14
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 16:32
Te z indeksem 95 są dodatkowo wzmocnione i pewnie bardziej odporne na zimowe koleiny, itp.Hampster... A czemu chcesz robić cos lepiej niz producent przewidzial? Napisane jest 91, to ja bym kupowal 91.
Ja nie mieszkam już w mieście i droga do mojej "wioski" zimą jest fatalna. Prawie wcale nie odśnieżana, a jak już to tylko liźnięta. Ogólnie kilka razy musiałem żonę odwozić do pracy bo swoją xsarą by nie dojechała.
#15
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 16:36
I moi drodzy - nauczmy się wszyscy ładnie odpowiadać na pytania a pisać dla pisania

#16
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 22:15
Myślę, że w tysiaku byś się zmieścił.Wiem że
ale za drogie. Mam limit 1.050,00 PLN.GoodYear Ultra Grip 7 naprawde super gumka polecam
Więcej nie dam.
Pierwsza z brzegu aukcja:
http://allegro.pl/19...1283891603.html a na pewno można znaleźć taniej. Sam się w takie na najbliższy sezon zaopatrzyłem. Testy są obiecujące

Nie wiem jak ciężko znaleźć takie opony z wyższym indeksem i ile wymaga to dopłaty, ale ja bym się w takie coś nie bawił.
Mi się wydaje, że większe znaczenie miała tu jakość oponW Matadorach padły mi osnowy i nie wiem czy z powodu zbyt niskiej nośności. Dlatego wybrałem indeks 95.
Pocieszę Cię, że mój tata miał identyczną przygodę z odkształconymi Matadorami. Opony po zimowym leżakowaniu nie nadawały się do jazdy (przejechały 0.5 sezonu). Mimo, że były jeszcze na gwarancji to i tak jej nie uznano

Może dlatego, że zimą są niższe temperatury i opony mniej się nagrzewają, oraz to, że opony zimowe mają niższe indeksy prędkości...?Nie wiem dlaczego w książce obsługi dla opon zimowych jest indeks nośności 91 skoro letnie mają indeks 94.
#17
OFFLINE
Napisany 26 października 2010 - 09:43

#18
OFFLINE
Napisany 26 października 2010 - 19:29
#19
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 11:37
#20
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 20:42
Miałem kupić Continental TS 830 ale kupiłem Goodyear Ultra Grip 7+.
Zapłaciłem 4 x 260 = 1.040 PLN.
Nowy opony - grubość bieżnika ~ 8,5 mm.
Stare popękane Matadory miały grubość bieżnika ~ 6,5 mm, tyle że popękały. Jak kupowałem je (nowe) miały bieżnik grubości ok 9-10 mm.
Firmy już nie wiedzą jak oszczędzać, więc leją mniej gumy - chamstwo.