


Opony zimowe
#21
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 19:59

#22
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 20:07
moim zdaniem 195/65/r15 są trochę za wąskie jak dla naszych klusek (chociaż instrukcja takie dopuszcza ) lepiej kupić jakieś minimum 205(nie podałeś rozmiaru jakie kupiłeś), mam właśnie takie 195/65/r15 zimówki i trzeba uważać na zakrętach
nie do końca jest tak jak piszesz , są plusy i minusy- wszystko zależy od tego gdzie się jeździ
http://www.opony.com...a-lepsze/?id=18
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#23
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 20:21

#24
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 20:27

#25
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 22:12
moim zdaniem 195/65/r15 są trochę za wąskie jak dla naszych klusek (chociaż instrukcja takie dopuszcza ) lepiej kupić jakieś minimum 205(nie podałeś rozmiaru jakie kupiłeś), mam właśnie takie 195/65/r15 zimówki i trzeba uważać na zakrętach
można się zdziwić w szczególności jeśli się przesiadło z letnich 235/45/R17 :szpital:
Właśnie jesteś w błędzie. Ten rozmiar jest w sam raz na zimę.
#26
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 09:17
W książce serwisowej na zimę podany jest ten rozmiar.
Nośność 91 - co daje 615 kg/oponę = 2460 kg łącznie.
#27
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 09:55
Ale to, jak pamietam, to zawsze nowe mialy ca 8mm, a nalewki 1cm.Stare popękane Matadory miały grubość bieżnika ~ 6,5 mm, tyle że popękały. Jak kupowałem je (nowe) miały bieżnik grubości ok 9-10 mm.
Firmy już nie wiedzą jak oszczędzać, więc leją mniej gumy - chamstwo.
#28
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 11:36
Ja tam przejeździłem całe lato na takich zimówkach i żyję


#29
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 20:39

#30
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 21:07
#31
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 21:22
#32
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 21:27
#33
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 10:34
Ja z tyłu mam na zimę o 5 cm opony węższe :hehe:Rozkład ciężaru auta rozkłada się na mniejszą powieżchnie przylegania opon do podłoża przez co bardziej dociska.Dlatego też opony zimowe zawsze zakłada się węższe
#34
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 21:33
Drogie "omnadreny".Praw fizyki nie oszukamy.Sprawa wygląda następująco.Im bardziej wąska opona,tym bardziej jest dociskana do podłoża. Rozkład ciężaru auta rozkłada się na mniejszą powieżchnie przylegania opon do podłoża przez co bardziej dociska.Dlatego też opony zimowe zawsze zakłada się węższe.Myślę że 195/65/15 to optymalne rozwiązanie.Pozdrawiam.
Przepraszam, ale jeżeli już się powołujesz na prawa fizyki to wybacz, ale bardzo nieudolnie. Z całego Twojego wywodu można się jedynie zgodzić ze stwierdzeniem, że
czyli osiągamy dzięki temu większy nacisk jednostkowy. Tym samym bieżnik opony, a w szczególności zimowe lamelki lepiej pracują i wrzynają się w nawierzchnię. Zjawisko to jest szczególnie pożądane na grząskim śniegu.Rozkład ciężaru auta rozkłada się na mniejszą powieżchnie
Całkowitą nieprawdą jest natomiast stwierdzenie, że węższa opona
Samochody dociska jedynie grawitacja, czyli ich masa. W Formule 1 i innych tego typu cudach dociska jeszcze aero, ale to inna bajka...bardziej dociska
#35
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 10:21

Generalnie chodzi o to, że większy nacisk jednostkowy = większa przyczepność na śliskiej nawierzchnii i mniejsze ryzyko uślizgu.

#36
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 00:45
#37
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 07:29
Przepraszam, ale jeżeli już się powołujesz na prawa fizyki to wybacz, ale bardzo nieudolnie. Z całego Twojego wywodu można się jedynie zgodzić ze stwierdzeniem, że
czyli osiągamy dzięki temu większy nacisk jednostkowy. Tym samym bieżnik opony, a w szczególności zimowe lamelki lepiej pracują i wrzynają się w nawierzchnię. Zjawisko to jest szczególnie pożądane na grząskim śniegu.
Całkowitą nieprawdą jest natomiast stwierdzenie, że węższa opona Samochody dociska jedynie grawitacja, czyli ich masa. W Formule 1 i innych tego typu cudach dociska jeszcze aero, ale to inna bajka...
No,no!Widzę że kolega chciałby zaistnieć na forum. Tylko szkoda że w tak nieudolny sposób.Zimowe opony jak sama nazwa wskazuje, są przeznaczone na okres zimowy.Czyli na śniegi i mrozy i lód..Dlatego też nie wiem skąd wysnółeś te miernej jakości wypociny.A jeśli chodzi o formułe 1,to odbywa się ona letnią porą.Nie znam użytkownika jakiegokolwiek auta który by na zime zakładał szersze kapcie niż na lato:mad:
#38
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 08:12
#39
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 13:09
Dziękuję za rzeczową i merytoryczną wypowiedź. Wszystko na temat.
przepraszam za niemiły ton konwersacji.Pozdrawiam:) ....i zapraszam do dalszej polemiki na forum.

#40
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 13:24

Wracając do sedna sprawy i tematu wątku chciałbym się szanownych forumowiczów poradzić w jednej kwestii. Wiele osób (nie tylko na tym forum) poleca oponę Goodyear UltraGrip 7+. Ja obecnie mam założone Goodyear UltraGrip 6 i są to, jak do tej pory, najgorsze zimówki na jakich jeździłem. Zaliczyłem już 2 zimy i bardzo często się zakopywałem i ślizgałem jak drifter na zakrętach. Kilka razy nie mogłem wyruszyć rankiem do pracy pomimo ostrej pracy saperką. Po prostu tragedia. Zrozumiałe jest chyba, że z rezerwą podchodzę do następcy tej opony...
Tej zimy spodziewam się dość dużo jeździć po źle odśnieżonych drogach (narty) i szykuję się do zakupu nowych gum. Mam dylemat...