

Opony zimowe
#221
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 12:19
#222
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 13:29
#223
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 13:53
W/g mnie opona 65 jest wyzsza niz 60, czy nawet 55, to dlaczego 65 ma walic w garby a 60, juz nie??? cos nie tak...a moze ja sie mylę?Omego wychodziły , letnie 205 , zimowe 195...tak jak ktos pisał wtzej,zawsze zimowa opona musi byc o numer mniejsza[węzsza].. A jakie sobie ktoś załozy?? no to trudno, jak mawiała moja teściowa.
No nie do końca - oznaczenie 195 czy 205 oznacza szerokość opony, natomiast kolejne oznaczenie 65 czy 55 to % z szerokości i oznacza profil opony ( np. 195/65/15, to szerokość wynosi 195, profil wynosi 195*65%=126,75, do tego dochodzi Ci jeszcze średnica samej obręczy felgi czyli 15 cali).
Polecam zapoznanie się z fajną tabelą co do rozmiarów i ich odpowiedników, przekłamań, itp
http://www.opony.com...amienniki-opon/
#224
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 14:13
No to ja tak mam z przodu lato 235/40/18 --> zima 235/45/17zawsze zimowa opona musi byc o numer mniejsza

#225
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 14:17
Zwiększyłeś średnicę koła o 19,4 mm czyli podniosłeś auto, a co za tym idzie miałeś przekłamania na liczniku o 2,97%, co daje różnicę 2,97 km/h przy prędkości 100 km/h wskazywanych na liczniku..
I co? Idę o flaszkę, że mimo to dalej licznik mu zaniżał.
Seryjnie moja miała felgi 17. A wg książki na 15 calowej 205.Omega wychodziła seryjnie na oponach 195/65/15, potem to było 205/55/16, a rozmiar 225/55/16 odchodzi od nominalnych wymiarów.
Przecież dał większe koła jak wg. Ciebie "fabryczne" a mimo to licznik wciąż zaniża więc co Ty piszesz?ale przekłamanie mniejsze niż 3% jest dopuszczalne, tak więc fabryka mogła Ci dac takie opony, bo mieściło się to w granicach, ale licznik nie był pod to przystosowany i dlatego daje Ci przekłamanie.
O jakim opóźnieniu piszesz?GPS ma pewne opóźnienie, więc nie jest w 100% pewne.
Koło mojego bloku są usiane garby i na letnich 205/55/16 delikatnie muskam, a na zimowych 195/65/15 już nie, bo niby niewielka różnica, ale 195/65/15 są wyższe.
Prześwit o całe 1,3mm
To nie jest powiedziane, zależy od szerokości opony i w ogóle rozmiaru na jaką felgę wchodzi.W/g mnie opona 65 jest wyzsza niz 60, czy nawet 55
Przy 15 calowych felgach moja wg książki ma 205 i nie ma podziału zima lato.Omego wychodziły , letnie 205 , zimowe 195
Co znaczy "musi"? Wg książki moja na 15 calowej feldze powinna mieć oponę 205 i nic nie jest napisane, że na zimę ma być węższa.tak jak ktos pisał wtzej,zawsze zimowa opona musi byc o numer mniejsza[węzsza].
A do tego moja wyjechała z salonu na 235/45R17 więc co na zimę? 225? A na jaką felgę i przy jakim profili :hihi:
To wszystko zależy, szerokość ma wpływ na profil a zaczyna się od rozmiaru felgi przecież

#226
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 14:35
I co? Idę o flaszkę, że mimo to dalej licznik mu zaniżał.
Seryjnie moja miała felgi 17. A wg książki na 15 calowej 205.
Przecież dał większe koła jak wg. Ciebie "fabryczne" a mimo to licznik wciąż zaniża więc co Ty piszesz?
O jakim opóźnieniu piszesz?
Prześwit o całe 1,3mm
To nie jest powiedziane, zależy od szerokości opony i w ogóle rozmiaru na jaką felgę wchodzi.
Przy 15 calowych felgach moja wg książki ma 205 i nie ma podziału zima lato.
Co znaczy "musi"? Wg książki moja na 15 calowej feldze powinna mieć oponę 205 i nic nie jest napisane, że na zimę ma być węższa.
A do tego moja wyjechała z salonu na 235/45R17 więc co na zimę? 225? A na jaką felgę i przy jakim profili :hihi:
To wszystko zależy, szerokość ma wpływ na profil a zaczyna się od rozmiaru felgi przecież
Siądź sobie cicho w kąciku, nabierz powietrza, oddychaj głęboko przez 10 minut, dopiero przeczytaj to co pisałem jeszcze raz ze zrozumieniem.
Niektóre z moich wypowiedzi to czysta matematyka.
Jak zwiększysz średnicę koła, to Twój licznik o tym niestety nie wie i dalej pokazuje wskazania prędkości i odległości tak jak wcześniej dla ściśle określonej średnicy koła, proste co nie? Jak nie kumasz to przepraszam bardzo, ale to już nie mój problem...
Tu wchodzi w grę jeszcze wyskalowanie licznika dla R4, V-ek, diesla,itp
U mnie fabryczne koło zapasowe letnie miało rozmiar 195/65/15, zapewne po to dali takie, żeby w razie czego pasowało wymiarami do pozostalych kół na aucie i według tego rozmiaru dobieram rozmiar opony dla felgi 16 czy 17. M.in. dlatego na felgę 17 nie założę opony 235/45/17, tylko 225/45/17, bo mam mniejsze przekłamanie.
Na jakiej podstawie twierdzisz, ze jak zwiększył średnicę koła to i tak dalej mu zaniża??
Zerknij na stronę z tabelą i poszukaj odpowiednika na zimę- takie to trudne??
A co do węższej opony na zimę - chodzi o to, zebyś miał mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią w trakcie jazdy po śliskiej nawierzchni typu snieg czy lód. Nie po darmo kierowcy rajdowi na rajdzie np. Finlandii mają opony niczym w Tico.
U mnie jest różnica 2,6mm między latem a zimą, a napisałem że "muskam", a nie ocieram. Weź jeszcze pod uwagę, że jak przejedziesz szybko przez takiego garbia, to za taką przeszkodę auto mocno Ci siądzie i dobije do ziemi, a ja przetaczam się wolno i dlatego nie mam takie efektu, więc różnica kilku mm jest odczuwalna i słyszalna.
Pisząc "przekłamanie" rozumiem zaniżanie, ale i zawyżanie. Jeśli kolega zwiększył średnicę koła, to licznik pokazywał mu prędkość 100km/h, a faktycznie jechał 102,97 km/h, więc to chyba nie jest "w dalszym ciągu zaniżanie" jak to określiłeś.
Pomiar GPS nie masz w czasie rzeczywistym, ponieważ sygnał to musi dotrzeć do satelity, następnie odbija się wracając do nadajnika i dopiero wtedy daje wynik, więc krótka bo krótka, ale chwila później jest.
Czasem trzeba pomyslec zanim się coś napisze.
#227
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 15:10
Na jakiej podstawie twierdzisz, ze jak zwiększył średnicę koła to i tak dalej mu zaniża??
Na takiej, że mam dwie Omegi w jednej 225/50R17 w drugiej 235/45R18 i dopiero w tej drugiej licznik pokazuje równo z GPS a sam piszesz, że liczniki wszędzie są takie same(choć nie są).
Pisząc "przekłamanie" rozumiem zaniżanie, ale i zawyżanie. Jeśli kolega zwiększył średnicę koła, to licznik pokazywał mu prędkość 100km/h, a faktycznie jechał 102,97 km/h, więc to chyba nie jest "w dalszym ciągu zaniżanie" jak to określiłeś.
Nie wziąłeś pod uwagę, że licznik na dzień dobry przekłamuje w dół i to sporo i rozmiarem kół można co najwyżej zrównać wskazania licznika z faktyczną prędkością. W moich omegach nie jest możliwe spowodowanie zaniżania przez licznik.
Pomiar GPS nie masz w czasie rzeczywistym, ponieważ sygnał to musi dotrzeć do satelity, następnie odbija się wracając do nadajnika i dopiero wtedy daje wynik, więc krótka bo krótka, ale chwila później jest.
To mnie rozbawiło. Nic się nie odbija i nigdzie nie wraca. Wiesz w ogóle z jaką prędkością poruszają się fale elektromagnetyczne? 300 tysięcy kilometrów na sekundę a orbita satelit to 20183km czyli sygnał dolatuje w 6 tysięcznych części sekundy, co i tak nie ma znaczenia dla zaniżania prędkości przez niego.
wg GPS rakiety naddźwiękowe latają i potrafią trafić w okno na drugim końcu świata, ale w Twojej Omedze zaniża licznik

No i czemu się nie stosujesz?Czasem trzeba pomyslec zanim się coś napisze.
:hihi:
M.in. dlatego na felgę 17 nie założę opony 235/45/17, tylko 225/45/17, bo mam mniejsze przekłamanie.
A w ogóle wiesz jakie masz przekłamania czy wpisałeś sobie w internetowy kalkulator rozmiary kół i tylko teoretyzujesz błędnie zakładając, ze licznik w samochodzie dobrze pokazuje?
Bo ja piszę co wiem, co zmierzyłem i policzyłem.
Potem jest pełno fantastów co jakimiś 2,5TDI śmigali 260, ale mają licznik co o 10% zawyża i o kolejne 10% mają przekłamanie przez małe opony bo tańsze były, kolejne 10km/h sobie dodali i faktycznie jechali ledwo ponad 200.
A co do węższej opony na zimę - chodzi o to, zebyś miał mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią w trakcie jazdy po śliskiej nawierzchni typu snieg czy lód. Nie po darmo kierowcy rajdowi na rajdzie np. Finlandii mają opony niczym w Tico.
A wiesz w ogóle po co ta mniejsza powierzchnia styku?
Kierowcy rajdowi np. w Finlandii mają opony wąskie bo:
a) Jeżdżą na kolcach, a my nie.
b) jeżdżą tylko na śniegu/lodzie a w naszych warunkach większość jeździmy po czarnym mokrym asfalcie, częściowo po różnego rodzaju brei a tylko czasem po ubitym śniegu/lodzie.
#228
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 15:16
Na takiej, że mam dwie Omegi w jednej 225/50R17 w drugiej 235/45R18 i dopiero w tej drugiej licznik pokazuje równo z GPS a sam piszesz, że liczniki wszędzie są takie same(choć nie są).
Nie wziąłeś pod uwagę, że licznik na dzień dobry przekłamuje w dół i to sporo i rozmiarem kół można co najwyżej zrównać wskazania licznika z faktyczną prędkością. W moich omegach nie jest możliwe spowodowanie zaniżania przez licznik.
To mnie rozbawiło. Nic się nie odbija i nigdzie nie wraca. Wiesz w ogóle z jaką prędkością poruszają się fale elektromagnetyczne? 300 tysięcy kilometrów na sekundę a orbita satelit to 20183km czyli sygnał dolatuje w 6 tysięcznych części sekundy, co i tak nie ma znaczenia dla zaniżania prędkości przez niego.
wg GPS rakiety naddźwiękowe latają i potrafią trafić w okno na drugim końcu świata, ale w Twojej Omedze zaniża licznik
No i czemu się nie stosujesz?
:hihi:
Niby dlaczego nowy fabryczny licznik na wejściu miałby zaniżać?? Jego rolą jest pokazywanie dokładnej prędkości, a nie szukanie odpowiedniego rozmiaru opon, żeby odpowiednio pokazywał prędkość. Przecież wielu ludzi takich jak Ty nie bladego pojęcia o srednicy koła, więc w życiu by nie doszli, ze mają inną prędkość niż ta na liczniku, chyba że zaczęliby coś podejrzewać zgarniając po drodze kilka mandatów...
Aha, a Twoje Omegi to są jakieś specjalne, wyjątkowe?

Nie wiem czy ktokolwiek tu na forum założył taki rozmiar opon jak Ty, szczególnie jeśli chodzi felgi 18 - to znaczy że wszyscy inni się nie znają, tylko Ty, tak??
Na takiej, że mam dwie Omegi w jednej 225/50R17 w drugiej 235/45R18 i dopiero w tej drugiej licznik pokazuje równo z GPS a sam piszesz, że liczniki wszędzie są takie same(choć nie są).
Nie wziąłeś pod uwagę, że licznik na dzień dobry przekłamuje w dół i to sporo i rozmiarem kół można co najwyżej zrównać wskazania licznika z faktyczną prędkością. W moich omegach nie jest możliwe spowodowanie zaniżania przez licznik.
To mnie rozbawiło. Nic się nie odbija i nigdzie nie wraca. Wiesz w ogóle z jaką prędkością poruszają się fale elektromagnetyczne? 300 tysięcy kilometrów na sekundę a orbita satelit to 20183km czyli sygnał dolatuje w 6 tysięcznych części sekundy, co i tak nie ma znaczenia dla zaniżania prędkości przez niego.
wg GPS rakiety naddźwiękowe latają i potrafią trafić w okno na drugim końcu świata, ale w Twojej Omedze zaniża licznik
No i czemu się nie stosujesz?
:hihi:
A w ogóle wiesz jakie masz przekłamania czy wpisałeś sobie w internetowy kalkulator rozmiary kół i tylko teoretyzujesz błędnie zakładając, ze licznik w samochodzie dobrze pokazuje?
Bo ja piszę co wiem, co zmierzyłem i policzyłem.
Potem jest pełno fantastów co jakimiś 2,5TDI śmigali 260, ale mają licznik co o 10% zawyża i o kolejne 10% mają przekłamanie przez małe opony bo tańsze były, kolejne 10km/h sobie dodali i faktycznie jechali ledwo ponad 200.
A wiesz w ogóle po co ta mniejsza powierzchnia styku?
Kierowcy rajdowi np. w Finlandii mają opony wąskie bo:
a) Jeżdżą na kolcach, a my nie.
b) jeżdżą tylko na śniegu/lodzie a w naszych warunkach większość jeździmy po czarnym mokrym asfalcie, częściowo po różnego rodzaju brei a tylko czasem po ubitym śniegu/lodzie.
Wiesz co Ci powiem - ktoś tu na forum miał świetny podpis "Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem", więc nie będę dyskutował, bo szkoda mi, żebym przejął Twoje poglądy, bo na dobre to mi na pewno nie wyjdzie...
Miałbym dla Ciebie jeszcze kilka argumentów, ale szkoda mi czasu, bo i tak nic nie zrozumiesz.
#229
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 15:29
A to z tego powodu, żebyś do producenta nie zwracał się o zwrot pieniędzy za mandaty za przekroczenie dozwolonej prędkości.Niby dlaczego nowy fabryczny licznik na wejściu miałby zaniżać
Jego rolą jest pokazywanie prędkości jak najbardziej zbliżonej do rzeczywistej z zachowaniem tego co napisałem wyżej. Druga sprawa jest taka, że wymiary opon są znormalizowane, co jest przeszkodą w zachowaniu cały czas takich samych wskazań licznika przy zmianie rozmiaru felg, czy szerokości.Jego rolą jest pokazywanie dokładnej prędkości, a nie szukanie odpowiedniego rozmiaru opon, żeby odpowiednio pokazywał prędkość.
#230
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 15:44
Niby dlaczego nowy fabryczny licznik na wejściu miałby zaniżać??
http://www.autocentr...iczniki-klamia/
Jego rolą jest pokazywanie dokładnej prędkości, a nie szukanie odpowiedniego rozmiaru opon, żeby odpowiednio pokazywał prędkość.
O jego roli poczytaj pod linkiem albo w poście sypusa
Przecież wielu ludzi takich jak Ty nie bladego pojęcia o srednicy koła, więc w życiu by nie doszli, ze mają inną prędkość niż ta na liczniku, chyba że zaczęliby coś podejrzewać zgarniając po drodze kilka mandatów...
Gdyby nie ludzie tacy jak ja(inżynierowie budowy maszyn) ludzie tacy jak Ty(ślepo wierzący, że to co im mówią "fachowcy", dawniej kapłani) myśleli by, że Ziemia jest płaska.
Wiesz co Ci powiem - ktoś tu na forum miał świetny podpis "Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
Ja się Tobie pokonać na pewno nie dam, ale dzięki za radę.
więc nie będę dyskutował, bo szkoda mi, żebym przejął Twoje poglądy, bo na dobre to mi na pewno nie wyjdzie...
To nie są poglądy, tylko obiektywne fakty.
GPS dla nas pokazuje prędkość bardzo dokładnie.
Liczniki w Omegach zawyżają prędkość.
Przy sporo większych kołach da się uzyskać prawidłowe wskazanie.
Miałbym dla Ciebie jeszcze kilka argumentów, ale szkoda mi czasu, bo i tak nic nie zrozumiesz.
Twoich "argumentów" nikt nie rozumie.
Zaraz zaraz... tylko jakie Ty masz "argumenty" poza obrażaniem kogoś?
Moje argumenty są takie:
Wstawiłem większe koła, zmierzyłem różnymi GPS'ami i wiem, że liczniki w trzech Omegach(3,0V6, Sport Edition II 3,0V6 i MV6), Fronterze A(2,3TD) i fiacie Doblo(1,9D) zawyżają przy kołach jak z instrukcji o tyle, że wstawienie trochę większego rozmiaru nie niweluje efekty.
#231
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 15:50
A to z tego powodu, żebyś do producenta nie zwracał się o zwrot pieniędzy za mandaty za przekroczenie dozwolonej prędkości.
ale w takim wypadku to lepiej żeby zawyżał - (licznik zawyża a faktycznie jadę mniej)
http://www.autocentrum.pl/badania-ra...czniki-klamia/
czyli tak jak pisałem - zawyża bo tak jest bezpieczniej , przynajmniej dla naszej kieszeni
a i jeszcze jedno - panowie - bez nerw , spierajcie się na argumenty .
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#232
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 16:04
No o to mnie chodziło, tylko przez te "wywody" przedmówcy mi się pokićkało w drugą stronęale w takim wypadku to lepiej żeby zawyżał - (licznik zawyża a faktycznie jadę mniej)

#233
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 16:41
Zawyża, zawyża bo:czyli tak jak pisałem - zawyża bo tak jest bezpieczniej , przynajmniej dla naszej kieszeni
-mandaty
-"Ze względów bezpieczeństwa zdecydowano, że muszą pokazywać zawyżone wartości. "
- "Europie Zachodniej obowiązywała nawet w latach 90-tych norma określająca błąd zawyżania wskazań prędkościomierza w czasie jazdy z prędkością powyżej 60 km/h na 10% rzeczywistej prędkości plus 4 km/h."
A nasze omegi są z lat?...
Jak ktoś chce dociec prawdy to można cały artykuł przeczytać. Ja potwierdzam to co tam jest napisane.
Niestety kolega nie chce uwierzyć, że GM i świat go oszukali a w jego Omedze, (cytat ze strony):
"... wskazówka pokazuje 100 km/h, to pojazd może poruszać się w tempie âzaledwie" 86 km/h..., a przy 200 km/h tylko 176 km/h."
No i spalanie... przy przekłamaniu z artykułu u dealera hipotetyczny samochód testowy miał by spalanie 10l\100km, a jak by licznik nie oszukiwał to by pokazywał 11,63l\100km, bo jak przekłamuje prędkość to i przebieg na liczniku.
a i jeszcze jedno - panowie - bez nerw , spierajcie się na argumenty .
No ja staram się na argumenty, moje pomiary, spostrzeżenia, linki, obliczenia; mam nadzieje, że kolega też ale tylko mu nie wychodzi z różnych społecznych względów.
-------------------------------------------------------------------------------------
Teraz ja w rewanżu będę złośliwy do kolegi dawid0123456789 tylko bardziej wyrafinowanie, mam nadzieje, że zrozumie, że to tylko forum w internecie i nie każdy musi mieć zawsze rację
:pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj:
Wiesz co Ci powiem? - Chciałeś mnie od idiotów naobrażać a sam wyszedłeś na...Wiesz co Ci powiem - ktoś tu na forum miał świetny podpis "Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
"Aha! Czyli że znów wygrałem ja, tak? No chyba tak. Yyy... Da się to jakoś oficjalnie potwierdzić, żebym się bardziej mógł pławić w chwale" - Król Julian.:jump:
******************************************************************
Wypowie się ktoś czy opony na zimę w rozmiarze 195/65/15 w ostateczności nie będą sprawiały problemów w prowadzeniu omegi ? Chcę kupić kpl opon na zimę...nowych bo cenię sobie ich właściwości i mam dobrą cenę...ale czy nie będą za wąskie ?
proszę o poradę
A teraz do sedna od którego się zaczęło.
Opona ta jest stosunkowo wąska a profil duży, więc na zakrętach prowadzenie będzie gorsze, tak samo przy dużych prędkościach. Jest to najtańszy rozmiar do Omegi i jak masz określony budżet to jeśli masz zamiar jeździć po śniegu to lepiej nowe 195/65R15 jak zużyte większe, jak śnieg jest okazjonalny to może być w jakimś stopniu zużyta ale szersza, na większej feldze więc niższy profil zapewne.
Na szerszych, na większej feldze i niższym profilu prowadzenie będzie zapewne lepsze, możliwa będzie jazda bardziej dynamiczna, agresywna.
Nie mniej, jeśli chcesz tanio i dobrze, nie masz sportowych zapędów, jeździsz normalnie i koszta są istotne to nie jest to ani za niska ani za wąska opona. Jest to minimum które jest jak najbardziej akceptowalne.
#234
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 16:45
dzięki! na zimę kupiłem stalowe 15 jakoś mi się to lepiej widzi na zimę...pozdro i bezpiecznych driftów na zimęOmega w początku produkcji wychodziła seryjnie na oponach w rozmiarze 195/65/15, więc jak najbardzie sie nadają.

#235
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 18:02
a rozmiar 225/55/16 odchodzi od nominalnych wymiarów.
Moja Omega wyjechała na takich kołach z fabryki, więc to jest nominalny wymiar.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#236
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 18:48
Że się tak wetnęNie wiem czy ktokolwiek tu na forum założył taki rozmiar opon jak Ty, szczególnie jeśli chodzi felgi 18 - to znaczy że wszyscy inni się nie znają, tylko Ty, tak??

Potwierdzam to co napisał JJdzej o rozmiarach kół. Licznik w omedze prawidłowo pokazuje prędkość przy średnicy koła ok. 67cm, czyli w moim przypadku było to 235/45/18 + 265/40/18.
#237
OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 20:46

Jednak uważam, że rozmiar 195/65/R15 jest za mały (dla mnie oczywiście) ale akceptowalny i minimalny do Omegi. Gdybym jeszcze raz stał przed wyborem gumy na zimę to podrapałbym się po głowie jeszcze raz i wybrał coś innego, ale ślepo zawierzyłem instrukcji

#238
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2013 - 19:16
rozmiar 195/65/R15
Na takim rozmiarze opon jeżdżę na letnich i na zimowych i jest ok

#239
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2013 - 21:37
Na takim rozmiarze opon jeżdżę na letnich i na zimowych i jest ok
Nie mówię, że jest nie ok



#240
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 23:01
Koledzy mam pytanko, czy ktoś śmiga zimą na tych oponkach http://allegro.pl/op...3686831452.html jak one się zachowują w omedze,może jakieś inne propozycje dzięki i pozdrawiam;).