Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ku przestrodze!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
550 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Co sądzisz o stworzeniu wątku "Ku przestrodze!"? (10 użytkowników głosowało)

Co sądzisz o stworzeniu wątku "Ku przestrodze!"?

  1. To dobry pomysł. (364 głosów [90.77%])

    Procent głosów: 90.77%

  2. To zły pomysł. (5 głosów [1.25%])

    Procent głosów: 1.25%

  3. Nie mam zdania. (32 głosów [7.98%])

    Procent głosów: 7.98%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#341 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lutego 2014 - 19:50

Student komu to wciskasz - a co chroni lewarek ? trójkąt ? - bo to mam w bagażniku a może butla z Lpg ?? :D My piszemy o konkretnych przypadkach.
Jeśli moje auto ma hak i ktoś uderzy w tył mojego auta to jest więcej niż pewne , że do pewnej prędkości w moim aucie nic się nie stanie i to tylko i wyłącznie dzięki zamontowanemu hakowi a nie innym rzeczom o których piszesz !!

#342 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2014 - 20:08

Ja nie mówię o lewarku czy trójkącie tylko np. o kole zapasowym w podłodze czy zamiast koła butli właśnie do gazu. pokazałem zdjęcia swoje po to , by nie pisać że to hak chroni ale też konstrukcja auta. Hak hakiem w tym przypadku , ale pamiętaj że Poldolot też ma koło w podłodze. Widzi8ałeś moje zdjęcia z matizem, on nie miał haka a jest taki twardy? myślę że w porównaniu z Omega ma słabsza konstrukcję, a jednak wyszedł bez szfanku. Po za tym, tył auta zawsze jest twardszy od przodu i ile stłuczek bym nie widział a widziałem ich wiele, czy z hakiem czy bez to zawsze auto poszkodowane (czytaj to z przodu) ma mniejsze zniszczenia niż auto sprawcy kolizji (czytaj to z tyłu). Konstrukcja aut nie przewiduje tworzenia strefy zgniotu z tyłu samochodu i praktycznie nikt nie prowadzi crash testów uderzając auto w tył. Tam auto ma po prostu być twarde i tyle. Całą siłę uderzeń sprawdza się na uderzenia czołowe i boczne z autem lub słupem. Nie wiem czy też wiesz, ale przy uderzeniu w tył zawsze mają gorzej Ci poszkodowani niż sprawca, bo są bardziej narażeni na kontuzję gdyż auto nie właśnie się nie zgniata i nie przejmuje siły uderzenia , a ona przechodzi w całości na fotele i ludzi.

#343 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 lutego 2014 - 01:35

:idea: jak ten hak taki dobry to może z przodu też założyć ??

:lol:

Z bratem mieliśmy w swoich samochodach (busach) haki i z tyłu i z przodu.

#344 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2014 - 11:49

Wiadomo że auto które uderzyło w tył będzie bardziej o wiele uszkodzone.
Ale faktem nie podważalnym jest również to , że hak do pewnej prędkości świetnie chroni przed jakimikolwiek uszkodzeniami w tył.
Gdyby tego haka nie było tył auta się moment składa, gdzie na 1 rzut oka dla lejka wydaje się że to nie groźne uszkodzenie, a czasem nawet prostowanie na ramie nie wiele zmienia.

#345 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 kwietnia 2014 - 22:48

Proste prawa fizyki, końcówka haka ma małą powierzchnię i miękko wchodzi w auto "najeźdźcy", podczas gdy druga jego strona jest solidnie przymocowana do konstrukcji auta "najeżdżanego" i tam siła rozkłada się równomiernie na duże i sztywne powierzchnie nie powodując uszkodzeń.
Przy małych stłuczkach hak jak najbardziej na tak. Ale gdyby na tył miałaby mi najechać ciężarówka, osobiście wolałbym żeby jak najwięcej energii pochłonęła gnąca się karoseria niż dostać strzał przez hak prosto na konstrukcję auta. Podobnie byłoby przy cofaniu z hakiem na twardą ścianę, lepiej wymienić zderzak niż prostować podłużnice

#346 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2014 - 10:45

Gęsta mgła na S8 w Łódzkim pod miejscowością Kowiesy, w wypadku udział miało 11 pojazdów w tym dwie ciężarówki. 3 ofiary śmiertelne, a 25 rannych...

http://www.tvn24.pl/...yja,424585.html

#347 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2014 - 21:23

Gęsta mgła na S8 w Łódzkim pod miejscowością Kowiesy, w wypadku udział miało 11 pojazdów w tym dwie ciężarówki. 3 ofiary śmiertelne, a 25 rannych...

http://www.tvn24.pl/....ja,424585.html



http://www.sfora.pl/...-rannych-a67369

Karambol wywołało gwałtowne hamowanie przed ścianą mgły. Prowadząca osobowe auto kobieta przestraszyła się mgły i zatrzymała samochód na lewym poboczu. W stojące auto zaczęły uderzać kolejne.


Jak można zatrzymać i zostawić auto po lewej stronie dwupasmowej drogi!!!!

#348 OFFLINE   Ygrak

Ygrak
  • 0 postów
  • Dołączył: 04-05-2014
  • Skąd: Katowice

Napisany 05 maja 2014 - 20:41

http://www.sfora.pl/...-rannych-a67369


Jak można zatrzymać i zostawić auto po lewej stronie dwupasmowej drogi!!!!


Forumowicze, bo kolegow tutaj jeszcze nie mam, kiedys padly mi szczotki z altka i wyladowal sie aku (dodatkowo padla jedna cela), wiec stanalem w mgnieniu oka, bez mozliwosci zmiany pasa... o usterce dowiedzialem sie post factum :/ to byl fiat UNO...

Z drugiej strony, jak cos niehalo, to ********** na prawy pas, bo tam pobocze, chyba ze anglik...

W Polsce zauwazylem pewnego rodzaju regule: chocby bylo 6 pasow i tylko 2 auta, to zajetych bedzie pasow 8, a na skrajnie lewym samochodow bedzie 16... bo wszystko co szybsze od malucha musi jechac lewym pasem... a i maluch jest juz szybszy od malucha... czyli 2^n

Nie wiem tylko kto przy widocznosci max 10m jedzie lewym pasem... bo ile rozwinie? 40kmh? Ja pokonuje ok. 100kkm rocznie i uwazam, ze to sporo... od lat bez wypadku, w roznych warunkach ... a stosuje sie do podstawowej zasady 'nie hamuj ******* na lewym pasie...'.

Jazda lewym do czegos zobowiazuje... szkoda tylko, ze tego w szkolach nie ucza :/ choc w mojej uczyli... -pamietaj, ze lewym pasem moze jechac lewus...'

#349 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2014 - 10:32

Forumowicze, bo kolegow tutaj jeszcze nie mam, kiedys padly mi szczotki z altka i wyladowal sie aku (dodatkowo padla jedna cela), wiec stanalem w mgnieniu oka, bez mozliwosci zmiany pasa... o usterce dowiedzialem sie post factum :/ to byl fiat UNO...


zawsze auto ma jakas tam predkosc by mozna bylo swobodnie zjechac na prawy pas :)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#350 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2014 - 11:44

Zawsze mnie zastanawiało, ale nie chciałbym tego doświadczyć jak zachować się w sytuacji gdy jedziemy 150 km/h i korba w manualu. Podejrzewam, że byłbym tak nie przygotowany na kopyto z bloku, że nie zdarzyłbym wcisnąć sprzęgła nim by mnie obróciło. Sytuacja podobna jak do zaciagnięcia rękawa przy 150 km/h. Automat to pół biedy. Silnik zgaśnie, sprzęgło się automatycznie odłączy.

#351 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2014 - 13:30

Zawsze mnie zastanawiało, ale nie chciałbym tego doświadczyć jak zachować się w sytuacji gdy jedziemy 150 km/h i korba w manualu. Podejrzewam, że byłbym tak nie przygotowany na kopyto z bloku, że nie zdarzyłbym wcisnąć sprzęgła nim by mnie obróciło. Sytuacja podobna jak do zaciagnięcia rękawa przy 150 km/h. Automat to pół biedy. Silnik zgaśnie, sprzęgło się automatycznie odłączy.


Ale, ze co?? Myslisz, ze jak korba sztrzeli to Ci kola zblokuje?? Absolutnie. nie spotkalem sie jeszcze z takim czyms. Dlatego blok silnika rozwala i korba z tlokiem wylatuje. Wal korbowy dalej sie kreci. Mi kiedys w Belgii rozrzad sie rozsypal w Fordzie Galaxy. Bylem na szybkim pasie i jeszcze udalo mi sie doturlac na pobocze.

#352 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 maja 2014 - 13:42

Znajomemu w motocyklu 125 tłok się zatarł i stanął przy 160 i koło zablokowało, było grubo ale nie rozwalił się :D

#353 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2014 - 15:02

Znajomemu w motocyklu 125 tłok się zatarł i stanął przy 160 i koło zablokowało, było grubo ale nie rozwalił się :D


Motocykl to juz wyzsza szkola jazdy. Dopiero trzeba myslec podwojnie, bo rowniez za kierowcow, ktorzy rzadko zwracaja uwage na jednoslady.

#354 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 15:40

Zawsze mnie zastanawiało, ale nie chciałbym tego doświadczyć jak zachować się w sytuacji gdy jedziemy 150 km/h i korba w manualu. Podejrzewam, że byłbym tak nie przygotowany na kopyto z bloku, że nie zdarzyłbym wcisnąć sprzęgła nim by mnie obróciło. Sytuacja podobna jak do zaciagnięcia rękawa przy 150 km/h. Automat to pół biedy. Silnik zgaśnie, sprzęgło się automatycznie odłączy.


Jak korba wyjdzie bokiem to kół Ci nie zablokuje.... Jedynie jakby się zatarł w czasie jazdy.... ale na to byłbyś przygotowany, bo miałbyś wcześniej ostrzeżenia ;)

#355 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 06 maja 2014 - 17:36

Nie wiem czy już słyszeliście, ale w sprawie tego karambolu są już zarzuty. Dla 28-letniego Litwina,który w tych warunkach ponoć jechał 95km/h. O kobiecie, która rzekomo się zatrzymała jest info, że jechała tylko, że bardzo wolno.

#356 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 19:01

Nie wiem czy już słyszeliście, ale w sprawie tego karambolu są już zarzuty. Dla 28-letniego Litwina,który w tych warunkach ponoć jechał 95km/h. O kobiecie, która rzekomo się zatrzymała jest info, że jechała tylko, że bardzo wolno.


Kompletnie nie rozumiem dlaczego ukarali litwinca?? Jechał przepisowo, mgła pojawiła się nagle, zarzut dotyczy tylko spowodowania kolizji z autem poprzedzającym, ale idąc tym tokiem myślenia to każdy z uczestników karambolu powinien zostać ukarany!

W TeVaeN-ach podali, że już niby przed tą kobietą stały inne auta co również jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe i bezmyślne, skoro jest zagrożenie to jak najszybciej usunąc się z drogi, na pobocze, a nie zatrzymać auto na srodku autostrady i stać i czekać na zbawienie

#357 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2014 - 20:03

Nawet jeżeli korba nie zablokuje, a samo zatarcie. Nie wiadomo co lepsze z dwojga złego. Blokada kół w przód napędzie czy w tył napędzie :F

#358 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2014 - 20:54

Nie wiadomo co lepsze z dwojga złego. Blokada kół w przód napędzie czy w tył napędzie :F


zdecydowanie w tylnym napedzie, bo zawsze mozesz jeszcze cos kierownica zrobic, a jak masz umiejetnosci (i czas), to mozesz odpowiednio ustawic audo do przeszkody.

w przednim napedzie jak sie kola zablokuja to mozesz tylko oczy zamknac, bo auto i tak wczesniejszym torem pojedzie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#359 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 maja 2014 - 14:57

Kompletnie nie rozumiem dlaczego ukarali litwinca?? Jechał przepisowo,


80 jest przepisowo,jadąc 95 już złamał przepisy-nie wiemy też jak długo jechał we mgle z taką prędkością-jeśli ktoś mu stawia zarzuty,a on się przyznaje to może coś w tym być...

osobiście sądzę,że bardziej razi nieodpowiedzialność kierowcy ciężarówki,który powinien zdawać sobie sprawę CZYM jedzie we mgle....

#360 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2014 - 15:06

nie wiemy też jak długo jechał we mgle z taką prędkością

My nie wiemy, ale tachograf wie :tak: