

tuku puku w silniku i smierdzacy dym z ukł. wydechowego
#21
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 18:00
#22
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 18:27
jaki tam mam byc aku jak to jest jak pomału kreci to powinien odpalic czy potrzebuje naprawde kopa z aku zeby odpalił
Aku katalogowo powinien być 85 ah i 760 A styknie ale możesz sobie założyć trochę większy to będzie miał lepszy rozruch. A z kręceniem to jest tak jak w każdym dieslu musi mieć kopa. Ale jak ci nie pali na gorącym to może być jeszcze coś innego po za aku
#23
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 18:38
wracając do stukania
np. powiedzmy ze jest uszkodzony tłok( bo sie nastawiam na najgorsze) to czy w czasie rozruchu kiedy to jeszcze rozrusznik kreci silnikiem to ten tłok tez stuka albo np wtrysk czy popychacz. bo wczasie krecenia długiego no bo nie zapalił no bo ten aku kaplica to akurat zadnegu stukania nie ma, dopiero jak silnik załapie to stuka(stuka to mało powiedziane heheh raczej chodzi jak traktor. dzwiek taki gdyby ktos mlotkiem czaskał z cełej pety)
zauwazyłem jednak ze nie ma on pełnej mocy. wrazenie mam jak np w benzyniaku swieca nie pali to słychac jak jeden gar nie pracuje i autko słabe i tez głosniej pracuje i telepie sie lekko silnik. tu jest podobnie tylko zamiast tego dzwieku gdzie w bezyniaku słychac ze swieca nie pali to jest te stukanie
#24
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 18:41
no wiem wiem, moze byc nastawnik z pompy ale to akurat było robione. pompa jest po regeneracji . na zimnym tez tak odrazu nie zapala.
wracając do stukania
np. powiedzmy ze jest uszkodzony tłok( bo sie nastawiam na najgorsze) to czy w czasie rozruchu kiedy to jeszcze rozrusznik kreci silnikiem to ten tłok tez stuka albo np wtrysk czy popychacz. bo wczasie krecenia długiego no bo nie zapalił no bo ten aku kaplica to akurat zadnegu stukania nie ma, dopiero jak silnik załapie to stuka(stuka to mało powiedziane heheh raczej chodzi jak traktor. dzwiek taki gdyby ktos mlotkiem czaskał z cełej pety)
nie wiem akurat jak to jest przy rozruchu bo nie miałem tej przypadłości niech się wypowiedzą ci co mieli taką dolegliwość ale sądzę że dopiero jak auto zapali bo jest większa prędkość obrotowa i silnik w jakiś sposób jest obciążony
#25
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 18:42
Cytat:
Napisał figop
jaki tam mam byc aku jak to jest jak pomału kreci to powinien odpalic czy potrzebuje naprawde kopa z aku zeby odpalił
Aku katalogowo powinien być 85 ah i 760 A styknie ale możesz sobie założyć trochę większy to będzie miał lepszy rozruch. A z kręceniem to jest tak jak w każdym dieslu musi mieć kopa. Ale jak ci nie pali na gorącym to może być jeszcze coś innego po za aku
a 90 tam podejdzie? widze ze tam jest jakies małe gó.no. taka 90 to mam nówke w busie który obecnie ma przerwa z powodu pompy. widze ze duzo tam miejsca jest. ma ktos moze 90?
#26
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 18:56
a co do stukania to aby wyeliminować wtrysk to popuszczaj rurki od każdego wtrysku i patrz czy się zmienia praca ..jak to było zresztą pisane
#27
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 19:06
no i jutro to mam w planach. mam tydzien urlopu to mam juz zajęcie heheheh. wymienie tez swiece bo wydaje mi sie ze te krecenie spowodowane jest ym ze one nie pala i łapie na kopciucha. bo jak aku podładowałem na szybki, i teraz sprawdzałem to kreci jak cholera ale lapie po kilku sekundach wiec przypuszczam ze to swiece.a co do stukania to aby wyeliminować wtrysk to popuszczaj rurki od każdego wtrysku i patrz czy się zmienia praca ..jak to było zresztą pisane
to elegancko jutro taki wkładamja mam 90 aku
#28
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 19:11
#29
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 19:19
a nie powinno ją slychac jak pracuje? w peugeocie w innych to mam ze wyraznie słychac jak pracuja po przekręceniu zapłonu. no ale moze buczesc a nie podawac to fakt.pompka w baku pompuje
#30
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 19:34
klupie diabelnie mocno szczegulnie na wysokich obrotach, ale uwaga, wczasie jazdy schodząc na niskie obroty zauważyłem ze czasami jak by przestawało klupac i jest cisza az do czasu jak wcisne gaz. przestaje całkowicie klupac jak wcisne kaz to nie ze klupie od razu ale zachwile potem znowu se klupie i na wolnych róznie to bywa.
ja miałem identycznie czasami cichł ale dopiero po chwili od odpuszczenia gazu.
#31
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 20:44
długo na tym smigałes???Napisał figop
klupie diabelnie mocno szczegulnie na wysokich obrotach, ale uwaga, wczasie jazdy schodząc na niskie obroty zauważyłem ze czasami jak by przestawało klupac i jest cisza az do czasu jak wcisne gaz. przestaje całkowicie klupac jak wcisne kaz to nie ze klupie od razu ale zachwile potem znowu se klupie i na wolnych róznie to bywa.
ja miałem identycznie czasami cichł ale dopiero po chwili od odpuszczenia gazu
#32
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 06:23
#33
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 08:59
załozyłem aku 90. znaczna poprawa przy kreceniu. szybciej kreci i zapala. narazie i na ciepłym ale tylko go rozgrzałem na postoju, nie wiem jak bedzie po przejechaniu sie i zgaszeniu czy ponownie odpali.
co do stukania i wtrysków.
poodkrecana raczej popuszczone przewody i np na dwóch pierwszych jest taka sama reakcja. silnik dalej idzie jak czołg "dum dum dum dum itd" tak jak bym usłyszał ze moc mu tez spada jak by chciał zagasnac ale to penie z tego powodu ze paliwo tryskałao na boki a nie do cylindra no i najwazniejsze ten metaliczny tukot minimalnie zanikł czasami sie wogóle uciachł ale czołg dalej z niego był. po dokreceniu nakretki z przewodu paliwowego metaliczny przerazajacy stukot powrucił. powiedzmy ze to wtrysk albo i 2 , moze i wszystkie ale dlaczego idzie jak czołg. silnik pracuje jak benzyniak np na jednej nie sprawnej swiecy iskorowej. normalnie zeby miec normalne obroty to idzie pomału ciezko jak czołk, na obrotku pokazuje ponizej 1tys obrotów po zapaleniu
#34
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 20:11
długo na tym smigałes???
dokładnie ci nie powiem ale ok 2000tyś km. Tak mnie wpieniał ten klekot że postanowiłem go zrobić.
#35
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 08:04
dzis klade sie pod autko zaczynam operacje ratunkowa. odkrecam z dołu co sie da zeby zlokalizowac i ocenic uszkodzenia. silnik sam bede wyciągał. znajde tu gdzie opis któregos szcownego forumowicza opis jak to robił. wyjmowałem juz kilka benzyniaków ale zawsze jakis opis zawsze sie przyda przeczytac
#36
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 20:41
#37
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2010 - 13:27
#38
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2010 - 13:44
to chyba jakos nie zbyt dobre te silnika są. co gdzie czytam to albo kapa albo wymiana silnika. temat przewaznie ten sam. tłoki, wtryski wałek. nawet bym nie pomyslał ze silnik z pod znaku BMW to taki szajs.
a jaki miałeś przebieg licznikowe 200 czy realne 500 tyś??
a na poważnie jak zaczyna coś stukać to lepiej od razu laweta i warsztat, a nie: może jeszcze podjadę lub może samo przejdzie......
#39
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2010 - 13:53
a jaki miałeś przebieg licznikowe 200 czy realne 500 tyś
wlasnie mialem to samo pisac ze to chyba nie wina silnikow ale tych super przebiegow.
#40
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2010 - 14:56