Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuku puku w silniku i smierdzacy dym z ukł. wydechowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 04 sierpnia 2010 - 04:31

Witam.
To ze to mój pierwszy post chciałbym się serdecznie przywitac.
Nie posiadam Omegi ale mam zamiar kupic. Byłem zobaczyc Omege z ful wypasem z 95r silnik 2,5tds.
Bryczka jeszcze w miare się trzyma. Należy troszeczka ja dopieścić. Tu troszke blacharki podreperowac, tapicere wyprac itd., samie drobiazgi.
Pojazd jest nie drogi bo za smieszne grosze z tym ze ma uszkodzenie w silniku które nie zostało zdiagnozowane przez mechanika.

Czytałem już troszke tutaj na podobne tematy ale jakos nie bardzo to się pokrywa z moim przypadkiem.

Po odpaleniu silnika z układu wydechowgo wydobywa się ciemno szary dym. Nie smierdzi olejem ale paliwem. W dodatku pod pokrywa zaworów słychc stukanie. Stukanie jest tak równe jak praca silnika. Czyli silnik pracuje na wolnych obrotach to stuka sobie pomału im bardziej silnik się wkreca to i stuki tez szybciej stukaja.

Jakies pomysły? Może popychacz albo jakis zawór?

Maił ktos cos podobnego? A jeżeli tak to jak wyglądała sprawa z naprawa? Cyzli koszta itd.
Pozdrawiam gorąco

#2 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 04 sierpnia 2010 - 05:49

Może wtrysk któryś stuka bo sie przycina i przy okazji leje ON z niego ale niech się wypowiedzą bardziej obeznani z tym motorem

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2010 - 09:07

Omege z ful wypasem z 95r silnik 2,5tds.

jak już to z silnikiem 2,5 TD

Po odpaleniu silnika z układu wydechowgo wydobywa się ciemno szary dym. Nie smierdzi olejem ale paliwem.

cały czas się wydobywa czy tylko chwilę i potem jest spokój?

W dodatku pod pokrywa zaworów słychac stukanie.

jeśli to wtrysk to możesz na odpalonym silniku pokolei luzować nakrętkę od przewodu wysokiego ciśnienia na każdym wtrysku (uwaga będzie chlapać ropką), jeśli na którymś wtrysku poluzujesz nakrętkę i stukanie zniknie to juz wiesz który to wtrysk jeśli to wtryski, bo jeśli zrobisz taki manewr i stukanie będzie dalej to nie wtryski. A jest w tym aucie MID ?? jeśli tak to podaj jakie jest spalanie chwilowe na biegu jałowym przy wyłączonych odbiornikach, na rozgrzanym silniku.

#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 sierpnia 2010 - 09:21

Posłuchaj dobrze czy to na pewno spod pokrywy zaworów (najlepiej jakiś metalowy pręt i przykładaj po kolei do różnych miejsc w silniku i słuchaj skąd to dobiega), bo mi podpada łańcuch rozrządu

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:37

Wtryski mocno nie klepią. Tylko raz mi się zdarzyło, żeby mocniej zaklepało, od razu po wymianie przelewu, chyba chodził na pół na pół z powietrzem.
Na moje to szklanki, u mnie też ze dwie klepią i nie mam się kiedy za to wziąć.
Co do kopcenia. Jeśli mocno kopci, to przejedź się 50 km, nawet zalej do baku te 5 litrów, co by sprzedawca nie marudził i zobacz czy nie ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Zobacz także na poziom oleju.
Po ilu sekundach gaśnie kontrolka oleju?

#6 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 04 sierpnia 2010 - 14:18

jest w tym aucie MID

co to jest? pokładowy komp? jest ale wyswietlacz juz tylko wyswietla pojedyncze znaczki.

Napisał figop
Omege z ful wypasem z 95r silnik 2,5tds.

jak już to z silnikiem 2,5 TD


to jaki to silnik. TD i TDS czym to sie różni? myslałem ze to te silniki BMWowskie.

Napisał figop
Po odpaleniu silnika z układu wydechowgo wydobywa się ciemno szary dym. Nie smierdzi olejem ale paliwem.

cały czas się wydobywa czy tylko chwilę i potem jest spokój?

cały czas sie wydobywa, nie mocno ale kopci, tylko nie smierdzi olejem jak np w przypadku takiego co juz złepie olej a smierdzi ropka, wyraznie ropę czuc z wydech i z tego dymu.
nie istotne czy silnik zimny czy ciepły, tak samo dymi i tak samo stuka.

Może wtrysk któryś stuka bo sie przycina i przy okazji leje ON

tez tak myslałem ale zeby tak głosno? hm, nie wiem.

Posłuchaj dobrze czy to na pewno spod pokrywy zaworów (najlepiej jakiś metalowy pręt i przykładaj po kolei do różnych miejsc w silniku i słuchaj skąd to dobiega), bo mi podpada łańcuch rozrządu

łancuszek jest wymieniony razem z zebatkami(troszke mnie to dziwi bo podobno opel daje dozywotnia gwarancje na to) w tym samym czasie byłe regenerowana pompa wtryskowa bo sie z niej lało. jestem na 100% ze to z pod pokrywy, az taki głuch nie jestem a potrafie zlokalizowac gdzie w aucie cos stuka. wiem z doswiadczenia ze jak słych z przodu stukanie to moze cos byc w tyłu, ale to akurat jest pod pokrywa.

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2010 - 14:45

to jaki to silnik. TD i TDS czym to sie różni? myslałem ze to te silniki BMWowskie.

zgadza się to silnik pożyczony od bawary ale TDS jest oznaczeniem tylko bawary a w omedze jest TD

co to jest? pokładowy komp? jest ale wyswietlacz juz tylko wyswietla pojedyncze znaczki.

tak to komputer pokładowy
któryś wtrysk leje i czuć niespaloną ropę

#8 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:35

zaczynając od wtrysku pużniej na szklance a można skończyć na tłoku ..ktoś kiedyś pisał że tak właśnie stukało i był oberwany płaszcz tłoka.. a to wtedy wydatek no chyba że sam zrobisz..

figop a za ile ta omka bo nie wiadomo czy się opłaca...

#9 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:47

a za ile ta omka bo nie wiadomo czy się opłaca...

2 tys PLN ale koles gadał ze jak co to zejdzie bo szyba do wymiany i OC sie konczy

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:53

2 tys PLN ale koles gadał ze jak co to zejdzie bo szyba do wymiany i OC sie konczy


no niby nie dużo ale szklanki i wtryski to pestka ale jakby ten tłok.. napisz do dobols bo chyba jemu pękł tłok i zapytaj jakie objawy miał..

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:57

Dobolsowi się wypalił od lejacego wtrysku, dopiero po tym pękł.

#12 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 sierpnia 2010 - 18:12

Ja w drugiej mojej omci też miałem oberwaną część płaszcza tłoka i zdecydowałem się ją rozebrać, żeby zrobić.
Co do obiawów to klepał jak "bizon" - czy zimny czy ciepły, na wolnych czy wysokich obrotach. Odziwo dało się z tym jeździć ale po pewnym czasie odczułem spadek mocy. Zauwarzyłem również że strasznie zaczęła dymić. Dodam że wtryski mam nowe, pompa po regeneracji błędy na tamten czas były pokasowane.

Dźwięk również wydawał mi się jakby dochodził z pod pokrywy - wymieniłem szklanki (pseudomech. mi doradził) ale dalej klepał. po wyjęciu silnika i rozebraniu okazał się pęknięty tłok na 3cim cylindrze.
Reanimacja wyniosła mnie ok 1500 wraz z nowym olejem, filtrem, uszczelkami, itd.

#13 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:48

Ja w drugiej mojej omci też miałem oberwaną część płaszcza tłoka i zdecydowałem się ją rozebrać, żeby zrobić.
Co do obiawów to klepał jak "bizon" - czy zimny czy ciepły, na wolnych czy wysokich obrotach. Odziwo dało się z tym jeździć ale po pewnym czasie odczułem spadek mocy. Zauwarzyłem również że strasznie zaczęła dymić. Dodam że wtryski mam nowe, pompa po regeneracji błędy na tamten czas były pokasowane.

Dźwięk również wydawał mi się jakby dochodził z pod pokrywy - wymieniłem szklanki (pseudomech. mi doradził) ale dalej klepał. po wyjęciu silnika i rozebraniu okazał się pęknięty tłok na 3cim cylindrze.
Reanimacja wyniosła mnie ok 1500 wraz z nowym olejem, filtrem, uszczelkami, itd.


Hej, właśnie mam podobne objawy (stuka coś i niewiadomo co i gdzie) czy masz może jakieś zdjęcie jak ten tłok pęknięty wyjąłeś? kupowałeś nowego tłoka, czy używkę? chodzi mi oczywiście o 2.5TD, dzięki

#14 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 15:25

a kopci????

#15 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 sierpnia 2010 - 15:29

nie kopci i silnik pracuje równo i wydaje mi się że moc nie spadła, ściągałem miske olejową żeby korbowody sprawdzić i jest ok, masz coś na myśli?

#16 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 15:34

tylko sprawdzam. bo wiesz w tej co che kupic to stuka ale i kopci. gdyby to było jakies ustrojstwo w głowicy tupu, wtryskiwacz albo jakis popychacz to lajcik ale jak tłoki to mi sie nie usmiecha. fakt koles z szedł do 1700zł. no i sie pytam czy tez kopci. o tu podobny przypadek. ale tylko jeden. ale tez nigdzie nie wyczytałem innego uszkodzenia z takimi objawami

Co do obiawów to klepał jak "bizon" - czy zimny czy ciepły, na wolnych czy wysokich obrotach. Odziwo dało się z tym jeździć ale po pewnym czasie odczułem spadek mocy. Zauwarzyłem również że strasznie zaczęła dymić.



w tej co che kupic kopci ale smierdzi ropą, nie olejem. po przegazuwie pluje paliwem. kopci tak cimno szaro, nie siwo, nie czarno. troszeczke muli ale buta ma

#17 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 sierpnia 2010 - 19:59

Hej, właśnie mam podobne objawy (stuka coś i niewiadomo co i gdzie) czy masz może jakieś zdjęcie jak ten tłok pęknięty wyjąłeś? kupowałeś nowego tłoka, czy używkę? chodzi mi oczywiście o 2.5TD, dzięki


nie mam zdjęcia ale zrobię jutro i wyśle ci na maila. kupiłem używkę z korbowodem używaną w eleganckim stanie.

#18 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 20:17

nie mam doswiadczenia z dizlami. tyko tyle co moje busy dostawcze sa w dizelku. ale jeszcze nic powaznego sie nie przydazyło oprócz pompy wtryskowej w boxerku i wymiana zaworu EGR wa masterku. jak juz domyslacie sie to jestem fanem francuzkich wozidałek. mam od ponad 9 lat peugeota 405. czytajac jedno forum i drugie o omedze sie tak zastanawiam, czy ja miałem chodz połowe problemów z samochodem co autorzy niektórych postów?. odpowiedz bżmi NIE

ale jakos sie zakochałem w Omedze. podoba mi sie jej sylwetka, wnętrze itd. znalazłem taka za grosze, rozmyslam czy jej dac druga szanse. nigdy nie byłem wrogo nastawiony na ople, raczej na VW. spokojnie mogłbym sobie kupic 406 ale jakos omega bardziej mi sie podoba, czytam o usterkach itd to włosy i sie jeża na głowie i znowu pytanie, czy sie w to pakowac? ale mysle ze jezeli tylu ludzi co chodzby np na tym forum posiada omegi to mysle ze nie jest tak zle, pozatem co nie które bryczki to sliczne lalunie.
mam nadzieje ze jezeli juz bede w jej posiadaniu to szanowne grono przygarnie do siebie zabojada i bedzie spierac poradami itd.


(ale sie rozpisałem ale mam wolne i pozwoliłem sobie na duzą ilośc %)

wracajac do pierwszego zdania w tym poscie,
brak doswiadczenia czyni ze jestem zupełnie zielony w niektórych sprawach w dizelkach. jezeli chodzi o silniki i samochody to znam sie troszke , zawieszenie itd to pryszcz. silniki na benzynke to pikus, dwóm taki robiłem kapitelke od podstaw. ale disel to czarna magia.

prosił bym o mniej wiecej przyblizenie kosztów naprawy w róznych opcjia tego silnkia z omego co chce kupic
czyli wszystkie opcje mozliwe do wystapienia jezeli chodzi o uszkodzenie charakteryzujace sie takimi obiawami.
zaznaczam ze bardziej iteresuja mnie koszta czesci i le z tym roboty bo znajac siebie bede sam sie za to brał
pozdro i dzieki za pomoc

#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 sierpnia 2010 - 20:23

dużo by tu pisać..wszystko masz w dziale o TD a silnik kupisz za 1500zł

#20 OFFLINE   Wrobel365

Wrobel365
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 sierpnia 2010 - 20:26

mam pytanie. U mnie omega kopci na razy przy ruszaniu lub na postoju. Nie jest to czeste ale smierdzi. Co moze byc tego przyczyna