Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana wkładki stacyjki - problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
73 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2011 - 15:17

Temat ogarnięty.Okazało się że to co dla mnie nazywa się wkładem stacyjki dla większości jest stacyjką i dlatego nie byłem pewny czy wszyscy mówimy o tym samym.Ważne że wszystko działa. :)
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#22 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 03 lutego 2012 - 21:03

Podpowie ktoś jak wymontować kostkę stacyjki tą z przewodami żeby nie połamać niczego. Z góry dziękuję

#23 OFFLINE   musiel1983

musiel1983
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: kwidzyn

Napisany 26 marca 2012 - 16:02

Witam wszystkich otoz mam problem z wymiana wkladu stacyjki omega b 96 2.0b.
Robie wszystko z opisem na forum zdjecie po zdjeciu.Wkladam w otwor trzpien a wklad ani hu hu zeby wyszedl nawet nie drygnie.Prosze o pomoc moze ktos mial taki przypadek.Pozdrawiam

przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

#24 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 26 marca 2012 - 16:10

kluczyk jak masz

#25 OFFLINE   musiel1983

musiel1983
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: kwidzyn

Napisany 26 marca 2012 - 16:14

na 2 i w tym otworku nic nie ma pusto jest

#26 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 26 marca 2012 - 16:19

pusto bo wkład stacyjki mablokade która zwalniasz po wcisniecu drucika w otworek kluczyk w pozyci 1

#27 OFFLINE   musiel1983

musiel1983
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: kwidzyn

Napisany 26 marca 2012 - 17:20

w sumie napisze tak ze na poczatku jak probowalem to cos bylo ale po dluzszym dlubaniu na 2 czy na 1 jest pusto.Czy jest jakis sposob inny zeby ja wyciagnac

Udalo sie rozwiercilem otwor na przelot i wypukalem wkladke delikatnie i mam ja na zewnatrz.:D

#28 OFFLINE   morgan56

morgan56
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-08-2011

Napisany 10 kwietnia 2012 - 08:45

Panowie podpowiedzcie mi. Potrzebuję kupić stacyjkę, aby ją wymienić uszkodzoną wg poniżej opisanych czynności. Na a llegro spotkałem wiele stacyjek pasujących wg opisu do Omegi B 1995 za 15-25 zł, ale przy jednej jest następujący opis "Stacyjka pasuje do wszystkich wersji nadwozia oraz wszystkich jednostek napędowych bez immobilisera". A jeżeli w swojej omedze mam immobiliser "obok" stacyjki to co wtedy? Kupować taką stacyjkę czy nie, bo nie podejdzie itp?

Na szrocie mi powiedzieli, że są dwa rodzaje stacyjek, ale mają tylko jeden rodzaj za 100 zł z kluczykiem... Chyba jednak muszę najpierw zdemontować i wyjąć swoją uszkodzoną, bo nie dojdę co dokładnie kupić.

#29 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 09:20

stacyjke czy wkład stacyjki musisz wymienić??

#30 OFFLINE   morgan56

morgan56
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-08-2011

Napisany 10 kwietnia 2012 - 10:31

Dowiedziałem się, ze samą wkładkę wystarczy wymienic.

#31 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 10:59

to kup wkładke, podejdz do majstra i dorobi Ci nową wkładke pod stary klucz.
Wszystko masz opisane w tym wątku, wystarczy poczytać:p

#32 OFFLINE   morgan56

morgan56
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-08-2011

Napisany 10 kwietnia 2012 - 19:56

Wyjąłem starą, nie działającą wkładkę (wg opisu - bardzo pomocny, dzięki). Zakupiłem nową wkładkę (zamiennik) i udałem się do gościa, który dopasował mi tą nową wkładkę do mojego kluczyka z auta. Szczęśliwy udałem się do auta założyć nową wkładkę, a tu...niespodzianka i niestety się nie udało, a tego już w ww. opisie nie ma. Może nikomu się tak nie stało, ale mnie akurat się stało. Okazało się, że ta końcówka starej wkładki, na której jest sprężynka, odłamała się i została w stacyjce, przez co nie możliwe okazało się włożenie nowej wkładki. Nie wiem jak to wyjąć, próbowałem szturać do tego otworu śrubokrętem, ale to na nic. Ta końcówka starej wkładki nadal tam siedzi i wyjść nie chce...

#33 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:02

Ta końcówka starej wkładki nadal tam siedzi i wyjść nie chce...

Wyjmij elektryczna kostke stacyjki i "wysyp" pozostalosci pletwy.

#34 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:09

Wyjmij elektryczna kostke stacyjki i "wysyp" pozostalosci pletwy.


ale najpierw odkręć taką malutką śrubkę pod kierownicą a potem wyjmij kostke stacyjki:)

#35 OFFLINE   morgan56

morgan56
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-08-2011

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:18

Ale czy ta malutka śrubka jest na wprost kierownicy (tzn. jakby trzpień śrubki patrzył na kierownicę) czy gdzieś pod spodem (jakby trzpień patrzył w podłogę)? Kombinowałem coś z jedną śrubką właśnie na wprost kierownicy, ale nie ma tam jak dojść ze śrubokrętem, bo kierownica przeszkadza. A pod kątem 45 stopni z jaką podchodziłem ze śrubokrętem nie odkręcę tej śrubki (kierownica)

#36 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:23

dokładnie o tą śrubkę chodzi (łeb śrubki schowany w środku):D
pokombinuj:p zabierz kobiecie pilniczek do paznokci czy coś w tym stylu(potrzeba matką wynalazców):D

ja dałem rade śrubokrętem:)

#37 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:56

zabierz kobiecie pilniczek do paznokci

Przecież to jest imbus :)

#38 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 21:12

akurat taki śrubokręcik pierwszy się mnie nasunoł nas myśl:D

#39 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 kwietnia 2012 - 23:30

Proponuję tylko uważać, bo po wykręceniu tej śrubki kostka nie chce wcale wyjść. Szarpanie się z nią kończy się urwaniem mocowania po drugiej stronie, co w przypadku konieczności wymiany kostki jest nieistotne, lecz jeśli trzeba z powrotem założyć starą już może być przyczyną problemów.

#40 OFFLINE   morgan56

morgan56
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-08-2011

Napisany 11 kwietnia 2012 - 05:48

Panowie! Odkręciłem śrubkę, wsadziłem nową wkładkę i po przekręceniu kluczyka wszystko (kontrolki) pięknie ładnie świecą, ale... nie odpalę auta. Silnik kręci, kręci i nic. A ta kontrolka pomarańczowa z silnikiem miga mi cały czas po przekręceniu kluczyka. To może być immobiliser? Podpiąłem kostkę do niego tylko nie osadziłem go na stacyjce, bo nie dałem rady, a czas mnie naglił rano.