Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TD olej w dolocie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2011 - 12:52

Dzięki Wicek wyczyszcze odme i dolot z IC jak olej się pojawi znowu to turbinka niestety do roboty a jak turbinka niebędzie miała luzu na łopatkach to może pószczać olej czy nie

#22 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 01 stycznia 2011 - 13:22

luz musi mieć. tyle że umiarkowany. jak nie będzie miała wcale poprzecznego luzu to znaczy że jest spieczona i dlatego może mulić.

#23 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 22:08

podepnę się pod temat ;)
Nie mam niebieskiego dymu jaki jest przy spalaniu oleju a za to w rezonatorze turbodiesel oraz w wężu wychodzącym z głowicy silnika jest olej czyli wychodzi na to odma do wyczyszczenia a i przy okazji IC też.Moje pytanie jak wyczyścić odmę i jakie jest ryzyko że coś spieprzę?;):jump:

#24 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 08 stycznia 2011 - 07:24

spieprzyć chyba się nic nie da
chociaż jak ja czyściłem odmę to przykręcając osłonę silnika przytrzasnąłem wężyk od podciśnienia i zrobiła się dziurka
przy odkręcaniu śrub pokrywy zaworów możesz mieć problemy z ostatnimi w podszybiu i tylko tu może być cały problem
jeśli chodzi o IC to jest trochę zabawy
w moim przypadku trzeba było dorobić nowe mocowanie, te dolne i wiatrak reanimować
ale w u ciebie go chyba nie ma

#25 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2011 - 13:28

dobra dziewczyny :D
Bede sie za to zabierał :) za czyszczenie odmy i dolotu...o ile dolot prosta sprawa to jak sie czyści odme?Zdejmuję pokrywę zaworów i co??
Byłoby miło jakby ktoś mi to objaśnił :)

#26 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 14 stycznia 2011 - 14:17

dobra dziewczyny :D
Bede sie za to zabierał :) za czyszczenie odmy i dolotu...o ile dolot prosta sprawa to jak sie czyści odme?Zdejmuję pokrywę zaworów i co??
Byłoby miło jakby ktoś mi to objaśnił :)


dolot w sumie prosta sprawa ale jeśli chodzi o IC to trzeba już się trochę na gimnastykować
a odma też prosta sprawa tylko bez nasadowego imbusa możesz mieć problem z odkręceniem ostatnich śrub w podszybiu
jedną odkręcałem poprzez zaślepkę przy filtrze kabinowym
a resztę możesz sobie zobaczyć tutaj
http://forum.bmw-die...&p=38147#p38147

#27 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2011 - 19:59

Witam wszystkich ,niestety okazało sie że turbo puszcza olej , dolot zawalony olejem i tu mam do was dwa pytania:
-czy warto regenerować czy kupić używke troche poczytałem i zgupiałem
-jak turbina puszcza olej to może być wieksze spalanie ON

#28 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2011 - 22:07

a sprawdzaleś odme?

odpowiedz 1:
Regeneruj

odpowiedź 2:
raczej nie

#29 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 11 marca 2012 - 18:13

Witam. mam takie pytanie wczoraj sprawdzałem stan filtra powietrza i przy okazji zobaczyłem że w tym przewodzie jest troche oleju czy to tak powinno być czy kategorycznie nie? wypowiedzcie się bo troche mnie to zaniepokoiło. Zaznaczyłem ten przewód zielona obwolutą.


przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

#30 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 12 marca 2012 - 10:30

Jak nie masz nowego auta to zawsze będzie tam olej. Trochę przedmuchów zawsze jest.

#31 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2012 - 10:38

Norma .....

#32 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 12 marca 2012 - 11:26

Ale to możan jakoś zmniejszyc ten olej w tym przewodzie??

#33 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2012 - 19:33

wyczyścić odme. tyle. u mnie i tak po miesiącu powoli zaczęło sie to samo dziać. przedmuchaj jeszcze IC bo też pewnie zasyfione

#34 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 12 marca 2012 - 20:59

ale takie objawy wpływaja negatywnie na silnik? i czy to oznacza ze co 20 tys i po silniku?

#35 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 marca 2012 - 10:13

ale takie objawy wpływaja negatywnie na silnik? i czy to oznacza ze co 20 tys i po silniku?


to oznacza że silnik już narobił troche km ale nie martw się jeszcze na nim polatasz jeżeli tylko to mu dolega

#36 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2012 - 15:40

chyba że już leje Ci turbina. ;)

#37 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 13 marca 2012 - 18:58

Jakie są objawy lejącej turbiny?? gdy pracuje pod dużym obciążeniem np przyśpieszanie dymi tylko to??
bo jak jak mam pedał w podłodze nic leciutku leciutki dymek przezroczysty nawet

#38 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2012 - 19:44

to że czasem przy depie puści dymka to nic. jakby Ci lała to w przewodzie jakbyś zdjął to plułoby olejem

#39 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 marca 2012 - 20:14

No i oczywiście dolewałbyś co chwilę oleju do silnika.

#40 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 14 marca 2012 - 22:48

przewodu nie demontowałem, ale oleju nic nie dolewam wymiany robię co 9, 10 tysięcy i jest minimalny ale to naprawdę minimalny ubytek.