TD olej w dolocie
#1 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 20:47
W dolocie jest sporo oleju. A gdy odkręcę korek wlewu oleju dymi sie z niego i czuć spalinami, a jakieś 5tys kilometrów wstecz było wszystko ok. po odkręceniu dolotu z napisem Turbo leje się z niego olej. Zastanawia mnie co może być przyczyna Turbina wyzionęła ducha. A jeszcze wydaje się słabsza na 1 biegu nie da sie ruszyć dynamicznie bo albo zgaśnie albo ja dusi
Z góry dziękuję za pomoc
Przebieg 280333 Licznikowo ale bedzie juz miała z 300 tyś
#2 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2010 - 00:14
Przeszukaj to zanim temat poleci do kosza ;-)
Po prostu kończy Ci się turbina
#3 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2010 - 06:49
Może ten link będzie pomocny.. http://forum.omegakl...ht=olej dolocie
#4 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 20:05
Po prostu kończy Ci się turbina [/QUOTE]
no co TY..jakbyśmy wszyscy posłuchali twych rad to każdy z nas TD posiadaczy musiał by turbo wymieniać..
Artenzo a ile tego masz oleju w dolocie ..?? u nas to norma..
#5 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 20:14
ile tego masz oleju w dolocie
po odkręceniu dolotu z napisem Turbo leje się z niego olej.
czyli nie dwie krople. Więc skąd to się tam bierze. Chyba normalne, że turbina puszcza olej więc albo powoli się kończy, albo to już agonia
#6 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 20:26
czyli nie dwie krople. Więc skąd to się tam bierze. Chyba normalne, że turbina puszcza olej więc albo powoli się kończy, albo to już agonia
No ok znajdź kogoś na forum z posiadaczy TD który ma sucho w dolocie po 200tyś i powiedz im że jak maja mokro to Turbo siada ..ja jak kupiłem rok temu miałem mokro jak cholera olej nie znika może na 8tyś z 100ml bierze tak wymieniam..turbo pompuje dalej jak powinno a zrobiłem ponad 60 tyś..
#7 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 20:28
znajdź kogoś na forum z posiadaczy TD który ma sucho w dolocie po 200tyś
Znajdź przede wszystkim kogoś kto ma TD z takim przebiegiem
#8 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 20:30
Znajdź przede wszystkim kogoś kto ma TD z takim przebiegiem
to było minimum:D:D
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 09:56
#11 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 10:04
Tzn nie jest tam tyle tego oleju żeby się lało tylko jest bardzo mokry. Dmucha tym olejem po alternatorze z łączenia węza z tym plastikiem wydmuchuje na maskę. A to najbardziej mnie denerwuje ze robi syf wszystko jest w oleju
Skoro oleju są nazwijmy to śladowe ilości to zostaje Ci uszczelnić cały dolot i będzie git. Sprawdz też rezonator ten z napisem "TURBO DIESEL" Lubi się rozszczelnić i wtedy olej leci na alternator i dodatkowo wentylator rozrzuca go po całym silniku.
Tak więc normalna dolegliwość Twojego (waszego) silnika. Niema paniki ;-)
#12 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 12:07
Co do autora tematu, to wyczyść odmę, dolot i będziesz miał spokój do czasu kiedy odma znów się nie usyfi.
#13 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 12:43
#14 OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 10:00
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2010 - 13:41
#17 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2010 - 13:45
#18 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2010 - 08:06
pozdrawiam.
#19 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 18:33
Objawy
-turbo gwiżdze
-wyćiek oleju w doloćie duże ilośći
-troszke zamulona
-kopci na czarno (wtryski w miare sprawne)
Mechanik sprawdzał mi turbo na śćisk węża i powiedział że pompuje (czytałem już o tym na forum)
#20 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 19:08
Świszczenie może być spowodowane uchylonym zaworem upustowym turbiny lub inną nieszczelnością w dolocie, np. uszkodzony IC.
Zamulenie i kopcenie świadczyło by o niewystarczającej ilości powietrza dostarczanego do komory spalania, a więc właśnie otwarty zawór, bądź dziura.
Nie bierz się za turbo, nim nie sprawdzisz tego co napisałem, bo niepotrzebnie wydasz pieniądze.