Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TD olej w dolocie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Artenzo

Artenzo
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: SO:

Napisany 20 czerwca 2010 - 20:47

Panowie mam problem z Omcią :( mianowicie:

W dolocie jest sporo oleju. A gdy odkręcę korek wlewu oleju dymi sie z niego i czuć spalinami, a jakieś 5tys kilometrów wstecz było wszystko ok. po odkręceniu dolotu z napisem Turbo leje się z niego olej. Zastanawia mnie co może być przyczyna Turbina wyzionęła ducha. A jeszcze wydaje się słabsza na 1 biegu nie da sie ruszyć dynamicznie bo albo zgaśnie albo ja dusi

Z góry dziękuję za pomoc :D

Przebieg 280333 Licznikowo ale bedzie juz miała z 300 tyś

#2 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 czerwca 2010 - 00:14

Oj oj oj kolego :szukaj2: ale z racji tego że jesteś tu nowy http://forum.omegakl...earchid=1304207

Przeszukaj to zanim temat poleci do kosza ;-)

Po prostu kończy Ci się turbina

#3 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 czerwca 2010 - 06:49

kolego bzyku_2002 jak już podajesz linka, to chociaż sprawdź, czy działa.....

Może ten link będzie pomocny.. http://forum.omegakl...ht=olej dolocie

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 czerwca 2010 - 20:05

[QUOTE=bzyku_2002;517259

Po prostu kończy Ci się turbina [/QUOTE]

no co TY..jakbyśmy wszyscy posłuchali twych rad to każdy z nas TD posiadaczy musiał by turbo wymieniać..

Artenzo a ile tego masz oleju w dolocie ..?? u nas to norma..

#5 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 czerwca 2010 - 20:14

ile tego masz oleju w dolocie


po odkręceniu dolotu z napisem Turbo leje się z niego olej.


czyli nie dwie krople. Więc skąd to się tam bierze. Chyba normalne, że turbina puszcza olej więc albo powoli się kończy, albo to już agonia

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 czerwca 2010 - 20:26

czyli nie dwie krople. Więc skąd to się tam bierze. Chyba normalne, że turbina puszcza olej więc albo powoli się kończy, albo to już agonia


No ok znajdź kogoś na forum z posiadaczy TD który ma sucho w dolocie po 200tyś i powiedz im że jak maja mokro to Turbo siada ..ja jak kupiłem rok temu miałem mokro jak cholera olej nie znika może na 8tyś z 100ml bierze tak wymieniam..turbo pompuje dalej jak powinno a zrobiłem ponad 60 tyś..

#7 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 22 czerwca 2010 - 20:28

znajdź kogoś na forum z posiadaczy TD który ma sucho w dolocie po 200tyś


Znajdź przede wszystkim kogoś kto ma TD z takim przebiegiem :)

#8 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 czerwca 2010 - 20:30

Znajdź przede wszystkim kogoś kto ma TD z takim przebiegiem :)


to było minimum:D:D

#9 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 22 czerwca 2010 - 20:32

Artenzo w intercoolerze też jest olej?

#10 OFFLINE   Artenzo

Artenzo
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: SO:

Napisany 23 czerwca 2010 - 09:56

Tzn nie jest tam tyle tego oleju żeby się lało tylko jest bardzo mokry. Dmucha tym olejem po alternatorze z łączenia węza z tym plastikiem wydmuchuje na maskę. A to najbardziej mnie denerwuje ze robi syf wszystko jest w oleju :pokoj:

#11 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 czerwca 2010 - 10:04

Tzn nie jest tam tyle tego oleju żeby się lało tylko jest bardzo mokry. Dmucha tym olejem po alternatorze z łączenia węza z tym plastikiem wydmuchuje na maskę. A to najbardziej mnie denerwuje ze robi syf wszystko jest w oleju


Skoro oleju są nazwijmy to śladowe ilości to zostaje Ci uszczelnić cały dolot i będzie git. Sprawdz też rezonator ten z napisem "TURBO DIESEL" Lubi się rozszczelnić i wtedy olej leci na alternator i dodatkowo wentylator rozrzuca go po całym silniku.

Tak więc normalna dolegliwość Twojego (waszego) silnika. Niema paniki ;-)

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2010 - 12:07

Bzyku, przestudiuj jak w tym silniku jest odma, a później z wnioskami, że turbo do robienia. Turbo nie regeneruje się jeśli normalnie dmucha (nominalnie 2.2 Bar, jak jest 1.8 to też nie ma się co przejmować).
Co do autora tematu, to wyczyść odmę, dolot i będziesz miał spokój do czasu kiedy odma znów się nie usyfi.

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 czerwca 2010 - 12:43

jeśli olej kapie na alternator to może rozpuścić izolację uzwojenia i będziesz szukał nowego

#14 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2010 - 10:00

Witam zauważyłem że w przepływce mam olej i tu pytanie czy turbo puszcza czy odma jest zapchana .wczoraj śćiągłem wąż od odmy co wychodzi z silnika i jest cały z oleju czy jakby turbo lało to by przepływka i wąż odmy był zawalony olejem z napisu turbo też cieknie olej

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2010 - 10:27

Bierz się za czyszczenie odmy.

#16 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2010 - 13:41

dzieki wicek będe brał się za odme, ale mam jeszcze jedno pytanko olej zaczoł mi się tak lać jak odebrałem omke od mechanika, wymieniali pompe wodną i robili mi rozrząd i tu pytanko czy mogli coś skopać lub zasilikonować i jednocześnie coś przypchać teraz pluje olejem czy to tylko zbieg okolicznośći

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2010 - 13:45

Jak robił rozrząd to zwalał pokrywę, więc w sumie mógłby to wyczyścić. Nie wiem, wyczyść i zobacz obserwuj. Od razu wyczyść dolot łącznie z IC.

#18 OFFLINE   lew1969

lew1969

    lew1969

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-11-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 04 listopada 2010 - 08:06

witam to jest łapanie klienta na naprawy prawdopodobnie przy tej wymianie pompy wzieli i wywalili ci siatkę z pokrywy zaworów a wtedy olej wywala rórka odmą do doładowania sprawdz czy masz blachę z siatką w pokrywie jesli jest blacha to sprawdz czy jest w srodku siatka.
pozdrawiam.
lew1969

#19 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2010 - 18:33

Witam powróce do tematu obstawiałem u siebie odme ,ale sprawdziłem ją następująco odkręćiłem wąż od pokrywy zaworów i zapaliłem silniczek tak pyrkał sobie z 10 minut i nic nie wyplół oleju(chodził na wolnych obrotach)czy to oznacza że odma jest w pożądku,a turbo mi tak leje.
Objawy
-turbo gwiżdze
-wyćiek oleju w doloćie duże ilośći
-troszke zamulona
-kopci na czarno (wtryski w miare sprawne)
Mechanik sprawdzał mi turbo na śćisk węża i powiedział że pompuje (czytałem już o tym na forum)

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2010 - 19:08

Niekoniecznie. Turbo wytwarza podciśnienie, które potrafi wyciągać olej z odmy - przez co olej w dolocie. Wyczyść odmę, wyczyść dolot i dopiero bierz się za turbo.
Świszczenie może być spowodowane uchylonym zaworem upustowym turbiny lub inną nieszczelnością w dolocie, np. uszkodzony IC.
Zamulenie i kopcenie świadczyło by o niewystarczającej ilości powietrza dostarczanego do komory spalania, a więc właśnie otwarty zawór, bądź dziura.
Nie bierz się za turbo, nim nie sprawdzisz tego co napisałem, bo niepotrzebnie wydasz pieniądze.