Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tłumik przelotowy zamiast kata ? jeśli tak to jaki ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Walgav

Walgav
  • 67 postów
  • Dołączył: 25-05-2009
  • Skąd: Skoczòw

Napisany 05 lutego 2012 - 16:11

a w końcu jaką średnice zamówiłeś?


60mm

#102 OFFLINE   ducati00

ducati00
  • 82 postów
  • Dołączył: 20-08-2011
  • Skąd: Okolice Szczecina

Napisany 18 marca 2012 - 19:50

czy do omegi 2.0 16v też mam zamówić strumienice o średnicy 60 mm? bo szukam szukam i nie mogę znaleśc


Pomoże ktoś ? bo jutro chciałbym zakupic już strumienice

#103 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2012 - 18:00

odswierzam temat.Mam putanko czy jak założe polskie katy ,zamiast moich w 3,0 bo mam wyciete i denerwuje mnie ten hałas to te polskie katy zamulą mi silnik,lub napiszcie co zrobić aby ten hałas wyeliminować i żeby było cicho

#104 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 marca 2012 - 22:31

Kupic uzywane oryginalne katy najlepiej - koszt jakies 250-350zl.

#105 OFFLINE   rogal123

rogal123

    ...no to co?

  • 80 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: SZCZECIN
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2012 - 16:24

Wiecie może jaka jest średnica rury do katów w v-ce, bo chcę wymienic na strumienice?
[SIGPIC][/SIGPIC]
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.

#106 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 16 maja 2012 - 20:24

witam panowie mam oryginalne tlumniki gm środkowe chciał bym je wymienić ponieważ jeden już mi brzęczy w środku na awg przelotowe łuskowe czy poprawi mi się dźwięk jaki uzyskam jeżeli końcowy zostanie seryjny

#107 OFFLINE   maniekstopro

maniekstopro
  • 32 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Rzezawa

Napisany 16 maja 2012 - 20:48

Będziesz miał bardzo fajny, basowy dżwięk. Miałem taki zestaw u siebie w poprzedniej omedze i było super, dopóki nie założyłem końcowego przelotowego.

#108 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 maja 2012 - 20:58

Poprawić ma się dźwięk?? Ale w jakim sensie, bo nie rozumiem pytania...
Dla jednych będzie fajnie , dla mnie bezsensu, osobiście wolę cisze. Omega to nie Corvette.

#109 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 06 czerwca 2013 - 10:13

dopóki nie założyłem końcowego przelotowego.

nie chcę być nie miły!! ale omega standardowo w wersjach 2,5>2,6>3,0>3,2 ma ostatni tłumik PRZELOTOWY :) pełen przelot! 2 wejścia i 2 wyjścia bez żadnych komór wewnątrz!

#110 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 czerwca 2013 - 16:13

nie chcę być nie miły!! ale omega standardowo w wersjach 2,5>2,6>3,0>3,2 ma ostatni tłumik PRZELOTOWY :) pełen przelot! 2 wejścia i 2 wyjścia bez żadnych komór wewnątrz!


Oj....ja bym sie troszke nie zgodzil
Irmcher to tak pelen przelot z rury perforowanej ale ori ma zweżke .:pokoj:
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#111 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 06 czerwca 2013 - 17:59

ale zwężka nie oznacza że jest nie przelotowy :) przelotowy to znaczy bez komór rozprężnych! czy ma zwężkę czy nie to też jest przelot.

#112 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 czerwca 2013 - 18:29

T

ale zwężka nie oznacza że jest nie przelotowy :) przelotowy to znaczy bez komór rozprężnych! czy ma zwężkę czy nie to też jest przelot.


:oops: masz racje .nie pomyslalem otym w ten sposób.


Podepne sie pod temat
Ja zamiast katów bede wstawial u siebie takie cos

Wlasnej produkcij ,z kwasu zaroodpornego .
Wewnatrz dwie przegrody z blachy perforowanej .
W sobote montaż ....zobacze jaki efekt hmm...
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#113 OFFLINE   omega

omega
  • 38 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Pionki

Napisany 06 czerwca 2013 - 20:01

T

:oops: masz racje .nie pomyslalem otym w ten sposób.


Podepne sie pod temat
Ja zamiast katów bede wstawial u siebie takie cos

Wlasnej produkcij ,z kwasu zaroodpornego .
Wewnatrz dwie przegrody z blachy perforowanej .
W sobote montaż ....zobacze jaki efekt hmm...



Pochwal sie kolego filmikiem jak to chodzi tez mam zamiar wymienić znaczy juz mam przelocik i nawet na końcowym ale masakra jest musze załozy ori ostatni wydech .

#114 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 06 czerwca 2013 - 20:20

Wewnatrz dwie przegrody z blachy perforowanej .

a dałeś jakąś komore rezonansową wygłuszoną!?
ty jesteś chłopak dobry w spawaniowe klocki i masz dostęp to ci podpowiem :)
tuleja obudowy a w środek o 4 cm mniejsza tuleja z perfory a w niej dopiero 2 przegrody tak jak zrobiłeś i pomiędzy obudowę a tuleję z perfory wygłuszenie czyli cieniutko wełna stalowa a na nią na gęsto wełna żaroodporna albo zwykła! i zamykasz! taki tłumik będzie delikatnie zaburzał przepływ jednocześnie wytłumiając pierwszą fazę brzęczącą. i będzie praktycznie wieczny! i nie brzęczący. a ten twój jak dla mnie może brzęczeć trochę za mocno.

:)

#115 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 czerwca 2013 - 04:00

a dałeś jakąś komore rezonansową wygłuszoną!?
ty jesteś chłopak dobry w spawaniowe klocki i masz dostęp to ci podpowiem :)
tuleja obudowy a w środek o 4 cm mniejsza tuleja z perfory a w niej dopiero 2 przegrody tak jak zrobiłeś i pomiędzy obudowę a tuleję z perfory wygłuszenie czyli cieniutko wełna stalowa a na nią na gęsto wełna żaroodporna albo zwykła! i zamykasz! taki tłumik będzie delikatnie zaburzał przepływ jednocześnie wytłumiając pierwszą fazę brzęczącą. i będzie praktycznie wieczny! i nie brzęczący. a ten twój jak dla mnie może brzęczeć trochę za mocno.

:)


Dzieki wielkie za.podpowiedz :):):):):)
Tych juz nie bede przerabial bo to bez sesu ale drugie zrobie.wedlug twojego planu :) jeszcze raz dziekuje :)
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#116 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 07 czerwca 2013 - 10:26

Generalnie zwróć uwagę na 2 rzeczy!
żeby średnicz puchy była jak największa się zmieści! a perfora w środku wystarczy średnicy wydechu lub ciót większa, im więcej wypełnienia wejdzie w około tym lepiej. wełnę stalową cienką(tak zwane staliwo) dajesz cieniutką warstwę dookoła perfory i możesz punktowo owinąć drutem (ta warstwa zapobiega zbyt szybkiemu wydmuchaniu wełny zwykłej) i potem do okoła zwykła wełna! co do pionowych przegród wewnątrz to proponował bym je zrobić tak żeby dało je się usunąć i żeby były rozstawione tak jak u ciebie czyli dzielisz takjakby tłumik na 3 komory tymi przegrodami.

#117 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 14 czerwca 2013 - 13:24

no ja jestem po zabiegu lżejszy o 200zł
2 sztuki tłumików przelotowych w obudowie kata 120zł i 80zł robota.
efekt !!??

o niebo ciszej i ładniej brzmi, w wysokich obrotach jeszcze zostało trochę chrapki ale dużo ładniej brzmi. więc polecam
a dodam że tłumiki brałem u swojego tłumikaża bo to co na allegro jest to cienkie strasznie a te co mam to takie dość ciężkie są i gruba blacha, do tego nie są punktowo zgrzane tylko po całości tak jak należy. po niedzieli cyknę foto jak będę robił wachacze.

#118 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 22 września 2013 - 17:55

czytam wątek i widze że jest szansa uciszyć moje 3.0

oczywiście auto jak kupiłem nie miało juz katów- ma wspawane rury. tłumiki środkowe są ok, tylny nowy. więc podejrzewam, że po zamontowaniu tłumików przelotowych zamiast katów autko się uciszy.

czy mógłby ktoś podać przykładowy tłumik przelotowy (nie strumienice) z alledrogo? z tego co przeczytałem na początku wątku najlepszy rozmiar to 40cm długości na 17 cm szerokości, czy tak?

#119 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 22 września 2013 - 20:30

tłumiki środkowe są ok, tylny nowy.

jeśli miałeś wydech bez katów to środkowe są zmęczone! a to one najwięcej tłumią bo końcowy to przelot!!
więc wspawaj tłumik ze zwężką zamiast katów i wymień środkowe !!
I STANIE SIĘ CISZA!!:)

#120 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 22 września 2013 - 22:04

mechanik powiedział że środkowe wyglądają na w miarę świeże, a końcowy nowy.

ma sens w takim wypadku tylko te tłumiki zamiast katów?