Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT problem z czujnikiem temperatury.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 09:49

Termostat EGR może tu coś poprawić

poprawi i to sporo wymień go i zobaczysz temperatura powyżej 90 będzie cały czas u mnie oscyluje w granicach 91 - 93 stopnie

#22 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 listopada 2010 - 12:43

Termostat EGR może tu coś poprawić??


Żebyś nie miał wątpliwości, potwierdzam słowa DamianaSz;)

#23 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 08 listopada 2010 - 13:58

OK, dzięki - tak zrobię.
Dotąd miałem wątpliwości, ponieważ gdzieś tu wyczytałem że ten termostat odpowiada tylko za szybkość nagrzewania, ale skoro mówicie że może pomóc - to wymieniam.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#24 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 listopada 2010 - 18:54

no to wytłumaczcie mi prostemu człowiekowi w jaki sposób termostat EGR w tak znaczący sposób wpływa na nagrzewanie sie silnika ? Te rurki od tego są b. cienkie ?

#25 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 08 listopada 2010 - 22:27

Znalazłem taki opis na forum bmw:

Witam, mam następujący problem silnik mojej 320d potrzebuje 15km – 20km do osiągnięcia właściwej temperatury. Wymieniłem główny termostat i dalej jest to samo, zastanawiam się nad wymianą termostatu egr, ale nie chciał bym wymieniać na próżno. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak sprawdzić termostat egr, jak on w ogóle działa, kiedy się otwiera, jakie ma zadanie? Bardzo proszę wszystkich znających temat o pomoc.

Miałem taką samą sytuację, żeby się przekonać czy to właśnie termostat EGR ściśnij na stałe przewód doprowadzający płyn do niego i w trasę.
Przed tym sprawdź czy dolny przewód od chłodnicy w robi się ciepły przed osiągnięciem 90C, ma być praktycznie zimny. Termostat EGR skubany potrafi przepuszczać płyn w duży obieg i dlatego twoja bunia się tak długo grzeje. Ja po wymianie tegoż termostatu rano przy temperaturze na zewnątrz około 5C potrzebuje około 7km do osiągniecia 90C jadąc spokojnie tak do 2000 rpm. Na 99,9% to ten termostat, koszt około 120zł oryginał i 15min roboty

Zacisnąłem przewód doprowadzający, tak jak pisałeś i po około 5 km temperatura doszła do 95° przy ogrzewaniu ustawionym na max, bez żadnych wahań, wcześniej wahała się od 77°do 84°. Jutro kupuję termostat i mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie OK.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, sposób prosty ale skuteczny.

Dla mnie wszystko jest już jasne ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#26 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 listopada 2010 - 22:35

Dziękuję , będę próbował !

#27 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 14 listopada 2010 - 21:33

Wiem, że Ameryki nie odkryję, ale co tam:
otóż po wymianie termostatu EGR całkiem zmieniła sie praca silnika. Teraz na zegarze jest 92 stopnie i trzyma się cały czas, miasto, autostada, korki ....
Wcześniej było ledwie 80 stopni i duże wahania temperatury.
Spadło mi też odczuwalnie spalanie - przy średniej prędkości 106km/h po trasie 600km spalił mi 7,3l wcześniej palił grubo ponad 8l w takiej trasie.
Gdyby nie to forum, długo jeszcze bym nie zrobił nic z autem :D
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#28 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 listopada 2010 - 21:06

Hm, to co tu piszecie lekko mnie zastanawia. Moja Omcia poprzedniej zimy nie dogrzewała się - winę za to ponosił padnięty termostat (wymieniono). Latem zaczęła się przegrzewać - diagnoza padnięte wisco (wymieniono), a teraz na budziku temperatura 95 st., a czasem trochę więcej, ale nie mniej. Czyżby coś niepokojącego działo się z moim silnikiem? :( A i jeszcze jedno, wentylatorek na IC mam zatarty i nie działa, ale nie sądzę żeby to on był odpowiedzialny za taką temperaturę.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#29 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2010 - 23:36

Latem zaczęła się przegrzewać - diagnoza padnięte wisco (wymieniono), a teraz na budziku temperatura 95 st., a czasem trochę więcej, ale nie mniej. Czyżby coś niepokojącego działo się z moim silnikiem? A i jeszcze jedno, wentylatorek na IC mam zatarty i nie działa
, ale nie sądzę żeby to on był odpowiedzialny za taką temperaturę.

ja też IC ma padnięte a mimo tego goniąc po autostradzie 180 km/h maks 93 stopnie

#30 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 16 listopada 2010 - 09:37

a teraz na budziku temperatura 95 st., a czasem trochę więcej, ale nie mniej.

Zacznij od pomiarów temperatury systemem komp. albo niezależnym termometrem,
Strach ma wielkie oczy, a może okaże się że to wskaźnik przekłamuje ...
A jeśli nie, to jest wiele przyczyn - chłodnica zamulona, pompa wody kończy żywot, ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#31 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 listopada 2010 - 19:55

Dziś doszedł jeszcze jeden niepokojący objaw - falujące obroty. :(
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 21:16

Dziś doszedł jeszcze jeden niepokojący objaw - falujące obroty.

na ciepłym czy zimnym ?

#33 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 listopada 2010 - 06:30

Na zimnym, a sporadycznie nawet na ciepłym (choć wtedy wahnięcia są prawie niezauważalne).
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#34 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2010 - 06:42

Na zimnym, a sporadycznie nawet na ciepłym (choć wtedy wahnięcia są prawie niezauważalne).

to może być spowodowane wachaniem ciśnienia w szynie lub wtryski powoli do regeneracji

#35 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 listopada 2010 - 07:02

Pompa prawdopodobnie mi cieknie, bo w okolicy dość mokro. Nie wiesz czy da się ją zdemontować bez wywalania całego rozrządu?
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#36 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2010 - 15:30

Pompa prawdopodobnie mi cieknie, bo w okolicy dość mokro. Nie wiesz czy da się ją zdemontować bez wywalania całego rozrządu?

tak na wprost wałka pompy w obudowie rozrządu jest zaślepka na imbo chyba 17, w każdym razie duże, po jej wykręceniu masz dostęp do śruby koła zębatego, odkręcasz 3 śrubki od obudowy pompy i wyciągasz, niestety miejsca nie za wiele

#37 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 listopada 2010 - 18:20

Dzięki za odpowiedź (mechanik chciał mnie na koszty naciągnąć).
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#38 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 27 listopada 2010 - 19:15

witam u mie znowu problem
temperatura na budziku max 85 st na opcomie max 59 st juz się przygotowałem mentalnie do wymiany termostatu a tu w schowku po porzednim włascicelu znalazłem pudełko od czujnika tempratury o nr. 13621703993 czy jezeli mam zamontowany taki czujnik to mogą byc takie cyrki,a dodam ze splanie mam chyba troche za duze bo na prostej drodzie z przedkościa 80km/h chwilowe spalanie nawet przy muskaniu gazu nie spadnie ponizej 6.5l chyba ze będe hamował silnikiem to wiadomo.

#39 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2010 - 20:08

znalazłem pudełko od czujnika tempratury o nr. 13621703993 czy jezeli mam zamontowany taki czujnik to mogą byc takie cyrki

dokładnie to jest powód Twojego problemu to jest czujnik z E39 525d i nie pasuje do omegi, po pierwsze wtyczka jest inna, a po drugie elementy pomiarowe są zamienione miejscami, z czego jeden ma inne parametry, musisz mieś czujnik o numerach 13627787950

#40 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 28 listopada 2010 - 08:45

Koledzy a idzie ten czujnik pomierzyć miernikiem? może ktoś ma wartości jakie powinien mieć?