poprawi i to sporo wymień go i zobaczysz temperatura powyżej 90 będzie cały czas u mnie oscyluje w granicach 91 - 93 stopnieTermostat EGR może tu coś poprawić
Y25DT problem z czujnikiem temperatury.
#21 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 09:49
#22 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 12:43
Termostat EGR może tu coś poprawić??
Żebyś nie miał wątpliwości, potwierdzam słowa DamianaSz;)
#23 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 13:58
Dotąd miałem wątpliwości, ponieważ gdzieś tu wyczytałem że ten termostat odpowiada tylko za szybkość nagrzewania, ale skoro mówicie że może pomóc - to wymieniam.
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#24 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 18:54
#25 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 22:27
Witam, mam następujący problem silnik mojej 320d potrzebuje 15km – 20km do osiągnięcia właściwej temperatury. Wymieniłem główny termostat i dalej jest to samo, zastanawiam się nad wymianą termostatu egr, ale nie chciał bym wymieniać na próżno. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak sprawdzić termostat egr, jak on w ogóle działa, kiedy się otwiera, jakie ma zadanie? Bardzo proszę wszystkich znających temat o pomoc.
Miałem taką samą sytuację, żeby się przekonać czy to właśnie termostat EGR ściśnij na stałe przewód doprowadzający płyn do niego i w trasę.
Przed tym sprawdź czy dolny przewód od chłodnicy w robi się ciepły przed osiągnięciem 90C, ma być praktycznie zimny. Termostat EGR skubany potrafi przepuszczać płyn w duży obieg i dlatego twoja bunia się tak długo grzeje. Ja po wymianie tegoż termostatu rano przy temperaturze na zewnątrz około 5C potrzebuje około 7km do osiągniecia 90C jadąc spokojnie tak do 2000 rpm. Na 99,9% to ten termostat, koszt około 120zł oryginał i 15min roboty
Dla mnie wszystko jest już jasne ...Zacisnąłem przewód doprowadzający, tak jak pisałeś i po około 5 km temperatura doszła do 95° przy ogrzewaniu ustawionym na max, bez żadnych wahań, wcześniej wahała się od 77°do 84°. Jutro kupuję termostat i mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie OK.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, sposób prosty ale skuteczny.
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#26 OFFLINE
#27 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 21:33
otóż po wymianie termostatu EGR całkiem zmieniła sie praca silnika. Teraz na zegarze jest 92 stopnie i trzyma się cały czas, miasto, autostada, korki ....
Wcześniej było ledwie 80 stopni i duże wahania temperatury.
Spadło mi też odczuwalnie spalanie - przy średniej prędkości 106km/h po trasie 600km spalił mi 7,3l wcześniej palił grubo ponad 8l w takiej trasie.
Gdyby nie to forum, długo jeszcze bym nie zrobił nic z autem
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#28 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 21:06
#29 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 23:36
ja też IC ma padnięte a mimo tego goniąc po autostradzie 180 km/h maks 93 stopnieLatem zaczęła się przegrzewać - diagnoza padnięte wisco (wymieniono), a teraz na budziku temperatura 95 st., a czasem trochę więcej, ale nie mniej. Czyżby coś niepokojącego działo się z moim silnikiem? A i jeszcze jedno, wentylatorek na IC mam zatarty i nie działa
, ale nie sądzę żeby to on był odpowiedzialny za taką temperaturę.
#30 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 09:37
Zacznij od pomiarów temperatury systemem komp. albo niezależnym termometrem,a teraz na budziku temperatura 95 st., a czasem trochę więcej, ale nie mniej.
Strach ma wielkie oczy, a może okaże się że to wskaźnik przekłamuje ...
A jeśli nie, to jest wiele przyczyn - chłodnica zamulona, pompa wody kończy żywot, ...
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#31 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 19:55
#32 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 21:16
na ciepłym czy zimnym ?Dziś doszedł jeszcze jeden niepokojący objaw - falujące obroty.
#33 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 06:30
#34 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 06:42
to może być spowodowane wachaniem ciśnienia w szynie lub wtryski powoli do regeneracjiNa zimnym, a sporadycznie nawet na ciepłym (choć wtedy wahnięcia są prawie niezauważalne).
#35 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 07:02
#36 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 15:30
tak na wprost wałka pompy w obudowie rozrządu jest zaślepka na imbo chyba 17, w każdym razie duże, po jej wykręceniu masz dostęp do śruby koła zębatego, odkręcasz 3 śrubki od obudowy pompy i wyciągasz, niestety miejsca nie za wielePompa prawdopodobnie mi cieknie, bo w okolicy dość mokro. Nie wiesz czy da się ją zdemontować bez wywalania całego rozrządu?
#37 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 18:20
#38 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 19:15
temperatura na budziku max 85 st na opcomie max 59 st juz się przygotowałem mentalnie do wymiany termostatu a tu w schowku po porzednim włascicelu znalazłem pudełko od czujnika tempratury o nr. 13621703993 czy jezeli mam zamontowany taki czujnik to mogą byc takie cyrki,a dodam ze splanie mam chyba troche za duze bo na prostej drodzie z przedkościa 80km/h chwilowe spalanie nawet przy muskaniu gazu nie spadnie ponizej 6.5l chyba ze będe hamował silnikiem to wiadomo.
#39 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 20:08
dokładnie to jest powód Twojego problemu to jest czujnik z E39 525d i nie pasuje do omegi, po pierwsze wtyczka jest inna, a po drugie elementy pomiarowe są zamienione miejscami, z czego jeden ma inne parametry, musisz mieś czujnik o numerach 13627787950znalazłem pudełko od czujnika tempratury o nr. 13621703993 czy jezeli mam zamontowany taki czujnik to mogą byc takie cyrki
#40 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 08:45