Y25DT problem z czujnikiem temperatury.
#1 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2010 - 17:06
http://c9.wrzuta.pl/...9232a/dsc_2170?
pierwszy czujnik taki wsadziłem to TOPRAN fakt kosztował 30 PLN i nawet niespodziewałem się że będzie lepiej było wręcz gorzej temp max 80, potem FAE wróciło do stanu z przed wymiany, teraz orginał BMW do tego silnika i jest nadal to samo. Prośba do użytkowników Y25DT jak by któryś z Was miał zwalony kolektor ssący z jakiegoś powodu to moja prośba jest o spisanie numeru z tego czujnika jest pomiędzy 5 a 6 cylindrem w głowicy.
#2 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2010 - 23:03
#3 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 21:10
#4 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 22:17
#5 OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 18:07
#6 OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 22:10
#7 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 21:07
Po wymianie termostatu na nowy na budziku mam 93 -94 stopnie czy mam się martwić?
Termostat nie pamiętam ale chyba kupiony w BmW..
I jeszcze jedno pytanie :
Auto na klimie w tych dzisiejszych temperaturach otoczenia w granicy 25-30 stopni traci moc wyczuwalnie i na dodatek cały czas wyje wisko czy to normalne ?
Po wyłączeniu klimy moc lekko wzrasta ale wyje ? (do normalności mocy to co było w zimę bez klimy daleko)
(wentylator chłodzący chłodnice włącza się normalnie jak tylko zagrzeje się do ok 100 stopni)
(Po wyjęciu blaszek z kolektora )
Ta strata mocy na klimie MARWI MNIE STRASZNIE bo auto zaczyna mnie wnerwiać muł i koniec)
#8 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 21:27
#9 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 21:36
u mnie visco włacza sie po 9o ,92 C ale nie wyje , moge nazwać to szumem, a moc na klimie jak traci to niezauważalnie . Też jestem bez
To co oznaczy to wycie ? i co zrobić żeby ta moc na klimie:( tak nie spadała ?
#10 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 22:11
a wentyla na IC masz sprawnego ?Panowie Pytanie?
Po wymianie termostatu na nowy na budziku mam 93 -94 stopnie czy mam się martwić?
Termostat nie pamiętam ale chyba kupiony w BmW..
I jeszcze jedno pytanie :
Auto na klimie w tych dzisiejszych temperaturach otoczenia w granicy 25-30 stopni traci moc wyczuwalnie i na dodatek cały czas wyje wisko czy to normalne ?
Po wyłączeniu klimy moc lekko wzrasta ale wyje ? (do normalności mocy to co było w zimę bez klimy daleko)
(wentylator chłodzący chłodnice włącza się normalnie jak tylko zagrzeje się do ok 100 stopni)
(Po wyjęciu blaszek z kolektora )
Ta strata mocy na klimie MARWI MNIE STRASZNIE bo auto zaczyna mnie wnerwiać muł i koniec)
#11 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 22:12
what is that
Inter Cooler i wentyl ? jak to sprawdzić ?
Chłodnica od Inter Coolera przyznaje była zazygana olejem przed reg turbiny po tym nic nie robiłem z IC.
Co powinienem zrobić i jak ?
#12 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 22:22
(wentylator chłodzący chłodnice włącza się normalnie jak tylko zagrzeje się do ok 100 stopni)
Trochę za późno się włącza. Na pierwszym biegu powinien ruszyć przy 95*C, a przy
98*C drugi bieg wentylatorów, przy wyłączonej klimatyzacji.
Co powinienem zrobić i jak ?
Szukaj i czytaj. Np:
http://forum.omegakl...ead.php?t=31781
#13 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 22:30
NO NO i to może być to ! tam też jest wetylator ?
#14 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 22:53
THX
NO NO i to może być to ! tam też jest wetylator ?
Tylko nie spodziewaj się cudów, po wentylatorku IC. Kiedy temperatura spadnie poniżej 95*C, wyłączy się.
A propo spadku mocy w czasie jazdy z włączoną klimą i temperaturą powietrza ok. 30*C:
1. wiskoza permanentnie zapięta
2. drugi bieg wentylatorów włącza się przy 95*C
Nie trzeba dokładnych obliczeń ile "koników" to wszystko zabiera;)
#15 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 19:56
Przy okazji niedawnej fali mrozu miałem okazję podróżować w nocy przy -7st. Przez pierwsze 100km auto nie nagrzewało się(70st na wskaźniku, temp na klimatroniku 27st.). Dopiero deptanie na autostradzie podniosło temperaturę do 80 st. Diagnoza oczywista - termostat poszedł do wymiany (tylko główny, termostatu EGR nie ruszałem).
Teraz jest lepiej, ale podłączyłem op-coma i przejechałem się aby porównać temperatury, i tak:
zegar 70st, komputer 67st;
zegar 75st, komputer 72st;
zegar 80st, komputer 77st;
zegar 85st, komputer 82st;
zegar 90st, komputer 87st;
i teraz temperatury wyrównują się, przy czym zegar trzyma cały czas 90st, ale wskazania komputera zmieniają się w zakresie 87 - 92 st w czasie jazdy.
Czy aby na pewno?? Z powyższych obserwacji wynika że jednak nie ...to jest zespolony czujnik temperatury dla ECU i dla wskaźnika na budziku
Pomyślałem też, że może wskaźnik zegarowy ma dużą bezwładność i nie reaguje, ale w teście w op-comie nie wykazuje takiej zwłoki.
Jeśli to nie jest ten sam czujnik, to jak te pomiary się odbywają? Gdzie jest czujnik temp. na blat, a gdzie na kompa?
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#16 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 22:23
tak na pewno tylko nie do końca zrozumiałeś, są dwa czujniki, jeden do kompa i drugi na budzik ale oba są w jednej obudowie tak to wyglądaCzy aby na pewno Z powyższych obserwacji wynika że jednak nie ...
http://c9.wrzuta.pl/...9232a/dsc_2170?
http://c9.wrzuta.pl/...d5c87e/czujnik?
na dole na schemacie widać dwa elementy pomiarowe
#17 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 22:37
No taki układ oznacza że temperatura na oba układy pomiarowe podawana jest z tego samego miejsca. Wobec tego różnice wskazań które zaobserwowałem wynikają z niedoskonałości elementów pomiarowych, ale są to dość duże różnice ...
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 11:16
#20 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 08:57
Ale teraz mam inny problem:
pojeździłem sobie trochę po okolicy (ok. 150km), temperatura na wskaźniku doszła do 90st. po czym spadła nieco - mniej więcej do 85st. i tak się trzymała. Przy następnej górce znów doszła do 90st, i opadła do 85st. Termostat główny jest wymieniony na nowy.
- przy normalnym obciążeniu silnika (autostrada, stała prędkość) trzyma temperaturę równo - ok. 90st.. Wychładza się nieco przy długich zjazdach. (85st.)
No i tu pytanie: zostawić tak czy walczyć z problemem??
Termostat EGR może tu coś poprawić??
Dodam jeszcze że wiatrak raczej jest wysprzęglony, tzn. kręci się luźno, chyba że jest jakiś sposób na przetestowanie wisco ...
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!