Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT problem z czujnikiem temperatury.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2010 - 17:06

Witam piszę tego posta bo mam problem z czujnikiem temperatury, a mianowicie temperatura na zegarze dochodzi mi max do 87 stopni i ani grama więcej, a mierząc temperature termometrem rtęciowym gdy na zegarze jest 87 to termometr pokazuje w zbiorniku wyrównawczym 90 stopni, w tej chwili wsadziłem juz 3 czujnik orginał z BMW i dalej jest problem. Takie coś wyciągnołem:
http://c9.wrzuta.pl/...9232a/dsc_2170?
pierwszy czujnik taki wsadziłem to TOPRAN fakt kosztował 30 PLN i nawet niespodziewałem się że będzie lepiej było wręcz gorzej temp max 80, potem FAE wróciło do stanu z przed wymiany, teraz orginał BMW do tego silnika i jest nadal to samo. Prośba do użytkowników Y25DT jak by któryś z Was miał zwalony kolektor ssący z jakiegoś powodu to moja prośba jest o spisanie numeru z tego czujnika jest pomiędzy 5 a 6 cylindrem w głowicy.

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 czerwca 2010 - 23:03

Oto co spisałem "z natury": BMW 13.62 - 7 787 950, i jeszcze w drugim rzędzie:PAS/6 GF60. Wygląda na to, iż mój czujnik jest inny, dłuższy.

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:10

No wielkie dzięki, wkońcu znam numer tego czujnika bo ja mam w tej chwili taki 13 62 1 703 993, a ten na foto jest krótszy bo go ktoś obcią.

#4 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 czerwca 2010 - 22:17

Czy ten czujnik o którym mówicie pod kolektorem ssącym to jest czujnik sterujący komputerem silnika ?

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2010 - 18:07

tak to jest zespolony czujnik temperatury dla ECU i dla wskaźnika na budziku

#6 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2010 - 22:10

myślałem że są osobne bo pokazuje mi temp. silnika dobrze, a odczyt na laptopie jest 4o c. różnicy na zimnym

#7 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 12 czerwca 2010 - 21:07

Panowie Pytanie?
Po wymianie termostatu na nowy na budziku mam 93 -94 stopnie czy mam się martwić?
Termostat nie pamiętam ale chyba kupiony w BmW..
I jeszcze jedno pytanie :
Auto na klimie w tych dzisiejszych temperaturach otoczenia w granicy 25-30 stopni traci moc wyczuwalnie i na dodatek cały czas wyje wisko czy to normalne ?
Po wyłączeniu klimy moc lekko wzrasta ale wyje ? (do normalności mocy to co było w zimę bez klimy daleko)
(wentylator chłodzący chłodnice włącza się normalnie jak tylko zagrzeje się do ok 100 stopni)
(Po wyjęciu blaszek z kolektora )
Ta strata mocy na klimie MARWI MNIE STRASZNIE bo auto zaczyna mnie wnerwiać :( muł i koniec)
GREKU

#8 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 czerwca 2010 - 21:27

u mnie visco włacza sie po 9o ,92 C ale nie wyje , moge nazwać to szumem, a moc na klimie jak traci to niezauważalnie . Też jestem bez blaszek

#9 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 12 czerwca 2010 - 21:36

u mnie visco włacza sie po 9o ,92 C ale nie wyje , moge nazwać to szumem, a moc na klimie jak traci to niezauważalnie . Też jestem bez


To co oznaczy to wycie ? i co zrobić żeby ta moc na klimie:( tak nie spadała ?
GREKU

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2010 - 22:11

Panowie Pytanie?
Po wymianie termostatu na nowy na budziku mam 93 -94 stopnie czy mam się martwić?
Termostat nie pamiętam ale chyba kupiony w BmW..
I jeszcze jedno pytanie :
Auto na klimie w tych dzisiejszych temperaturach otoczenia w granicy 25-30 stopni traci moc wyczuwalnie i na dodatek cały czas wyje wisko czy to normalne ?
Po wyłączeniu klimy moc lekko wzrasta ale wyje ? (do normalności mocy to co było w zimę bez klimy daleko)
(wentylator chłodzący chłodnice włącza się normalnie jak tylko zagrzeje się do ok 100 stopni)
(Po wyjęciu blaszek z kolektora )
Ta strata mocy na klimie MARWI MNIE STRASZNIE bo auto zaczyna mnie wnerwiać muł i koniec)

a wentyla na IC masz sprawnego ?

#11 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 12 czerwca 2010 - 22:12

Mów jeszcze do mnie :)???????
what is that :)
Inter Cooler i wentyl ? jak to sprawdzić ?
Chłodnica od Inter Coolera przyznaje była zazygana olejem przed reg turbiny po tym nic nie robiłem z IC.
Co powinienem zrobić i jak ?
GREKU

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 czerwca 2010 - 22:22

(wentylator chłodzący chłodnice włącza się normalnie jak tylko zagrzeje się do ok 100 stopni)


Trochę za późno się włącza. Na pierwszym biegu powinien ruszyć przy 95*C, a przy
98*C drugi bieg wentylatorów, przy wyłączonej klimatyzacji.

Co powinienem zrobić i jak ?


Szukaj i czytaj. Np:

http://forum.omegakl...ead.php?t=31781

#13 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 12 czerwca 2010 - 22:30

THX
NO NO i to może być to ! tam też jest wetylator ?
GREKU

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 czerwca 2010 - 22:53

THX
NO NO i to może być to ! tam też jest wetylator ?


Tylko nie spodziewaj się cudów, po wentylatorku IC. Kiedy temperatura spadnie poniżej 95*C, wyłączy się.
A propo spadku mocy w czasie jazdy z włączoną klimą i temperaturą powietrza ok. 30*C:
1. wiskoza permanentnie zapięta
2. drugi bieg wentylatorów włącza się przy 95*C
Nie trzeba dokładnych obliczeń ile "koników" to wszystko zabiera;)

#15 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 06 listopada 2010 - 19:56

Witam!
Przy okazji niedawnej fali mrozu miałem okazję podróżować w nocy przy -7st. Przez pierwsze 100km auto nie nagrzewało się(70st na wskaźniku, temp na klimatroniku 27st.). Dopiero deptanie na autostradzie podniosło temperaturę do 80 st. Diagnoza oczywista - termostat poszedł do wymiany (tylko główny, termostatu EGR nie ruszałem).
Teraz jest lepiej, ale podłączyłem op-coma i przejechałem się aby porównać temperatury, i tak:
zegar 70st, komputer 67st;
zegar 75st, komputer 72st;
zegar 80st, komputer 77st;
zegar 85st, komputer 82st;
zegar 90st, komputer 87st;
i teraz temperatury wyrównują się, przy czym zegar trzyma cały czas 90st, ale wskazania komputera zmieniają się w zakresie 87 - 92 st w czasie jazdy.

to jest zespolony czujnik temperatury dla ECU i dla wskaźnika na budziku

Czy aby na pewno?? Z powyższych obserwacji wynika że jednak nie ...
Pomyślałem też, że może wskaźnik zegarowy ma dużą bezwładność i nie reaguje, ale w teście w op-comie nie wykazuje takiej zwłoki.
Jeśli to nie jest ten sam czujnik, to jak te pomiary się odbywają? Gdzie jest czujnik temp. na blat, a gdzie na kompa?
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2010 - 22:23

Czy aby na pewno Z powyższych obserwacji wynika że jednak nie ...

tak na pewno tylko nie do końca zrozumiałeś, są dwa czujniki, jeden do kompa i drugi na budzik ale oba są w jednej obudowie tak to wygląda
http://c9.wrzuta.pl/...9232a/dsc_2170?
http://c9.wrzuta.pl/...d5c87e/czujnik?
na dole na schemacie widać dwa elementy pomiarowe

#17 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 06 listopada 2010 - 22:37

Dzięki DamianSz.
No taki układ oznacza że temperatura na oba układy pomiarowe podawana jest z tego samego miejsca. Wobec tego różnice wskazań które zaobserwowałem wynikają z niedoskonałości elementów pomiarowych, ale są to dość duże różnice ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#18 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 06 listopada 2010 - 23:06

ale 3 stopnie C to nie jest różnica ,

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2010 - 11:16

Jak by ktoś zmieniał czujnik temperatury to ten od BMW 525d E39 ( numer 13621703993) nie pasuje mimo tego że wygląda podobnie to ma trochę inne gniazdo i wtyczka nie wchodzi do końca, a poza tym elementy pomiarowe w obu czujnikach są obrócone względem siebie, na czujniku z BMW uzyskacie maks temp. 85 stopni i świece żarowe będą grzały cały czas, nawet jak będzie +20 stopni to one się włączą bo komp wtedy odczytuje info z tego czujnika że jest -10, do omegi z naszymi silniczkami tylko ten czujnik 13627787950, jest droższy od tego z BMW jakieś 3 razy.

#20 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 08 listopada 2010 - 08:57

No dobrze, różnica 3 st. powiedzmy niech to będzie w granicach tolerancji ...
Ale teraz mam inny problem:
pojeździłem sobie trochę po okolicy (ok. 150km), temperatura na wskaźniku doszła do 90st. po czym spadła nieco - mniej więcej do 85st. i tak się trzymała. Przy następnej górce znów doszła do 90st, i opadła do 85st. Termostat główny jest wymieniony na nowy.
- przy normalnym obciążeniu silnika (autostrada, stała prędkość) trzyma temperaturę równo - ok. 90st.. Wychładza się nieco przy długich zjazdach. (85st.)

No i tu pytanie: zostawić tak czy walczyć z problemem??
Termostat EGR może tu coś poprawić??

Dodam jeszcze że wiatrak raczej jest wysprzęglony, tzn. kręci się luźno, chyba że jest jakiś sposób na przetestowanie wisco ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!