Kopcenie 2,5TD
#21 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 10:25
Pewnie co niektórzy będą się śmiać z tego co napiszę ale spróbujcie to nic nie kosztuje .
Kiedyś stary fachman pokazał mi bardzo prosty sposób na lokalizacje stuków w silniku
Bierzesz kija od szczotki ok. jednego mera , z jednej strony przykładasz do np. podejrzanego klepiącego wtrysku czy w okolicy pozderzanego miejsca skąd wydobywa się stuk . Drugi koniec owijasz dłoniom i przykładasz ucho do dłoni . ( do dłoni żeby ktoś nie włożył kija do ucha ) To działa jak lekarski stroboskop.
To działa na syrenkę i mercedesa .
Pozdrawiam . Marek.
#22 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 11:08
To działa jak lekarski stroboskop.
chyba stetoskop Ale sposób dobry, już chyba w którymś temacie się pojawił
#23 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 14:04
sprawdzić możesz to odkręcając na pracującym silniku kolejno nakrętki od przewodów wysokiego ciśnienia, końcówki wymienia się same a mianowicie jest to końcówka rozpylacza i iglica.sory że się wtrącę ale jak można sprawdzić który to klepie wtrysk bo u mnie zdaje się że słychać takie klepanie ale ciężko mi jest zlokalizować który to klepie. A czy wymiana końcówki rozpylacza wyeliminuje klepanie czy trzeba wymienić cały wtrysk?
#24 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 14:42
chyba stetoskop Ale sposób dobry, już chyba w którymś temacie się pojawił
Oczywiscie stetoskop sory
#25 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 16:25
sprawdzić możesz to odkręcając na pracującym silniku kolejno nakrętki od przewodów wysokiego ciśnienia, końcówki wymienia się same a mianowicie jest to końcówka rozpylacza i iglica.
Ok. Dzięki bardzo jutro wyjeżdżam na tydzień więc nie będę grzebał w aucie ale jak wrócę to sprawdzę który wtrysk mi klepie i jak go zlokalizuje to wymienię tą końcówkę. A jeszcze jedno ile może kosztować i jaką najlepiej założyć tą końcówkę bo jest trochę tego na allegro ale ja nie wiem która by była najlepsza?
#26 OFFLINE
#27 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2010 - 22:07
#28 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 20:11
Panowie, odgrzebuję temat. Tak jak pisaliśmy wyżej, wymieniłem w końcu wtryski na 100% sprawne używane. Dalej kopci mi, ale już bardziej na biało - siwo. Czyli z tego co się orientuję, coś mam nie tak z mieszanką paliwa? Jest zbyt bogata czy jak? Podsumuję: pompa zregenerowana, nastawnik wymieniony, turbina wymieniona i wtryski również. Co zostaje? komputer? Może on źle reguluje dawką.. nie mam już pomysłów, a wy?
ODP. A kolega sprawdzał błędy komputera? Jeżeli tak to jakie wyszły?
#29 OFFLINE
#30 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 22:45
#31 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2010 - 09:54
#32 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 13:06
#33 OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 20:57
#34 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 11:10
w/g mnie na 99 procent któryś wtryskiwacz leje jak stara krowa albo nawet nie tylko jeden u mnie po regeneracji wtryskiwaczy delikatnie zadymi bo diesel musi puścić dymek nawet nowy.
ile dałeś za regenerację wtrysków i co ci dokładnie przy nich zrobili, tylko same rozpylacze wymienili i regulacja?
#35 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 12:16
To z moją na Boschowskich końcówkach chyba było coś nie tak, skoro nic nie kopciła...diesel musi puścić dymek nawet nowy
#36 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 13:23
ile dałeś za regenerację wtrysków i co ci dokładnie przy nich zrobili, tylko same rozpylacze wymienili i regulacja?
tak jak mówisz właśnie to zrobił bynajmniej tak mówił , po regeneracji delikatny dymek puszcza ale nie to co było wcześniej a jeżeli chodzi o nowe końcówki jak pisze Wicek no to zapewne na początku nie będzie kopcenia ale z czasem przyjdzie.
#37 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 18:46
Końcówki Boscha były najprawdopodobniej w tym aucie od nowości i przy przebiegu 250 tyś nic nie kopcił, więc jakie nowe.tak jak mówisz właśnie to zrobił bynajmniej tak mówił , po regeneracji delikatny dymek puszcza ale nie to co było wcześniej a jeżeli chodzi o nowe końcówki jak pisze Wicek no to zapewne na początku nie będzie kopcenia ale z czasem przyjdzie.
#38 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 18:56
#39 OFFLINE
#40 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 20:44
Klucha mi jeszcze nie kopci ,ale zapach spalin coraz bardziej intensywny.