Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kopcenie 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   marek63

marek63
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-03-2010

Napisany 31 maja 2010 - 10:25

Witam
Pewnie co niektórzy będą się śmiać z tego co napiszę ale spróbujcie to nic nie kosztuje .
Kiedyś stary fachman pokazał mi bardzo prosty sposób na lokalizacje stuków w silniku
Bierzesz kija od szczotki ok. jednego mera , z jednej strony przykładasz do np. podejrzanego klepiącego wtrysku czy w okolicy pozderzanego miejsca skąd wydobywa się stuk . Drugi koniec owijasz dłoniom i przykładasz ucho do dłoni . ( do dłoni żeby ktoś nie włożył kija do ucha ) To działa jak lekarski stroboskop.
To działa na syrenkę i mercedesa .
Pozdrawiam . Marek.

#22 OFFLINE   Sonix

Sonix
  • 83 postów
  • Dołączył: 13-05-2009
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 maja 2010 - 11:08

To działa jak lekarski stroboskop.


chyba stetoskop :p Ale sposób dobry, już chyba w którymś temacie się pojawił :)

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2010 - 14:04

sory że się wtrącę ale jak można sprawdzić który to klepie wtrysk bo u mnie zdaje się że słychać takie klepanie ale ciężko mi jest zlokalizować który to klepie. A czy wymiana końcówki rozpylacza wyeliminuje klepanie czy trzeba wymienić cały wtrysk?

sprawdzić możesz to odkręcając na pracującym silniku kolejno nakrętki od przewodów wysokiego ciśnienia, końcówki wymienia się same a mianowicie jest to końcówka rozpylacza i iglica.

#24 OFFLINE   marek63

marek63
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-03-2010

Napisany 31 maja 2010 - 14:42

chyba stetoskop :p Ale sposób dobry, już chyba w którymś temacie się pojawił :)


Oczywiscie stetoskop sory

#25 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 31 maja 2010 - 16:25

sprawdzić możesz to odkręcając na pracującym silniku kolejno nakrętki od przewodów wysokiego ciśnienia, końcówki wymienia się same a mianowicie jest to końcówka rozpylacza i iglica.


Ok. Dzięki bardzo jutro wyjeżdżam na tydzień więc nie będę grzebał w aucie ale jak wrócę to sprawdzę który wtrysk mi klepie i jak go zlokalizuje to wymienię tą końcówkę. A jeszcze jedno ile może kosztować i jaką najlepiej założyć tą końcówkę bo jest trochę tego na allegro ale ja nie wiem która by była najlepsza?

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2010 - 22:35

tylko BOSCH bo jakieś podróby długo nie pociągną

#27 OFFLINE   Sonix

Sonix
  • 83 postów
  • Dołączył: 13-05-2009
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lipca 2010 - 22:07

Panowie, odgrzebuję temat. Tak jak pisaliśmy wyżej, wymieniłem w końcu wtryski na 100% sprawne używane. Dalej kopci mi, ale już bardziej na biało - siwo. Czyli z tego co się orientuję, coś mam nie tak z mieszanką paliwa? Jest zbyt bogata czy jak? Podsumuję: pompa zregenerowana, nastawnik wymieniony, turbina wymieniona i wtryski również. Co zostaje? komputer? Może on źle reguluje dawką.. nie mam już pomysłów, a wy? :)

#28 OFFLINE   jopix1

jopix1
  • 30 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 12 lipca 2010 - 20:11

Panowie, odgrzebuję temat. Tak jak pisaliśmy wyżej, wymieniłem w końcu wtryski na 100% sprawne używane. Dalej kopci mi, ale już bardziej na biało - siwo. Czyli z tego co się orientuję, coś mam nie tak z mieszanką paliwa? Jest zbyt bogata czy jak? Podsumuję: pompa zregenerowana, nastawnik wymieniony, turbina wymieniona i wtryski również. Co zostaje? komputer? Może on źle reguluje dawką.. nie mam już pomysłów, a wy? :)


ODP. A kolega sprawdzał błędy komputera? Jeżeli tak to jakie wyszły?

#29 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 20:51

Jaki kąt wtrysku? Na kompa i sprawdzić.

#30 OFFLINE   Sonix

Sonix
  • 83 postów
  • Dołączył: 13-05-2009
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2010 - 22:45

Jutro podjadę na komputer to dam znać co wyszło i jakie błędy miał :)

#31 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2010 - 09:54

Nie tyle chodzi o błędy, tylko parametry silnika w trybie live data.

#32 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 sierpnia 2010 - 13:06

Witam. Dzisiaj zauważyłem taki objaw jak dałem mojej omie troszkę po garach na 1 biegu i spojrzałem w lusterko nic nie było widać była wielka czarna chmura na postoju po przegazowaniu też strasznie kopci jaki może być tego powód? Błędów nie ma żadnych bo sprawdzałem sposobem na spinacz a do mechanika się nie mogę dostać bo jest zawalony robotą. Jeszcze jakiś czas temu nie kopciła prawie wcale nawet po przegazowaniu.

#33 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2010 - 20:57

w/g mnie na 99 procent któryś wtryskiwacz leje jak stara krowa albo nawet nie tylko jeden u mnie po regeneracji wtryskiwaczy delikatnie zadymi bo diesel musi puścić dymek nawet nowy.

#34 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 sierpnia 2010 - 11:10

w/g mnie na 99 procent któryś wtryskiwacz leje jak stara krowa albo nawet nie tylko jeden u mnie po regeneracji wtryskiwaczy delikatnie zadymi bo diesel musi puścić dymek nawet nowy.


ile dałeś za regenerację wtrysków i co ci dokładnie przy nich zrobili, tylko same rozpylacze wymienili i regulacja?

#35 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2010 - 12:16

diesel musi puścić dymek nawet nowy

To z moją na Boschowskich końcówkach chyba było coś nie tak, skoro nic nie kopciła...

#36 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2010 - 13:23

ile dałeś za regenerację wtrysków i co ci dokładnie przy nich zrobili, tylko same rozpylacze wymienili i regulacja?


tak jak mówisz właśnie to zrobił bynajmniej tak mówił , po regeneracji delikatny dymek puszcza ale nie to co było wcześniej a jeżeli chodzi o nowe końcówki jak pisze Wicek no to zapewne na początku nie będzie kopcenia ale z czasem przyjdzie.

#37 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2010 - 18:46

tak jak mówisz właśnie to zrobił bynajmniej tak mówił , po regeneracji delikatny dymek puszcza ale nie to co było wcześniej a jeżeli chodzi o nowe końcówki jak pisze Wicek no to zapewne na początku nie będzie kopcenia ale z czasem przyjdzie.

Końcówki Boscha były najprawdopodobniej w tym aucie od nowości i przy przebiegu 250 tyś nic nie kopcił, więc jakie nowe.

#38 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 sierpnia 2010 - 18:56

a ma ktoś jakieś namiary na dobre końcówki z allegro bo ja patrzyłem i jest tego sporo ale nie wiem które są dobre bo się na tym nie znam? A wtrysk sterujący powinien chodzić jakoś głośniej czy tak jak reszta bo sterujący mi dość głośno klepie?

#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2010 - 19:11

Kupuj Boscha.

#40 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 10 sierpnia 2010 - 20:44

Jaki jest koszt wymiany końcówek na Boschu tak orientacyjnie bo u mnie powiedział mi mechanik 600zł .
Klucha mi jeszcze nie kopci ,ale zapach spalin coraz bardziej intensywny.