Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kopcenie 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 15:51

450 zł koszt końcówek z wymianą i regulacją.

#42 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:42

witam ,koledzy a jak kopci na czarno to też mogą wtryski lać czy turbo sie kończy

#43 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:46

Na czarno kopci w dwóch wypadkach. Leje/leją wtryski, bądź zawór upustowy puszcza (tutaj bardziej w silnikach z układem CR). Jeśli auto ma moc, a kopci przy gwałtownym dodaniu gazu z małych obrotów (w tym wypadku zawsze), to ewidentnie są to wtryski.
Swoją drogą nie spotkałem się jeszcze z padem turbiny w tym silniku.

#44 OFFLINE   p123

p123
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-03-2010

Napisany 16 sierpnia 2010 - 09:07

Czołem,

"Swoją drogą nie spotkałem się jeszcze z padem turbiny w tym silniku. "

Piszesz o CR czy o tym 130-to konnym tzw TDS-sie ? Bo jeśli o CR czyli DTI to ja niestety miałem taki przypadek 900 km od domu ...
Moja poprzednia Omega miała tradycyjnego diesla i 310.000 na liczniku. Poza jedną wymianą wtrysku sterującego ( bo lał na zewnątrz ) + uszczelnienie pompy wtryskowej to przy tym podobno awaryjnym silniku nie robiłem kompletnie nic. Z perspektywy czasu zakup DTI był błędem. Jedyne usprawiedliwienie to gnijące krawędzie drzwi w starej Be. Należało różnicę w cenie auta + koszty napraw DTI wsadzić w remont TDS-a. Wystarczyłoby na doprowadzenie jej do ideału + dobre wakacje na Krecie lub Sycylii

Pozdrawiam
Piotr

#45 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2010 - 13:11

Piszesz o CR czy o tym 130-to konnym tzw TDS-sie ? Bo jeśli o CR czyli DTI to ja niestety miałem taki przypadek 900 km od domu ...

O TD piszę, o TD :) W DTi trzeba być przygotowanym, na wypadek jeśli poprzedniemu właścicielowi nie siadła turbina, to siądzie właśnie Tobie.

#46 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 16 sierpnia 2010 - 17:41

Mi siadła turbina w 2.5TD 3400km od domu:D Na pamiątkę zatrzymałem sobie jeden wirnik turbiny który po założeniu nowej turbiny wyleciał z tłumika:o

#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2010 - 17:57

bądź zawór upustowy puszcza (tutaj bardziej w silnikach z układem CR)

w CR niema zaworu upustowego tylko kierownica

#48 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2010 - 18:00

A jak kopci na czarno przy wyższych obrotach? ponad 2500-2800 wg obrotomierza- co może być przyczyną?

#49 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 sierpnia 2010 - 18:25

A co do turbo widział ktoś jak zapalił się olej w turbinie i się palił dymu co nie miara i jak wyssało cały olej to turbina stanęła..:jump:

#50 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2010 - 20:59

w CR niema zaworu upustowego tylko kierownica

Skrót myślowy - chodziło o brak ciśnienia doładowania.