kontrola trakcji..
#21 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2007 - 22:58
#22 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2007 - 23:01
#23 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2007 - 01:05
Pozdro
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#24 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2007 - 01:27
Jak się TC ręcznie wyłączy, to można ósemkę albo i nawet dwie wykręcić :mrgreen: Problem może się zrobić wtedy, jak chcesz kogoś szybko wyprzedzić. Nie zawsze w ferworze walki na drodze zauważysz kałużę, albo jakąś inną plamę (o zimie nie wspominam nawet). Wtedy TC reaguje za Ciebie.Panowie ja mam wersje sport i nie wiem jak mozna jeździć z TC. Jeśli były omki z TC i bez i jedne i drugi sie sprawdzają to po co wchodzic w dodatkowe koszta. Jakbym miał w swojej TC to zaraz byłoby odpiete. Bo w sumie jakie to jest RWD jak ósemki zrobić nie mozna :razz:
Pozdro
Bez obrazy, ale jak miałem Omegę z silnikiem 2.0 to też mi się wydawało, że TC albo inne ESP to są niepotrzebne gadżety :shock:
#25 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2007 - 08:47
Nie zawsze w ferworze walki na drodze zauważysz kałużę, albo jakąś inną plamę (o zimie nie wspominam nawet). Wtedy TC reaguje za Ciebie.
Masz racje juz nie raz uratowało mi tyłek, naprawde fajna sprawa. Jak chce poszaleć to wyłączam i smigam. Raz sobie wyłączyłem i na zakręcie na odlodzonej drodze delikatnie dodałem gazu , dziwne to jest uczucie jak jedziesz bokiem a z przeciwka samochód, a tego nie planowałem. Jak dla mnie TC super sprawa.
#26 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2007 - 10:19
Dobra juz sie nie wtracam w watek tematu bo spamem smierdzę na kilometr.
Pozdro.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#27 OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2007 - 09:31
Jeśli tylko dławi silnik to wystarczy do tego sygnał z czujnika ABS. Po co więc przy TC jest inna pompa ABS ???
Jak dla mnie to TC jest świetną sprawą na zime, po mieście but w podłodze i bez strachu,że kogoś zahacze na sąsiednim pasie. Jak chce porobić ósemki to wylaczam TC i po sprawie
Dziś wyczytałem w papierach,że moje auto ma blokade mostu :shock: zaraz jade to sprawdzić bo pogoda sprzyja
Znalezione w sieci:
" Układ kontroli trakcji
W trakcie jazdy po śliskiej nawierzchni
i podczas gwałtownych manewrów czujniki wykrywają możliwość poślizgu koła i aktywują system kontroli trakcji
z interwencyjnym hamowaniem. Moc silnika jest natychmiast redukowana i uruchamiane są hamulce odpowiedniego koła lub kół. "
#28 OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2007 - 10:30
Zastanawiał się ktoś kiedyś czy TC napewno nie przyhamowuje tylnych kół ?
Jeśli tylko dławi silnik to wystarczy do tego sygnał z czujnika ABS. Po co więc przy TC jest inna pompa ABS ???
Jak dla mnie to TC jest świetną sprawą na zime, po mieście but w podłodze i bez strachu,że kogoś zahacze na sąsiednim pasie. Jak chce porobić ósemki to wylaczam TC i po sprawie
Dziś wyczytałem w papierach,że moje auto ma blokade mostu :shock: zaraz jade to sprawdzić bo pogoda sprzyja
Znalezione w sieci:
" Układ kontroli trakcji
W trakcie jazdy po śliskiej nawierzchni
i podczas gwałtownych manewrów czujniki wykrywają możliwość poślizgu koła i aktywują system kontroli trakcji
z interwencyjnym hamowaniem. Moc silnika jest natychmiast redukowana i uruchamiane są hamulce odpowiedniego koła lub kół. "
zalezy od rocznika. chyba od 98 bylo wkladane TC+ ktore hamuje kola. do tego rocznika przydlawia silnik
#29 OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2007 - 12:57
Chyba tak jest. Norbert ma 3.0 z 1995 i jak się włącza TC to jest w miarę delikatnie. U mnie z 1998 czuć to bardziej agresywnie, aż człowieka do przodu momentami przesuwa. Nie znam szczegółów technicznych, ale jest zdecydowana różnica :grin:zalezy od rocznika. chyba od 98 bylo wkladane TC+ ktore hamuje kola. do tego rocznika przydlawia silnik
#30 OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2007 - 13:50
#31 OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2007 - 15:06
a pomyślcie jaka kicha jest w omach które posiadają TC a nie mają możliwości jego wyłączenia.
dltaego jestem zwolennikiemwszelkich bajerów...ale z możliwością wyłączania...
ja dodatkowo mam śnieżynke wiec taka sytuacja jak opisałeś nie występuje
A jak to wszystko co tu wypisujecie ma się do zamontowania TC - możeby tak ktoś zareagował na trzymanie się tematu. Też chcę założyć i wiem, że trzeba zmienić pompę absu na tą co ma TC, podłączyć do włąćznika (wpiąć się w instalację) a następnie pojechać na techa2 i wszystko to spiąć z ECU. Mylę się, czy coś jeszcze trzeba
ktos już to na forum opisywał... zabij a nie pamietam kto.... trzeba by dobrze poszukać...
http://forum.omegakl...ontrola trakcji
http://forum.omegakl...ontrola trakcji
http://forum.omegakl...ontrola trakcji
http://forum.omegakl...ontrola trakcji
http://forum.omegakl...ontrola trakcji
więcej nei znalazłem....
moze było w jakim innym temacie