kontrola trakcji..
#1 OFFLINE
Napisany 22 marca 2007 - 21:09
ktoś to już robił? :
jeśli tak, proszę o wskazówki :mrgreen:
:driver:
#2 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 12:57
#3 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 13:43
#4 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2007 - 15:52
#5 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2007 - 15:57
ale jak to zrobic....
to
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2007 - 16:21
Owszem - jak nie ma TC mozna włączyć większą rozwage naciskania gazu .. ale dotyczy to tak samo TC jak ESP i wszytskich innych elektronicznych systemów.
Sytuacja gdzie TC ratowało dupe - długie skrzyzowanie (4 pasy ruchu i pas zieleni).
Skrecam z podporządkowanej w taką własnie droge w lewo.
Ruszam dośc ostro, na srodku skrzyzowania auto osiąga około 4tys RPM i dostaje "drugiego kopa". Wtedy d*pa lekko ucieka, ale na tyle, ze TC zmniejszające moment na kołach powoduje, ze tor jazdy zostaje zachowany.
Takich sytuacji moge mnożyć.
(70km/h przyspieszam. Przejeżdzam na śliskim odciunku - np. tory tramwajowe. Kołą tracą przyczepność, TC mruga, wszytsko jest git. W takich sytuacjach b. czesto TC wczesniej niż ja wiedziało, ze straciłem przyczepność - bo na poprzecznych przeszkodach mozna czasem niezauważyć)
Omega do najprzyczepniejszych tylnonapędowców nie należy.
I tak jak powiedzialem na początku - tak samo TC jak i każdy system poprawy bezpieczeństwa czynnego będzie OK jak i do bani - zależy jak sie na to spojrzy.
ESP nie spowoduje, ze sie nie zabijesz, jak będziesz głupi, ale moze Ci pomóc kiedy jestes zamyślony..
#8 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2007 - 16:25
#9 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2007 - 18:13
koleiny, pozapadane pobocze, ogólnie droga przez męke...
jada przedemną jakies dwa samochody osobowe i ciezarowy(nie tir)...
na takim jednym odcinku prostej cza wyprzedzać ....
jechałem może 60 - 70 km/h...
nic nie jedzie więc lusterka... i kierunek... i cheja do przodu.... nie wciskałem wpodłeoge bo nie tzreba było opony spoko...
jak wjechałem na lewy pas z wciśniętym dosyć mocno gazem tylne koła zakurat wjechały w koleine wypełniona wodą... i od razu dupcia zaczeła uciekac...
TC zadziałało... słuchaj kolego od razu samochodzik odzyskał sterowność i miałem czas na to żeby zredukowac gaz i jechac dalej... a są to ułąmki sekund...
gdyby nie TC to moze nie siedział bym tu teraz....
tak wiec uważam ze takie płytkie teksty są nie na miejscu...
poprostou może sie przytrafić taka sytuacja jak te koleiny z wodą... któe sa większe od największego bieżnika... w której troche elektroniki uratuje Ciebie i samochód i pewnie jeszcze inny chludziów...
rozumie że tobie nie potrzeba TC bo jezdziśz w z jakąś blachą na głowie...
:mrgreen:
#10 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2007 - 19:00
rozumie że tobie nie potrzeba TC bo jezdziśz w z jakąś blachą na głowie...
:mrgreen:
noo właśnie, dlatego że przejechałem z blachą na głowie dobre kilka tysięcy km na różnych torach i w różnych samochodach stąd wiem, że kontrola trakcji na wpływ znikomy..
Dlatego, że system działa w takim zakresie w którym przeciętny kierowca da sobie rade.. jeśli uślizg będzie za duży to system przyniesie więcej złego niż dobrego.. To samo się tyczy systemu esp. Jednak esp potrafi naprawić błąd tc i eliminuje w ten sposób ryzyko głębszego poślizgu.. Dodam na koniec, że jeśli ktoś sobie umie poradzić w takich sytuacjach w których oba te systemu przyniosą oczekiwany skutek to należy odłączyć jeden jak i drugi...
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2007 - 09:44
Nikt nie twierdzi ze TC to panaceum na wszytsko, jednak TC moze molcno pomóc w róznych sytuacjach.
Poza tym masz racje - bez TC też sobie przeciętny kierowca da rade - tylko jakie to ma znaczenie?
Ja bez ESP radze sobie już 10 lat i co? (pierwszy samochód z ESP to byla omega, ktorą mialem 3 tygodnie).
Zyje. Czy to znaczy ze ESP nie jest przydatne?
Jak znam zycie wątek zaraz zejdzie na to czy swiata w dzien zwiększaja bezpieczenstwo...
#13 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2007 - 10:39
jednak musiał byś wiedzieć jak działa np. ESP w trybie sportowym, żeby wiedzieć o co mi chodzi odnośnie montowanego seryjnego.. ale to już może innym razem..
Własnie Cita co się stało z Twoją kluską ?
niee, aż tak wysoko nie sięgam..jesteś kierowcą rajdowym??
#14 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2007 - 19:28
niee, aż tak wysoko nie sięgam..
eno... chodzi mi o umiejętności... bo ja miałem do tej pory przeguby tylko...... a teraz jest ten wałek... i czesto jest zrywanie przyczepności..... wiec mi to TC szczególnie w obecnie panujących warunkach bardzo pomogło... ot co... pare razy nie wjechałem w słupa.... oczywiście ABS....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#15 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2007 - 21:26
#16 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2007 - 22:18
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2007 - 22:38
#19 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2007 - 23:00
#20 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2007 - 22:53
pozdr.