


Dawka paliwa
#21
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 21:34

#22
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 21:51
bledow nie wywala wiec jest chyba ok a ile ci palila na tym 4 mg
powiem tak; na spalanie na miejscu patrze przez palce, wiadomo różnie się jeździ i raz 40km a raz 1.5km, ale pare lat jeździłem 1400km za jednym machnięciem i wydawało się że spalanie w granicach 8.5-9.0l/100km na trasie (szybka jazda) to norma, ale jak nabyłem opla scannera to siedziałem i sprawdzałem każdy czujniczek co i jak, wiecie o co chodzi

rozpisałem sie
jak odpala rano??
odpalała i tyle.... cięzko ją było do 70 rozdmuchać


#23
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 06:04
powiem tak; na spalanie na miejscu patrze przez palce, wiadomo różnie się jeździ i raz 40km a raz 1.5km, ale pare lat jeździłem 1400km za jednym machnięciem i wydawało się że spalanie w granicach 8.5-9.0l/100km na trasie (szybka jazda) to norma, ale jak nabyłem opla scannera to siedziałem i sprawdzałem każdy czujniczek co i jak, wiecie o co chodzi
wypatrzyłem ze jak czujnik paliwa w pompie pokazywał +11st C a auto stało blisko 10godzin bez jazdy to zn. że powiedział papa i że dawka paliwa niewłaściwa bo czujnik podaje nie prawidłową temp. paliwa a to ma duzy wpływ na dawkę paliwa, czujnik nowy wstawiłem nie ruszając nastawnika a dawka po nagrzaniu 1.3l/h a przed wymianą 0.9l/h, po ustawieniu prawidłowej dawki spalanie w granicach 8-8.6l/100km przy podobnym stylu jazdy, auto lekko bardziej dynamiczne a kultura pracy o wiele lepsza,
rozpisałem sie
jak odpala rano??ostatnio Audi a6 b6 2.5v6tdi czytałem dawkę 11mg, jazda
od strzała zobacze pojezdze troche i zobaczymy jak bedzie ogolnie tu pisza co innego na forum bmw pisza ze dawka zaczyna sie od 3,5-7 i wszyscy ustawiaja na 4 zreszta tak tez powiedzial mi pompiarz

#24
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 09:01
od strzała zobacze pojezdze troche i zobaczymy jak bedzie ogolnie tu pisza co innego na forum bmw pisza ze dawka zaczyna sie od 3,5-7 i wszyscy ustawiaja na 4 zreszta tak tez powiedzial mi pompiarz
ale bymywu ma 143 km wiec dawka musi byc wieksza a ty nie masz bryki mlodego wiesniaka tylko omege 2.5 td ktora nie ma 143 KM tylko opel ograniczyl jej moc do 131 KM
#25
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 09:41
Zacząłem gmerać i natrafiłem na wzmianki o czujniku temperatury paliwa w nastawniku jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to czy ten czujnik i jego wskazania mogą mieć wpływ na dawkę paliwa.
Możliwe że dawka świruje przez ten czujnik?
Wiem, że najlepiej jest podłączyć kompa na odstanym aucie i porównać temperatury jednak z racji tego że nie mam żadnego fejsa jest problem bo kumpel który ma KDE wraca z roboty dopiero o 17 a wtedy silnik jest już dawno ciepły.
Ewentualnie czy opel tech2 jest w stanie zczytać tą temperaturę, dawkę i kąt wtrysku??
Bo jeśli tak to się w niego zaopatrze na szybko.
#26
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 10:02
Od jakiegoś czasu obserwuję na wyświetlaczu, że spalanie na rozgrzanym silniku waha się od 0,9 do 1,4 za każdym uruchomieniem auta jest inaczej.
Zacząłem gmerać i natrafiłem na wzmianki o czujniku temperatury paliwa w nastawniku jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to czy ten czujnik i jego wskazania mogą mieć wpływ na dawkę paliwa.
Możliwe że dawka świruje przez ten czujnik?
Wiem, że najlepiej jest podłączyć kompa na odstanym aucie i porównać temperatury jednak z racji tego że nie mam żadnego fejsa jest problem bo kumpel który ma KDE wraca z roboty dopiero o 17 a wtedy silnik jest już dawno ciepły.
Ewentualnie czy opel tech2 jest w stanie zczytać tą temperaturę, dawkę i kąt wtrysku??
Bo jeśli tak to się w niego zaopatrze na szybko.
Kolego wczoraj ktoś wystawił opel scanner za 99zł do sprzedania na forum, cena bardzo dobra, scannerem dużo zrobisz w tym silniku, ustawisz wolne obroty, ustawisz dawkę rozruchową, możesz zwiększyć dawkę maxymalną, odczytasz wszystkie wartosci z czujników itp, jedynie przepływki nie widzi ale bład pokaże jak przepływka powie papa, co do czujnika temperatury paliwa to ma duzy wpływ na dawkę paliwa, pompa odmierza w mg a nie litrach
weź odmierz 1kg ropy o temp 0stC
oraz 1kg ropy w temp 50stC i porównaj
chyba ze pozjadałem wszystkie rozumy niech Mnie ktoś uszczypnie:)
#27
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 13:31
Walsnie jestem po regulacji dawki i 4 mg tak mam ustawione wczesniej mialem 9mg roznica kolosalna
Witam powiedz kolego jakie koszta są ustawienia dawki??
Druga sprawa ustawiałeś bo ciężko palił tak??
Mi własnie ciężko pali i na rozgrzanym silniku pokazuje dawkę 0.9 na biegu bez dodawania gazy oczywiście
a na luzie to zdarza się od 0.0 do 0.3 wiec chyba muszę coś z tym zrobić.
Tylko jest jeszcze taki problem ze przyczyn ciężkiego palenia może być wiele czy jak
pojadę i podłączą kompa to będą wiedzieli co jest przyczyna czy pompa do wymiany/regeneracji czy ten czujnik czy dawka zła ???
#28
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 13:56
ustawisz dawkę rozruchową, możesz zwiększyć dawkę maxymalną,
To jak to jest ustawia sie dawkę rozruchową osobno?
#29
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 16:06
To jak to jest ustawia sie dawkę rozruchową osobno?
2.5td. 2.0dti. 2.2dti itd diesle mają korekte dawki rozruchowej, czy silnik ciepły czy zimny przy odpalaniu pompa rusza z dawki rozruchowej, często jak 2.5td gdy ciepły słabo pali, podciągniecie dawki rozruchowej pomaga choć nie zawsze, opel scanner to potrafi

#30
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 16:50
:jump: to chwal się jak2.5td. 2.0dti. 2.2dti itd diesle mają korekte dawki rozruchowej, czy silnik ciepły czy zimny przy odpalaniu pompa rusza z dawki rozruchowej, często jak 2.5td gdy ciepły słabo pali, podciągniecie dawki rozruchowej pomaga choć nie zawsze, opel scanner to potrafi
#31
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 17:18
#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 18:23
Witam powiedz kolego jakie koszta są ustawienia dawki??
Druga sprawa ustawiałeś bo ciężko palił tak??
Mi własnie ciężko pali i na rozgrzanym silniku pokazuje dawkę 0.9 na biegu bez dodawania gazy oczywiście
a na luzie to zdarza się od 0.0 do 0.3 wiec chyba muszę coś z tym zrobić.
Tylko jest jeszcze taki problem ze przyczyn ciężkiego palenia może być wiele czy jak
pojadę i podłączą kompa to będą wiedzieli co jest przyczyna czy pompa do wymiany/regeneracji czy ten czujnik czy dawka zła ???
Ad.1 koszt ustawienia po znajomosci 70 zł
Ad.2 Nie palil ciezko tylko muła mial strasznego
Ad.3 To masz nastawnik do naprawy
A pozatym okazało sie ze mam przeszczep od bejcy hehehe wiec umnie 4mg dzis sparwdzone cale trojmiasto w ta i nazat i roznica olbrzymia i spalanie spadlo
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#34
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 21:09
opel scanner to potrafi
U mnie jest problem właśnie przy niższych temperaturach
Jeśli wskakuje zero na termometrze to się zaczyna kręcenie i już głupawki od tego dostaje:masakra:
Muszę sprawdzić koniecznie wskazania tego czujnika w nastawniku bo przypuszczam że to on fiksuje.
Tym bardziej że na ciepło też jest loteria. czasem silnik na ciepło pali od pyknięcia nie ważne czy stoi poł minuty czy pół godziny a innym razem muszę przytrzymać 4-5 sekund kluczyk.
Mechanicy jednogłośnie obstawiają głowiczkę w pompie jednak ja uważam, że t problem z dawką bo raz problem jest a innym razem nie.
Na fejsa z ogłoszenia nie zdążyłem się załapać a nie mogę nigdzie znaleźć opelscanera:mad:
Zastanawiałem się nad opel techem bo 5 minut od mojego domu w motoryzacyjnym koleś to spod lady sprzedaje i jest dostępne od zaraz ale przypuszczam że sie tym programem dawką nie zabawię.
#35
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 21:45
Tech 2 to kosztuje pare tysiecy. Chyba że chodzi ci o taki fejsik z programem tech2 ale tym to nic nie zrobisz najwyżej błędy doczytasz.Zastanawiałem się nad opel techem bo 5 minut od mojego domu w motoryzacyjnym koleś to spod lady sprzedaje i jest dostępne od zaraz ale przypuszczam że sie tym programem dawką nie zabawię.
#36
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 22:06
normalnie :pet::zocha::kat::majty:ale jak to sie robi się

a poważnie to teraz dokładnie nie pamiętam,ale w ostatnich zakładkach os-a,tam gdzie np.podnosi się obroty jałowe,jest coś w stylu "Start Fuel Quantity Offset",jutro moge ome podpiąć i napisać.
#37
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 22:07
#38
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 23:12
U mnie jest problem właśnie przy niższych temperaturach
Jeśli wskakuje zero na termometrze to się zaczyna kręcenie i już głupawki od tego dostaje:masakra:
Muszę sprawdzić koniecznie wskazania tego czujnika w nastawniku bo przypuszczam że to on fiksuje.
Tym bardziej że na ciepło też jest loteria. czasem silnik na ciepło pali od pyknięcia nie ważne czy stoi poł minuty czy pół godziny a innym razem muszę przytrzymać 4-5 sekund kluczyk.
Mechanicy jednogłośnie obstawiają głowiczkę w pompie jednak ja uważam, że t problem z dawką bo raz problem jest a innym razem nie.
Na fejsa z ogłoszenia nie zdążyłem się załapać a nie mogę nigdzie znaleźć opelscanera:mad:
Zastanawiałem się nad opel techem bo 5 minut od mojego domu w motoryzacyjnym koleś to spod lady sprzedaje i jest dostępne od zaraz ale przypuszczam że sie tym programem dawką nie zabawię.
jesli przy 0st C odpala ciężko to winowajcą może być podgrzewacz paliwa,
w obudowie filtra paliwa masz 2 wtyczki
jedna jestod temp paliwa we filtrze( w pompie jest czujnik temp. paliwa nie mylić z tym we filtrze)
druga od podgrzewacza, jeśli podgrzewacz nie działa ciężko bedzie odpalać, do podgrzewacza jest bezpiecznik w trójkątnej skrzynce chyba 30A sprawdz
normalnie :pet:
a poważnie to teraz dokładnie nie pamiętam,ale w ostatnich zakładkach os-a,tam gdzie np.podnosi się obroty jałowe,jest coś w stylu "Start Fuel Quantity Offset",jutro moge ome podpiąć i napisać.
pisałem pare postów wyżej o tym
Kolego wczoraj ktoś wystawił opel scanner za 99zł do sprzedania na forum, cena bardzo dobra, scannerem dużo zrobisz w tym silniku, ustawisz wolne obroty, ustawisz dawkę rozruchową, możesz zwiększyć dawkę maxymalną, odczytasz wszystkie wartosci z czujników itp, jedynie przepływki nie widzi ale bład pokaże jak przepływka powie papa, co do czujnika temperatury paliwa to ma duzy wpływ na dawkę paliwa, pompa odmierza w mg a nie litrach
weź odmierz 1kg ropy o temp 0stC
oraz 1kg ropy w temp 50stC i porównaj
chyba ze pozjadałem wszystkie rozumy niech Mnie ktoś uszczypnie:)
właśnie tu pisałem
#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 31 października 2012 - 09:05
gdybym miał dać parę tysięcy za techa to bym chyba wolał kupić używane kts
pare to kosztuje chinszczyzna. oryginal vertronix kosztuje kolo 10 000 pl. tyle ze sam tech to nie wszystko - musisz jeszcze miec polaczenie z tis (stare i nieaktualizowane od 2008 roku) albo global-tis (tylko aso) a to sa nastepne pieniazki. ale widac ze masz slabe pojecie jak wolisz kts od tech2
