Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

EVAP elektrozawór odprowadzania par paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:12

Kolejnego dnia odpalam silnik i o dziwo check engine nie świeci się. Jednak moja radość nie trwała długo. Jadę, silnik osiągnął już ok. 90 stopni, stoję na skrzyżowaniu, patrzę na zegary i w tym momencie „mrugnął” do mnie check. Mam pytanie czy działanie elektrozaworu odprowadzania par paliwa jest uzależnione od temperatury silnika???
Jak napisałem wcześniej po sprawdzeniu błędów za pomocą spinacza pokazało mi: 12, 61 i 31…czyli check raczej zapala mi się przez błąd 61 (bo według mojej wiedzy dwa pozostałe błędy występują stale na wyłączonym silniku – oczywiście mogę się mylić).


sprawdz wtyczke od EVAP - jesli wszystko jest OK wymien zawor.




 


#22 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:37

to i ja się wtrącę. Gdzie jest ten elektrozawór w V-ce?

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:49

to i ja się wtrącę. Gdzie jest ten elektrozawór w V-ce?


za glowica po stronie pasazera - zazwyczaj przypiety do odmy




 


#24 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:55

za glowica po stronie pasazera - zazwyczaj przypiety do odmy


to chyba z boku głowicy?

#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:56

to chyba z boku głowicy?


cala odma jest z tylu glowicy - z boku jest jej czesc na kolektorze.




 


#26 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:58

aha,dzięki. Czyli potrzebuje Torxa żeby dojść do tego. Jeszcze raz dzięki.

#27 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 maja 2010 - 10:48

sprawdz wtyczke od EVAP - jesli wszystko jest OK wymien zawor.


Sprawdzę wtyczkę, ale to już po długim weekendzie, zwłaszcza, że dzisiaj pogoda kiepska. Mam nadzieję, że to tylko EVAP.

#28 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 czerwca 2010 - 18:28

Dzisiaj miałem zdjęte podszybie więc przy okazji sprawdziłem wtyczkę od EVAP – wygląda na to, że z nią wszystko ok. Nawet ruszałem przewodami jak samochód był odpalony a druga osoba patrzyła czy check engine nie miga, ale świecił się cały czas.

Gdzieś czytałem na forum, że zmiana tego czujnika trwa 5 minut. Ja zdjąłem podszybie i dostęp do niego był kiepski. Zdjąłem wtyczkę a później chciałem wyciągnąć ten czujnik..i pojawił się problem. Chyba jest on przymocowany do jakiejś blaszki – a ta blaszka przykręcona jest dwiema śrubami torx – jedna przykręcona poziomo do (chyba) głowicy, a druga pionowo gdzieś nisko. Odkręciłem te śruby i blaszka z czujnikiem zaczęła się ruszać. No ale wyciąganie czujnika uznałem za bezcelowe, ponieważ nie mam jeszcze drugiego a poza tym już zaczęło się ściemniać a ja robiłem to przed blokiem.

I mam teraz pytanie: żeby wymienić EVAP w V6 trzeba zdjąć kolektor?

#29 OFFLINE   Grisza

Grisza
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Knurów

Napisany 02 listopada 2010 - 22:00

Podepnę się pod temat. Siedząc z tyłu po prawej stronie podczas jazdy i na postoju z włączonym silnikiem śmierdzi benzyną czy to też może być kwestia złego odpowietrzania

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 listopada 2010 - 22:05

albo nieszczelnosc na przewodach od zbiornika




 


#31 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2010 - 07:11

Podepnę się pod temat. Siedząc z tyłu po prawej stronie podczas jazdy i na postoju z włączonym silnikiem śmierdzi benzyną czy to też może być kwestia złego odpowietrzania


miałem bardzo podobnie - okazało się że zbiornik miałem dziurawy od góry. Plastik się przetarł i zrobiła się mała dziurka



 


#32 OFFLINE   walusxxx

walusxxx
  • 34 postów
  • Dołączył: 22-08-2010

Napisany 25 lutego 2011 - 22:53

a ja bym chcial zapytac gdzie podłaczyc w v ce te 2 (chyba tyle ich jest)przewody od tego evap-a?bo pisaliscie ale o 2 litrowym silniku.zostal mi jeden przewód po demontarzu i montarzu kolektora ktory odchodzi od evapa i ma na koncu gumowy kawalek rurki:confused:

#33 OFFLINE   hemi

hemi
  • 48 postów
  • Dołączył: 19-03-2011
  • Skąd: Większyce

Napisany 03 września 2012 - 18:19

Odnawiam temat.
W piątek napotkałem na dziwny problem w mojej V-ce,otóż na stację przyjechałem na rezerwie gdzie komp pokazywał paliwa na 70km i udało mi się wlać jedynie 24litry paliwa do pełnego baku kiedy to pistolet na stacji już odbijał za każdym naciśnięciem,ku mojemu zdziwieniu wskaźnik paliwa pokazywał 60l.Od tamtego momentu przejechałem nieco ponad 100km i wskaźnik paliwa spadał mi w oczach a jechałem oszczędnie.Po 130km musiałem znów zjechać na stację bo zapaliła się rezerwa a na stacji wlałem dosłownie 12litrów i znów wskaźnik pokazywał 60l. Ogólnie rzecz biorąc zrobiłem trasę Kędzierzyn-Karpacz-Kędzierzyn i musiałem aż 4-ry razy tankować!(łącznie wyszło 500km)

Nie świeci mi się check itp. więc jak teraz ugryść temat bo nie mam pojęcia co jest grane.

#34 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 września 2012 - 19:05

A jak odkręcasz korek wlewu paliwa to zasysa powietrze? widziałem juz pare razy jak wciągnęło zbiornik paliwa przez uszkodzone odpowietrzenie.

#35 OFFLINE   hemi

hemi
  • 48 postów
  • Dołączył: 19-03-2011
  • Skąd: Większyce

Napisany 03 września 2012 - 20:56

Nie,tego u mnie nie było.

Dzisiaj wyjąłem pływak ze zbiornika paliwa i ku mojemu zdziwieniu zbiornik paliwa jest prawie pełny... Zaliczyłem wtopę nie sprawdzając tego wcześniej.
W każdym razie mój czujnik po prostu się wytarł do plastiku i obecnie po przeczyszczeniu papierkiem 2000 już wogóle nie pokazuje więc muszę kupić inny.

#36 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2012 - 22:23

Czy może ktoś wrzucić zdjęcie jak wygląda ten zaworek od oparów?

#37 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2012 - 22:25

Czy może ktoś wrzucić zdjęcie jak wygląda ten zaworek od oparów?

Czarna plastikowa kostka z 2 grubszymi wezykami, czerwona wtyczka, prawa strona sciany grodziowej pod podszybiem.

EDIT: http://forum.omegakl...54&postcount=12 pierwsze foto, cyferka 1. Zdjecie z xeva ale w V-ce jest taki sam.

#38 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2012 - 22:50

Dzięki.

#39 OFFLINE   XYZA1

XYZA1
  • 3 postów
  • Dołączył: 31-10-2011

Napisany 20 kwietnia 2013 - 09:31

Witam. Moja omega 2.2 benzyna 2001 rocznik ma problem z odpaleniem. Co zauważyłem to cykanie w EVAP zawór par paliwa. Czy to cykanie w zaworze może byc przyczyna braku odpalania. Zaznacze że czasami na chwile odpali i gaśnie.
Przy przekreceniu kluczyka w stacyjce pompka paliwowa raz podaje paliwo raz nie. Tylko w chwili uruchomienia silnika pomka pompuje od razu paliwo. Co może być przyczyną tego zjawiska.

#40 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 kwietnia 2014 - 22:36

Witam panowie problem jak z tematu po podłączaniu OPCOM-a błąd P0443 od jakiegoś czasu w kabinie czuć benzynę,ogólnie powiedział bym to dobrze bo znaczy że jest:) Ale problem jest o tyle uciążliwy że wsiadając rano do auta otwieram drzwi i czuję benzynę,a nie koniecznie chcę :/.
Szukałem trochę na ten temat ale chciałem zapytać czy w 2.6v6 EVAP znajduję się przy filtrze węglowym pod prawym nadkolem (pasażer)
Nie wyzywajcie że nie szukałem bo leniwy nie jestem a rzadko zakładam wątek bo staram się więcej czytać jak pisać.
Po testach Opecomem zaworu odpowietrzenia zbiornika słychać jak by sykanie rytmiczne,i wyraźnie słychać zmianę pracy silnika.

Powiedzcie tylko czy znajduję się on tam gdzie pisałem,i czy jest z nim tak że jeśli przez niego przeciągnę ustami powietrze to jest on do wymiany??? tak czytałem://