

EVAP elektrozawór odprowadzania par paliwa
#1
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 08:46
121212626262121212626262121212
wnioskując z instrukcji odczytywania błędów jest to błąd 62 czyli Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie. z tym że nadal mi to nic nie mówi.
zasadniczo samochód chodzi tak samo jak wcześniej, normalnie się zbiera odpala itp. obroty nie falują.
Prosiłbym żeby ktoś mi zinterpretował ten błąd i podał ewentualne wskazówki jak usunąć tą usterkę.
wyczytałem w necie że może styki w tym elektrozaworze zaśniedziały i nie łączą, ale nawet nie wiem gdzie go szukać
PS. jeśli umieściłem temat w złym dziale proszę o przeniesienie
#2
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 09:11
wczoraj po odpaleniu samochodu zapaliła się kontrolka silnika, dzisiaj odczytałem błędy no i spisałem coś takiego
121212626262121212626262121212
wnioskując z instrukcji odczytywania błędów jest to błąd 62 czyli Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie. z tym że nadal mi to nic nie mówi.
zasadniczo samochód chodzi tak samo jak wcześniej, normalnie się zbiera odpala itp. obroty nie falują.
Prosiłbym żeby ktoś mi zinterpretował ten błąd i podał ewentualne wskazówki jak usunąć tą usterkę.
wyczytałem w necie że może styki w tym elektrozaworze zaśniedziały i nie łączą, ale nawet nie wiem gdzie go szukać
PS. jeśli umieściłem temat w złym dziale proszę o przeniesienie
http://allegro.pl/it...evap_omega.html
szukaj za silniku takiego zaworu - sprawdz czy jest podpiety,. jesli tak i nie dziala to wymiana
#3
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 09:22
a jeszcze jedno pytanie czy z tym da się jeździć? czy jakoś to wpływa na pracę silnika? bo narazie nie będę miał czasu żeby się wybrać do mechanika a sam nie mam warunków zrobienia tego
#4
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 09:37
rozumiem żeby go szukać gdzieś za silnikiem? jeśli się mylę to poproszę o jakieś zdjęcie poglądowe z rejonem szukania...
a jeszcze jedno pytanie czy z tym da się jeździć? czy jakoś to wpływa na pracę silnika? bo narazie nie będę miał czasu żeby się wybrać do mechanika a sam nie mam warunków zrobienia tego
wymienisz samemu w 5 minut. nie pamietam jak siedzie w 2.0 ale waz do niego idze przez nadkole kolo przewodow paliwowych - idz tym tropem
#5
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 10:59

tylko nadal mnie to interesuje czy mozna z taką usterką jeździć?? bo powiedzmy że będę musiał kupić tą cześć to nie przyjdzie mi ona od razu i trochę się zejdzie zanim wymienię
#6
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 11:01
#7
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 11:32
to sobie zaraz obczaję... z tym że mam tylko podstawowe klucze, reszta jest w domu a ja jestem w wawie (studia
)
tylko nadal mnie to interesuje czy mozna z taką usterką jeździć?? bo powiedzmy że będę musiał kupić tą cześć to nie przyjdzie mi ona od razu i trochę się zejdzie zanim wymienię
poza wkretakiem plaskim nic ci nei bedize potrzeba. co do jezdzenia - teoretycznie mozna.
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 11:54
a co do mulenia to sie normalnie zbiera i wkręca sie pow. 4500 obrotów
dziekuję za odpowiedzi... jakby coś sie zmieniło poproszę o dalsze wskazówki
#10
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 12:01
#11
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 14:58
Mi padl ten zawor i nie odpowietrzal zbiornika przez co tworzylo mi sie podcisnienie w baku i pompa paliwa niedawala rady i nie odpalal. Ale przechytrzylem Opla i teraz jezdze z odkreconym korkiem wlewu paliwa

Podlacz sie pod kompa np Opel scannera i sprawdz czy zawor sie otwiera.
#12
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 15:03
Ale przechytrzylem Opla i teraz jezdze z odkreconym korkiem wlewu paliwa
no to przechyrzyles usterke za pare pln.

#13
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 16:44

Czy ten zawór moze powodować bulgotanie w filtrze par paliwa? No bulgocze mi co jakiś czas pod prawym błotnikiem i irytuje mnie to.
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2010 - 07:24

#16
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:45
Jutro mam trochę wolnego to obczaję ten element i zobaczę czy wszystko łączy...
Do czego służy ten element? (odpowietrzania?)
czy tymi rurkami przepływa paliwo i czy wystarczy wymienić tylko tą "kosteczkę"?
czy tam jest podłączona jakaś wiązka elektryczna?
#17
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:21
Do czego służy ten element? (odpowietrzania?)
Od połowy lat osiemdziesiątych obowiązuje przepis zabraniający odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery. Dlatego właśnie zaczęto montować układy EVAP. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego.
czy tymi rurkami przepływa paliwo i czy wystarczy wymienić tylko tą "kosteczkę"?
Zasobnik z węglem aktywnym posiada zawsze 3 króćce, 1 łączy go z bakiem, drugi z zaworem, natomiast trzeci doprowadza do niego świeże powietrze i zapewnia odpowietrzenie zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa.
czy tam jest podłączona jakaś wiązka elektryczna?
Zawór odprowadzania oparów jest tak sterowany, aby nie był cały czas otwarty gdy silnik pracuje na biegu jałowym stąd musi mieć podłączenie do ECU
#18
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2010 - 19:09
#19
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 17:48
Check engine już mnie prześladuje i mam straszne nerwy. Zapali się, wymienię wadliwą część, pojeżdżę 2-3 miesiące i znów zabawa na nowo. Już późno ale nie mogłem wysiedzieć, wziąłem lampkę, zszedłem do samochodu, odchyliłem podszybie ile tylko mogłem i macałem…znalazłem to cudo z tyłu za głowicą po stronie pasażer. Wygląda na to że wtyczka jest włożona. Jutro w dzień obejrzę dokładniej. Pozostaje tylko pytanie czy można to coś sprawdzić miernikiem albo jakimś innym domowym sposobem?
#20
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:03
Jak napisałem wcześniej po sprawdzeniu błędów za pomocą spinacza pokazało mi: 12, 61 i 31…czyli check raczej zapala mi się przez błąd 61 (bo według mojej wiedzy dwa pozostałe błędy występują stale na wyłączonym silniku – oczywiście mogę się mylić).