Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

EVAP elektrozawór odprowadzania par paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   krtek

krtek
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 00:18

Nie znam dokładnie całego układu, ale wiem jak przebiega pod maską.
Jak patrzysz na silnik stojąc przed otwartą maską, to na multiramie przy podszybiu masz cztery gumowe węże. Drugi od prawej prowadzi na tył silnika (w okolice odmy) gdzie masz elektrozawór - a z owego zaworu idzie dalej wężyk i wchodzi w nadkole blisko łączenia ze ścianką grodziową.

Ja mam taką sytuację, że wyjście z zaworu na przewód idący do nadkola mam ułamane, ale sam zawór działa, więc go odpiąłem od kostki zasilającej co spowodowało, że pozostał on w stanie "zamknięty". Silnik chodzi równo. Jak zdejmiesz węża z multiramu, to będzie wchodził na wyższe obroty ciągnąc lewe powietrze.

Jeśli chcesz mieć ten układ sprawny, to możesz sprawdzić elektrozawór tak jak pisałeś dmuchnąć lub zaciągnąć (jak tam wolisz). Choć jeśli słyszysz cykanie, znaczy że pracuje. Sprawdź czy gdzieś po drodze nie masz nieszczelności na tych wężach lub zaworze.

#42 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 kwietnia 2014 - 14:08

Jak rozleci się filtr i węgiel dostanie się do zaworka to będzie puszczał mimo tego że cyka.Po odpięciu wtyczki będzie się świecił błąd.Jeśli juz to zaślepić przewód zaraz za zaworkiem a od filtra zostawić odpięty ,tylko że niestety własnie będzie czuć paliwo.

#43 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 kwietnia 2014 - 17:36

A więc panowie dziś przesiedziałem troszkę z moją Omegą sam na sam w garażu i dotarłem do zaworu EVAP w sumie nie pomyślałem że w garażu stoi cały silnik z mojego dawcy i mogłem sobie to tam prześledzić na zimno:/ Evap zlokalizowany jak i w moim silniku tak i w dawcy.Po wymontowaniu obydwu i porównaniu stwierdzam że obydwa nie puszczają powietrza gdy próbuję przez nie dmuchnąć lub wciągać powietrze.Otwarłem również zbiornik i oglądnąłem kosz z pompką paliwa i węże.Wszystko prawidłowo.Po skręceniu wszystkiego tak jak było,i podłączeniu pod OPCOMA efekt ten sam po rozgrzaniu się silnika jest <b>P0443 Uklad pochlaniania par paliwa, duza nieszczelnosc</b>
Poza Tym że wyczyściłem sobie wszystko co związane z Odmą oleju to naprawa bez owocna://
Jutro podnoszę auto na windzie i sprawdzam przewody,bo zniknął mi prąd w zaworze butli LPG i tak sobie pomyślałem czy tam coś tego kabla od LPG i wężyka od paliwa coś nie uszkodziło podczas jazdy:/// kamień itd.... Taka durna dedukcja ale wiem że to wszystko mam poprowadzone obok siebie ://
Kolejnym krokiem bedzie wymiana filtra węglowego na ten z dawcy i inspekcja zbiornika...

#44 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 18:07


Aby ecu sprawdził że jest nieszczelność musi tam być czujnik ciśnienia.

#45 OFFLINE   krtek

krtek
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 18:11

Hmm, jeśli oba nie puszczają powietrza, a do tego ten co miałeś podczas pracy silnika cykał, znaczy że działa i jest ok no i na pewno prąd dochodzi do zaworu.

Widzisz, jako że ja mam jedno wyjście ułamane a do tego nie miałem węża idącego od zaworu do rurki wychodzącej z nadkola, to u mnie benzyny nie czuć.
Ale nawet jak miałem podpięty zawór pod kostkę elektryczną, to mi błędu nie wywalało :-o

Aby ecu sprawdził że jest nieszczelność musi tam być czujnik ciśnienia.


O właśnie, może u mnie poprzedni właściciel wiedząc o uwalonym zaworze odpiął czujnik ciśnienia w zbiorniku.

#46 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 kwietnia 2014 - 18:55

Jutro przepatrzę całą linię paliwową od spodu i jeśli nic nie znajdę to podmienię w ciemno bo takową posiadam wymienię też ten filtr węglowy.Ale jak znam życie to będzie rzeczywiście gdzieś nieszczelność po drodze i to pewnie bzdurna://

#47 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 kwietnia 2014 - 22:33

Egzorcyzmy zakończone:) Kulejąca pompa paliwa w zbiorniku pracowała na pół gwiazdka co sprawiało że odczytywało to jako nieszczelność:/ słabe ciśnienie paliwa doprowadzało do dziur w czasie jazdy tzn.przerwy w dostawie paliwa,częste gaśnięcie auta i chwilowe nie domaganie silnika.
Wszystko sprawdzone pompa wymieniona i jest wszystko jak należy,stara pompa działa ale ciężko stwierdzić jak,ponieważ już coś słychać przy pracy na stole.Dodatkową oznaką że coś jej jest był spalony bezpiecznik nr "18"
Dzień zakończony sukcesy-full przy okazji wyczyszczone wszystko co związane z Odmą i naprawiona instalacja LPG (przekaznik) :)))

#48 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2014 - 18:42

nie odpowietrza sie wogole zbiornik paliwa w x20xev kombi. brak bledu od EVAP. Czy mimo tego moze okazac sie ze jest on uszkodzony ? Mam mozliwosc tylko na dworze grzebac przy aucie wiec wolalbym uniknac w tych temperaturach roboty na darmo. W jaki sposob sprawdzic jego funkcjonowanie ? widzialem juz na roznych postach ze powinien byc w okolicach cewki, po stronie pasazera. 3 wezyki i kostka elektryczna. W jaki sposob ecu steruje jego otwarciem ? jakie napiecie (czy masa)? jesli go zdemontuje to postaram sie sprawdzic czy sie otwiera i zamyka. u mnie bak zassany do srodka byl do tego stopnian ze przy 20l w baku pokazal polowe baku.

#49 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2014 - 18:47

jest to zwykły elektromagnes.Podłacza sie do niego dwa przewody.Wejście i wyście.
Otwiera sie przy podaniu 12V.
Jeśli zasysa Ci bak to znaczy,że przyciął sie w pozycji otwartej.Wtedy kolektor ssie non stop opary z baku.Zawór jest rozbieralny i można go wyczyścić.Pewnie zaciągnąl węgiel z filtra i sie zablokował.

#50 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2014 - 19:01

to po zacieciu sie w pozycji otwartej nie generuje bledu ? to mnie zastanawia. nic na kompie. a jakis czas temu zdarzalo sie ze na zimnym silniku na PB troszke go dlawilo i nie chcial jechac ale po chwili zawsze przechodzilo. teraz odkrecony korek pozostal tylko

#51 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 grudnia 2014 - 21:48

Błędu nie będzie bo cewka w zaworze działa,tylko sam trzpień się zablokował. Samo przedmuchanie zaworu nic nie da bo pewnie nie istnieje już gąbka w filtrze węglowym i zaraz znowu się zatnie bo zaciągnie węgiel.

#52 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 grudnia 2014 - 09:23

czyli raczej wymiana, czy jest jakas mozliwosc jego rozebrania i regeneracji. z drugiej strony wegiel tylko pochlania zapach jako absorbent wiec jesli sie go wywali funkcjonowac powinno wszystko dobrze a jedynie nie bedzie pochlanial oparow. Jestem akwarysta wiec wegla i gabek w domu u mnie pod dostatkiem. Tylko trzeba sie do tego zaworu dostac. orientuje sie ktos ile koszuje ten zawor? Czy jest sens meczyc sie ze starym

#53 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2014 - 09:29

czyli raczej wymiana, czy jest jakas mozliwosc jego rozebrania i regeneracji. z drugiej strony wegiel tylko pochlania zapach jako absorbent wiec jesli sie go wywali funkcjonowac powinno wszystko dobrze a jedynie nie bedzie pochlanial oparow. Jestem akwarysta wiec wegla i gabek w domu u mnie pod dostatkiem. Tylko trzeba sie do tego zaworu dostac. orientuje sie ktos ile koszuje ten zawor? Czy jest sens meczyc sie ze starym


już pisałem wcześniej,że zawór jest rozbieralny.
Co z tego jak wymienisz na nowy jak i tak się zatka.Skończy się pewnie na wymianie na filtr z Bfl.

Zacznij od sprawdzenia tego zaworu.W prawe nadkole metalowe wchodzi wężyk podciśnienia.Rozłacz go na zapalonym silniku i jeśli będzie syczało czyli ciągnął powietrze to znaczy,że zawór jest non stop otwarty.

#54 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 grudnia 2014 - 10:11

w niedziele nie bede robil ale jutro juz mam kanal zalatwiony ponownie i zaczne w ten sposob od rozlaczenia podcisnienia. nastepnie ewentualnie zdemontuje i rozbiore ten EVAP. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ten filtr weglowy jest w tym zaworze czy gdzie on sie znajduje ?

#55 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2014 - 10:14

w niedziele nie bede robil ale jutro juz mam kanal zalatwiony ponownie i zaczne w ten sposob od rozlaczenia podcisnienia. nastepnie ewentualnie zdemontuje i rozbiore ten EVAP. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ten filtr weglowy jest w tym zaworze czy gdzie on sie znajduje ?


Do sprawdzenia trzeba tylko maskę podnieść.Przewód jest zaraz na widoku pod przewodami paliwowymi.
Natomiast filtr węglowy jest pod prawym błotnikiem.Dostaniesz sie do niego po zdjęciu nadkola plastikowego.

#56 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 28 grudnia 2014 - 10:38

U mnie też zasysało bak ale powodem tego był zagięty wężyk od filtra węglowego. Tak auto odebrałem z serwisu po naprawie bezgotówkowej...
Zatkany Evap też powoduje zasysanie baku? Wydaje mi się, że tym wężykiem będzie szło powietrze tylko może czuć bęzyne.

#57 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2014 - 11:44

Jeśli elektromagnes w zaworze EVAP zablokuje się w pozycji otwartej to kolektor ssący ciągnie opary z baku.U mnie nie zassało baku ale przy odkręceniu korka wlewu paliwa syczało.
Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej to nic sie nie dzieje.
Jak rozebrałem filtr węglowy to okazało się jak on działa.
W normalnych warunkach opary z baku przechodzą przez węgiel aktywny i są odprowadzane na zewnątrz czyli pod auto.Ale jak otworzy sie Evap to ciągnie opary z prosto z baku.

#58 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 28 grudnia 2014 - 13:26

To w jakich warunkach otwiera się ten EVAP? Ja myślałem, że tą gumową rurką za błotnikiem wciąga powietrze. Jeśli miałem ją zagiętą wtedy bak się schodził, tworzyło się podciśnienie po czym dziurawiły się przewody zasilające paliwo. Auto nie chciało zapalić. Od tamtej pory źle pokazuje mi poziom paliwa. Mógł się skrzywić pływak? Miałem pół baku a teraz z 10l tylko.

#59 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 grudnia 2014 - 14:48

ja mialem 20l a po kilku km mialem pol baku :) bak mi wrocil do pozycji pierwotnej i teraz pokazuje dobrze, moze u ciebie tez wrocil do pozycji pierwotnej. Czyli musze sprawdzic:

1) EVAP - rozebrac poczyscic
2) Filtr weglowy z przodu przy nadkolu
3) Podcisnienie od EVAP

#60 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 grudnia 2014 - 18:42

A jak się zaślepi evap i wywali filtr to będą skutki uboczne oprócz możliwego zapachu Pb?