

EVAP elektrozawór odprowadzania par paliwa
#41
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2014 - 00:18
Jak patrzysz na silnik stojąc przed otwartą maską, to na multiramie przy podszybiu masz cztery gumowe węże. Drugi od prawej prowadzi na tył silnika (w okolice odmy) gdzie masz elektrozawór - a z owego zaworu idzie dalej wężyk i wchodzi w nadkole blisko łączenia ze ścianką grodziową.
Ja mam taką sytuację, że wyjście z zaworu na przewód idący do nadkola mam ułamane, ale sam zawór działa, więc go odpiąłem od kostki zasilającej co spowodowało, że pozostał on w stanie "zamknięty". Silnik chodzi równo. Jak zdejmiesz węża z multiramu, to będzie wchodził na wyższe obroty ciągnąc lewe powietrze.
Jeśli chcesz mieć ten układ sprawny, to możesz sprawdzić elektrozawór tak jak pisałeś dmuchnąć lub zaciągnąć (jak tam wolisz). Choć jeśli słyszysz cykanie, znaczy że pracuje. Sprawdź czy gdzieś po drodze nie masz nieszczelności na tych wężach lub zaworze.
#42
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2014 - 14:08
#43
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2014 - 17:36
Poza Tym że wyczyściłem sobie wszystko co związane z Odmą oleju to naprawa bez owocna://
Jutro podnoszę auto na windzie i sprawdzam przewody,bo zniknął mi prąd w zaworze butli LPG i tak sobie pomyślałem czy tam coś tego kabla od LPG i wężyka od paliwa coś nie uszkodziło podczas jazdy:/// kamień itd.... Taka durna dedukcja ale wiem że to wszystko mam poprowadzone obok siebie ://
Kolejnym krokiem bedzie wymiana filtra węglowego na ten z dawcy i inspekcja zbiornika...
#44
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2014 - 18:07
Aby ecu sprawdził że jest nieszczelność musi tam być czujnik ciśnienia.
#45
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2014 - 18:11
Widzisz, jako że ja mam jedno wyjście ułamane a do tego nie miałem węża idącego od zaworu do rurki wychodzącej z nadkola, to u mnie benzyny nie czuć.
Ale nawet jak miałem podpięty zawór pod kostkę elektryczną, to mi błędu nie wywalało :-o
Aby ecu sprawdził że jest nieszczelność musi tam być czujnik ciśnienia.
O właśnie, może u mnie poprzedni właściciel wiedząc o uwalonym zaworze odpiął czujnik ciśnienia w zbiorniku.
#46
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2014 - 18:55
#47
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2014 - 22:33

Wszystko sprawdzone pompa wymieniona i jest wszystko jak należy,stara pompa działa ale ciężko stwierdzić jak,ponieważ już coś słychać przy pracy na stole.Dodatkową oznaką że coś jej jest był spalony bezpiecznik nr "18"
Dzień zakończony sukcesy-full przy okazji wyczyszczone wszystko co związane z Odmą i naprawiona instalacja LPG (przekaznik)

#48
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 18:42
#49
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 18:47
Otwiera sie przy podaniu 12V.
Jeśli zasysa Ci bak to znaczy,że przyciął sie w pozycji otwartej.Wtedy kolektor ssie non stop opary z baku.Zawór jest rozbieralny i można go wyczyścić.Pewnie zaciągnąl węgiel z filtra i sie zablokował.
#50
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 19:01
#51
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 21:48
#52
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 09:23
#53
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 09:29
czyli raczej wymiana, czy jest jakas mozliwosc jego rozebrania i regeneracji. z drugiej strony wegiel tylko pochlania zapach jako absorbent wiec jesli sie go wywali funkcjonowac powinno wszystko dobrze a jedynie nie bedzie pochlanial oparow. Jestem akwarysta wiec wegla i gabek w domu u mnie pod dostatkiem. Tylko trzeba sie do tego zaworu dostac. orientuje sie ktos ile koszuje ten zawor? Czy jest sens meczyc sie ze starym
już pisałem wcześniej,że zawór jest rozbieralny.
Co z tego jak wymienisz na nowy jak i tak się zatka.Skończy się pewnie na wymianie na filtr z Bfl.
Zacznij od sprawdzenia tego zaworu.W prawe nadkole metalowe wchodzi wężyk podciśnienia.Rozłacz go na zapalonym silniku i jeśli będzie syczało czyli ciągnął powietrze to znaczy,że zawór jest non stop otwarty.
#54
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 10:11
#55
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 10:14
w niedziele nie bede robil ale jutro juz mam kanal zalatwiony ponownie i zaczne w ten sposob od rozlaczenia podcisnienia. nastepnie ewentualnie zdemontuje i rozbiore ten EVAP. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ten filtr weglowy jest w tym zaworze czy gdzie on sie znajduje ?
Do sprawdzenia trzeba tylko maskę podnieść.Przewód jest zaraz na widoku pod przewodami paliwowymi.
Natomiast filtr węglowy jest pod prawym błotnikiem.Dostaniesz sie do niego po zdjęciu nadkola plastikowego.
#56
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 10:38
Zatkany Evap też powoduje zasysanie baku? Wydaje mi się, że tym wężykiem będzie szło powietrze tylko może czuć bęzyne.
#57
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 11:44
Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej to nic sie nie dzieje.
Jak rozebrałem filtr węglowy to okazało się jak on działa.
W normalnych warunkach opary z baku przechodzą przez węgiel aktywny i są odprowadzane na zewnątrz czyli pod auto.Ale jak otworzy sie Evap to ciągnie opary z prosto z baku.
#58
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 13:26
#59
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 14:48

1) EVAP - rozebrac poczyscic
2) Filtr weglowy z przodu przy nadkolu
3) Podcisnienie od EVAP
#60
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 18:42