

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!
#21
OFFLINE
Napisany 22 sierpień 2010 - 12:28
#22
OFFLINE
Napisany 22 sierpień 2010 - 13:07
#23
OFFLINE
Napisany 23 sierpień 2010 - 20:39
i ma rezystancje prawidlowa dla temperatury pokojowej, reaguje na zmiany temperatury.
nie mialem mozliwosci sprawdzenia w sposob, ktory poleciles (mieszkam w bloku, a dostep do garazu i nawet kawalka kabelka mam ograniczony:( ) dodam ze moj czujnik ma 2 kabelki. dzis jezdzilem bez czujnika i rano gdy bylo chlodno tzn ponizej 20 stopni klima chodzila, a jak wracalem z pracy w 30stopniach klima nie dzialala, wtyczka byla odpieta, czyli nieskonczona rezystancja wiec bylo to jednoznaczne z tym jakby czujnik pokazywal temperature rowna zero krytycznemu:) Powoli koncza mi sie pomysly gdzie mozna jeszcze szukac zwiazku temperatury otoczenia z dzialaniem klimy
#24
OFFLINE
Napisany 23 sierpień 2010 - 21:38
#25
OFFLINE
Napisany 23 sierpień 2010 - 21:43
#26
OFFLINE
Napisany 24 sierpień 2010 - 17:48
#27
OFFLINE
Napisany 24 sierpień 2010 - 21:52
#28
OFFLINE
Napisany 14 wrzesień 2010 - 20:35
#29
OFFLINE
Napisany 15 wrzesień 2010 - 13:11
#30
OFFLINE
Napisany 16 wrzesień 2010 - 12:18
#31
OFFLINE
Napisany 28 lipiec 2011 - 11:31
Podepnę się, bo mam problem jak w temacie, mianowicie nie załącza się sprężarka klimy. Ciśnienia w normie (sprawdzone). Opelscaner pokazał błąd 15 (Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie). W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest to objawem uszkodzenia w/w czujnika?
2. Czy ma to związek z brakiem możliwości uruchomienia sprężarki klimy?
3. Który to czujnik (gdzie jest umieszczony)?
Poniżej wykres temp. cieczy chłodzącej od momentu uruchomienia silnika do nagrzania go do temp. 92,5 stopnia C (wskaźnik na kokpicie). Praktycznie brak zmian na wykresie.
#32
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2011 - 20:18
Przyczyna nie zalanczania sie sprezarki w oplach jest bardzo czesto czujnik cisnienia jest to cztero pinowy czujnik umieszczony na rurce za wentylatorem prawie na wprost sprezarki a jesli nie to moja rada sprawdz cewke miernikiem jaki ma opor sprwdz czy na kostce do sprezarki jest zasilanie +12v i czy na kostce ww czujnika jest +12v i te dwie zeczy sprawdz probowka bo miernik czsem wprowadza w blad i jeszcze mozesz sprawdzic odleglosc sprzegielka od kola sprezarki jezeli jest wieksza jak 0,5mm to cewka morze nie dac rady przyciagnoc sprzegielka powodzenia
#33
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2011 - 21:15
Kolego po 1 w jaki sposob zostaly sprawdzone cisnienia skoro nie zalancza sie sprezarka?
Przyczyna nie zalanczania sie sprezarki w oplach jest bardzo czesto czujnik cisnienia jest to cztero pinowy czujnik umieszczony na rurce za wentylatorem prawie na wprost sprezarki a jesli nie to moja rada sprawdz cewke miernikiem jaki ma opor sprwdz czy na kostce do sprezarki jest zasilanie +12v i czy na kostce ww czujnika jest +12v i te dwie zeczy sprawdz probowka bo miernik czsem wprowadza w blad i jeszcze mozesz sprawdzic odleglosc sprzegielka od kola sprezarki jezeli jest wieksza jak 0,5mm to cewka morze nie dac rady przyciagnoc sprzegielka powodzenia
Kolego maxboss ciśnienie można sprawdzić po podpięciu pod maszynę od klimatyzacji. Co do czujnika ciśnienia, to jeżeli będzie on niesprawny to nie poda zasilania na kompresor. Więc pozostaje koledze do sprawdzenia czujnik, bądź podanie na krótko kabli prosto do kompresora plusa i masę (ponieważ masę tez zbiera z czujnika). Do sprawdzenia jeszcze przekaźnik w komorze silnika

pozdrawiam

#34
OFFLINE
Napisany 30 lipiec 2011 - 06:04
A co z błędem 15, ma jakiś związek (nadmienię, że klima wcześniej chodziła bez zarzutów)?
#35
OFFLINE
Napisany 30 lipiec 2011 - 06:08
Tak, jak napisał czornykamil ciśnienie sprawdzałem u fachowca, który podłączył odpowiednią aparaturę (od tego zazwyczaj się zaczyna, kiedy sprężarka nie chce ruszyć). Więc muszę dorwać jakiś kanał lub rampę, żeby dostać się do tego czujnika.
A co z błędem 15, ma jakiś związek (nadmienię, że klima wcześniej chodziła bez zarzutów)?
przeczytaj ten post, powinno Ci się wszystko wyjaśnić

http://forum.omegakl...183&postcount=4
#36
OFFLINE
Napisany 30 lipiec 2011 - 06:15
Czy chodzi o czujnik temp. cieczy na ECU (z boku, z prawej strony silnika, patrząc od maski)?
#37
OFFLINE
Napisany 30 lipiec 2011 - 15:27
#38
OFFLINE
Napisany 02 sierpień 2011 - 16:46
kolego czornykamil wiem ze cisnienia sprawdza sie maszyna do klimatyzacji ale jak sprawdzono cisnienia jak nie wlancza sie sprezarka a sprawdzenie przez samo podpiecie bez wlaczenia sprezarki to zadne sprawdzenie to tak jak pseudo fachowcy dobijaja czynnik do ukladu mialem ostatnio taki przypadek ze w oplu corsie gdzie mialo byc jak dobrze pamietam 460g bylo nabite 750g wiec o czym rozmawiamy:)
Oczywiście masz racje


Co do dobijania, to nie wiem kto mądry może się zgodzić na coś takiego... ehhh :confused:
#39
OFFLINE
Napisany 02 sierpień 2011 - 18:30


#40
OFFLINE
Napisany 23 marzec 2012 - 14:09
