Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 23 marca 2012 - 14:20

A powiedzcie mi co sie dzieje gdy opruzniony zostal caly uklad z powodow przygotowawczych do wymienienia sprezarki bo sie rozszczelnila i cala jest zielona w tym bodajze oleju i gdy chce wlaczyc to sie wlancza a podobno nie powinna jeszcze dla sprawdzenia wcisnolem na rurce ten taki pie..olnik jak w wentylku:D zeby spuscic caly gaz czy co tam jest :masakra: i dalej sie zalancza:masakra:


Prawdopodobnie czujnik ciśnienia klimatyzacji jest uwalony.

#42 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2012 - 14:58

Prawdopodobnie czujnik ciśnienia klimatyzacji jest uwalony.


i co jak wymienie sprezarke i dalej bedzie zepsuty to cos sie narobi??

#43 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 marca 2012 - 21:41

Zasadniczo tak. Po prostu poślesz sprężarkę szybciutko na śmietnik.

#44 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2012 - 21:43

Prawdopodobnie czujnik ciśnienia klimatyzacji jest uwalony

Alo ma zmostkowana wtyczke :p

#45 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2012 - 23:58

Zasadniczo tak. Po prostu poślesz sprężarkę szybciutko na śmietnik.


jak to do smietnika albo jest cisnienie albo go niema co to ma do psucia sprezarki?

#46 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2012 - 00:06

A powiedzcie mi co sie dzieje gdy opruzniony zostal caly uklad z powodow przygotowawczych do wymienienia sprezarki bo sie rozszczelnila i cala jest zielona w tym bodajze oleju i gdy chce wlaczyc to sie wlancza a podobno nie powinna


w manualnej klimie sprężarka zadziała inaczej jest w automatycznej.... miałem te przypadki .... w poprzedniej omie z klimą manualną z ubytkiem czynnika i to sporo działała sprężarka zaś w klimatroniku z ubytkiem 50g. już nie

#47 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2012 - 10:12

Czyli co jak wszysto zostalo usuniete z obiegu i nawet ostatki gazu spuscilem i przy nacisnieciu przyciusku eku obroty skocza wyzej to normalne czy nie?? i dlaczego niby miala by mi sie sprezarka druga popsuc od tego?? mam klimatronik tak na marginesie

#48 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 24 marca 2012 - 11:03

Bo czujniki po coś tam są... Choćby po to by rozłączyć sprężarkę przy zbyt małej ilości czynnika, albo po przekroczeniu ciśnienia. Przy niesprawnych czujnikach nie dość że sprężarkę załatwisz to masz szansę jeszcze kilka innych elementów posłać w kosmos (niekontrolowany wzrost ciśnienia przy uszkodzeniu czujnika).

#49 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 marca 2012 - 00:05

wraz z czynnikiem chlodzacym w obiegu krazy, tez olej, ktory smaruje srezarke.
jezeli sprzeglo sprezarki zalacza sie mimo pstego ukladu, to sprezarka pracuje bez smarowania.

tworza sie opilki metalu. po reanimacji sprezarki, nalezaloby caly ulad dokladnie od srodka wyczyscic, co jest praktycznie niemozliwe, albo bardzo trudne do zrobienia.

sprezarka zreanimowana, uzupelniony czynnik i olej i zaczyna sie praca sprezarki, w obiegu oprocz czynnika i oleju, kraza tez sladowe ilosci opilkow,

zregenerowana sprezarka szybko traci wydajnosc, czasem tez i szczelnosc.
pretensje do calego swiata, ze w omedze klima tak szybko pada.

taki maly scenriusz


i wlasnie jest po to czujnik cisnienia w ukladzie klimatyzacji, by przy jego spadku wylaczyc sprezarke.

i nie ma znaczenia jaki rodzaj sterowania klimatyzcja mamy, czy manual, czy klimatronik.
uklad klimatyzacji zawsze pracuje na tych samych zasadach.
zmienia sie tylko sterowanie praca sprezarki, nadmuchami, mieszaczami itp.

albo jest zmostkowana wtyczka od presostatu, albo sam presostat uwalony (zespawane styki)

Czyli co jak wszysto zostalo usuniete z obiegu i nawet ostatki gazu spuscilem i przy nacisnieciu przyciusku eku obroty skocza wyzej to normalne czy nie?? i dlaczego niby miala by mi sie sprezarka druga popsuc od tego?? mam klimatronik tak na marginesie


a sprzeglo sprezarki ja wlacza czy nie. bo to ma znaczenie, a nie wymuszenie zwiekszenia obrotow silnika przez klime
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#50 OFFLINE   michal231987

michal231987
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: grębiszew

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:25

witam mam pytanko jaki jest rezystor w sprężarce klimy jakie ma oznaczenia??? i i sa na forum jakieś zdięcia z wymiany tego rezystora. bo klima pełna wiatraki się kręcą a sprężarka ani drgnie, sprawdzane było napięcie do sprzęgła pompy i dochodzi.sprężarke została spięta na krótko i wszytko działało ok. więc poratujcie jak to wymienic ten opornik ;)

#51 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:34

Do sprawdzenia czujnik ciśnienia w układzie klimy.

#52 OFFLINE   michal231987

michal231987
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: grębiszew

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:39

tak ale prąd dochodzi do sprężarki po włączeniu a/c

#53 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:44

Skoro sprężarka działa "na krótko", a jest napięcie na jej kostce, to znaczy że problem jest w połączeniu (brak styków). Moim zdaniem nie ma napięcia na kostce, a problem jest w czujniku ciśnienia...

#54 OFFLINE   michal231987

michal231987
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: grębiszew

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:55

na kostce napięcię jest było sprawdzone. a podłączenie na krótko chodziło mi zaklinowanie sprzęgła elektro magnesu, podłączenie na krótko przez kable prosto z aklumatora nic nie dało

#55 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:00

No to sobie odpowiedziałeś - sprzęgło.

#56 OFFLINE   michal231987

michal231987
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: grębiszew

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:08

zgadzam się z Tobą ale po zdięciu sprzęgła jest jeszcze opornik i prawdopodobnie on padł. kiedyś przeglądałem fora i znalazłem takie zdięcia z wymiany tego opornika krok po kroku. ale teraz mi chodzi o oznaczenia tego opornika.

#57 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:15

Skoro wiesz że jest, to rozbierz, odczytaj oznaczenie, wymień... A potem kup całe sprzęgło, bo nawet jeśli pomorze, to raczej na krótko. Opornik nie spalił się od tak!!

#58 OFFLINE   michal231987

michal231987
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: grębiszew

Napisany 28 kwietnia 2012 - 16:51

witam miał ktoś problem z napięciem na kostce mianowicie skaczące napięcie do 0 do 8v co może być nie tak

#59 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 kwietnia 2012 - 17:03

witam miał ktoś problem z napięciem na kostce mianowicie skaczące napięcie do 0 do 8v co może być nie tak


przewód nie jest czasem gdzieś łączony ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#60 OFFLINE   michal231987

michal231987
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: grębiszew

Napisany 28 kwietnia 2012 - 17:16

jest i sprawdzałem napięcie na łączeniu i kostce i jest jednakowe mianowicie zmienne