Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

grzeje się silnik - często chodzi wentylator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   misza1976

misza1976
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd:

Napisany 25 marca 2010 - 22:28

wcześniej nie zdarzało się tak aby wentylator tak często się załączał. U mnie zawsze temp. 95 a przy 98 chodzi wiatrak. Zauważyłem też że temp. spada do 95 jak stoje w korku lecz po chwili 5-10 sek. słysze wentylator i widze 98 st. a czasami działa dobrze że, tak szybko nie dochoszi do ponownego załączenia wiatrka.

Czym to jest spowodowane jakiś czujnik?

Proszę o pomoc
Omega B X20SE Caravan, Lovato

#2 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 26 marca 2010 - 00:29

moge sie mylic ale w 98 roku to chyba nie bylo takiego silnika jaki masz w profilu.

moze czujnik temperatury przeklamuje lub ktorys czujnik w chlodnicy zaczyna szwanklowac.

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 marca 2010 - 00:29

Zdaje się że coś z obiegiem. Może termostat nie otwiera się jak należy, może też chłodnica jest przymulona. Było coś robione przy układzie chłodzenia?
Jeżeli nie to zastanowił bym się nad przepłukaniem, termostatem i drożnością chłodnicy.

#4 OFFLINE   misza1976

misza1976
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd:

Napisany 26 marca 2010 - 09:46

Co do tego silnika w tym roczniku jak najbardziej byly i wychodziy prawdopodobnie do końca 99.

Chlodnice wlaśnie zmienialem w zeszlym roku na nóweczkę co prawda zamiennik za 320zl ale nóweczka.

Myślaem o jakiś czujnikach ale nie wiem za co się zabrać i gdzie się znajdują.

Czy może być coś z czujnikiem który podaje temp. na deske rozdzielczą ten co jest wkręcony w bloku silnika ale czy jeżeli by byl uszkodzony to on jest odpowiedzialny za zalączanie wiatraka?
Omega B X20SE Caravan, Lovato

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 10:13

Co do tego silnika w tym roczniku jak najbardziej byly

Widzialem osobiscie i potwierdzam ze silnik jest wlasciwy :p

odpowiedzialny za zalączanie wiatraka

jest czujnik w chlodnicy (z tym ze sa tam dwa czujniki - gorny na 2 i dolny na 3 piny).

Zgodze sie z zygzakiem ze moze byc cos z termostatem.
A weze od wody nie sa zbyt twarde przypadkiem?

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 marca 2010 - 11:55

Z tego co wiem to jak czujnik chłodnicy siada na dwa sposoby - nie załącza wentylatora lub wentylator pracuje cały czas.
Jak silnik rano się nagrzewa? termostat przypadkiem nie puszcza wody przed otwarciem? rura od termostatu i chłodnica wtedy się nagrzewa - przed otwarciem termostatu.

#7 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 28 marca 2010 - 12:48

sprawdź masę aku.

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2010 - 13:00

Problem podobny do mojego. Wcześniej miałem termostat oryginał GM ale niestety, za szybko się otwierał, auto się wolno nagrzewało, wolno rozgrzewało się wnętrze zimą - temperaturę na wskaźniku miałem około 80-85°C. Skuszony poradami zmieniłem wkład termostatu na nowy, Termot. Od tego czasu termostat otwiera się wzorowo na 92°C (podglądałem wartości czujników z ręką na weżu) ale wskaźnik stoi ciągle na 95°C i w korkach dochodzi do 100°C, wentylatory pracują niemal cały czas jak stoję. Niby to nie przeszkadza, ale... mam olbrzymie spadki napięcia na Car-Audio. Muszę zakupić inny egzemplarz.
Co ciekawe, równolegle wymieniłem wkład koledze. Jemu też oryginalny otwierał się za wcześnie na jałowym biegu, zimą 70°C i nie więcej. Teraz temperaturę trzyma wzorowo 92°C, rozgrzewa się szybciej, ale podejrzewamy, że też otwiera się zbyt wcześnie. Loteria. Może trzeba kupić cały, renomowanej firmy??

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 marca 2010 - 15:37

Problem podobny do mojego. Wcześniej miałem termostat oryginał GM ale niestety, za szybko się otwierał, auto się wolno nagrzewało, wolno rozgrzewało się wnętrze zimą - temperaturę na wskaźniku miałem około 80-85°C. Skuszony poradami zmieniłem wkład termostatu na nowy, Termot. Od tego czasu termostat otwiera się wzorowo na 92°C (podglądałem wartości czujników z ręką na weżu) ale wskaźnik stoi ciągle na 95°C i w korkach dochodzi do 100°C, wentylatory pracują niemal cały czas jak stoję. Niby to nie przeszkadza, ale... mam olbrzymie spadki napięcia na Car-Audio. Muszę zakupić inny egzemplarz.
Co ciekawe, równolegle wymieniłem wkład koledze. Jemu też oryginalny otwierał się za wcześnie na jałowym biegu, zimą 70°C i nie więcej. Teraz temperaturę trzyma wzorowo 92°C, rozgrzewa się szybciej, ale podejrzewamy, że też otwiera się zbyt wcześnie. Loteria. Może trzeba kupić cały, renomowanej firmy??

A na tym oryginalnym (starym) termostacie jak stała temperatura? też 95* i 100* na postoju.
Te termostaty pełne otwarcie uzyskują dopiero przy 107*, może trudność przy produkcji polega na tym żeby je dobrze skalibrować:zaklopotanie:
Ciekawe czy w każdej omie 2.0XEV temperatura tak stoi.

#10 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2010 - 20:24

A na tym oryginalnym (starym) termostacie jak stała temperatura? też 95* i 100* na postoju.

No właśnie nie. Jak było dobrze to 92,5°C ;) jazda, i maksymalnie powiedzmy 96°C na postoju (nawet latem), wentylatory ruszały i momentalnie spadała temperatura. Póżniej termostat się popsuł. Chłodnica niedalej jak 2 miesiące temu, przy wymianie termostatu wypłukana od zewnątrz i wewnątrz wodą z prądem i pod prąd i tylko kilka sekund brudna woda popłynęła. Pompa wodna cały czas ta sama, z metalowym wirnikiem. Trafiłem chyba na lichy wkład.

#11 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 30 marca 2010 - 12:24

Witam problem dotyczy także mojej Omegi 2.0 16v,tak samo jak i u innych użytkowników tych aut temperatura cały czas jest wysoka,96 stopni załącza się wentylator. Wymieniłem czujnik temperatury wody w chłodnicy i termostat i nadal to samo. Może problem polega na tym że układ chłodzenia jest zapowietrzony.Jak odpowietrzyć cały układ lub samą nagrzewnicę.

#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 marca 2010 - 13:15

Teoretycznie układ sam się odpowietrza. Wystarczy odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zaczekać do momentu aż wentylator zaskoczy. Żeby się nie nudzić tak czekając można rytmicznie ściskać węże.

Jeżeli się ciągle zapowietrza to trzeba znaleźć nieszczelność.

A jak nagrzewnica była opróżniana to dobrze ją napełnić (zalać) przez górne wejście nagrzewnicy
- na zdjęciu zielony wąż.
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 31 marca 2010 - 20:07

Witam,ja cały czas próbuje rozwiązać ten problem,wymieniłem już chłodnice na nową i nadal nic. Wydaje mi się że problem leży po stronie pompy wody, jest mało wydajna albo najgorsze co może być to uszczelka pod głowicą.

#14 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 31 marca 2010 - 20:27

A sprawdziłeś czy czujnik dobrze pokazuje? Jaki termostat włożyłeś? układ płukałeś?
Ja zachowuje się temperatura od porannego rozruchu? miasto trasa itp.

#15 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 31 marca 2010 - 21:12

Czujnik dobrze wskazuje,nie pamiętam jakiej firmy jest termostat,układ nie był czyszczony. Okaże się jak wymienię rozrząd i pompę wody.Bardzo duże ciśnienie się robi i węże są bardzo twarde.

#16 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 12 maja 2010 - 17:48

Witam mój problem nadal istnieje,już nawet wymieniłem uszczelkę i splanowałem głowicę. Zauważyłem że klimatyzacja nie grzeje tak jak powinna,ledwo co. Może to jest problemem.

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2010 - 20:59

tomi29 jesli wymieniłeś chłodnicę, termostat, UPG i nadal są problemy z chłodzeniem to: 1-może gaz z parownika leci w układ chłodzenia - membrana wodna albo 2-pęknięcie głowicy lub bloku cylindrowego. Słabsza wydajność klimy nie ma związku z przegrzewaniem, po prostu może podczas remontu, ruszając węże uszło trochę czynnika.

#18 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 13 maja 2010 - 10:05

Witam,głowica była sprawdzana na szczelność a gaz mam sekwencyjny,problem z chłodzeniem powstał wcześniej przed UPG.

#19 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 13 maja 2010 - 14:41

sprawdź sobie u jakiegoś mechanika obecność spalin w układzie chłodzenia. Służy do tego takie małe użądzonko-zalewa sie do niego płynu chłodzącego. Poproś mechanika jak będzie to robił żeby zalał ci do twojej próby świeży płyn!!\
Co do głowicy to jesteś pewien że dobrze były sprawdzone?
Jak dodajesz gazu pojawiaja sie bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym?
Nie zauważyłeś czasem czy po wymianie płynu chłodzącego szybko, lub czy wogóle "zmętniał" ?

#20 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 13 maja 2010 - 14:57

Witam,obecność spalin była sprawdzana przed i po UPG jest ok,płyn nie robi się mętny.Może jest zator jakiś albo nagrzewnica jest zapowietrzona.