

grzeje się silnik - często chodzi wentylator
#1
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 22:28
Czym to jest spowodowane jakiś czujnik?
Proszę o pomoc
#2
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 00:29
moze czujnik temperatury przeklamuje lub ktorys czujnik w chlodnicy zaczyna szwanklowac.
#3
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 00:29
Jeżeli nie to zastanowił bym się nad przepłukaniem, termostatem i drożnością chłodnicy.
#4
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 09:46
Chlodnice wlaśnie zmienialem w zeszlym roku na nóweczkę co prawda zamiennik za 320zl ale nóweczka.
Myślaem o jakiś czujnikach ale nie wiem za co się zabrać i gdzie się znajdują.
Czy może być coś z czujnikiem który podaje temp. na deske rozdzielczą ten co jest wkręcony w bloku silnika ale czy jeżeli by byl uszkodzony to on jest odpowiedzialny za zalączanie wiatraka?
#5
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 10:13
Widzialem osobiscie i potwierdzam ze silnik jest wlasciwyCo do tego silnika w tym roczniku jak najbardziej byly

jest czujnik w chlodnicy (z tym ze sa tam dwa czujniki - gorny na 2 i dolny na 3 piny).odpowiedzialny za zalączanie wiatraka
Zgodze sie z zygzakiem ze moze byc cos z termostatem.
A weze od wody nie sa zbyt twarde przypadkiem?
#6
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 11:55
Jak silnik rano się nagrzewa? termostat przypadkiem nie puszcza wody przed otwarciem? rura od termostatu i chłodnica wtedy się nagrzewa - przed otwarciem termostatu.
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 13:00
Co ciekawe, równolegle wymieniłem wkład koledze. Jemu też oryginalny otwierał się za wcześnie na jałowym biegu, zimą 70°C i nie więcej. Teraz temperaturę trzyma wzorowo 92°C, rozgrzewa się szybciej, ale podejrzewamy, że też otwiera się zbyt wcześnie. Loteria. Może trzeba kupić cały, renomowanej firmy??
#9
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 15:37
A na tym oryginalnym (starym) termostacie jak stała temperatura? też 95* i 100* na postoju.Problem podobny do mojego. Wcześniej miałem termostat oryginał GM ale niestety, za szybko się otwierał, auto się wolno nagrzewało, wolno rozgrzewało się wnętrze zimą - temperaturę na wskaźniku miałem około 80-85°C. Skuszony poradami zmieniłem wkład termostatu na nowy, Termot. Od tego czasu termostat otwiera się wzorowo na 92°C (podglądałem wartości czujników z ręką na weżu) ale wskaźnik stoi ciągle na 95°C i w korkach dochodzi do 100°C, wentylatory pracują niemal cały czas jak stoję. Niby to nie przeszkadza, ale... mam olbrzymie spadki napięcia na Car-Audio. Muszę zakupić inny egzemplarz.
Co ciekawe, równolegle wymieniłem wkład koledze. Jemu też oryginalny otwierał się za wcześnie na jałowym biegu, zimą 70°C i nie więcej. Teraz temperaturę trzyma wzorowo 92°C, rozgrzewa się szybciej, ale podejrzewamy, że też otwiera się zbyt wcześnie. Loteria. Może trzeba kupić cały, renomowanej firmy??
Te termostaty pełne otwarcie uzyskują dopiero przy 107*, może trudność przy produkcji polega na tym żeby je dobrze skalibrować:zaklopotanie:
Ciekawe czy w każdej omie 2.0XEV temperatura tak stoi.
#10
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 20:24
No właśnie nie. Jak było dobrze to 92,5°CA na tym oryginalnym (starym) termostacie jak stała temperatura? też 95* i 100* na postoju.

#11
OFFLINE
Napisany 30 marca 2010 - 12:24
#12
OFFLINE
Napisany 30 marca 2010 - 13:15
Jeżeli się ciągle zapowietrza to trzeba znaleźć nieszczelność.
A jak nagrzewnica była opróżniana to dobrze ją napełnić (zalać) przez górne wejście nagrzewnicy
- na zdjęciu zielony wąż.

#13
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 20:07
#14
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 20:27
Ja zachowuje się temperatura od porannego rozruchu? miasto trasa itp.
#15
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 21:12
#16
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 17:48
#17
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 20:59
#18
OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 10:05
#19
OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 14:41
Co do głowicy to jesteś pewien że dobrze były sprawdzone?
Jak dodajesz gazu pojawiaja sie bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym?
Nie zauważyłeś czasem czy po wymianie płynu chłodzącego szybko, lub czy wogóle "zmętniał" ?
#20
OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 14:57