Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie przy schodzeniu z obrotów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 05 kwietnia 2010 - 21:28

Witam. Mam taki problem że gaśnie mi auto gdy cofam i mam maksymalnie skręcone koła. Nastawnik w sobotę wyczyściłem i nie pomogło. Czy jest opcja że to pompa wspomagania jest winna? Sczytane błędy to:
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70

#22 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2010 - 21:32

To nie skręcaj kół na maksa :D Generalnie jest tak, że jak skręcisz na max, to pompa dostaje po du.., wzrasta opór itd. Jak skręcisz na max. na podwyższonych obrotach, to załatwisz pompę.
Ten błąd 23 niby ma się nijak do problemu, ale jeśli masz w okolicy kogoś z tym silnikiem, to podmień potencjometr.
64 - po zrobionym nastawniku już nie powinien się pokazywać. Czyściłeś cały nastawnik? Tj. z rozlutowywaniem pinów i zdejmowaniem płytki z elektroniką?

#23 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 05 kwietnia 2010 - 21:48

Nastawnik czyściłem cały nawet wymieniłem czujnik temp. paliwa. Generalnie wcześniej tego nie było i tak sobie myślę czy może to być wina kończącej się pompy wspomagania.le
Błędy sczytywałem w sumie przed czyszczeniem nastawnika wiec błąd 64 mógł zniknąć. Jutro sprawdze.

#24 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 06 kwietnia 2010 - 15:04

Ja po czyszczeniu przestawiłem nastawnik minimalnie do przodu to znaczy w prawo teraz mam ciut wyższe obroty choć obrotomierz pokazuje tak samo 600 jak pokazywał i przestała gasnąć mam wrażenie że jest nawet trochę mocniejsza i lepiej się zbiera.

#25 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 08 kwietnia 2010 - 22:00

Witam to i ja podepnę się pod temat u mnie jest tak że też mi czasami zgaśnie ale rzadko!!A wygląda to tak że jak prze gazuje auto np do 1500 obr to nie zgaśnie tylko jak obroty spadną to aż auto lekko zadrży ale nie gaśnie ale jak już prze gazuje do 2000 obr to zdarzy się że zgaśnie ale też nie zawsze przy czym na chwile zapala się pomarańczowa kontrolka ale dosłownie na ok 1-2 sekundy!!A jak prze gazuje auto powyżej 2000 obr to nic się nie dzieje nie gaśnie ani nic tylko czasami zapala się ta kontrolka!!Czyli gaśnie w sumie tylko jak prze gazuje do ok 2000 tys obr!Pytałem mechanika i powiedział żeby zacząć od wymiany filtra paliwa a potem filtr powietrza!!Mówił jeszcze o lince od gazu ale nie bardzo wiem o co chodzi może miał ktoś identyczny problem?
Aha i ostatnio zapalił mi się na komputerze komunikat że jest mało oleju ale na bagnecie sprawdzałem i jest stan dobry potem już nigdy mi ten komunikat nie wyskoczył wie ktoś co może być?

#26 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 kwietnia 2010 - 22:02

Sczytaj bledy napewno wyskoczy 64 nastawnik!A i zmien mechanika!!!W klekocie linka??Tu masz jak to zrobic.
http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#27 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 09 kwietnia 2010 - 22:13

Ok dzięki na szczęście da się z tym jezdzić bo z tego co widze to chyba ten nastawnik tani nie jest

#28 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2010 - 22:26

Ok dzięki na szczęście da się z tym jezdzić bo z tego co widze to chyba ten nastawnik tani nie jest


jezdzic sie da - nawet bez turbiny - bo ta tez tania nie jest :szpital:

wyczysc nastawnik - masz porade jak to zrobic. Jak sie boisz oddaj do warsztatu.




 


#29 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 09 kwietnia 2010 - 23:43

Ok dzięki na szczęście da się z tym jezdzić bo z tego co widze to chyba ten nastawnik tani nie jest


Ja jezdze z tym dwa lata i nie stanela.Zrobilem ponad 70tys\km i jezdze dalej.Troche to denerwuje czasami ale czasami.Jak stanie na amen to bede naprawial.:tank:

#30 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2010 - 08:33

Jak stanie na amen, to nie będziesz miał czego naprawiać.

#31 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 kwietnia 2010 - 20:14

Jak stanie na amen, to nie będziesz miał czego naprawiać.


Wiec da sie wymienic.

#32 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:33

witam
nie bylo mnie troche i nie mialem jak nagrac te bledy
a wiec :
odwiedzilem warsztat -koles nawet nie podlaczyl pod kompa(dobry pompiarz) i odkrecil srubke jakas na nastwniku i stwierzil ze jest juz przestawiony na maxa!
juz wiecej sie nie da w nim grzebac chocby go wyczyscil bedzie tak samo.
sprawdzil jak dlugo grzeja swiece (powiedzialem mu ze sprawdzilem kod bledu i ze czujnik grzania swiec padl) i na ciepym i na zimnym to powiedzial ze musze miec odlaczony czujnik i zalozone jakies cos co poprawia odpalanie!:o
powiem szczerze bylem troche w szoku ,otworzyl puszke trojkatnam kolo aku no i rzeczywiscie ten wynalazek jest juz zalozony.
teraz moje pytanie (chce sprawdzic czy jego odpowiedz bedzie taka sama):
Jak wymienie pompe z nastawnikiem na inna(uzywke-sprawna:D) czy auto bedzie dzialac.
jak auto jest rozgrzane 90st to nie da rady odpalic-wychechla aku i nic a jak zimny to tam z takim lekkim trudem ale pyrknie i kreci.
oczywiscie faluja obroty,przy zmianie biegu mrygnie kontrolka silnika i jak cieply jak dojezdzam do np.swiatel krzyzowki to gasnie.
potrzebuje pomocy czy ladowac w pompe czy juz takze silnik kaput powoli robi
pozdrawiam
o

#33 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:41

jesli masz odlonczony czujnik to to urzadzenie nie jest potrzebne.A jesli silnik nie chla oleju i ma dobra kompresje to mysle ze warto inwestowac w niego

#34 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:50

no iwesz olej nie wiem czy bierze bo mam auto od tygodnia takze nie stwierdze tego
on z tym czujnikiem powiedzial ze to sie tak robi ze czujnik odlaczony-ja sie nie znam tylko stwierdzam co powiedzial
czyli co najlepiej zakupic pompe rozumiem
a powiedz mi koleszko czy te objawy co opisalem teraz i chyba na 2 stronie to bedzie jednak ta pompa?

#35 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:59

Lol! Na jakiej podstawie po odkręceniu śruby stwierdził, że jest przestawiony nastawnik? Jedź do innego mechanika. Niech podłączy kompa jeśli nie wiesz/nie chce Ci się sprawdzać i będzie coś wiadomo, a nie "wzrokowe sprawdzanie ustawienia nastawnika"...

#36 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:01

pokazywal mi jak jest nastawnik JUZ poobijany mlotkami czy czyms innym w celu przestawiania

#37 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:17

To akurat o niczym nie świadczy. Jak on nie wyjmując nastawnika mógł stwierdzić jego stan? Od takich "mechaników" z daleka.

#38 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 14 kwietnia 2010 - 17:58

nagralem filmik na yt i zaraz wysle link

oto i on:



autko trafilo do mechanika (innego) na piatek mam miec autko gotowe
pochwale sie co i jak
pozdrawiam

#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:23

15 - czujnik temp. obiegu chłodzenia za wysokie napięcie
49 - grzanie świec
64 - czujnik temp. w nastawniku

#40 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:31

Czesc Wicek

sluchaj a powiedz mi jak poradzic sobie z tym czujnikiem temp

napewno zauwazyles ze nie ma niektorych bledo co ostatnio pisalem
miedzy innymi za wysokie napiecie z altka i za male z aku
mozliwe ze sie skasowaly???
mialem rozladowane aku