

Fotoradary
#121
OFFLINE
Napisany 26 marca 2011 - 15:02
#122
OFFLINE
#123
OFFLINE
Napisany 26 marca 2011 - 20:25
#124
OFFLINE
Napisany 27 marca 2011 - 07:11
wszystko było opisane w tym temacie, w razie sprawy w sądzie sprawa wygrana, o ile wogóle by skierowano sprawę do sądu, ja na dzień dzisiejszy już trzy razy miałem płacić mandat, ale nie przyjąłem i jakoś nikt sprawy do sądu nie kierował, chyba wiedzą że jak zrobią zdjęcie niewyraźne czy od tyłu to za dużo nie mogą bo nigdy nie udowodnią kto siedzi za kierownicą. Jak na razie mamy w tym kraju domniemanie niewinności, a więc to policja musi udowodnić czyjąś winę a nie ja jako kierowca/właściciel mam udowadniać swoją niewinność...
#125
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 10:18
Mam takie pytanie.
szwagier dostał wczoraj trzy zdjęcia z fotoradaru 3x200zł i po 4pkt
mandaty trzeba zapłacić do końca miesiąca...
wiecie może czy można je płacić na raty ze załóżmy 10x60zł???
czy o rozłożenie na raty trzeba pisać jakieś podanie??
Zdj. z fotoradaru straży miejskiej.
#126
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 20:46
#127
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2013 - 18:11
Jest to stary temat ale jak zwykle dość drażliwy i nurtujący, a zakładam go dlatego gdyż ostatnio widziałem jak koleś zwolnił przed fotoradarem a za fotoradarem znacznie przyśpieszył i zaczął jechać znacznie szybciej niż wcześniej, a że jest zima to rezultat był jeden wpadł w poślizg i zaczął się obracać i zakończył w zaspie.
#128
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2013 - 14:51
Największy wstyd, to człowiek z Wałcza....
#129
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2013 - 16:53
Przebywam obecnie w Niemczech i tu każdy jeździ tyle ile wolno jechać bo kary są wysokie łącznie z zabraniem prawa jazdy np:
za przekroczenie ponad 70 km/h w terenie zabudowanym mandat wynosi 680 euro i zakaz jazdy na 3 miesiące
Na samym początku jeździłem jak w Polsce, jak 50 to ja 80, jak 120 to ja 160 - wiele mijanych osób pukało się w głowę, ale od momentu jak nacykało mi parę zdjęć jeżdżę już normalnie tyle ile można.
#130
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2013 - 21:20
Czepiacie się tych fotoradarów, ale jak by każdy jeździł normalnie czyli tyle ile jest dozwolone to by nie było problemu i nie było by tylu wypadków.
Przebywam obecnie w Niemczech i tu każdy jeździ tyle ile wolno jechać bo kary są wysokie łącznie z zabraniem prawa jazdy np:
za przekroczenie ponad 70 km/h w terenie zabudowanym mandat wynosi 680 euro i zakaz jazdy na 3 miesiące
Na samym początku jeździłem jak w Polsce, jak 50 to ja 80, jak 120 to ja 160 - wiele mijanych osób pukało się w głowę, ale od momentu jak nacykało mi parę zdjęć jeżdżę już normalnie tyle ile można.
z tym ze jakie sa drogi w niemczech ? jaka tam jadac z jednego miasta do drugiego masz srednia predkosc? a w polsce to co kawalek jest teren zabudowany i ograniczenie do 50 wystarczy nie zwolnic i juz fota bo zaszybko, ja mieszkam we wloszech i tez jezdze przewaznie zgodnie z przepisami () tylko dlatego ze przemieszczanie sie z miasta do miasta ze srednia predkoscia kolo 90km\h jest satysfakcjonujaca a w polsce w takiej sytuacji moja srednia predkosc to kolo 50km\h wiec nie dziwie sie ze nie wszyscy zwalniaja jak gdzies w lesie gdzie sa 2 czy 3 domy zrobia teren zabudowany ograniczenie do 50 i fotoradar
#131
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 14:02

#132
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 18:10
Czepiacie się tych fotoradarów, ale jak by każdy jeździł normalnie czyli tyle ile jest dozwolone to by nie było problemu i nie było by tylu wypadków.
Jak wyjeżdżam z miasta (do autostrady mam ok 2 km) to mam od razu autostradę więc z przemieszczaniem się z miasta do miasta to żaden problem. W mieście jest max 50, gdzieniegdzie 30 ale już jak wyjeżdżasz z miasta to minimum 100. Tu nie ma tak że jedziesz 100-120, a tu nagle wioska i zwolnienie do 50 jak w Polsce. No i te odcinki bez ograniczeń


gdybysmy mieli taka siec autostrad jak europa, to bylbym jak najwiekszym zwolennikiem wszelkiej masci fotoradarow w terenie zabudowanym.
#133
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 19:14
Jak wyjeżdżam z miasta (do autostrady mam ok 2 km) to mam od razu autostradę więc z przemieszczaniem się z miasta do miasta to żaden problem. W mieście jest max 50, gdzieniegdzie 30 ale już jak wyjeżdżasz z miasta to minimum 100. Tu nie ma tak że jedziesz 100-120, a tu nagle wioska i zwolnienie do 50 jak w Polsce. No i te odcinki bez ograniczeń
ale w faterlandzie jezdzisz przepisowo..a w PL nie koniecznie ...????
#134
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 20:14
![]()
:masakra:
gdybysmy mieli taka siec autostrad jak europa, to bylbym jak najwiekszym zwolennikiem wszelkiej masci fotoradarow w terenie zabudowanym.
No gdybać zawsze można ale dopóki wszyscy kradną to nie mamy i mieć nie będziemy.
A nawet jak coś zrobią to wszystko oczywiście płatne.
Zawsze będziemy narzekać na Polskę..
#135
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 01:32
![]()
:masakra:
gdybysmy mieli taka siec autostrad jak europa, to bylbym jak najwiekszym zwolennikiem wszelkiej masci fotoradarow w terenie zabudowanym.
gdybym miał powodzenie i co wieczór nową zwinną laskę w łóżku to byłbym jak największym zwolennikiem zaostrzenia kar dla gwałcicieli - sory ale to taka sama absurdalna logika...
#136
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 11:19
#137
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 12:03
gdybym miał powodzenie i co wieczór nową zwinną laskę w łóżku to byłbym jak największym zwolennikiem zaostrzenia kar dla gwałcicieli - sory ale to taka sama absurdalna logika...
sie przyczepiliscie jednego zdania.
trzeba bylo dodac do tego cytowany przeze mnie fragment wypowiedzi, gdzie kraszan, ktory nie mieszka w polsce pisze, ze nie mamy sie co czepiac radarow, bo on ma 2 km do autostrady i sie przemieszcza przepisowo z wysoka srednia predkoscia
przeciez nie od dzis wiadomo, po co sa fotoradary w polsce.
pusta prosta droga, dwa domy gdzies w glebi pola przylegajacego do niej, brak jakiegokolwiek oswietlenia przy drodze, chodnika, ale stoi sobie dumnie znak oznaczajacy teren zabudowany, 50 metrow dalej 3 maszty z fotoradarami i kolejne 50 metrow dalej tablica informujaca, ze opuszczamy teren zabudowany.
przejezdzamy kilka kilometrow, wjezdzamy do malenkiej miejscowosci, mijamy szkole i przedszkole umieszczone przy drodze krajowej, i tam fotoradaru nie zobaczymy.
i wlasnie tak u nas to wyglada, taka jest logika stawiania fotoradarow.
#138
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 12:15
Czy waszym zdaniem stawianie większej ilości fotoradarów zwiększy bezpieczeństwo
Jest to stary temat ale jak zwykle dość drażliwy i nurtujący, a zakładam go dlatego gdyż ostatnio widziałem jak koleś zwolnił przed fotoradarem a za fotoradarem znacznie przyśpieszył i zaczął jechać znacznie szybciej niż wcześniej, a że jest zima to rezultat był jeden wpadł w poślizg i zaczął się obracać i zakończył w zaspie.
Fotoradar nie zwiększy bezpieczeństwa - jedynie co przed szkoła bo wtedy każdy zwalnia bo się boi ale jak już go minie to i tak jedzie tak jak jechał.
Bezpieczeństwo jedynie może zmniejszyć zmiana mentalności ludzkiej, a tego z dnia na dzień się zrobić nie da..
#139
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 12:18
i tak wygladaja nasze drogi.
dlaczego wplywy z mandatow za wykroczenia polelnione na drodze nie sa przeznaczane na modernizacje tej drogi??
#140
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 12:52
Jeszcze skuteczniejsze są pojazdy ITD wyposażone w radar oraz odcinkowe pomiary prędkości.
A co do funkcji fotoradarów - nie twierdzę, że fotoradary służą tylko i wyłącznie poprawie bezpieczeństwa. Pełnią wiele funkcji, jedną (być może najważniejszą w niektórych przypadkach) jest fiskalna. Jednak tam gdzie jest popyt tam pojawia się podaż. Jeśli kierowcy w Polsce przestaną przekraczać prędkość to gminy przestaną inwestować w fotoradary, a jeśli już to przede wszystkim dla poprawy bezpieczeństwa.