

Czy przy przestawionej kierownicy wyjdzie geometria?
#1
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 15:54
Zdziwiłem się, ale myślę sobie, może jakąś nową maszynę mają.
Nic. Przyszli, powiedzieli, że geometria w porządku, ale że mi przestawili kierownicę o 1 ząbek w prawo i że teraz będzie OK. Ale nie jest. Jest tak samo jak było.
Chcę jechać zrobić gdzie indziej porządnie geometrię 3D, ale czy to "przestawienie kierownicy o 1 ząbek" nie sprawi teraz, że w drugim warsztacie będą mieli zafałszowany odczyt z maszyny?
Czy trzeba wcześniej przywrócić pierwotne ustawienie kierownicy?
Czy każdy pierwszy lepszy zakład zajmujący się geometrią będzie znał te wszystkie parametry typowe dla Omegi?
#2
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 16:02
powinien znać , od tego jest odpowiedni program w komputerzeCzy każdy pierwszy lepszy zakład zajmujący się geometrią będzie znał te wszystkie parametry typowe dla Omegi?
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#3
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 16:26
trzeba przed ustawieniem geometrii sprawdzić maksymalny skręt w lewo i w prawo i wypośrodkować przekładnię i potem dostosować ustawienie koła kierownicy jeśli będzie taka potrzeba , można to zrobić przy okazji ustawiania zbieżności
Doprecyzuję pytanie. Czy ustawienie geometrii podwozia i ustawienie kierownicy to są rzeczy niezależne? Czy można ustawić dobrze geometrię mimo złego ustawienia kiery?
Na zasadzie, że zrobią geometrię, oddadzą mi auto, powiedzą geometria super, ale kierownicę ma Pan o 2 stopnie w prawo, więc będzie ją jeszcze trzeba przy okazji przestawić.
Teraz jeszcze doczytałem, że jak auto do jazdy na wprost wymaga bardzo minimalnej kontry, ledwie zauważalnej, to ponoć przestawienie kierownicy jest w takim przypadku najlepsze. I że jak jest zła geometria, to nawet jakby kierownica była idealnie prosto, to i tak trzeba by ją mocno trzymać, bo by auto rwało na bok.
A z kolei inni piszą, że jak ktoś chce przestawiać kierownicę to **** nie mechanik. Kurczę, a może to opony (jeszcze po poprzednim właścicielu).
Nic, w tej chwili chciałbym po prostu wiedzieć, czy mogę jechać na geometrię z kierownicą przestawioną o 1 ząbek, czy muszę najpierw poprosić o jej przywrócenie do stanu fabrycznego.
Nie wiem, o ile to jest stopni to o jeden ząbek, ale nie wiem, czy mi w ogóle kitu nie wcisnęli, bo ja różnicy nie zauważam żadnej przed i po.
trzeba przed ustawieniem geometrii sprawdzić maksymalny skręt w lewo i w prawo i wypośrodkować przekładnię i potem dostosować ustawienie koła kierownicy jeśli będzie taka potrzeba , można to zrobić przy okazji ustawiania zbieżności
W sumie wszystko już wyżej napisałeś. Niepotrzebnie się dopytuję. Dzięki
#4
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 16:49
Doprecyzuję pytanie. Czy ustawienie geometrii podwozia i ustawienie kierownicy to są rzeczy niezależne? Czy można ustawić dobrze geometrię mimo złego ustawienia kiery?
można tylko trzeba zaznaczyć że kierownica może być przestawiona bo do ustawiania geometrii blokuję się kierownicę do jazdy na wprost , jeśli zablokują kierownicę na wprost w momencie kiedy jest przestawiona wtedy geometria będzie prawidłowa ale skręt w jedną stronę może być mniejszy , dlatego trzeba zrobić jak w poprzednim poście napisałem - wyśrodkować przekładnię i wtedy przestawić bądź nie kierownicę
aha samo przestawienie kierownicy względem przekładni nie ma wpływu na kierunek jazdy , przyczyna tkwi w złej geometrii , oponach lub zużytych elementach zawieszenia
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#5
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 17:11
Pomóżcie. Od jakiegoś czasu lekko ściągało mi na lewo.
kolego sprawdż; ciśnienie powietrza w kołach prawdopodobnie masz za mało w lewym przednim
czy nie trzyma ci hamulec na lewym lewym przednim kole
a co do ustawienia kiery nie ma to wpływu na geometrie możesz ją przykręcić do góry nogami a auto i tak pojedzie prosto a nie bokiem
ten mechanik niech się przestawi o ząbek i zacznie naprawiać furmanki:D
#6
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 20:47
można tylko trzeba zaznaczyć że kierownica może być przestawiona bo do ustawiania geometrii blokuję się kierownicę do jazdy na wprost , jeśli zablokują kierownicę na wprost w momencie kiedy jest przestawiona wtedy geometria będzie prawidłowa ale skręt w jedną stronę może być mniejszy , dlatego trzeba zrobić jak w poprzednim poście napisałem - wyśrodkować przekładnię i wtedy przestawić bądź nie kierownicę
aha samo przestawienie kierownicy względem przekładni nie ma wpływu na kierunek jazdy , przyczyna tkwi w złej geometrii , oponach lub zużytych elementach zawieszenia
Czyli geometrię da się ustawić, a jakby się już po tym ustawieniu okazało, że w 1 stronę da się zakręcić mniej niż w 2, to dopiero wtedy jeszcze ewentualnie myśleć o wypośrodkowaniu kierownicy, tak? Chodzi mi o kolejność.
kolego sprawdż; ciśnienie powietrza w kołach prawdopodobnie masz za mało w lewym przednim
czy nie trzyma ci hamulec na lewym lewym przednim kole
Sprawdzałem, jest OK.
a co do ustawienia kiery nie ma to wpływu na geometrie możesz ją przykręcić do góry nogami a auto i tak pojedzie prosto a nie bokiem
O to mi chodziło.
ten mechanik niech się przestawi o ząbek i zacznie naprawiać furmanki:D

Przy okazji: co to w praktyce znaczy, że jeden samochód ma precyzyjny układ kierowniczy, a drugi nie? Czy Omega ustępuje na tym polu BMW?
Podpowiedzcie jeszcze, czy mnie nie nabierają. Czy to możliwe, że po takim przestawieniu o ząbek w ogóle nie widać rożnicy? Bo na forach innych marek piszą, że o ząbek to znaczy niemal o 30 stopni.
A ja nie widzę rożnicy albo góra o 1 stopień. Trudno powiedzieć.
#7
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 20:53
kolego
a co do ustawienia kiery nie ma to wpływu na geometrie możesz ją przykręcić do góry nogami a auto i tak pojedzie prosto a nie bokiem
Kolega bardzo ładnie to ujoł a ja dodam że nawet przy takim złym ustawieniu kiery skręt w lewo bedzie taki sam jak w prawo, ustawienie kierownicy nic nie zmieni.
#8
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 20:56
Kolega bardzo ładnie to ujoł a ja dodam że nawet przy takim złym ustawieniu kiery skręt w lewo bedzie taki sam jak w prawo, ustawienie kierownicy nic nie zmieni
Jak to??
Właśnie doczytałem, że problemem jest też to, że zbieżność ustawia się najczęściej bez nikogo na siedzieniu kierowcy i potem masa kierowcy sprawia, że już trzeba leciutko kontrować.
#9
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:02
Czy ty czytasz co ja napisałem, czy ja napisałem że ktoś ma siedziec czy siedzi w aucie. Jeszcze nie widziałem (i chyba większośc TU) że ktoś ustawia zbieżnośc z kierowcą lub pasażerem.Jak to??
Właśnie doczytałem, że problemem jest też to, że zbieżność ustawia się najczęściej bez nikogo na siedzieniu kierowcy i potem masa kierowcy sprawia, że już trzeba leciutko kontrować.
Napisałem na temat ustawiania kierownicy i dodam ze ciśnienie powietrza w kołach musi byc ustawione jak fabryka przykazała
#10
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:15
Właśnie doczytałem, że problemem jest też to, że zbieżność ustawia się najczęściej bez nikogo na siedzieniu kierowcy i potem masa kierowcy sprawia, że już trzeba leciutko kontrować.
akurat omegę należy dociążyć przy ustawianiu zbieżności , 2 x70 kg na przednich siedzeniach + pełen zbiornik paliwa
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#11
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:23
akurat omegę należy dociążyć przy ustawianiu zbieżności , 2 x70 kg na przednich siedzeniach + pełen zbiornik paliwa
Hahahahaha jaki masz model, chyba z kosmosu
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:39
łał łał łał dobry ten tekst o obciązeniu :confused:
Proponuje poczytac chocby "Sam naprawiam" a dopiero potem wypowiadac sie o dociazaniu auta przy ustawianiu geometrii zawieszenia.
Robi sie tak jak napisal kocyk

#14
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:42
Dotyczy jak sam sobie ustawiasz zbieżnoścProponuje poczytac chocby "Sam naprawiam" a dopiero potem wypowiadac sie o dociazaniu auta przy ustawianiu geometrii zawieszenia.
[/B]

#15
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:42
Hahahahaha jaki masz model, chyba z kosmosu
i z czego Ty się śmiejesz chłopie miałeś kiedyś okazję ustawiać zbieżność w omedze chyba nie , albo robiłeś to z centymetrem w ręce

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#16
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:46
To powiedz mi jeszcze jak sam sobie moge ustawic zbieznosc (czyli bez przyzadow) tak zeby bylo to ustawione wg odpowiednich danych ??Dotyczy jak sam sobie ustawiasz zbieżnośc
Zaczyna sie robic male OT......
#17
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:46
i z czego Ty się śmiejesz chłopie miałeś kiedyś okazję ustawiać zbieżność w omedze chyba nie , albo robiłeś to z centymetrem w ręce
, zanim rozpoczniesz ustawianie przeczytaj co na monitorze pisze po wprowadzeniu modelu samochodu albo weź w łapki np. książkę sam naprawiam i wszystko masz czarne na białym , wiem wiem co tam instrukcje lepiej zrobić po swojemu a potem wciskać ciemnotę klientowi że to z autem coś nie tak , zresztą każdy robi jak uważa
Kocyk, a przy pełnej geometrii też tylko oba przednie siedzenia, czy wszystkie 4?
Nic, dzięki Wam za odpowiedzi, w poniedziałek powiem im w ASO (LOL), żeby zrobili tak, jak piszecie
#18
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:52
akurat omegę należy dociążyć przy ustawianiu zbieżności , 2 x70 kg na przednich siedzeniach + pełen zbiornik paliwa
FPL tylko nie zapomnij o dociążeniu auta
#19
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:53
Kocyk, a przy pełnej geometrii też tylko oba przednie siedzenia, czy wszystkie 4?
tylko przednie i pełen zbiornik , jak pojedziesz na komputerowe to po wpisaniu modelu samochodu masz pełną instrukcję tylko pilnuj żeby się do niej stosowali bo widzę że co niektórych to śmieszy , może ustawienie zgodnie z podanymi parametrami też jest niekonieczne

[ATTACH]5524[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.