Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#341 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 lutego 2011 - 13:54

no własnie, teoria. Koleś nie wie co gada skoro chłopaki ci mówią że nie da rady, to wiedzą co mówią.

#342 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2011 - 14:18

no własnie, teoria. Koleś nie wie co gada skoro chłopaki ci mówią że nie da rady, to wiedzą co mówią.


a powiedz co za problem nie wyciskać z silnika maxa a tylko jakieś 150km i 250Nm
albo nawet jeszcze mniej, auto chodzi lepiej, skrzynia nie szaleje i 300zł się należy :p

#343 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 lutego 2011 - 14:44

no ja myślę że nie bez powodu Wicek robi 160KM, a nie mniej. Może poprostu mniejszy przyrost mocy jest mało odczuwalny, nie wiem.

#344 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 lutego 2011 - 17:43

no ja myślę że nie bez powodu Wicek robi 160KM, a nie mniej. Może poprostu mniejszy przyrost mocy jest mało odczuwalny, nie wiem.


popatrz sobie na chipsy od 2.5td - wszyskite maja 160km i 305 nm - podejrzewam ze 10 minut szukania z panem googielem i mial bym wsad do takiego chipsa bo nie sadze zeby wicek bez hamowni pisal program od podstaw nie maja do tego zadnego zaplecza




 


#345 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2011 - 19:10

podejrzewam ze 10 minut szukania z panem googielem i mial bym wsad do takiego chipsa

na elektrodzie kiedyś był

#346 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 lutego 2011 - 19:22

popatrz sobie na chipsy od 2.5td - wszyskite maja 160km i 305 nm - podejrzewam ze 10 minut szukania z panem googielem i mial bym wsad do takiego chipsa bo nie sadze zeby wicek bez hamowni pisal program od podstaw nie maja do tego zadnego zaplecza


No właśnie pytałem Wicka o inne rozwiązanie chipa ale niestety nie odpowiedział a ja widziałem wykres z hamowni omy 2.5 td i miała jakieś 158 km i coś koło 330 nm i jestem ciekawy jak by to Wicek ogarnął i jak ta większa ilość nm ma się do mocy i czy będzie taka różnica odczuwalna?

#347 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 lutego 2011 - 19:56

No właśnie pytałem Wicka o inne rozwiązanie chipa ale niestety nie odpowiedział a ja widziałem wykres z hamowni omy 2.5 td i miała jakieś 158 km i coś koło 330 nm i jestem ciekawy jak by to Wicek ogarnął i jak ta większa ilość nm ma się do mocy i czy będzie taka różnica odczuwalna?


przyjedz do mnie mam takiego chipsa to sobie sprawdzisz.

na elektrodzie kiedyś był


gdziesgo wlasnie widzialem. a nie sadze zeby bez sondy szerokopasmowej i hamowni metoda prob i bledow wicek napisal mape od postaw. pozatym nie problem kupic cos takiego + programator - zczytac wsad i programowac kosci. tyle ze jak juz kiedys wspominalem uniwersalne nie znaczy dobre dla twojego silnika. ktos go pisal pod dane auto o danych parametrach a kazdy silnik jest inny i afr moze byc rozny w zaleznosci od stanu pompy, wtryskow i samego silnika




 


#348 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2011 - 20:33

ja mam gdzieś chyba z 3 tyś wsadów:):):)

#349 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 14 lutego 2011 - 22:49

a ja dziękuje Bogu że nam zesłał Wicka :) dzięki niemu mogę zapierd$%^#$ tak jak lubie :")

#350 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2011 - 09:15

a ja dziękuje Bogu że nam zesłał Wicka :) dzięki niemu mogę zapierd$%^#$ tak jak lubie :")


do zap**** klekotowi to jeszcze duzo brakuje :)




 


#351 OFFLINE   Manciarz

Manciarz
  • 48 postów
  • Dołączył: 20-10-2010

Napisany 01 marca 2011 - 11:16

Czy te chipy robione pod silniki z przepływką pasują również do tych bez przepływki i jeśli nie to czy Wicek zrobił by mi taki do mojego silniczka ja mam ten bez przepływki Omesia z 96r.

#352 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 03 marca 2011 - 21:10

z tego co wiem,są 3 rodzaje ECU w 2.5 td manual i są 3 różne scalaki(programy)sterujące pompą.po nr. swojeo kompa musisz szukać dla siebie(końcówki 427,214 i jeszcze jedna o ile dobrze pamiętam)

#353 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2011 - 21:47

z tego co wiem,są 3 rodzaje ECU w 2.5 td manual i są 3 różne scalaki(programy)sterujące pompą.po nr. swojeo kompa musisz szukać dla siebie(końcówki 427,214 i jeszcze jedna o ile dobrze pamiętam)

Manual
427 i 214, z czego dwie rewizje 214.
Automat
428 i 215, z czego dwie rewizje 215.
Tak samo jak 427 i 428 różniły się tym, że od RM 96 do RM 98 były z podstawkami, od RM 98 bez podstawek.
Przy montażu chipa do 428 czy 215 po zmianie na manual nie ma żadnych problemów.

#354 OFFLINE   Manciarz

Manciarz
  • 48 postów
  • Dołączył: 20-10-2010

Napisany 05 marca 2011 - 22:10

A więc dołączyłem do pochipowanych - dzięi Wickowi. Nie będe mówił że na 3 biegu zrywa przyczepność, no chyba że na śliskiej nawierzchni, ale jest różnica dosyć odczuwalna. Sprint się polepszył a spalanie nieco spadło i o to chodziło. Zdecydowanie polecam tęże zabaweczkę. POZDRAWIAM

#355 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 11 marca 2011 - 19:45

witam. też planuję dołączyć do pochipowanych. Wiem, że wicek trudni się chipami ale troszkę daleko mi do niego. Długo nie szukając znalazłem na allegro takie cuś: http://moto.allegro....1502309253.html chciałbym abyście się wypowiedzieli odnośnie kupna chipa na aukcji. ;)

#356 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 marca 2011 - 19:50

ale troszkę daleko mi do niego.

a musisz do kolegi jechać przełożysz sam kości

#357 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 11 marca 2011 - 20:13

kości przełożę bo z elektroniką to na co dzień pracuje :) nagrzewnica się znajdzie

#358 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2011 - 20:19

nagrzewnica się znajdzie

Jaka nagrzewnica? Obudowę ECU otwierasz śrubokrętem, kości masz w podstawce.

#359 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 11 marca 2011 - 21:40

Jaka nagrzewnica? Obudowę ECU otwierasz śrubokrętem, kości masz w podstawce.


właśnie żadna filozofia. jeżeli są kości na podstawce to jeszcze łatwiej. szczerze mówiąc myślałem, że kości są wlutowane. :D

wicek możesz jakby co wysłać kości??

#360 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 12 marca 2011 - 06:41

no i co z tego mam kompa numer 214 i u mnie nie działa:masakra:
po odpaleniu obroty 1500 około bo obrotomierz po założeniu chipa nie działa na wolnych i w ogóle no i czarny dym z tyłu a jak mu nie przy farzole to normalnie na trójce chce pourywać wszystko, ale pracuje tak jakoś na chama